עולם ללא שוק העברות – חלק 2 – מקומות 21-30 בדירוג נבחרות מחלקות הנוער

ברוכים הבאים לחלק השני של דירוג נבחרות מחלקות הנוער. והפעם: מקומות 30-21

למקומות 31-40: לחצו כאן

תזכורת איך בוצע איסוף הנתונים:

איך מתבצע הדירוג?

הדירוג למעשה מתבסס על הנתונים של האתר הגרמני Transfermarkt. האתר עצמו בודק את ערך השחקנים ומעניק לכל שחקן שווי מוערך. הבדיקה הזאת בעייתית כשלעצמה, מכיוון ששווי שחקנים הוא לא המדד העיקרי לאיכות. שחקנים צעירים מוערכים יתר על המידה וערכם של שחקנים שעברו את גיל 30 יורד באופן משמעותי. אבל אין כיום מאגר נתונים גלובלי אשר מספק מדד איכות לכל שחקן בעולם ולכן התבססתי על שווי השחקן.

דרך הנתונים של Transfermarkt, יצרתי את 40 ההרכבים האיכותיים ביותר שאפשר לבנות משחקני הבית של מחלקות הנוער השונות. כדי ליצור הרכבים מאוזנים, תהיה לכל קבוצה רביעיית הגנה טבעית, לפחות קשר הגנתי אחד ולפחות חלוץ טבעי אחד. או במילים אחרות המערכים יהיו קומבינציות של 4-4-2, 4-3-3 ו-4-5-1.

למרות הנוקשות במערכי הקבוצות, אופשר לשחקנים בעמדות משניות לקבל מקום בהרכב.

Spanish League - טיק טיק

מה ההגדרה לשחקן בית?

כדורגלנים עוברים הרבה קבוצות במהלך ילדותם ולרוב ישחקו בקבוצה בעיר בה הם גרים. כאשר שחקן מתבגר, הוא ירצה לעסוק בכדורגל באופן מקצועני ולכן ברב המקרים אותו שחקן יעבור למחלקת נוער טובה יותר, דרכה יוכל לסלול את דרכו לקבוצה הבוגרת של המועדון. לפיכך, שחקנים נמדדים רק על גילאי הנערים והנוער (15-18).

כמו כן, אם שחקן עבר בכמה מחלקות נוער במהלך פרק זמן זה, הוא ייחשב כשחקן בית של המועדון שנתן לו את ההזדמנות הראשונה במשחק בוגרים.

אז בואו נצא לדרך עם מקומות 21-30.

  • הקרדיט לכל התמונות שייך לאתר Transfermarkt
  • כל פרטי השחקנים נכונים לתאריך 31.12.17
  • נתוני העברות נכונים רק לשחקני ההרכבים בדירוג

מקום 30

פריז סן-ז'רמן

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €125.5M 

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: קינגסלי קומאן (באיירן מינכן) €35M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ממאדו סאקו €28.2M (מליברפול לקריסטל פאלאס באוגוסט 2017).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: ממאדו סאקו 19M€ (מפ.ס.ז' לליברפול בספטמבר 2013).

פריז סן ז'רמן היא אחת משבע קבוצות צרפתיות שמופיעות בדירוג.

כשמדברים על סגנית אלופת צרפת מיד מוזכר הכסף הקטארי, שהפך את המועדון הלא כל כך מוצלח למפלצת שהכדורגל הצרפתי עדיין לא ראה. אותו מועדון שזכה עד 2013 בשתי אליפויות, הוסיף עוד ארבע בחמש השנים האחרונות ואם לא יקרה שום דבר חריג גם האליפות החמישית בדרך. המועדון מבירת צרפת יודע שהוא יכול לקנות כמעט כל שחקן שהוא ירצה ועדיין אינו מזניח את קבוצת הנוער. בהרכב המופיע למעלה, יש לא פחות משישה שחקני נבחרת צרפת ושלושה שחקני הרכב בקבוצה הבוגרת של פריז, שעלו מקבוצת הנוער אחרי הרכישה של נאסר אל-ח'ליפי.

יפה לראות שהכסף של פריז לא פגע במסורת של הקבוצות מצרפת לייצא כמות גבוה של שחקנים ממחלקת הנוער.

מקום 29

באזל

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €130.6M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: איוואן רקיטיץ' (ברצלונה) €45M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: גרניט ג'אקה €45M (מבורוסיה מנשנגלדבך לארסנל ביולי 2016).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: בריל אמבולו 22.5M€ (מבאזל לשאלקה 04 ביולי 2016).

באזל הוא המועדון השוויצרי היחיד שמופיע בדירוג.

באזל היא הקבוצה האירופית מהדרג השני, שעברה את ההתקדמות המקצועית הגבוהה ביותר לאחר שינוי שיטת המקדמות של ליגת האלופות, שחולקה לשני מסלולים. מסלול האלופות ומסלול הלא אלופות, המאפשר ליותר מועדונים ממדינות קטנות להעפיל לטורניר היוקרתי בעולם.

מאז שינוי השיטה בשנת 2009, באזל עלתה 6 פעמים לליגת האלופות וזכתה ב-8 אליפויות רצופות בליגה השוויצרית. מטרתו של פלטיני הייתה לגרום לרווחים של קבוצות קטנות יותר כדי לצמצם את הפערים, אך הוא הכניס לתיקון UEFA את חוק ה"פייר פליי", שלא מאפשר למועדונים להוציא יותר כסף ממה שהם מכניסים בעונה מלאה. שתי ההחלטות של פלטיני גרמו לשתי תופעות נוראיות בכדורגל האירופי: הגדלת הפערים בין רוב המועדונים בעולם למועדונים הגדולים, שיכולים להוציא יותר כסף והדבר השני הוא הגדלת הפערים בתוך ליגות הביניים.

קבוצות בליגות הביניים לא מכניסות הרבה כסף וקבוצות שמעפילות לליגת האלופות מכניסות רק מהעפלה לשלב הבתים רווח נקי של 12 מיליון יורו. הדבר בולט במיוחד בליגה השוויצרית. באזל הפכה למונופול בליגה, גם בשחקני מחלקת הנוער וגם בשחקני הרכש בתוך הליגה המקומית ומחוצה לה. מאוד מזכיר את מכבי ת"א בכדורסל עד השנים האחרונות. העונה באזל מתקשה מהרגיל בליגה המקומית ומתמודדת ראש בראש על תואר האליפות עם יאנג בויז ברן, אך באירופה הם שוב עלו לשלב שמינית הגמר.

כמו בכל ליגה, תמיד יש עונות יוצאות דופן ואולי באזל באמת תאבד את תואר האליפות. אבל גם אם זה יקרה, הצלקת שמישל פלטיני השאיר לליגה השוויצרית לא תגליד בקרוב.

מקום 28

פיינורד

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €132M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: סטפן דה ורי (לאציו) €35M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ג'ורג'יניו ווינאלדום 27.5M (מניוקאסל לליברפול ביולי 2016).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון:

 ג'ורדי קלאסי €15M (מפיינורד לסאות'המפטון ביולי 2015)

טרנס קונגולו 15M€ (מפיינורד למונאקו ביולי 2017).

לקבוצה שלושה נציגים בזכייה של פיינורד באליפות הולנד בעונה שעברה.

אלופת הולנד, שמחזיקה בשלוש זכיות אירופאיות, סובלת כמו כל הכדורגל ההולנדי מתקופת שפל. אמנם הקבוצה זכתה באליפות ראשונה מזה 18 שנה תחת המאמן ג'ובאני ואן ברונקהורסט, אך התצוגה האירופית המבישה בליגת האלופות, בה צברה שלוש נקודות בלבד, הראתה שוב כמה נחלש הכדורגל ההולנדי. כמו כן, אין אף נציגה הולנדית בשלב הפלייאוף של שני המפעלים האירופים.

פיינורד העונה רחוקה מאוד מלשחזר את הישגה מהעונה שעברה והיא תחפש שאיפות צנועות יותר, כמו לסיים את העונה באירופה ולמכור עוד שחקן אחד או שניים אל מועדון אחר מחוץ להולנד.

מקום 27

לנס

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €134.4M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: רפאל וראן (ריאל מדריד) €40M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ג'ופרי קונדוגביה 36M (ממונאקו לאינטר מילאנו ביולי 2015).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: רפאל וראן 10M€ (מלאנס לריאל מדריד ביולי 2011).

לאנס היא אחת משתי קבוצות בדירוג שמשחקות בליגת המשנה במדינתם.

באקדמיה של לאנס מתייחסים ברצינות רבה להכנה הפיזית של שחקני הנוער, כדי שיוכלו להשתלב במהרה בקבוצת בוגרים. הדבר בולט במיוחד בהרכב ואפשר לראות כמה מהשחקנים הפיזיים ביותר בכדורגל האירופי כמו רפאל וראן, סרג' אורייה ומוחמד דיאמה.

שחקני לאנס הם סחורה מבוקשת בכדורגל האירופי ולא מעט שחקני נוער של הקבוצה מצרפת מפוזרים בליגות הראשונות באירופה.

מקום 26

סאו פאולו

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €136.2M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: קאסמירו (ריאל מדריד) €40M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: אוסקר 60M (מצ'לסי לשנחאי דונגיה בינואר 2017).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: לוקאס מורה 40M€ (מסאו פאולו לפ.ס.ז' בינואר 2013).

סאו פאולו כמעט רשמה העונה היסטוריה שלילית, לאחר שלא הייתה רחוקה מירידת ליגה לראשונה בתולדותיה. עם לא מעט חילופי מאמנים, קבוצת הפאר הברזילאית מצאה יציבות תחת דוריבאל ג'וניור, שהצעיד את קבוצתו למקום ה-13 בטבלה.

אבל מעידה כזאת לא באמת יכולה להשפיע על המועדון יותר מידי. סאו פאולו היא אחת מארבע הקבוצות הגדולות במדינת סאו פאולו ואין ספור כישרונות ברזילאיים חולמים לקבל הזמנות בקבוצה מברזיל. גם בהרכב, אפשר לראות לא מעט כישרונות שלא עברו את גיל 25 ואחד מהם אפילו כבש בגמר ליגת האלופות האחרון. קבוצות בגודלן של סאו פאולו לא יכולות לאבד גובה בזירה המקומית לכל כך הרבה זמן, לכן מדובר בתהליך של מקסימום שנתיים עד שהמועדון יחזור לצמרת בזירה המקומית.

מקום 25

מנצ'סטר יונייטד

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €142M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: מרקוס רשפורד (מנצ'סטר יונייטד) €30M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: דני דרינקווטר 37.9M (מלסטר סיטי לצ'לסי באוגוסט 2017).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: דני וולבק 20M€ (ממנצ'סטר יונייטד לארסנל באוגוסט 2014).

לקבוצת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, יש את כמות השחקנים הבריטים הגדולה בליגה האנגלית הראשונה ודבר זה אינו מקרי. סר אלכס פרגוסון מאז ומתמיד האמין בשחקנים האנגלים. אמנם בקבוצות הגדולות בתקופתו השחקן המרכזי בקבוצה היה שחקן לא אנגלי, אבל הוא תמיד דאג לשמר את השלד דרך שחקני נוער. לכן כך נראית קבוצת הנוער של המועדון. בשונה מהאקדמיות של מנצ'סטר סיטי, צ'לסי וארסנל, שמחפשות כישרונות צעירים מרחבי העולם, במנצ'סטר יונייטד דואגים קודם כל להשביח את השחקן הבריטי.

אולי נבחרת הנוער של הקבוצה היא לא האיכותית בדירוג, אבל 10 מתוך 11 השחקנים הם שחקנים בינלאומיים והשחקן היחיד שלא זומן לנבחרתו, דני סימפסון, היה בורג משמעותי באליפות של לסטר סיטי בעונה 15/16.

לכן אפשר להסיק גם מההרכב וגם מהדו"ח של CIES Football Observatory (המופיע בטור הקודם), שהאקדמיה של יונייטד יודעת להכין שחקנים צעירים לאינטנסיביות שיש בליגות הגדולות, טוב יותר כמעט מכל מועדון אחר בכדורגל האירופי.

מקום 24

אנדרלכט

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €143.1M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: רומלו לוקאקו (מנצ'סטר יונייטד) €70M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: רומלו לוקאקו €84.7M (מאברטון למנצ'סטר יונייטד ביולי 2017).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: יורי טיילמאנס 25M€ (מאנדרלכט למונאקו ביולי 2017).

אנדרלכט היא אחת משתי קבוצות בלגיות בדירוג.

המהפך שעבר הכדורגל הבלגי הוא לא פחות ממדהים. אותה ליגה שעד לפני עשור אנשי מקצוע התווכחו אם היא יותר טובה מהליגה שלנו, כשבנוגע לנבחרת המקומית לא היה בכלל מקום לוויכוח. בכדורגל הבלגי הבינו שמוכרחים ללכת עם הקידמה ולבנות הכל מחדש. בהתאחדות הבלגית החלו לעבוד עם חברת Double PASS, חברת ניהול כדורגל שעובדת עם מחלקות נוער וארגוני כדורגל באנגליה ובגרמניה. תוך פחות מעשור הכדורגלנים הבלגים הפכו לשחקני על בכדורגל האירופי. באלופת בלגיה, אנדרלכט, אולי לא גדלו הכישרונות הכי גדולים בבלגיה, אך הגיע אל מחלקת הנוער של הקבוצה "תופעת טבע" שלא נראתה כמוה קודם לכן.

מדובר כמובן בחלוץ מנצ'סטר יונייטד, רומלו לוקאקו, שהיה נראה בגיל 13 גדול יותר מרב השחקנים המקצוענים וסיים כמלך השערים של הליגה הבלגית הראשונה כשהיה בן 16 בלבד. קשה להאמין שהחלוץ שמלווה אותנו כמעט עשור רק בן 24. ככל הנראה גם ללא ההכוונה של Double PASS, לוקאקו היה נמצא היום ברמות הגבוהות ביותר, כי פעם בדור גדל כדורגלן עם מבנה פיזי כמו של החלוץ הבלגי של מנצ'סטר יונייטד.

מקום 23

לה האבר

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €147.2M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: פול פוגבה (מנצ'סטר יונייטד) €75M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: פול פוגבה €105M (מיובנטוס למנצ'סטר יונייטד באוגוסט 2016).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: ליס מוסא 6.5M€ (מלה האבר לבורנמות' ביולי 2016).

בלה האבר גדלו הקשר והמגן היקרים בכל הזמנים (עד שהגיע קוטיניו ושבר את שיאו של פוגבה).

אולי ההפתעה הגדולה בדירוג. הקבוצה מעיר הנמל מצפון צרפת גידלה חלק מהשחקנים החשובים כיום בכדורגל הצרפתי ונחשבים אפילו לפורצי דרך בתחומם. בנז'מן מנדי ופול פוגבה הם התזות לכדורגלנים המודרנים של היום, הדורשים מכל שחקן בכל עמדה אינטנסיביות אינסופית במשחק ההגנה ומשחק ההתקפה, יחד עם מבנה פיזי חזק המלווה עם טכניקה רכה בכדור.

בנוסף, גם שחקן השנה בפרמייר ליג בעונת 15/16, ריאד מחרז, החל את הקריירה המקצוענית שלו בלה האבר.

למרות חוסר ההצלחה של לה האבר לעלות לליגה הראשונה בצרפת מאז 2009, לשחקניה יש חשיבות רבה באבולוציה של שחקן הכדורגל בעשור האחרון.

מקום 22

טוטנהאם

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €150M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: הארי קיין (טוטנהאם הוטספר) €80M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: נביל בנטאלב €19M (מטוטנהאם הוטספר לשאלקה 04 ביולי 2017).

טוטנהאם, יחד עם סאות'הפטון, הם שני המועדונים היחידים בפרמייר ליג שדואגים לשלב כמות גבוהה של שחקנים צעירים. בשונה מסאות'הפטון, טוטנהאם מצליחה בשנים האחרונות להתברג במועדון הטופ 4 באנגליה. יש לא מעט סיבות להצלחה של הקבוצה הלונדונית בשנים האחרונות, אחת מהן היא ההתפתחות של שני השחקנים האנגלים, הארי קיין ודלה עלי הצעירים לכוכבי על, תחת הדרכתו של מאוריסיו פוצ'טינו.

ההתקדמות של שני השחקנים האלה, מראה כמה פוטנציאל לא ממומש יש בכדורגל האנגלי. כמו עלי וקיין, יש מאות עד אלפי כישרונות אנגלים שלא מקבלים הזדמנות בשתי הליגות הראשונות באנגליה, בגלל הכסף הרב שמושקע בשחקני רכש זרים בכל עמדה במגרש. כשמדובר בליגה עם דרישות כה השגיות, מאוד קשה לבנות תבנית מסודרת לשחקנים הצעירים ומסיבה זאת מקרים כמו של שני השחקנים האנגלים הם יוצאי מן הכלל. יהיה נדיר לראות עוד שחקן מקומי ברמתם בליגה האנגלית הראשונה בשנים הבאות.

מקום 21

דינמו זאגרב

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €153.8M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: לוקה מודריץ' (ריאל מדריד) €40M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: מתאו קובאצ'יץ' €31M (מאינטר מילאנו לריאל מדריד באוגוסט 2015).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: לוקה מודריץ' 21M€ (מדינמו זאגרב לטוטנהאם הוטספר ביולי 2008).

דינמו זאגרב הוא המועדון האקס יוגוסלבי הנמצא במקום הכי גבוה בדירוג.

סגנית אלופת קרואטיה איבדה את תואר האליפות לראשונה מאז עונת 04/05. הנתון הזה מצביע על השליטה הטוטאלית של דינמו זאגרב על הכדורגל הקרואטי.

האקדמיה, הידועה גם בשם היטק-קצ'יאן, התפתחה יחד עם הכדורגל הקרואטי ב-20 השנים האחרונות. מחלקת הנוער של דינמו זאגרב נחשבת לאחת מהטובות בעולם, אמנם תקציבה השנתי הוא רק מיליון יורו בשנה (פחות משל מכבי חיפה ומכבי ת"א). אבל באמצעות כמות מתקנים ומאמנים איכותיים, הופכת לדינמו זאגרב ליצרנית השחקנים היעילה ביותר בכדורגל האירופי.

בימים הקרובים יעלו הטורים הבאים בסדרה וייחשפו יתר הקבוצות בדירוג. כדי לראות את השווי המוערך של השחקנים בדירוג ושל שחקנים נוספים ניתן להיכנס לאתר www.transfermarkt.com

למקומות 31-40 לחצו כאן

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח