שאלות ותשובות לקראת חזרת הבונדסליגה

מאת דן כהנא ואילון גולד

במצב הנוכחי קשה לדמיין זאת, אבל מחר אמורה לחזור הבונדסליגה למגרשים אחרי הפסקת חוסר ודאות של חודשיים. בין כל ההתרגשות והציפייה, נשאלנו שנינו, כמומחי הבונדסליגה של האתר, מספר שאלות לקראת חזרת הליגה וחידושה של העונה בליגה הגרמנית.

בונדסליגה
Credit to "Bundesliga Official" Facebook page

 

האם המאבק בצמרת יימשך?

דן: אני אתחיל את התשובה שלי בהסתייגות ואכתוב שקשה לדעת. הבונדסליגה תחזור לאחר פגרה בת חודשיים, בה השחקנים היו בסגר והאימונים לא היו מיטביים, כך שהרצף של העונה נקטע. יחד עם זאת, להערכתי הפערים בצמרת ילכו ויגדלו. מספר שחקנים של בורוסיה דורטמונד נפצעו בימים האחרונים, כנראה כתוצאה מאימונים לא סדירים, מה שמראה על בעיה בניהול החזרה לשגרה במועדון. באיירן מינכן הרוויחה בעיקר מהעובדה שרוברט לבנדובסקי החלים מהפציעה שלו במהלך הסגר. מעבר לכך, הארכות החוזים של תומאס מולר, טיאגו והמאמן האנזי פליק במהלך הפגרה, חשפו עד כמה המאמן מוערך בקרב השחקנים, ניגוד עצום לעידן קובאץ'. ההערכה שלי היא שבאיירן תשעט כל הדרך לאליפות. לייפציג ודורטמונד יסיימו במקומות השני והשלישי ואילו לברקוזן תהיה הקבוצה הרביעית שתעפיל לליגת האלופות.

אילון: אנחנו כאילו מתחילים עונה חדשה מבחינת כושר השחקנים. קשה לנחש מי יבוא בכושר טוב ומי יאכזב. האימונים בתקופת הקורונה לא היו מיטביים, חוסר הקהל במגרשים בהחלט עשוי להשפיע על אופי המשחקים וגם האווירה הכללית של חשש ובידודים של שחקנים לא תורמת לספורטיביות. יחד עם זאת, אני מעריך שנחזור בערך לנקודה שבה הפסקנו. חזרתו של לבנדובסקי ללא ספק תסייע לבאיירן לשמור על הפסגה, כאשר דורטמונד ולייפציג ילחמו כדי לנסות ולהדביק אותה. אלא אם כן נראה משבר של ממש במינכן, היא תזכה באליפות העונה. לייפציג ודורטמונד ילכו לאלופות, גלדבאך או לברקוזן יצטרפו.

Credit to 'FC Bayern Munchen' Facebook page

 

האם ורדר ברמן תרד ליגה?

דן: ורדר ברמן, הקבוצה שבילתה בבונדסליגה את מספר השנים הרב ביותר, עלולה למצוא את עצמה בליגה השנייה, שכן היא נמצאת נכון לעכשיו מתחת לקו האדום. האם היא תרד ליגה? המצב של ברמן לא מזהיר. היא צברה 18 נקודות בלבד ואמנם נמצאת עם משחק חסר, אבל רחוקה נכון לעכשיו 8 נקודות מהמקום ה-15. המקום ה-16 שמוביל למבחנים עדיין מסוכן ביותר ואלה שעוקבים אחרי הליגה יזכרו ששטוטגרט ירדה ממנו בעונה החולפת לאחר שהפסידה בפלייאוף לאוניון ברלין. המצב מסוכן במיוחד, שכן בליגה השנייה ישנו מספר רב של קבוצות איכותיות שמתמודדות על העלייה.

בכל זאת, אם אני צריך להמר, ברמן לא תרד ליגה. כל הקבוצות שנמצאות בין המקום ה-13 ל-15 מאוד חלשות ולא יציבות, כך שלא מן הנמנע שנזכה לרצף הפסדים ארוך שיאפשר לברמן התאוששות. הסגל של ורדר ברמן חזק משמעותית מזה של מקבילותיה לתחתית והוא אמור להצליח, בייחוד שב-3 מבין 4 המשחקים האחרונים היא תפגוש את פדרבורן, מיינץ וקלן. משחקים קלים על הנייר.

אילון: אני חושב שהבעיה הגדולה ביותר של ברמן העונה היא שאין לה מי שכובש שערים. יש לה את מספר השערים הנמוך ביותר בליגה, יחד עם דיסלדורף. בעוד שליריבות בתחתית יש סקורר מוביל, כמו למשל הנינגס בדיסלדורף (11 שערים), נידרלכנר באאוגסבורג (11), וקוויזון במיינץ (12), לברמן אין סקורר גדול והיא מסתמכת על ראשיצה, שהוא שחקן נפלא, אבל לא מבקיע יותר מדי (7 שערים). בנוסף, קבוצות במצב טוב בהרבה פיטרו מאמנים, ואילו בברמן מאמינים בינתיים שקופלדט יצליח להושיע. הימור שלי – ברמן תעשה את ההמבורג ותצליח להתחמק בשנייה האחרונה מירידה.

 

מתי דאבור יבקיע שער ראשון?

דן: דאבור מתאושש מפציעה ואמור להיות כשיר. הוא צפוי ליהנות מהפציעה של אנדריי קרמאריץ', הפציעה המתמשכת של איזאק בלפודיל, וזו של סרגיס אדמיאן, מה שישאיר אותו כחלוץ הכשיר היחיד, בנוסף לרוברט סקוב המאכזב. הרצף של הופנהיים קל והמשחקים הבאים של דאבור יהיו מול הרטה ברלין, פאדרבורן וקלן. אם קראמאריץ' ימשיך להיעדר, נראה שהשער הראשון של דאבור נמצא מעבר לפינה.

אילון: מסכים בגדול עם חברי. פגרת הקורונה עשתה טוב לדאבור והוא מצליח לחזור לשלבים הקריטיים של העונה, כשהוא צפוי לפתוח כבר במחזור הקרוב בעקבות פציעות של שאר שחקני ההתקפה של הופנהיים. עד כה לצערי דאבור לא הראה יכולות מרשימות מדי, יכול להיות שאלה קשיי התאקלמות וזה לגיטימי. כבש צמד מול באיירן, אבל זה היה די הגרבץ' טיים של משחק גמור. בכל מקרה, אין סיבה שלא יכבוש כבר במחזורים הקרובים מול קבוצות יחסית חלשות.

Credit to 'TSG Hoffenheim' Facebook page

 

מה המשמעות הכלכלית של חזרת הבונדסליגה?

דן: בהנחה שלא תהיה השבתה נוספת, טובה יותר משחשבו. ראשית, החזרה מעידה על בטחון ויציבות, הן כלפי שחקנים והן כלפי ספונסרים. זה אולי הדבר המשמעותי ביותר בעידן של משבר כלכלי קשה. זה עשוי להיות משמעותי במיוחד בזמן שבצרפת, בלגיה והולנד החליטו לסיים את הליגה, שכן זו תהיה הזדמנות לקבוצות הבונדסליגה לגנוב שחקנים מוכשרים מהליגות האלו במחיר זול במיוחד. שנית, היא תאפשר לקבוצות הגדולות לקרוא תיגר על קבוצות הסרייה א', הלה ליגה והפרמייר ליג, שיספגו פגיעות קשות יותר מקבוצות הבונדסליגה, זה עשוי להשתלם לטווח הארוך. מעבר לכך, החזרה המוקדמת תיתן יתרון לקבוצות הבונדסליגה בהנחה שהמפעלים האירופאים יתחדשו. הכסף והיוקרה שטמונים במפעלים הללו עשויים להפוך את העונה המסויטת הזאת ליתרון משמעותי לקבוצות הגרמניות.

אילון: אינני כלכלן, אבל נראה שגם במשבר הזה עיני כל העולם נשואות לגרמניה ורוצות לראות כיצד היא תתמודד עם המצב לפני שהן מקבלות החלטות. אומנם באמת כמה מהליגות המובילות ביבשת החליטו להפסיק את המשחקים, אבל שאר שלוש הליגות המובילות מחכות לראות מה יקרה בגרמניה, למרות שתאריכים לחזרה של רובן כבר נקבעו. במידה והכל ילך כמו שצריך, חזרתה של הבונדסליגה היא צעד חיובי שמשיב את השחקנים לכושר, את הרוח למפרשים של כל מי שעובד בתחום ובאמת יכול להיות שיהיה לו השפעה חיובית על הבונדסליגה מבחינת התחרות עם הליגות האחרות כפי שדן הסביר. אפשר רק לקוות שנחזור לשגרה ולמגרשים בקרוב.

דורטמונד, קהל
חוזרים לשחק, בנתיים בלי אוהדים. קרדיט לדף הפייסבוק של בורוסיה דורטמונד
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח