דור הזהב הבווארי

קשה להשתלב בקבוצה גדולה ועל כך יכולים להעיד לא מעט שחקני נוער לשעבר או בהווה, ששייכים או היו שייכים לקבוצות האלה ולא השתלבו. במינכן, מאז דויד אלאבה, לא השתלב שחקן נוער בקבוצה הראשונה, למעט משחקים בודדים. הדבר בא בניגוד לתחילת העשור הקודם אשר התאפיין בשילוב רב של שחקנים כאלה.

הראשונים היו פיליפ לאם ובסטיאן שווינשטייגר, לאחריהם היו אלה תומאס מולר, טוני קרוס והולגר באדשטובר ולבסוף דויד אלאבה שהשתלב בהרכב בעונת 10/11. מאז, שחקני בית לא הצליחו לתקוע יתד בהרכב הפותח ליותר מעונה אחת. חלק, כמו פיליפ מקס, אמרה צ'אן ואלכסנדר שופף, מצאו את עצמם בקבוצות אחרות, אך רבים מהם נשכחו.

תומאס מולר
Credit to FC Bayern München Facebook page

 

הסיבות לכך רבות. באיירן של תחילת העשור הייתה קבוצה עם סגל חלש בהרבה מבאיירן של היום. זאת הייתה קבוצה ששילמה סכומים גבוהים כדי לבנות אצטדיון חדיש והתאפיינה בשינויים תכופים בסגל, מה שהקל על ההשתלבות. כיום, כשמדובר בקבוצה הטובה בעולם, זה קשה הרבה יותר לשחקן צעיר להשתלב בקבוצה. שחקנים כמו אלפונסו דייויס וג'ושוע קימיך השתלבו בסגל הבוגר, אך קימיך נרכש מלייפציג כמי שסומן כבר כהבטחה לעתיד ודייויס נרכש בסכום שיא לשחקן קנדי.

בינתיים, מסתמן שדור חדש גדל במחלקת הנוער של באיירן ועם התבגרות של חלק משחקני הסגל ויכולת טובה של אותם צעירים, הם עשויים לרשת את מקומם. אז היכונו לטור שיעסוק בחמשת היהלומים הגדולים ביותר בנוער של באיירן.

 

אדריאן פיין – קשר – 21

אדריאן פיין הוא תוצר מחלקת הנוער של באיירן מינכן אליה הגיע בגיל 7, ולאחר שתי שנות השאלה מוצלחות, ברגנסבורג ובהמבורג, ינסה לפרוץ את דרכו אל ההרכב הראשון. הבעיה של פיין תהיה הצורך להתמודד בעמדה עמוסה וצעירה ונראה שבמקרה הטוב מבחינתו הוא צפוי להיות במקום הרביעי ברוטציה, לאחר לאון גורצקה, ג'ושוע קימיך וקורנטן טוליסו.

בעונה החולפת פיין היה הטוב שבשחקני המבורג, ולמרות שזו נכשלה לחזור לליגה הראשונה, יכולתו לא נעלמה מראשי באיירן שהודיעו כי הקשר הצעיר לא ייצא לשנת השאלה נוספת, לפחות עד החורף. פיין הוא קשר הגנתי חזק ובנוי היטב, טכני מאוד ולצד זאת בעל יכולת מסירה טובה. אפשר לטעון שהוא מעין ערבוב שלוקח את הטוב מלאון גורצקה ומטיאגו אלקנטרה שעזב את הקבוצה. למרות שסיכויי ההשתלבות שלו נמוכים, מדובר בשחקן ששווה לעקוב אחריו.

 

יוז'וע זירקזי – חלוץ – 19

ההולנדי הצעיר הובא ממחלקת הנוער של פיינורד ממש בגיל 16 ומאז הספיק לצמוח לגובה של 1.93. זירקזי, בעל סיומת טובה ושני שערי ניצחון שהבקיע לטובת הקבוצה הבוגרת כמחליף בתחילת העונה שעברה, שערים ששמרו אותה במאבק האליפות ומאז קנה את עולמו. רוברט לבנדובסקי עדיין החלוץ המוביל, אך בגיל 32 ברור שהוא יזדקק למנוחה מדי פעם ובהיעדר חלוץ וותיק בסגל, זירקזי מקבל הזדמנות נדירה לרשת בעתיד את אחת מעמדות החוד האימתניות בעולם הכדורגל.

מעבר לכך, מדובר בחלוץ בעל יכולת ניתור נדירה, מה שבהתאמה לגובהו העצום עשוי להפוך אותו למכונת שערים אימתנית בעתיד.

ג'ושוע זירקזי, באיירן מינכן
Credit to "Joshua Zirkzee" Facebook page

 

אוליבר באטיסטה-מאייר – קשר – 19

בגיל 15 הגיע באטיסטה-מאייר, בן לאב גרמני ואם ברזילאית, לבאיירן מהנוער של קייזרסלאוטרן וכבר בתחילת הקריירה שלו בבירת בוואריה סומן כהבטחה. לאחר שחרורו של איבן פרישיץ', הקשר הצעיר אמור היה להיות הרביעי ברוטציית שחקני הכנף, אך בסופו של דבר הושאל להירנביין ההולנדית.

את ההשאלה פתח באטיסטה-מאייר בסערה וכבר במשחק השני שלו כבש שער וסחט פנדל שהוביל לכיבוש שער נוסף. עונה טובה של באטיסטה-מאייר עשויה לסייע לו להשתלב ברוטציית שחקני האגף בבוואריה ולהפוך אותה לאימתנית מאי-פעם.

 

לארס לוקאס מיי – בלם – 20

מיי מתנשא לגובה של 1.90 מ', הגיע אל באיירן בגיל 14 ממחלקת הנוער של דינאמו דרזדן וגדל במשפחה שמחוברת לעולם הכדורגל. אביו היה חבר הנהלה בדרזדן ואחיו הגדול של מיי שיחק בליגות הנמוכות וכיום משחק בדרזדן.

מיי הושאל לדרמשטט כדי לצבור נסיון וע"פ דיווחים בכלי התקשורת הבווארים האריך את חוזהו עד 2023 (למרות שבאתר טרנספרמרקט מדווח אחרת). כשג'רום בואטנג מסיים את חוזהו בקיץ הקרוב ודויד אלאבה נראה רחוק אי-פעם מהישארות, ייתכן שבעונה הבאה מיי ייזרק למים העמוקים מוקדם משצפה.

 

ג'מאל מוסיאלה – קשר – 17

לאחר שנים ארוכות בנוער של צ'לסי, מוסיאלה, יליד שטוטגרט, חזר לגרמניה. מוסילאה, בן לאב ניגרי ואם גרמנייה ומייצג את נבחרת אנגליה לאחר שהתאזרח בה במהלך שנות ילדותו הרבות שבילה שם. מה שמעניין לא פחות הוא שמסויאלה ייצג את הנבחרות הצעירות של אנגליה, חזר לגרמניה ועבר שוב לאנגליה.

מוסיאלה הגיע אל באיירן בקיץ הקודם כחלק מאסטרטגייה לרכישת צעירים מוכשרים שמובלת במועדון ומהר מאוד סומן כאחד משחקני הנוער בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להשתלבות בקבוצה הראשונה. בעונה הקרובה הוא צפוי לשבת לא מעט על הספסל של האנזי פליק. מוסיאלה הספיק להבקיע ב0-8 של באיירן על שאלקה ולמחרת לפתוח בהרכב קבוצת המילואים. הוא מוכשר במיוחד ודילג לאימונים עם הקבוצה הראשונה כמעט ישירות מהקבוצה עד גיל 17.

ג'אמל מוסיאלה, באיירן מינכן
Credit to "FC Bayern München" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח