נבחרת העונה בבונדסליגה לעונת 2018-19

אחת מעונות הבונדסליגה המותחות שראינו בשנים האחרונות או בכלל הסתיימה, והגענו לשלב הסיכומים. הבחירה לא הייתה קלה באף קטגוריה, אבל אין מה לעשות, היינו חייבים לבחור את ה-11 הטובים ביותר מבין כל כך הרבה שחקנים מצוינים שנתנו עונה גדולה השנה. הבחירה מייצגת את דעתו של הכותב בלבד וכמובן שמותר ואף מומלץ לחלוק עליה.

Credit to "Bundesliga Official" Facebook page

שוער – פיטר גולאצ'י (לייפציג) – השוער ההונגרי של לייפציג סיפק עונה מצוינת כשהוא סופג רק 27 שערים ב-33 הופעות, הכי מעט בבונדסליגה, ושומר 15 פעמים על רשת נקייה. עם 0.84 ספיגות למשחק, שוב, הכי מעט בליגה, הוא ללא ספק אחד הגורמים המשמעותיים בהצלחתה של לייפציג העונה שהסתיימה במקום השלישי ובליגת האלופות בעונה הבאה.

מגן ימני – יושוע קימיך (באיירן מינכן) – המגן הגרמני הצעיר המשיך גם העונה להראות שהוא מתקרב אט אט להיות היורש של פיליפ לאהם בבאיירן. יש לו 14 בישולים העונה בליגה, שני אחרי סאנצ'ו. אומנם הוא עושה עבודה יותר התקפית מאשר הגנתית, אבל הוא אחד השחקנים הכי חשובים שיש לבאיירן כרגע, וללא ספק אחד מכוכבי העתיד של באיירן ושל נבחרת גרמניה.

בלם – וילי אורבן (לייפציג) – מאז עליית לייפציג לבונדסליגה הראשונה לפני שלוש שנים, אורבן הוא העוגן הבולט ביותר בהגנה של השוורים, קפטן שאפשר לסמוך עליו שיעשה את העבודה ושחקן שגם כובש לא מעט במצבים נייחים. ב-32 הופעות העונה בליגה הוא סייע ללייפציג לשמור 13 פעם על רשת נקייה והוא חלק מרכזי בהגנה המצוינת של קבוצתו.

 

בלם – ניקלאס זולה (באיירן) – כאשר היכולת של בואטנג ושל הומלס נמצאת במגמת ירידה יחסית, זולה נקרא למשימה והוכיח מדוע הוא אחד הבלמים המוכשרים בגרמניה. זולה בן ה-23 שיחק בכל המשחקים של באיירן העונה בליגה, שמר על רשת נקייה 10 פעמים וספג שער כל 98 דקות בממוצע. משחק ראש טוב, פיזיות וגם מהירות מאפיינים את השחקן שהוא ללא ספק בלם העתיד של באיירן ונבחרת גרמניה.

מגן שמאלי – מרסל הלסטנברג (לייפציג) – השחקן הזה חזר מפציעה שהשביתה אותו יותר מחצי שנה ושב להיות אחד השחקנים שמחזיקים את ההגנה המצוינת של לייפציג. המגן הגרמני כבש שלושה שערים ובישל 6 ויש לו 74% של מסירות מדויקות. השילוב שלו עם לוקאס קלוסטרמן בצד השני של הגנת לייפציג יוצר כאמור את חוליית ההגנה הטובה ביותר בליגה.

קשר ימני – ג'יידון סאנצ'ו (דורטמונד) – הילד האנגלי בן ה-19 סחף את דורטמונד לעונה מדהימה עם דאבל-דאבל מופלא של 12 שערים ו-17 בישולים, הכי הרבה בליגה. הוא כוכב באגף בעל מהירות, טכניקה, דיוק במסירות ולמעשה כל מה ששחקן בעמדתו צריך. לאחר שנרכש מסיטי לפני שנתיים ב-8 מיליון אירו, כעת הערך שלו הכפיל את עצמו פי עשרה.

ג'יידן סאנצו
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page

קשר אמצע – מקוטו האסבה (פרנקפורט) – הקשר היפני הוותיק של פרנקפורט אומנם לא מספק מספרים גדולים, אבל בשקט בשקט הוא הפך לעוגן בהגנה של אחת הקבוצות החזקות בבונדסליגה העונה. מאז פגרת החורף הוא השלים את כל הדקות במשחקי פרנקפורט בליגה, וגם בליגה האירופית תרם מאוד להצלחה של קבוצתו שהגיעה מרחק פנדלים מגמר הטורניר.

קשר אמצע – קאי האברץ (לברקוזן) – האברץ הוא אחד הכוכבים הכי גדולים של הבונדסליגה ופוטנציאל ענק לעתיד. מאז הגעתו של פיטר בוס ללברקוזן, הקבוצה שפתחה את העונה רע מאוד השתפרה פלאים והבטיחה במחזור האחרון את מקומה בליגת האלופות. האברץ בן ה-21 כבש העונה 17 שערים בליגה, ודייק ב-86% מהמסירות שלו. לא בכדי הוא מקושר לבאיירן ולקבוצות גדולות אחרות ביבשת בסכומי עתק.

קשר שמאל – מילוט ראשיצה (ורדר ברמן) – הקשר/חלוץ האלבני/קוסובני נתן ללא ספק את עונת הפריצה שלו השנה בבונדסליגה. תשעה שערים ועוד חמישה בישולים בבונדסליגה הפכו אותו לאחד השחקנים הבולטים בעונה הלא רעה בכלל של ברמן, שלא הייתה רחוקה מלהגיע לאירופה. אומנם לא מדובר בכוכב ענק, אבל לדעתי היכולת המרשימה שהוא הפגין העונה בהחלט מקנה לו את המקום בנבחרת העונה שלי. מעניין לראות כיצד יתפקד בעונה הבאה.

חלוץ – רוברט לבנדובסקי (באיירן) – אומנם זו לא הייתה העונה הטובה בקריירה של החלוץ הפולני, אבל אי אפשר שלא להכניס אותו לנבחרת העונה כאשר הוא מוביל את טבלת הכובשים עם 22 שערים ומוסיף עוד 10 בישולים. הוא שיחק 97% מהמשחקים של באיירן העונה, והבקיע שער כל 135 דקות בממוצע.

חלוץ – לוקה יוביץ' (פרנקפורט) –  אחד השחקנים הכי מבוקשים העונה באירופה שסביר מאוד שיעזוב את גרמניה. החלוץ הסרבי נתן עונה פנטסטית בפרנקפורט עם 17 שערים בבונדסליגה. יחד עם האלר ורביץ' יצר את אחת ההתקפות הקטלניות ביבשת שהביאו את הקבוצה כמעט עד גמר הליגה האירופית. כל ההישגים הללו, והוא רק בן 21!

לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ', כוכב בהתהוות. Credit to "Eintracht Frankfurt" facebook page


מאמן – פרידהלם פונקל (דיסלדורף)
– אולי הדמות הכי מפתיעה ברשימה, אבל אחת הראויות שבה. פונקל עלה ליגה עם פורטונה דיסלדורף והצליח לסחוף אותה עם סגל אנונימי למדי אל המקום ה-11 במרכז הטבלה. הסיפור המעניין של פונקל הוא שבפגרת החורף דווח כי פורטונה החליטה לא להאריך את החוזה שלו בטענה כי הוא לא רוצה להמשיך לאמן. אולם מהר מאוד התברר כי מדובר בשטויות והחוזה שלו הוארך עד סוף העונה הבאה.

*****

תגלית העונה – ג'יידן סאנצ'ו (דורטמונד) – כפי שהוסבר קודם, אין ספק כי הקשר הצעיר הנהדר של דורטמונד הוא תגלית העונה. לצערנו, ייתכן בהחלט שהוא ימצא את עצמו מחוץ לבונדסליגה כבר בקיץ הנוכחי.

השחקן המאכזב – חאמס רודריגז (באיירן) – השחקן שהגיע בקול תרועה רמה לבאיירן אחרי שנזרק מריאל מדריד ממשיך להוכיח כי הוא לא מתאים לרמה. הציפיות בשמיים, אך רודריגז פשוט לא מספק את הסחורה. כעדות לכך, התקבלה ההחלטה של באיירן שלא לרכוש את השחקן ולהחזיר אותו בתום ההשאלה לריאל.

 

הקבוצה המפתיעה – פורטונה דיסלדורף – כפי שנאמר על פונקל, דיסלדורף עם סגל אנונימי הצליחה להעפיל לליגה הראשונה ולסיים במקום ה-11 והמכובד מאוד יחסית לעולה חדשה. במהלך העונה גם הצליחה להפתיע את הגדולות עם ניצחון על דורטמונד ותיקו עם באיירן ולייפציג. השאלה היא האם נראה את אותה היכולת גם בעונה הבאה.

הקבוצה המאכזבת – שאלקה 04 – קשה לסכם את העונה המזעזעת של שאלקה בכמה שורות. בלבול מוחלט בהנהלה, החלפת מאמנים ובלאגן על הדשא מביאים את שאלקה למקום ה-14 בסיום העונה, לא רחוק מירידת ליגה. נראה שבשאלקה צריכים לבנות מחדש את הקבוצה שלהם, ולמען האמת, קשה להאמין שהם יצליחו לעשות זאת תוך עונה אחת. שאלקה, שבדרך כלל מתמודדת על אירופה, התרסקה העונה.

ליגיונר – יורגן קלופ (ליברפול) – אומנם הוא לא שחקן, אבל אין ספק שהוא כנראה הגרמני המצליח ביותר ביבשת כולה. המאמן הנהדר סחף את ליברפול לגמר ליגת האלופות בזכות כדורגל משובח וראוי להערצה ולמרות עונה מצוינת בליגה האנגלית קיבל רק את הסגנות. ללא ספק הוא אחד המאמנים המוערכים באירופה ואהוב על כולם.

קלופ, ליברפול
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח