קומו עורו – על הסיקור התקשורתי הפגום של נבחרת ישראל

למרות שלא הייתי בארץ, צפיתי בהפסד הנורא של הנבחרת שלנו נגד אלבניה. משחק חלש מאוד של גורש, מרכז מגרש סביר והגנה רעה. אבל אם להגיד את האמת, אני לא בהלם ממה שהיה. כבר במשחק נגד מולדובה יכולנו לראות נבחרת אנמית ומשעממת שאין לה מה למכור. אלבניה הייתה מסודרת, עם סגנון משחק לא גדול ולא מלהיב, אבל תכליתי מאוד. וזה מה שניצח להם את המשחק. בנוסף, אסור לשכוח שאלבניה שיחקה ביורו האחרון, אליו שוב לא הגענו.

ערן זהבי
זהבי לא עזר, רצה, כעס וחטף אש (קרדיט צילום: עמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ביום שאחרי, שוב אותו סיפור. אנחנו קמים לבוקר תוקפני, כולם מאשימים את כולם והתקשורת מצליפה בכל מי שאפשר. במאמן אלישע לוי, בקפטן ערן זהבי ובשאר השחקנים. יש כותרות שכבר מוציאות אותי מדעתי' לדוגמא: "שחקנים בנבחרת בביקורת על אלישע" (די עם ההדלפות י'זקנות רכלניות), או על זהבי: "חייב לדבר". גם מתאילנד הרחוקה יכולתי לראות את זהבי מרים את ידיו מנסה לעודד את החברים שלו, אבל הוא לא הבעיה. מאוד קל להאשים את השחקן הבכיר בנבחרת ואת מי שהרגיל אותנו לשערים רבים.

הרגע המכוער ביותר בערב הזה היה לשמוע איך יוסי בניון, מגדולי שחקנינו, שעשה קריירה אדירה בספרד ואנגליה, מקבל שריקות בוז מהאוהדים בסמי עופר. מה חשבו לעצמם האוהדים? עד כמה אפשר להיות כפויי טובה? למה באתם? למה ציפיתם?

הדור הנוכחי הוא אחד מהחלשים שהיו לנו ואין מגוון בסגלים. אבל אני חייב לציין לטובה שני דברים שאלישע עשה הפעם:

  1. לא פחד לזמן את בן חיים ובניון שבכושר מעולה, למרות גילם.
  2. מנור סלומון ועומרי גלזר, שוער העתיד. זימונים ראויים, כיוון שצריך לראות בנבחרת הזאת יותר פנים צעירות.
טל בן חיים הבלם
טל בן חיים הבלם. טוב שאלישע זימן אותו, למרות שבסוף נפצע (קרדיט צילום: עמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ובכל זאת, דברים רעים שאלישע עשה:

  1. השחקנים סיננו לעיתונות שהם מאוכזבים שהוא פתח עם אותם 11 שלא שכנעו נגד מולדובה ובזה הם צודקים. ראית שלא עובד, למה עשית את אותו הדבר?
  2. ההשעיה של חמד פוגעת בקמפיין הגם ככה צפוי מראש. בן שהר ושכטר, עם כל הכבוד, לא מתקרבים לרמתו של תומר שישחק בעונה הקרובה בפרמייר ליג עם ברייטון.

נחזור לתקשורת ואני אגיד את זה בצורה קופמנית: תתעוררו, הכל פה רע. לא תרבות, לא בנייה נכונה, לא ראייה לעתיד, לא רעב אמיתי. אנחנו שומעים הרבה על תשתיות לא מספיקות, אבל לא על זה אני מדבר; אני מדבר על קיום פרויקטים של קבוצות עם פנימיות, מרכזי קליטה ושכונות מצוקה בהוראת המנהלת. זה יביא אופי חדש של שחקנים אשר להוריהם אין כסף להשקיע.

אני מאמין בשיתוף יתר של שחקנים צעירים, מנור סלומון וגלזר זאת רק ההתחלה. אולי למשחקים הבאים אלישע יצטרך לזמן יותר צעירים כי זה קמפיין שמראש היה צפוי וכנראה הוא גמור, כך שאין לנו מה להפסיד כרגע.

קומו עורו, העתיד שלנו תלוי בזה.

איתי שכטר
שכטר חוגג 25 הופעות. היינו מעדיפים לראות עוד הופעה של חמד (קרדיט צילום: עמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח