עולם ללא שוק העברות – חלק 5 – מקומות 1-5 בדירוג נבחרות מחלקות הנוער

ברוכים הבאים לחלק החמישי והאחרון של דירוג נבחרות מחלקות הנוער. והפעם: מקומות 1-5

למקומות 6-10:  לחצו כאן

למקומות 11-20: לחצו כאן

למקומות 21-30: לחצו כאן

למקומות 31-40: לחצו כאן

תזכורת איך בוצע איסוף הנתונים:

איך מתבצע הדירוג?

הדירוג למעשה מתבסס על הנתונים של האתר הגרמני Transfermarkt. האתר עצמו בודק את ערך השחקנים ומעניק לכל שחקן שווי מוערך. הבדיקה הזאת בעייתית כשלעצמה, מכיוון ששווי שחקנים הוא לא המדד העיקרי לאיכות. שחקנים צעירים מוערכים יתר על המידה וערכם של שחקנים שעברו את גיל 30 יורד באופן משמעותי. אבל אין כיום מאגר נתונים גלובלי אשר מספק מדד איכות לכל שחקן בעולם ולכן התבססתי על שווי השחקן.

דרך הנתונים של Transfermarkt, יצרתי את 40 ההרכבים האיכותיים ביותר שאפשר לבנות משחקני הבית של מחלקות הנוער השונות. כדי ליצור הרכבים מאוזנים, תהיה לכל קבוצה רביעיית הגנה טבעית, לפחות קשר הגנתי אחד ולפחות חלוץ טבעי אחד. או במילים אחרות המערכים יהיו קומבינציות של 4-4-2, 4-3-3 ו-4-5-1.

למרות הנוקשות במערכי הקבוצות, אופשר לשחקנים בעמדות משניות לקבל מקום בהרכב.

Spanish League - טיק טיק

מה ההגדרה לשחקן בית?

כדורגלנים עוברים הרבה קבוצות במהלך ילדותם ולרוב ישחקו בקבוצה בעיר בה הם גרים. כאשר שחקן מתבגר, הוא ירצה לעסוק בכדורגל באופן מקצועני ולכן ברב המקרים אותו שחקן יעבור למחלקת נוער טובה יותר, דרכה יוכל לסלול את דרכו לקבוצה הבוגרת של המועדון. לפיכך, שחקנים נמדדים רק על גילאי הנערים והנוער (15-18).

כמו כן, אם שחקן עבר בכמה מחלקות נוער במהלך פרק זמן זה, הוא ייחשב כשחקן בית של המועדון שנתן לו את ההזדמנות הראשונה במשחק בוגרים.

אז בואו נסיים עם מקומות 1-5:

  • הקרדיט לכל התמונות שייך לאתר Transfermarkt
  • כל פרטי השחקנים נכונים לתאריך 31.12.17
  • נתוני העברות נכונים רק לשחקני ההרכבים בדירוג

מקום 5

ליון

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €259.9M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt:

כרים בנזמה (ריאל מדריד) €50M

אלכסנדר לקאזט (ארסנל) €50M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: אנטוני מרסיאל €60M (ממונאקו למנצ'סטר יונייטד באוגוסט 2015).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: אלכסנדר לקאזט 53M€ (מליון לארסנל ביולי 2017).

אולימפיק ליון הוא המועדון הצרפתי הנמצא במקום הגבוה בדירוג.

המיקום הגבוה של ליון בדירוג ולמעשה כל הישג שהיה למועדון ב-30 שנים האחרונות, הם בזכות אדם אחד, בעלי הקבוצה ז'אן-מישל אולס. אולס רכש את המועדון ב-1987, כשליון הייתה בליגה השנייה ותחת חובות כבדים. תוך שנים ספורות, ליון עברה שינוי של 180 מעלות בכל פרמטר אפשרי: מבחינה ארגונית, כלכלית והישגית. השיא של המועדון היה בעשור הראשון של שנות האלפיים, כשזכתה בשבע אליפויות רצופות והגיעה לחצי גמר ליגת האלופות בעונת 09/10.

ליון הוא אחד מהמועדונים ההישגיים היחידים בכדורגל האירופי, שלאורך שנים מככבים בו כמות נכבדת של שחקנים ממחלקת הנוער. יתרה מכך, רב שחקני הרכש בשנים האחרונות הם שחקנים עד גיל 21, שמשתלבים בסגל הקבוצה באופן מיידי. הדבר הכי מדהים בקבוצה הצרפתית, הוא שבכל שנה שחקניה מבוקשים כמעט בכל מועדון אירופי בכיר. על אף שאותם שחקנים נמכרים בסכומים גבוהים במיוחד, תוך זמן קצר מגיעים תחליפים ממחלקת הנוער. ז'אן-מישל אולס רואה את השתלבות שחקני הנוער במועדון כערך עליון ולכן הוא מעניק את המושכות כבר עונה שלישית ברציפות לברונו ז'נסיו, שחקן העבר שהיה כמעט בכל תפקיד אפשרי במועדון. בין היתר שימש גם כעוזר מאמן ומאמן ראשי בקבוצת המילואים של ליון.

בשנת 2016 ליון עזבה את האצטדיון המיתולוגי סטאד דה ז'רלאן ועברה לפארק אולימפיק ליון, שנחשב לאחד מהאצטדיונים האיכותיים בעולם. המעבר למגרש החדש, הוא החותמת הסופית לתהליך שהחל ז'אן-מישל אולס לפני 30 שנה, כשהפך את המועדון הקטן מהליגה השניה בצרפת לאחד מהמועדונים היוקרתיים בעולם.

מקום 4

ריאל מדריד

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €263M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: אלברו מוראטה (צ'לסי) €65M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: אלברו מוראטה €62M (מריאל מדריד לצ'לסי ביולי 2017).

ארבעה שחקנים בקבוצה זכו בליגת האלופות עם ריאל מדריד בעונה שעברה.

לפי דוח של מכון המחקר CIES Football Observatory, ריאל מדריד גידלה את כמות השחקנים הגדולה ביותר לקבוצות מחמש הליגות הראשונות, אבל מעטים השחקנים אשר זכו ללבוש את החולצה של המועדון הגדול בהיסטוריה של הכדורגל האירופי. כשמסתכלים על ההרכב המופיע בדירוג, אפשר להבין את המצב של שחקני הנוער של ריאל על הצד הטוב ביותר. נשיא הקבוצה, פלורנטינו פרס, מעוניין לראות את הכוכבים הגדולים בעולם משחקים בריאל מדריד ושילוב של שחקני נוער נחשב כדבר שולי עבורו. אחד הדברים שלא היו רואים בשום מועדון אחר בסדר גודל של ריאל מדריד, הוא המכירה של שחקן הבית האיכותי ביותר של המועדון בשנים האחרונות, אלברו מוראטה לצ'לסי. בקבוצה הספרדית אין אפילו טיפה סנטימנטים לשחקני הנוער, גם אם הם יכולים לתרום לקבוצה.




בריאל מדריד רוצים לשדר יוקרה וכח ומנסים להוכיח לכולם שריאל המועדון הגדול בעולם, דרך החתמת השחקנים היקרים בעולם. הגישה של הבלאנקוס היא אולי לא הכי הומנית, אבל עם התוצאות אי אפשר להתווכח. המועדון לקח שלושה גביעי אירופה בארבע שנים האחרונות וספק אם מועדון אחר יצליח אי פעם לעקוף כמות הזכיות של ריאל בצ'מפיונס ליג.

מקום 3

אתלטיקו מדריד

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €269M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt:

סאול ניגס (אתלטיקו מדריד) €70M

קוקה (אתלטיקו מדריד) €70M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: תאו הרננדס €30M (מאתלטיקו מדריד לריאל מדריד ביולי 2017).

בהרכב של אתלטיקו מדריד 10 שחקנים מתוך 11 נולדו אחרי 1990.

לא רק שלריאל מדריד אין את שחקני הנוער הכי איכותיים בספרד, אין לה גם את השחקים הכי איכותיים בעיר.

אתלטיקו מדריד הפכה בתחילת העשור הנוכחי לקבוצה של דייגו סימאונה, הדורש מכל שחקני הקבוצה עבודה הגנתית אינטנסיבית וקשוחה. הקבוצה תחת סימאונה אולי לא מציגה את הכדורגל הכי יפה לעין, אבל אין מועדון בכדורגל האירופי שמיקסם את היכולות שלו בעשור הנוכחי, יותר מאתלטיקו מדריד.

למרות הדחה מוקדמת בשלב הבתים בליגת האלופות, אתלטיקו מדריד ממשיכה להיות בצמרת הגבוהה בספרד ולגדל כמה מהשחקנים הטובים בעולם, בתקציב יחסית צנוע. אך ההישג הגדול ביותר בקבוצה, הוא היכולת של סימאונה להשפיע על המועדון כבר עונה שביעית ברציפות. כיום, בכל מועדון גדול, מאמן לא שורד יותר משלוש שנים. גם מי שכן, מעוניין לעזוב לאתגר חדש כדי לא לחוות עונת שפל בקבוצה. היכולת לשמר את מרבית השחקנים ולהצליח עם מועדון בגודלו של אתלטיקו מדריד, במשך תקופה כה ארוכה, הופכת את סימאונה למאמן בלתי רגיל בכדורגל העולמי. יש אפילו שיאמרו המאמן הטוב בעולם.

מקום 2

ספורטינג ליסבון

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €290.5M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) 150M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: כריסטיאנו רונאלדו €94M (ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד ביולי 2009).

המכירה הכי גבוה של שחקן מתוך המועדון: ז'ואאו מריו 40M€ (מספורטינג ליסבון לאינטר מילאנו באוגוסט 2016).

בהרכב של ספורטינג ליסבון יש שישה שחקנים שזכו ביורו האחרון (הכי הרבה בדירוג).

מאז שקיים פרס כדורגלן השנה בעולם של FIFA, רק מועדון אחד גידל שני שחקנים שונים שזכו בפרס – ספורטינג ליסבון שהעלה לקבוצה הבוגרת את לואיס פיגו וכריסטיאנו רונאלדו. זה הנתון המרכזי של מחלקת הנוער, המייצרת את כמות שחקני הנבחרת הגבוהה ביותר לאלופת אירופה, פורטוגל. בקבוצה של ספורטינג ליסבון יש את מחלקת הסקאוטינג הגדולה בפורטוגל; יותר ממאה מאתרי כישרונות ברחבי פורטוגל המחפשים ילדים מגיל 7 ומעלה.

מעבר למאתרי הכישרונות, גם מתחם האימונים של אקדמית הנוער נחשב לאיכותי בפורטוגל. במועדון הפורטוגלי משקיעים בעיקר בשליטה האינדיבידואלית בכדור וכאשר הילדים מגיעים לגילאי הנערים, הם עובדים באימוני כח, כדי שיהיו מספיק חזקים ויוכלו להביא את היכולות הטכניות לידי ביטוי. נתונים אלו בולטים אצל לא מעט שחקני ספורטינג. הבולט מבניהם הוא אחד משני השחקנים הטובים בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, שרכש יכולות טכניות ואתלטיות כבר בגיל צעיר. כמובן שהשחקן שיפר פלאים את יכולתו מאז עזב את ספורטינג, אבל למועדון הנוער יש חלק נכבד בהצלחתו.

ספורטינג ליסבון הוא אולי לא מהמועדונים הבכירים בעולם ואפילו לא הבכיר בפורטוגל, אבל מחלקת הנוער של הקבוצה מפורטוגל גידלה חלק מהשחקנים הטובים בהיסטוריה של הכדורגל.

מקום 1

ברצלונה

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €551M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: ליונל מסי (ברצלונה) 180M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: פדרו רודריגס €27M (מברצלונה לצ'לסי ביולי 2015).

תשעה שחקנים בהרכב זכו בליגת האלופות, ארבעה זכו במונדיאל וחמישה זכו ביורו.

נתחיל בשני נתונים בדירוג שמראים על הגדולה של ברצלונה:

  • השווי המוערך של מסי הוא 180 מיליון יורו, שזה יותר מ-25 קבוצות בדירוג.
  • אם מורידים את מסי מההרכב, ברצלונה עדיין תהיה במקום הראשון בדירוג.

ההצבה של ברצלונה בראש הדירוג, הוא הדבר שבוודאי כולכם ציפיתם לראות כבר בתחילת הדירוג ולמעשה לא הייתה בכלל תחרות. מעולם לא צמחו בפרק זמן כל כך קצר, כמות שחקנים ששלטו ביד רמה על הכדורגל האירופי והבינלאומי.

במחלקת הנוער בלה מאסיה, מאמינים שכל השחקנים צריכים לעבוד על אותה שיטה מרגע שהם הגיעו לאקדמיה ועד העלייה למועדון העלית של הקבוצה. כדי שאותם שחקנים יוכלו להשתלב בצורה הטובה ביותר במועדון, משתדלים להביא מאמנים ששיחקו בקבוצה, כדי שיוכלו להמשיך את מורשת הקבוצה בצורה הטובה ביותר.

בקבוצה יש 25 מאתרי כישרונות ו-36 מאמני נוער. שחקני הקבוצה מתאמנים בין 4-6 שעות שבועיות. קשה לשים את האצבע ולומר מה ברצלונה עושה טוב יותר מכל שאר מחלקות הנוער ואולי דווקא פה מסתמנת ההצלחה של הקבוצה. ההבנה שכדורגל הוא משחק כל כך פשוט, שאנשים אוהבים לסבך עם נתונים ושיטות חסרות משמעות. בקבוצה משחקים בשיטת 4-3-3, מניעים כדור דרך מסירות קצרות בקצב גבוה ועובדים על לחץ גבוה ועל חטיפות כדור בשליש האחרון של המגרש. זה בהחלט נשמע פשוט כשיש מערכת הומוגנית ונכונות מצד כל הנפשות הפעולות במועדון.

בתולדות הכדורגל האירופי, זכו שמונה קבוצות בטרבל. בחצי מהקבוצות המאמנים שימשו בתפקיד עוזר מאמן או כמאמן קבוצת המילואים, לפני שקיבלו את תפקיד המאמן. מתוך הארבעה, שני מאמנים זכו בטרבל עם ברצלונה. הנתון הזה מסביר בצורה נוספת את דרכה של ברצלונה, שמאמינה שזכייה בתארים הוא דבר חשוב שאין שני לו, אבל כמעט בלתי אפשרי לעשות זאת אם הקבוצה תאבד את זהותה.

אין מועדון ראוי יותר מברצלונה לסיים איתו את הדירוג, שמלמד אותנו כמה דברים חשובים. הראשון הוא ששוק העברות לא חייב להיות דבר כל כך רע, אם משתמשים בו בצורה נבונה. הדבר השני והחשוב יותר, הוא שלכל קבוצה יש שנים טובות יותר ושנים טובות פחות, אבל כל עוד מועדון לא ישנה את דרכו ויפתח מערכת עקרונות מסודרת, שאפשר יהיה ליישם גם בקבוצה הבוגרת, המועדון יוכל למקסם את משאביו וליצור שושלת ארוכת טווח של שחקנים איכותיים, שיובילו את המועדון שגידל אותם במשך שנים לזכייה בתארים נוספים ולחזק את מורשת המועדון.

כדי לראות את השווי המוערך של השחקנים בדירוג ושל שחקנים נוספים ניתן להיכנס לאתר www.transfermarkt.com

למקומות 6-10:  לחצו כאן

למקומות 11-20: לחצו כאן

למקומות 21-30: לחצו כאן

למקומות 31-40: לחצו כאן

טופ 40 נבחרות מחלקות הנוער התפלגות נבחרות מחלקות הנוער לפי מדינה

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח