קבוצה בקריסה? על הצרות של דורטמונד

בשנים האחרונות, בורוסיה דורטמונד נחשבה ל"נמסיס" של באיירן מינכן ולקבוצה היחידה בגרמניה שמצליחה לעמוד, איכשהו, מול הענקית הבווארית. אבל עושה רושם כי המהלכים האחרונים שביצעה דורטמונד בשוק ההעברות, עלולים להוביל אותה לקריסה ממנה יהיה לה קשה לחזור.

דורטמונד
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page

כשמתחילים לנתח את החולשות של הצהובים, חייבים להתחיל עם חוליית ההגנה. בורוסיה פתחה את השנה בסערה וספגה שער אחד בלבד בששת המשחקים הראשונים. כיום, היא ספגה כבר 27 שערים, 11 יותר מבאיירן אליה היא שואפת להיצמד. ואם הנתון הלא משמח הזה לא מספיק, במהלך שוק ההעברות האחרון דורטמונד מכרה את מארק בארטרה לריאל בטיס. האמנם בארטרה לא נחשב לבלם משמעותי כמו מאטס הומלס למשל, אך עדיין היה לשחקן מרכזי אצל הצהובים-שחורים. הסיבה לעזיבה של בארטרה הייתה רצון לחזור לספרד לאחר הטראומה שעבר בפיגוע אשתקד מול מונאקו והיא השאירה בור גדול בחוליה שגם כך לא מספקת את הסחורה עד עתה.

טיקטיק מונדיאל

כמחליף החתימו בקבוצה את מנואל אקנג’י. לכאורה, נראה כי מדובר בצעד מוצלח, שכן השוויצרי הצעיר בן 22 בלבד וכל עתידו לפניו. עם זאת, בתור אוהד דורטמונד הייתי מודאג מאוד. חוליית ההגנה של דורטמונד חלשה בהשוואה לכל יריבותיה מהצמרת, ובוודאי בהשוואה לזו של באיירן מינכן. הרכישה של אקנג’י, במצב הנוכחי, היא מהלך שמתאים לאייאקס, קבוצה שמטרתה לפתח צעירים ולמכור אותם ברגע שמראים ניצוצות מסוימים, בלי להנות מיכולתם.

בעיה נוספת שדורטמונד מתמודדת עמה, ונראה שלא מעסיקה את קברניטיה, היא החולשה הנוראית של רומאן בורקי בשער. בורקי ספג השנה מספר שערים מביכים, האחרון שבהם בתיקו 2-2 מול פרייבורג (ספג שער מ-40 מטר) והוא חלש משמעותית מהשוערים האחרים של הקבוצות החזקות בבונדסליגה – נוייר, אולרייך, לנו, גולאשי ופארמן. המחמירים יגידו שהוא מתאים בקושי לקבוצות התחתית בבונדסליגה – והם לא בהכרח יטעו. מה עשו בדורטמונד? האריכו לבורקי חוזה.

דורטמונד, בורקי
בורקי. לא פוגע
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page

אם עד עכשיו, למרות הבעיות בהגנה, יכלו לסמוך בדורטמונד על חוליית ההתקפה החזקה, הרי שעכשיו, המצב בכי רע. פייר-אמריק אובמייאנג נמכר לארסנל (63 מיליון אירו הוא סכום נמוך בשוק ההעברות של היום) והמחליף שהגיע עד תום העונה הוא מיצ’י באטשואי שלא הצליח להוכיח את עצמו בצ’לסי. אוליבייה ג’ירו סירב להגיע במסגרת עסקת אובמייאנג וכך הצהובים-שחורים נאלצים לתלות את תקוותיהם בשחקן שכבש השנה רק שני שערי ליגה, כאשר הכובש העיקרי שלהם (13) נמכר, ובהיעדרו של רויס, הפצוע הנצחי, אין להם שחקן אחר שכובש, או בעל פוטנציאל לכבוש בספרות כפולות.

חשוב לזכור שבניגוד לעונה הקודמת, השנה לברקוזן ושאלקה נאבקות בצמרת הליגה ויחד עם הכח העולה מלייפציג, שמנוהלת בצורה מעוררת הערכה, דורטמונד יכולה למצוא את עצמה מחוץ לליגת האלופות. כשגם המאמן, פטר שטוגר, יודע שהוא רק זמני, ייתכן שאנחנו צופים בתחילת הקריסה של אחת הקבוצות המהנות של העת האחרונה.

דורטמונד, אובמיאנג
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח