נבחרת העונה בבונדסליגה לעונת 2019-20

אומנם העונה הופסקה לכחודשיים בגלל הקורונה, ובאיירן שוב זכתה באליפות, אבל עוד עונת בונדסליגה מרתקת הסתיימה, וכרגיל הגיע הזמן לבחור את ה-11 הטובים של העונה, ולהצביע על עוד כמה אנקדוטות מעניינות מהעונה.

שוער – יאן זומר (מנשנגלדבאך) – השוער השוויצרי נתן עונה מצוינת והיווה בורג מרכזי בהצלחתה של גלדבאך העונה ובהיותה אחת מההגנות שספגו הכי מעט שערים. הוא עמד בשער בכל משחקיה של גלדבאך העונה בכל המסגרות וסיפק כמה הצלות יוצאות מהכלל שללא ספק מזכות אותו כשוער העונה.

מגן ימני – אשרף חכימי (דורטמונד) – המרוקאי המחונן שהושאל מריאל מדריד עשה העונה ללא ספק את עונת הפריצה שלו, ובגיל 21 הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם. הוא שיחק בכל משחקיה של דורטמונד העונה, כשהוא יודע לנוע בין עמדת המגן, הקשר הימני, וגם בעמדות הקישור וההגנה של צד שמאל. הוא השיג 9 שערים ו-10 בישולים בכל המסגרות, והוא יחסר מאוד לדורטמונד לאחר שאינטר הודיעה על החתמתו בשבוע שעבר.

אשרף חכימי, דורטמונד
Credit to "Achraf Hakimi" Facebook page

 

בלם – דאיוט אופמקנו (לייפציג) – אינני רוצה להרחיב יותר מדי על השחקן הזה, כי מה לא נאמר עליו, אבל למרות פציעה קצרה בתחילת העונה, הבלם הצרפתי הצעיר והמבטיח מוכיח העונה כי הוא ללא ספק ראוי לתג המחיר שמצמידים לו, ולציפיות הרבות שתולים בו בצרפת ובקבוצתו בגרמניה. אופמקנו היה חלק חשוב מאוד בהגנה השנייה בטיבה בליגה של לייפציג, וכמובן כבר מקושר לבאיירן ולקבוצות גדולות נוספות ביבשת שחושקות בשירותיו.

בלם – מאטס הומלס (דורטמונד) – הבלם הגרמני המנוסה שב בקיץ שעבר לביתו בדורטמונד לאחר שלוש שנים מוצלחות במינכן. למרות האיבה המסוימת שחלק מהקהל של דורטמונד עדיין רכש לו על מעברו לבאיירן, הומלס הוכיח כי מקומו בהרכב של סגנית האלופה מוצדק בהחלט. אין לו נתונים יוצאים מהכלל, אבל הוא שחקן שמשרה רוגע על החלק האחורי, והוא בורג משמעותי בהגנה הבסך הכל מוצלחת של דורטמונד שספגה 41 שערים העונה בליגה.

מגן שמאלי – אלפונזו דיוויס (באיירן) – מה לא נאמר על הקנדי הצעיר של באיירן? שחקן שהגיע משום מקום, השתלב בהרכב באיירן עקב פציעות, והפך לאחד המגנים הטובים בעולם. רק בן 19 השחקן המדהים הזה, והוא מראה יכולות יוצאות דופן. מהירות פסיכית, הרמות מדויקות ותיקולים במקום הם רק חלק מיכולותיו של אחד השחקנים הכי מבטיחים של הדור הנוכחי. שחקן שעוד נשמע עליו הרבה מאוד.

Credit to FC Bayern München Facebook page

 

קשר ימני – ג'יידון סאנצ'ו (דורטמונד) – הקשר האנגלי המחונן נמצא גם השנה בנבחרת העונה, במה שככל הנראה הייתה עונתו האחרונה במדי הצהובים-שחורים. סאנצ'ו רשם העונה 17 שערים ו-17 בישולים במדי דורטמונד בליגה, ושוב הראה שהוא אחד השחקנים הכי טובים ומבטיחים בעולם כעת. יחד עם האזרד, ברנדט והולאנד נוצרה לדורטמונד התקפה קטלנית שבסך הכל הביאה לה הישג לא רע בזירה המקומית. סאנצ'ו ככל הנראה ימצא את עצמו בליגה האנגלית בעונה הבאה ודורטמונד תקבל עבורו סכום עתק.

קשר אמצע – יוזוע קימיך (באיירן) – גם קימיך הוא עוד נציג שממשיך איתנו מהעונה שעברה לנבחרת של העונה הנוכחית, אבל הפעם בתפקיד שונה. תחת פליק קימיך עבר להיות מתופקד בעמדת הקשר האחורי, ונראה ששם הוא מצא את הייעוד שלו. קימיך הפך בגיל צעיר למנהל המשחק של באיירן כשהוא מבשל 9 שערים בבונדסליגה וכובש 4.

קשר אמצע – תומאס מולר (באיירן) – תחת קובאץ' נראה מולר בן ה-30 כשחקן שהשיא מאחוריו ומגיע לשלהי הקריירה שלו. אולם כשפליק עומד על הקווים אנחנו רואים מולר שונה לגמרי, שחקן שנלחם, מוביל וגם מביא תוצאות. מולר בישל 21 שערים וסיים כמלך הבישולים של הבונדסליגה תוך שהוא שובר את שיא הבישולים שהיה שייך לקווין דה ברוינה עם 20 בישולים. הגרמני נראה כעת בשיא הכושר שלו ונראות שמצפות לו עוד שנים טובות לפניו.

תומס מולר
via uefa champions league facebook page

 

קשר שמאל – פיליפ קוסטיץ' (פרנקפורט) – גם בעונה בינונית למדי של פרנקפורט, קוסטיץ' הוא אחד השחקנים הבולטים בליגה וללא ספק אחד הקשרים הטובים ביותר שיש לבונדסליגה להציע, למרות שהוא לא כוכב גדול שכולם מכירים. הוא כובש, מבשל, עושה הגנה ומנהל משחק, פשוט שחקן שיכול להציע הכל. הוא סיים את העונה עם 4 שערים ו-12 בישולים בבונדסליגה והוא אחד האהובים עליי באופן אישי שלא מהקבוצות הגדולות.

חלוץ – טימו ורנר (לייפציג) – בעונתו האחרונה בבונדסליגה לפחות לעת עתה, ורנר בהחלט ראוי להיכנס לנבחרת העונה. החלוץ הגרמני המבטיח סיים כסגן מלך השערים של הבונדסליגה עם 28 שערים, והוסיף עוד 8 בישולים. עונה גדולה שלו בה הוא בהחלט הוכיח שהוא מתאים לרמות הגבוהות ביותר, וינסה לספק מספרים דומים גם בליגה מאתגרת כמו הפרמיירליג האנגלית במדי צ'לסי בעונות הקרובות.

חלוץ – רוברט לבנדובסקי (באיירן) – שוב החלוץ הפולני מוצא את עצמו בנבחרת העונה שלנו, והשנה זה אולי מוצדק יותר מאי פעם. לבנדובסקי עם העונה הכי טובה בקריירה שלו כשהוא שובר את שיא הכיבושים שלו לעונה עם כובש 34 שערים בבונדסליגה במדי באיירן ועוד 17 שערים נוספים במסגרות האחרות כשהרגל עוד נטויה לקראת שובה של ליגת האלופות. נראה שהפולני רק משתבח עם הגיל והוא ממשיך להיות החלוץ הטוב בגרמניה וייתכן שגם בעולם כולו.

Credit to FC Bayern München Facebook page

 

מאמן – האנזי פליק (באיירן) – המינוי של פליק הוא אולי הדבר הכי טוב שקרה לבאיירן העונה. לאחר פתיחת עונה די עלובה תחת שרביטו של ניקו קובאץ', סולק הקרואטי מבאיירן בבושת פנים ומונה במקומו מחליפו הגרמני. תחילה היה המינוי זמני בלבד, אבל ההצלחה של פליק והאש בעיניים של שחקני באיירן כאשר הוא עומד על הקווים, הביאה תוצאות שוברות שיאים אפילו לקבוצה כמו באיירן. האליפות השמינית של באיירן חתומה כולה על השינוי שהביא איתו פליק, ואין ספק שהוא יביא לבאיירן עוד תארים בעונות הבאות.

*****

תגלית העונה – אלפונזו דיוויס (באיירן) – כפי שנאמר בפסקה הקודמת לגביו, דיוויס הוא שחקן שהגיע משום מקום למינכן, השתלב במקרה בהרכב והפך לאחד משחקני ההגנה הטובים ביבשת. אין כלל ספק שמדובר בתגלית העונה בבונדסליגה.

השחקן המאכזב – פיליפה קוטיניו (באיירן) – שוב אני נאלץ לבחור בשחקן באיירן כשחקן המאכזב, כגודל הציפיות גודל האכזבה. הקשר הברזילאי הגיע בהשאלה לעונה מברצלונה כאחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל העולמי, אולם די מהר התגלה שבבאיירן לא כך הדבר. על אף כמה משחקים טובים בחלק הראשון של העונה, קוטיניו לא הצליח לבלוט כפי שציפו ממנו ולאט לאט הפך לשחקן גיבוי יותר מאשר שחקן הרכב. היו לו 8 שערים ו-6 בישולים העונה, מספרים לא רעים, אבל עם עלייתו של מולר קוטיניו הפך לשחק מחליף וגם סבל מפציעה שמנעה ממנו מלשחק לאחר פגרת הקורונה. בסופו של דבר הברזילאי חוזר לספרד לאחר עונה בינונית מאוד בבאיירן, ועתידו לוט בערפל.

הקבוצה המפתיעה – בורוסיה מנשנגלדבאך – קשה להגיע בפה מלא שזו הפתעה, אבל העונה של גלדבאך הייתה בהחלט הצלחה לא רעה. הקבוצה אומנם הובילה את הליגה במשך מספר מחזורים, אך היה די ברור שהיא לא תוכל לשמור על המקום הראשון במשך הרבה זמן מול קבוצות כמו באיירן ודורטמונד. בסופו של דבר, גלדבאך מסיימת במקום הרביעי ושבה לליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2016-17.

הקבוצה המאכזבת – ורדר ברמן – זה היה דרמטי, זה היה מותח, אבל בסוף ורדר ברמן נשארה בליגה הראשונה. ניצחון גדול במחזור האחרון בשילוב עם הפסד של פורטונה דיסלדורף הציל את ברמן מירידה ושלח אותה למבחנים, שם סיימה פעמיים בתיקו מול היידנהיים ונשארה בליגה בזכות שערי חוץ. למרות ההישארות, קשה שלא להכתיר את ברמן כקבוצה המאכזבת. קשה מאוד להסביר את הכישלון הזה של ברמן, שעל הנייר יש לה סגל לא רע בכלל עם שחקנים כמו ראשיצה, קלאסן, השוער פבלנקה, מקסי אגשטיין ועוד. משהו פשוט לא התחבר אצל החניכים של קופלדט, שגם נשאר המאמן לאורך כל העונה ולא פוטר למרות התוצאות הרעות. נחכה ונראה איזה שינויים תעשה הקבוצה בקיץ וכיצד תגיע לעונה הבאה.

לגיונר – יורגן קלופ (ליברפול) – כמו בשנה שעברה, גם הפעם אין גרמני שמצליח יותר בחו"ל כמו המאמן של אלופת אנגליה הטרייה, ליברפול. קלופ אומנם לא זכה באלופות השנה, אבל קבוצתו דרסה את הליגה האנגלית, ליגה שלא קל בכלל לדרוס, בדרך לאליפות ראשונה אחרי 30 שנה. קלופ הוא ככל הנראה המאמן הטוב ביותר ביבשת והוא מושא להערצה אצל רבים.

קלופ, ליברפול
האיש עם היד על הלב
via "liverpool fc" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. סיכום לעניין. רק בעניין הומלס , אני לא בטוח שאפשר להביא מהגנת דורטמונד מישהו לנבחרת העונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח