אליפות אירופה בכדורגל (ממוחשב) 2020

אז נכון שהבונדסליגה חזרה, ונראה שלאט לאט הכדורגל והספורט שבים אלינו, אך אם עדיין חסר לכם קצת כדורגל, ואתם עדיין מפנטזים על היורו שהיה אמור להתקיים בחודש הבא, הרשו לי לספק לכם המלצה לשבת הקרובה – אליפות אירופה בכדורגל ממוחשב.

יורו 2020
קרדיט לדף הפייסבוק "UEFA EURO 2020"

 

אז מה זה בכלל?

כשמה כן היא, זוהי אליפות אירופה בכדורגל שתשוחק במשחק PES 2020 בקונסולת הפלייסטיישן 4. ככל הנראה שלא שמעתם על זה קודם, אבל לטורניר הזה היה קמפיין מוקדמות, וכעת הוא מגיע לשיאו בטורניר הגמר שיתקיים בימי שבת-ראשון הקרובים, ה-23-24 במאי.

איך זה עובד?

16 הנבחרות שהעפילו לטורניר הגמר (ישראל ביניהן! תכף נגיע לשם) חולקו לארבעה בתים. הבתים לא עובדים באופן שאנחנו מכירים – תעקבו, זה טיפה מסובך.

בכל בית יש 4 נבחרות, כאשר הבית חולק לשני משחקים שהוגרלו מראש. מנצחות שני המשחקים ישחקו ביניהן, כאשר המנצחת במשחק בין המנצחות, עולה לשלב הבא כראש הבית. שתי המפסידות גם כן ייפגשו ביניהן, כאשר המנצחת במשחק המפסידות תפגוש את המפסידה במשחק המנצחות. המנצחת במשחק הזה תעפיל כסגנית ראש הבית לשלב הבא.

לאחר מכן, 8 הנבחרות שהעפילו יוגרלו, כאשר ראש בית פוגשת סגנית ואז ראש בראש עד הגמר.

Credit to UEFA EURO 2020 Facebook page

 

מה היה עד כה?

לא אלאה אתכם בפרטים, אלא אתרכז בנבחרת שלנו – נבחרת ישראל. המוקדמות של הטורניר היו די דומים למה שאנחנו מכירים מהטורניר האמיתי. 50 נבחרות שכללו כמעט את כל הנבחרות החברות באופ"א חולקו ל-10 בתים שבהם כל שתי נבחרות נפגשו פעמיים. הנבחרת שסיימה ראשונה בכל בית העפילה ישירות, כאשר לאחר מכן התקיים פלייאוף בין הנבחרות שסיימו במקום השני, ועוד 6 נבחרות תפסו את מקומן בטורניר הגמר. נבחרת ישראל נתנה קמפיין מוקדמות מצוין עם 22 נקודות מתוך 24 אפשריות, כולל ניצחונות ענק על איסלנד ופולין. בטורניר הגמר ישראל תפגוש את אוסטריה, כאשר איתה בבית גם צרפת ויוון.

מי משחק שם?

לא מדובר בשחקני כדורגל אמיתי כמובן, אלא במקצוענים של משחקי המחשב. בישראל המצב של הספורט האלקטרוני אינו מפותח במיוחד, למרות שלאחרונה ההתאחדות לכדורגל לקחה חסות גם על נבחרת הספורט האלקטרוני וישנן מספר קבוצות שכבר יש להן קבוצת כדורגל ממוחשב מקצוענית. במדינות המובילות באירופה התחום מפותח בהרבה, כאשר בכמה מהמדינות יש ליגה של ממש של הכדורגל הממוחשב, השחקנים מקבלים משכורת, חוזים והרבה כבוד.

כאמור, בישראל זה אינו בדיוק המצב, אך גם לנו יש שחקנים שלא מביישים אף מדינה ביבשת. את ישראל ייצגו בטורניר מיכאל אסטמן ואוראל דניאל, שניהם כמובן שיחקו עבור ישראל גם במוקדמות ושניהם מקצוענים שמשחקים כבר שנים ולקחו חלק בתחרויות קודמות, אם כי זה טורניר היורו הראשון שמאורגן על ידי אופ"א ומתקיים באופן רשמי ומסודר. השחקנים כמובן משחקים עם הנבחרת שלהם במשחק. יצוין כי השחקנים לא משחקים אחד עם השני, אלא מדובר במשחקים של אחד על אחד לאורך כל הטורניר.

 

למה לי לצפות בזה?

שאלה מצוינת. קודם כל, אומנם כפי שאמרתי בפתיחה, הבונדסליגה חזרה, אבל חוץ ממנה אין לנו הרבה כדורגל בשידור ישיר. זו הזדמנות לחוויה קצת שונה, אבל לכדורגל בשידור ישיר עם כל השחקנים שאנחנו אוהבים.

סיבה נוספת, נבחרת ישראל! סוף סוף ישראל העפילה לטורניר רשמי גדול, מי יודע מתי זה יקרה בפעם הבאה. יש פה הזדמנות לתמוך בחבר'ה הישראלים במאבק על התואר.

אוהבים משחקי מחשב? אוהבים פיפא? עוד סיבה בשבילכם לצפות. לראות את טובי השחקנים ביבשת משחקים אחד מול השני בטורניר רשמי זה תענוג, מדובר בכדורגל ממוחשב ברמה הגבוהה ביותר ושחקנים עם יכולות שלא תראו בכל יום. הזדמנות ללמוד מהטובים ביותר.

שכנעת אותי, איפה צופים?

כל המשחקים יועברו בשידור חי באתר האינטרנט של אופ"א ובערוץ היוטיוב של אופ"א. משחקי שלב הבתים יוצאים לדרך ביום שבת, ה-23 במאי בשעה 13:30 (שעון ישראל), ושלב הנוקאאוט למחרת ביום ראשון בשעה 12:00.

נבחרת ישראל בכדורגל ממוחשב
Credit to ההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח