הכדורגל הגרמני מסכם שנה

לקראת תחילת שנת 2021, בתקווה שזו תבוא עלינו לטובה, החלטתי לסכם את השנה שעברה על הכדורגל הגרמני. הסיכום מוצג באמצעות חמש נקודות אור וחמש נקודות חושך, בתקווה שעד מהרה נוכל כולנו לצאת ולפקוד את אצטדיוני הכדורגל שאנחנו כל-כך אוהבים.

באיירן מינכן אלופת אירופה
קרדיט לדף הפייסבוק "Uefa champions league"

 

נקודות אור:

  1. באיירן מינכן

מה עוד אפשר לומר על השנה ההיסטורית שעברה על באיירן מינכן? האנזי פליק הוביל את הקבוצה לזכייה בכל תואר אפשרי, תוך תצוגת כדורגל רצחנית. ה2-8 ההיסטורי על ברצלונה ייזכר במינכן לדורות, למרות שנערך ללא קהל. מנואל נוייר חזר להיות השוער הטוב בעולם, תומאס מולר שידרג את מעמדו מנסיך למלך בוואריה והאוהדים מחייכים כל הדרך אל 2021.

  1. ר.בלייפציג

גם השונאים הגדולים ביותר של הקבוצה ממזרח גרמניה, לא יכולים להתעלם מההצלחה של המועדון הנהדר הזה, שהגיעה לשיא בשנת 2020 עם הגעה לחצי גמר ליגת האלופות. המודל של ר.ב. לייפציג, שמתבסס על רכש שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל רב, מוכיח את עצמו והמועדון משתדרג שנה אחר שנה. אם בורוסיה דורטמונד נחשבה לקבוצה השנייה בעוצמתה בגרמניה, הרי ששנת 2020 הייתה זו בה ר.ב. לייפציג נישלה אותה מהתואר. העובדה שהמועדון הזה מצליח להתמודד שנה אחר שנה עם עזיבות של שחקנים מרכזיים מוכיחה את העוצמה שלו ואת העובדה שהם כאן כדי להישאר.

  1. הדור הבא

הבונדסליגה ידועה כליגה בה כוכבי העל פורצים והקורונה נתנה למאמנים רבים אומץ לתת הזדמנויות לצעירים נוספים שהעולם לא הכיר ב2019. 2020 הייתה השנה בה ארלינג האלאנד, חלוץ מוכשר מר.ב. זלצבורג, הגיע לבורוסיה דורטמונד והוכיח שהוא מזן הענקים, אבל 2020 לא הסתכמה רק בו. פלוריאן וירץ, ג'ובאני ריינה, גמ'אל מוסיאלה, יוסופה מוקוקו – בני לא יותר מ18, הוכיחו שלמרות גילם הצעיר יש להם יכולת של כוכבי על.

 

  1. פיטר בוס

מאמן לברקוזן, המכונה בעגה העממית "נברקוזן" על שום יכולתה להיכשל תמיד ברגע האמת, היה קרוב לסיים את דרכו בתחילת קדנציית האימון שלו בקבוצה, אבל 2020 עושה לו רק טוב. בוס הצליח להתגבר על העזיבה של קאי האברץ, הרבה בזכות פלוריאן וירץ הצעיר. מלבד זאת, לאון ביילי יצא מהתקופה הרעה שלו וחזר להיות שחקן הכנף המצוין מהעבר ועם חוד נהדר של פטריק שיק ולוקאס אלאריו, בוס רץ חזק מאוד השנה.

  1. יורגן קלופ

זה נראה כל-כך רחוק, אבל 2020 הייתה השנה של ליברפול. היא אמנם הודחה בשלב מוקדם יחסית בליגת האלופות, אבל האמירה הנצחית של "השנה הבאה תהיה השנה שלנו" סוף-סוף התממשה עם זכייה היסטורית בתואר האליפות, שעשויה להפוך השנה לאליפות שנייה ברציפות.

ליברפול, קלופ
via "liverpool echo" facebook page

 

נקודות חושך:

  1. נבחרת גרמניה

ההוכחה שבמשרות בכירות צריך לדאוג לתחלופה מפעם לפעם בהירה מאוד כשמסתכלים על נבחרת גרמניה. זימונים הזויים, שיטת משחק שלא ברורה לאף אחד, כולל למאמן יוגי לאב. ירידה למקום ה-13 בעולם, יכולת חלשה, ובעיקר הבנה שכל עוד דמות מסוימת אוחזת בהגה, לאלופת העולם מ2014 אין מה לבנות על הצלחה ביורו ובמונדיאל הקרובים.

  1. טימו וורנר וקאי האברץ

מי שהגיעו לצ'לסי תמורת סכומי עתק בקול תרועה רמה, מסיימים את 2020 בקול ענות חלושה. אם וורנר, על אף שלא הצליח להתעלות על פני חלוציה האחרים של צ'לסי, תמי אברהם ואוליבייה ג'ירו, עוד הצליח לספק 4 שערי ליגה ו4 בישולים, אצל האברץ המאזן מסתכם בשער ובישול בודדים בליגה, וזאת בנוסף ליכולת חלשה מאוד. נראה שכסף לא בהכרח מראה התאמה למועדון.

  1. שאלקה 04

נצחון אחד בלבד ב-2020 הוא סיבה טובה להיכלל ברשימה הזאת, אבל הסיפור של שאלקה הוא חריג במיוחד, לאור הקריסה המתמשכת של המועדון המפואר הזה. נראה שבשאלקה עשו את כל הטעויות האפשריות ב-2020. שאלקה צריכה ששנת 2021 תהיה טובה אליה במיוחד בשביל שהנזק מ2020 יימחק. האם כריסטיאן גרוס וסיאד קולסינאץ' הם הפתרון?

שאלקה 04
Credit to "FC Schalke 04" Facebook page

 

  1. לירוי סאנה

הרכש הגדול ביותר של באיירן מינכן השנה ושל הבונדסליגה לא עומד בציפיות. סאנה נראה חלש והשיא היה בהחלפתו במשחק מול לברקוזן לאחר שכבר נכנס כמחליף במקומו של קינגסלי קומאן שנפצע. החלפת מחליף ללא פציעה היא פעולה קיצונית שלא אופיינית למאמנים, בפרט לא למאמנים שידועים כבעלי מזג נוח כמו האנזי פליק. סאנה הגיע לבאיירן אחרי פציעה קשה שגרמה לו להיעדר מרוב עונת 2019/2020, כשאת תחילת העונה הנוכחית הוא פתח גם כן עם פציעה. השאלה הגדולה של 2021 תהיה האם לירוי סאנה עשה את שלו, או שהוא יוכל לחזור להיות כוכב העל שצפו שיהיה.

  1. הרטה ברלין

בניגוד לאחות הקטנה, שהייתה רחוקה פסיעה מלהיכנס אל נקודות האור, האחות הגדולה מברלין נמצאת במצב נורא. 3 נצחונות בלבד והמקום ה14 הם לא מה שהרטה ציפתה להשיג אחרי 13 מחזורים ולמרות שהיא לא נמצאת בסכנת ירידה, בעיקר עקב החולשה הקיצונית של מס' קבוצות אחרות, היא מאכזבת ביותר. מחוליית ההתקפה המפוארת, דווקא מתיאוס קונייה נראה כחלוץ המסוכן ביותר. לוקאס טוסארט שהגיע כרכש מפואר מליון רחוק מאוד ממה שציפו שיהיה ונראה שכקבוצה, השלם קטן בהרבה מסך חלקיו.

סאנה
Credit to FC Bayern München official Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח