בדרך לכבוש עוד יעד

ערן זהבי סיים את הסאגה המעניינת ביותר בחלון ההעברות הנוכחי עבור אוהדי הכדורגל הישראלי כשחתם לשנתיים בפ.ס.וו איינדהובן. בניגוד למאות אלפי טורקים שקראו לזהבי לבוא אל פנרבחצ'ה, החתימה של הכוכב הישראלי התקבלה בהולנד בחשדנות. גילו, השכר אותו הוא עתיד לקבל והעובדה שהמספרים שהוא סיפק יפים, אבל סופקו בליגות שנחשבות קיקיוניות עבור אוהד הכדורגל ההולנדי, לא גורמים לאוהד הממוצע בהולנד להתרגש מבואו של הכוכב הישראלי.

ערן זהבי איינדהובן
Credit to PSV Facebook Page

זהבי הוא ככל הנראה הכדורגלן המוכשר ביותר בין כדורגלני ישראל בימים אלה. הוא דמות שמעוררת אנטגוניזם בקרב לא מעט אנשים, אבל מעטים הם אלה שיעזו לקרוא תיגר על יכולתו בהשוואה לכוכבי הביצה המקומית, ואם בביצה המקומית אנו עוסקים, הרי שזו נתקלת בקשיים גדולים עקב התפשטות מגפת הקורונה במדינת ישראל ולאחרונה בליגה הישראלית. סגירה של הליגה עלולה להיות קטלנית עבור הכדורגל הישראלי שנמצא בירידה בשנים האחרונות ולכן, ייתכן שחתימתו של זהבי בהולנד תהיה חשובה עבורו מאי-פעם.

זהבי חתם בקבוצה המושלמת עבורו. קבוצה מובילה בליגה חזקה, אבל לא יותר מדי-חזקה. ההבדלים בליגה ההולנדית עצומים. שווי השוק של שחקני אייאקס עומד על 278 מיליון אירו, ושל פ.ס.וו, השנייה, 149 מיליון אירו. שווי השוק של פ.ס.וו גבוה יותר משל 11 הקבוצות בעלות שווי השוק הנמוך, יחד, ועוד נשאר עודף של קרוב ל-15 מיליון. הדבר מלמד על פערי הכוחות העצומים בליגה הזאת, מה שעשוי להוביל לדבר החשוב ביותר עבור זהבי – הבקעת שערים.

 

לאורך השנים האחרונות, מלכי השערים של הליגה ההולנדית היו שחקנים שאינם יוצאי דופן בזירה האירופאית. דושאן טאדיץ' הבקיע 28 שערים בעונת החלומות של אייאקס, כמו גם לוק דה-יונג שכשל לחלוטין בסביליה. עליראזה ג'הנבחש, שצלל אל תהום הנשייה, הבקיע 21 שערים, כמו גם ניקולאי יורגנסן. לפני כן היו אלה וינסנט יאנסן שהיה אמור להיות כוכב בטוטנהאם אחרי שהבקיע 27 שערים באלקמאר, ממפיס דפאי שהדעות לגביו חלוקות והבקיע 22 שערים בפ.ס.וו ואלפרו פינבוגסון שהבקיע בעונה אחת בהירנביין 29 שערים, שזה שישה פחות מ4.5 עונות שלו באאוגסבורג.

ערן זהבי הוכיח במשחקיה של נבחרת ישראל שהוא יכול להבקיע גם בזירה האירופאית. הוא הבקיע מול אוסטריה, ששחקני ההגנה שלה משחקים בליגה הגרמנית ומול סקוטלנד ששחקניה משחקים באנגליה, כך שלא מן הנמנע שהוא יכבוש מול ההגנות הרעועות בהולנד, והרבה. בימים בהם נראה שהפסקת ליגת העל היא עניין של זמן, מיתוג של שחקן שיצא ממנה ככוכב בהולנד יכול לתת תנופה והזדמנויות לשחקנים אחרים. כסף שיגיע עקב קבוצות שינסו למצוא מציאות (כי אם אחת מצאה, אז למה לא הן) עשוי לעזור, אם רק זהבי יחגוג בגדול.

ערן זהבי, נבחרת ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. על פניו תפור עליו. כמו שנכתב, קבוצה חזקה בליגה שמבליטה חלוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח