לא מושלם – שינויו של לב הארי

בכתבה הקודמת שלי על ג'נארו גאטוזו (כאן) כתבתי ביום מינויו של האיטלקי שיהיה מאוד מסקרן לראות את מילאן הרבה בגלל היותו אדם מעניין.

לצורך השוואה, בואו נעיין בקצת נתונים (תודה זגה):

מונטלה בליגה:

אחוזי הצלחה – 49%
שערי זכות למשחק – 1.46
שערי חובה למשחק – 1.38
מיקום בליגה – 11
אחוז משחקים עם רשת נקיה – 23%
רצף ארוך ביותר ללא הפסד – 2 משחקים

טיקטיק מונדיאל

גאטוזו בליגה:

אחוזי הצלחה – 65%
שערי זכות למשחק – 1.5
שערי חובה למשחק – 1.1
מיקום בליגה – 6
אחוז משחקים עם רשת נקיה – 38%
רצף ארוך ביותר ללא הפסד – 10 משחקים

הנתונים לא משקרים. מילאן בעידן רינו טובה יותר. אמנם לא טקטית יותר, לא מלהיבה יותר, לא דורסנית יותר, אך משוגעת יותר, נלחמת יותר ומשחקת עם נשמה, ממש מזכירה מישהו. מילאן של העונה נבנתה לא הכי נכון שיש ורינו סוחט מהם את הכל. מעבודה באימונים עד עבודה במגרש. הדוגמא הטובה ביותר הוא פטריק קוטרונה שחקן שעלה בסוף העונה הקודמת מהנוער, בסה"כ בן 20 וכבר השחקן החשוב ביותר בסגל של מילאן. קוטרונה זה גאטוזו וגאטוזו זה קוטרונה. השחקן הזה משחק בצלמו ודמותו של מאמנו, נלחם על כל כדור ומחכה להכניס את הרגל במקום הנכון כדי להבקיע. השערים שלו נראים קלים, רובם שערי מספר 9 שלא מביישים את פיפו אינזאגי האגדי. קוטרונה עם 15 שערים בכל המסגרות והוא מלך השערים של הקבוצה. גאטוזו אמנם היה קשר אחורי ולא הרבה להבקיע, אך קוטרונה מזכיר את האישיות שלו בלהט ובנשמה שהוא נותן בכל חילוץ בחלק הקדמי.

בסרטון שער של קוטרונה לא אושר בהתחלה ואז השופט ניגש לVAR ואישר את הגול שהיה חוקי לגמרי, פטריק הצעיר שיחרר קיטור והוביל את מילאן למהפך של 3:2 מול קייבו.

בפגרת הנבחרות שיחק קוטרונה לראשונה בנבחרת איטליה. במשחקים האחרונים רינו מנסה לתרגל גם את אנדרה סילבה ולשלב אותו יותר ברוטציה. חלוץ נבחרת פורטוגל לא שיחק כמעט בתחילת העונה וגאטוזו מתחיל להיערך איתו לעונה הבאה.



ההפתעה השניה הוא פביו בוריני. האיטלקי הגיע מסנדרלנד שירדה לצ'מפיונשיפ והפך להיות סותם החורים של רינו. הוא משחק כמגן, כקשר, כחלוץ – כמעט בכל תפקיד אפשרי על המגרש. הוא מכניס למשחק של מילאן הרבה מהירות ולהט ושחקנים כאלה גאטוזו מכבד ומעריך.

אבל האמת היא שלא מעט שחקנים במילאן שידרגו את עצמם בתקופת כהונתו של גאטוזו כמאמן:
הקפטן לאונרדו בונוצ'י ספג את רוב הביקורת בתחילת העונה. טענו שההצלחה שלו ביובה הייתה בזכות ברצאלי, קייליני ובופון. והנה הוא מוביל את אחת מההגנות הטובות בליגה האיטלקית. הציוות שלו עם רומאניולי גרם להגנה להיראות מושלמת וכשיש לך מגנים מגוונים כמו רודריגז וקלאבריה זה מוסיף המון.

בונוצ'י חוגג מול יובה Credit to AC Milan Official Facebook

צ'לאהנולו גם נראה שחקן שונה. אצל מונטלה הוא לא קיבל הרבה קרדיט וגם כששיחק היה נראה שמשהו מפריע לו. גאטוזו הסיט אותו לעמדת הכנף השמאלי והטורקי, שניחן במשחק רגל משובח, מספק כדורי גובה גדולים לשחקני ההתקפה שמחכים לכל הרמה שלו. קסי וביגליה השתפרו גם והם סוגרים אמצע עוצמתי. כמובן שהבעיה שלהם היא אנמיות התקפית. ביגליה בלאציו היה מחלק כדורים גדולים מאחורי החצי, אצל מילאן זה פחות קורה. קסי מחלץ כדורים ושחקן מאוד חזק, אך גם הוא פחות תכליתי.
בונוונטורה וסוסו יציבים כמו בעונות הקודמות. סוסו כרגיל השחקן המרשים ביותר, בונוונטורה מנהיג את הקישור ויודע לתת את השערים כשצריך אותו.

וכך, דווקא בהפסד הראשון של מילאן ב-2018, השינויים של רינו היו ניכרים לעין. הם נתנו פייט מצוין ליובה ונלחמו עד הדקה האחרונה. עם ההפסד הזה נקטע רצף של 10 משחקי ליגה ללא הפסד. הישג גדול.

באחד מהראיונות שלו גאטוזו אמר: "מילאן צריכה להיראות כמוני, למרות שאני לא מושלם… עם זקן ושקיות מתחת לעיניים" וזאת מילאן של העונה. לא מושלמת, אך מרגשת, לא מלהיבה, אך עוצמתית ולא פלא שבימים הקרובים נשמע על הארכת החוזה של לב הארי שפותח פרק מיוחד בקריירת האימון שלו.

"מילאן צריכה להיראות כמוני, למרות שאני לא מושלם… עם זקן ושקיות מתחת לעיניים" Credit to AC Milan Official Facebook
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח