עולם ללא שוק העברות – חלק 3 – מקומות 11-20 בדירוג נבחרות מחלקות הנוער

ברוכים הבאים לחלק השלישי של דירוג נבחרות מחלקות הנוער. והפעם: מקומות 11-20

למקומות 21-30: לחצו כאן

למקומות 31-40: לחצו כאן

תזכורת איך בוצע איסוף הנתונים:

איך מתבצע הדירוג?

הדירוג למעשה מתבסס על הנתונים של האתר הגרמני Transfermarkt. האתר עצמו בודק את ערך השחקנים ומעניק לכל שחקן שווי מוערך. הבדיקה הזאת בעייתית כשלעצמה, מכיוון ששווי שחקנים הוא לא המדד העיקרי לאיכות. שחקנים צעירים מוערכים יתר על המידה וערכם של שחקנים שעברו את גיל 30 יורד באופן משמעותי. אבל אין כיום מאגר נתונים גלובלי אשר מספק מדד איכות לכל שחקן בעולם ולכן התבססתי על שווי השחקן.

דרך הנתונים של Transfermarkt, יצרתי את 40 ההרכבים האיכותיים ביותר שאפשר לבנות משחקני הבית של מחלקות הנוער השונות. כדי ליצור הרכבים מאוזנים, תהיה לכל קבוצה רביעיית הגנה טבעית, לפחות קשר הגנתי אחד ולפחות חלוץ טבעי אחד. או במילים אחרות המערכים יהיו קומבינציות של 4-4-2, 4-3-3 ו-4-5-1.

למרות הנוקשות במערכי הקבוצות, אופשר לשחקנים בעמדות משניות לקבל מקום בהרכב.

Spanish League - טיק טיק

מה ההגדרה לשחקן בית?

כדורגלנים עוברים הרבה קבוצות במהלך ילדותם ולרוב ישחקו בקבוצה בעיר בה הם גרים. כאשר שחקן מתבגר, הוא ירצה לעסוק בכדורגל באופן מקצועני ולכן ברב המקרים אותו שחקן יעבור למחלקת נוער טובה יותר, דרכה יוכל לסלול את דרכו לקבוצה הבוגרת של המועדון. לפיכך, שחקנים נמדדים רק על גילאי הנערים והנוער (15-18).

כמו כן, אם שחקן עבר בכמה מחלקות נוער במהלך פרק זמן זה, הוא ייחשב כשחקן בית של המועדון שנתן לו את ההזדמנות הראשונה במשחק בוגרים.

אז בואו נצא לדרך עם מקומות 11-20.

  • הקרדיט לכל התמונות שייך לאתר Transfermarkt
  • כל פרטי השחקנים נכונים לתאריך 31.12.17
  • נתוני העברות נכונים רק לשחקני ההרכבים בדירוג

מקום 20

ליל

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €154.9M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: אדן הזאר (צ'לסי) €75M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: אדן הזאר €35M (מליל לצ'לסי ביולי 2012).

שלושה שחקנים בהרכב זכו באליפות האחרונה של ליל בעונת 10/11.

העיר ליל גובלת למערב בלגיה, אופציה נהדרת עבור שחקנים בלגים להתנסות באקדמיית נוער בצרפת. בהרכב של ליל יש שלושה שחקני נבחרת בלגיה, המשתייכים לקבוצות הבכירות בפרמייר ליג. הכוכב הגדול ביותר שיצא מקבוצת הנוער של ליל, הוא שחקן העונה בפרמייר ליג בעונת 14/15 ואחד השחקנים הטובים בעולם, אדן הזאר.

הזאר, שהפך לשחקן הרכב בליל כבר בגיל 18, הצעיד את המועדון לאליפות היסטורית בשנת 2011 וזכה בתואר שחקן השנה בצרפת ועשה זאת גם בעונה לאחר מכן. בשנת 2012 עבר הכוכב הבלגי לצ'לסי האנגלית. לאחר עזיבתו של הזאר לצ'לסי, במועדון הצרפתי מתקשים לשחזר את הישגיה מתחילת העשור וליל והפכה לקבוצת מרכז טבלה בצרפת. פתיחת העונה הנוכחית היא אחת מהגרועות בכל הזמנים של הקבוצה הצרפתית והם כרגע במלחמת הישרדות בליגה הראשונה. התקופה של הזאר במועדון נראית כמו חלום רחוק שלא ישוב.

  מקום 19

ראן

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €162.4M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: עוסמאן דמבלה (ברצלונה) €80M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: עוסמאן דמבלה €105M (מדורטמונד לברצלונה באוגוסט 2017).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: עוסמאן דמבלה €15M (מראן לדורטמונד ביולי 2016).

עוד מועדון צרפתי בדירוג והפעם זוהי ראן.

הקבוצה הבוגרת של ראן לא נחשבת לאחת הקבוצות הבכירות בצרפת ואפילו מעולם לא זכתה בתואר האליפות או שיחקה בליגת האלופות. אבל היא כן גידלה כמה שחקנים בכירים. המוכר מביניהם הוא אחד השחקנים היקרים בכל הזמנים, עוסמאן דמבלה, שעשה התקדמות בלתי נתפסת בקריירת המשחק הקצרה שלו.

השחקן שיחק לראשונה בקבוצה הבוגרת של ראן בעונת 15/16. תוך שני עונות, בהן הוא שיחק פחות מ-60 משחקי ליגה, בהם כבש 18 שערים, תג המחיר שלו עבר את רף ה-100 מיליון יורו. המקרה של החלוץ הצרפתי, מאוד מזכיר את של קיליאן אמבפה, שתוך שנה אחת נהפך משחק נוער לאחד משחקני ההתקפה הטובים בעולם. אך המקרה של דמבלה מעט שונה.

מדובר בשחקן מגוון, בעל יכולות שכמעט ולא רואים בכדורגל העולמי; דמבלה מבשל בחסד, עם שליטה אבסולוטית בכדור בשתי הרגליים ויכולות דריבל מהגבוהות באירופה. אבל דמבלה סובל לאורך הקריירה ובעיקר בגרמניה מחוסר יציבות. אי אפשר היה להתעלם מהפוטנציאל הענק שיש לשחקן הצרפתי בדורטמונד, אבל הוא עשה לא מעט טעויות של שחקן חסר ניסיון.

ערכו של השחקן עלה פחות בגלל יכולתו, אלא יותר בגלל הסיטואציה. המכירה של ניימאר לפ.ס.ז' והסירוב למכירת קוטיניו תמורת 150 מיליון יורו, העלו באופן טריוויאלי את ערכו של דמבלה. שחקן ברצלונה, שסבל מקרע בשריר הירך, אמור לחזור בשבועות הקרובים לסגל של מוליכת הטבלה הספרדית. דמבלה יצטרך להוכיח שהוא באמת שייך לרמות הגבוהות בחצי השנה קריטית בברצלונה, כי אם לא יוכיח את עצמו הוא לא יכלל ברשימת 23 השחקנים של דשאן לאליפות העולם ברוסיה.

מקום 18

ארסנל

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €165M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: ססק פברגאס (צ'לסי) €35M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ססק פברגאס €34M (מארסנל לברצלונה באוגוסט 2011).

מחלקת הנוער של ארסנל, כמו זאת של יונייטד, בנויה בצלמו של המאמן הבכיר במועדון ב-20 שנים האחרונות. רק שישנם הבדלים רבים בגישות של שני מאמני הפרמייר ליג המנוסים.

סר אלכס פרוגסון האמין שכדורגלנים צריכים לעבוד באופן סיזיפי על יסודות המשחק. ונגר דווקא מאמין בגישה ההפוכה; פחות דגש על טקטיקה ויותר חופש פעולה לשחקני הקבוצה. הגישה של הצרפתי הפכה את המועדון הלונדוני לאחד מהאהודים בעולם. אך בשנים האחרונות, לאחר שהדגש הטקטי קיבל משמעות יתרה בהכנת קבוצות למשחקים, ארסנל הפכה למועדון לא הישגי.

אם יש נחמה בקבוצה תחת ונגר, הוא השיתוף הבלתי פוסק של שחקנים צעירים במועדון. ססק פברגאס אמר בעבר שולנגר יש תכונה שלא קיימת היום בכדורגל העולמי שנקראת סבלנות. הקשר הספרדי, שהיה אחד משולשת שחקני ארסנל הצעירים בתולדות ארסנל במסגרת הפרמייר ליג (יחד עם ג'ק וילשר וסרג' גנאברי), אמר שאצל ונגר אתה יודע שגם אם תשחק כמה משחקים לא טובים, לא תאבד את המקום בהרכב.

עם כל הביקורת שיש כלפי ארסן ונגר, הוא מאמן מזן נדיר שלא קיים עוד בכדורגל. לא היה מזיק לחלק ממאמני הקבוצות לאמץ את גישתו בנוגע לשחקנים צעירים. רק שמועדון בסדר גודל של ארסנל, לא יכול לנוח על זרי הדפנה וצריך להבין שרלוונטיות בכדורגל האנגלי והאירופי חשובים הרבה יותר מגידול שחקנים צעירים.

מקום 17

גנק 

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €171.1M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: קווין דה בראונה (מנצ'סטר סיטי) €75M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: קווין דה בראונה €74M (מוולפסבורג למנצ'סטר סיטי באוגוסט 2015).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: טיבו קורטואה 8.9M€ (מגנק לצ'לסי ביולי 2011).

בגנק גדלו שני השחקנים הטובים ביותר כיום בכדורגל הבלגי. טיבו קורטואה, אחד מחמשת השוערים הטובים בעולם וקווין דה בראונה, אחד מחמשת שחקני השדה הטובים בעולם. שניהם, יחד עם בנטקה, הם חלק מדור הזהב החדש של הכדורגל הבלגי וזו הזדמנות לתת את הזווית הישראלית בקבוצה הבלגית.

אחד הדברים המיוחדים שקרו לשחקן ישראלי בשנים האחרונות, הוא ההשפעה של אליניב ברדה על השחקנים הצעירים בבלגיה. שחקן הפועל ב"ש, שהגיע על התפר בין חילופי הדורות בכדורגל הבלגי, היה נחשב לאייקון בבלגיה ואפילו סיים כסגן מלך השערים של הליגה בעונתו הראשונה בגנק. עם השנים, העבודה של Double PASS החלה לקצור פירות ולקבוצה הבכירה עלו שחקנים צעירים ומוכשרים שהעריצו את ברדה. השחקן הישראלי היה המנטור של שחקני הנוער של גנק, ביניהם שני הכוכבים הבלגים קורטואה ודה בראונה. גנק זכתה באליפות שלישית בתולדותיה והעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות על חשבונה של מכבי חיפה. תוך פחות מעונה, שני הבלגים חתמו בצ'לסי וברדה חזר להפועל ב"ש, על מנת להחזיר את המועדון בו הוא גדל אל צמרת הכדורגל הישראלי. לא משנה מה יעברו שני כוכבי העל הבלגים, הם תמיד יזכרו את האליפות הראשונה שלהם בקריירה ומי היה שחקן המפתח באותה עונה.

מקום 16

 בנפיקה

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €178.5M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt:

ברנרדו סילבה (מנצ'סטר סיטי) €40M

גונסאלו גדש (ולנסיה) €40M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ברנרדו סילבה €50M (ממונאקו למנצ'סטר סיטי ביולי 2017).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: אדרסון 40M€ (מבנפקיה למנצ'סטר סיטי ביולי 2017).

בנפיקה הרוויחה 172 מיליון יורו מהשחקנים המופיעים בהרכב (לא כולל בונוסים ממכירות עתידיות).

אלופת פורטוגל בארבע השנים האחרונות, ידועה במכירת שחקנים בסכומים גבוהים, בצוותא עם שתי קבוצות הצמרת הנוספות בפורטוגל, פורטו וספורטינג ליסבון. שחקנים רבים מבינים ששלושת הקבוצות מפורטוגל משמשות מקפצה ישירה למועדונים הגדולים בעולם. הליגה פורטוגלית נחשבת נוחה במיוחד, בגלל הבדלי הרמות העצומים בין מועדוני העלית לשאר הקבוצות בפורטוגל. בנוסף, בליגה הפורטוגלית אין הגבלה לשחקנים ברזילאים וחלקם אפילו בוחרים לייצג את נבחרת פורטוגל.

השילוב של שחקנים מקומיים איכותיים, יחד עם כישרונות דרום אמריקאים, הפכו את בנפיקה לאחד המועדונים הרווחיים בעולם.

מקום 15שטוטגארט

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €196M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: טימו ורנר (ר.ב. לייפציג) €60M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: מריו גומז €30M (משטוטגרט לבאיירן מינכן ביולי 2009).

בקבוצה יש שלושה שחקנים שזכו עם שטוטגרט באליפות האחרונה שלה בעונת 06/07 ושני שחקנים שירדו איתה ליגה בעונת 15/16.

העולה החדשה-ישנה בליגה הגרמנית, הפכה בשנים האחרונות לקבוצת תחתית. המועדון היה חלק בלתי נפרד מצמרת הבונדסליגה ואפילו הצליח לגנוב אליפות באחת מהעונות החלשות בליגה. אך בשנים האחרונות המועדון נאבק על חייו בליגה.

עם זאת, שטוטגרט גידלה כמה שחקנים מצוינים. בהרכב של הקבוצה הגרמנית נמצאים כמה מהנציגים החשובים בנבחרת הגרמנית הנוכחית, כמו כן נמצאים שני זוכי צ'מפיונס, ארבעה שחקנים שזכו בגביע הקונפדרציות ואלוף עולם אחד. אין ספק כי מדובר בהישגים מרשימים שרק מעט מועדונים יכולים להתגאות בו.

מקום 14ריבר 

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €196.5M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: גונסאלו היגוואין (יובנטוס) €70M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: גונסאלו היגוואין €90M (מנאפולי ליובנטוס ביולי 2016).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: אריק לאמלה 17M€ (מריבר פלייט לרומא באוגוסט 2012).

בהרכב מופיעים שלושה מחזיקי גביע סודאמריקנה, שני מחזיקי גביע הליברטדורס, ארבעה אלופי ארגנטינה, אלוף ברזיל, אלוף פורטוגל, שני אלופי איטליה, שני אלופי ספרד, זוכה אחד בליגה האירופית וזוכה אחד בליגת האלופות.

הארגנטינאית היחידה בדירוג, מציגה את אחד הסגלים המאוזנים והאיכותיים שאפשר לבקש. הכדורגל הארגנטינאי מתקשה לגדל דור שחקנים חדש שיכול להחליף את ילידי סוף שנות השמונים, שרצים יחד כבר למעלה מעשור והובילו את נבחרת ארגנטינה לארבעה גמרים בינלאומיים ומדליית זהב באולימפיאדת בייג'ין.

לאחר טורניר קופה אמריקה 2019, הנבחרת תהיה חייבת לשנות את פניה, גם אם היא תרצה וגם אם לא. העתיד של הכדורגל הארגנטינאי צריך להיות בנוי על הדור של שחקני ריבר שזכו בליברטדורס ב-2015. כמובן שמסי ימשיך להוביל ומאורו איקרדי ופאולו דיבאלה יקבלו תפקיד מרכזי בנבחרת, אבל ארגנטינה צריכה להסתכל סביבה ולראות איך בנויות נבחרות דרום אמריקאיות בשנים האחרונות – פחות מוכשרות, אך הרבה יותר אגרסיביות. הנבחרת הלאומית תקועה 10 שנים אחורה. שחקני ההגנה של ריבר נחשבים מהאיכותיים בכדורגל הארגנטינאי והם צריכים להוביל את הנבחרת לדרך חדשה וטובה יותר.

מקום 13ולנסיה

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €198M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: איסקו (ריאל מדריד) €75M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: פאקו אלקאסר €30M (מולנסיה לברצלונה באוגוסט 2016).

ראול אלביול הוא הנציג היחיד מהסגל של ולנסיה באליפות האחרונה של המועדון בעונת 03/04.

ולנסיה, כמו שאר המועדונים הגדולים בספרד, נדחקה לפינה בעקבות ההתעצמות של שתי האימפריות בכדורגל הספרדי. מועדון הפאר הספרדי, שפתח את שנות האלפיים עם שתי אליפויות, זכייה בגביע אופ"א ושני גמרים רצופים בליגת האלופות, לא זכה בתואר כבר עשר שנים ובעונה שעברה הגיעה עונת השפל של המועדון ב-20 שנה האחרונות. לאחר מאבק בתחתית לאורך כל העונה, ולנסיה סיימה במקום ה-12, דבר שלא קרה מאז עונת 87/88.

ולנסיה פתחה את עונתה הנוכחית עם מאמן ויאריאל בשלוש שנים האחרונות, מרסלינו, והקבוצה נמצאת בפתיחת העונה הטובה ביותר מאז עונת האליפות תחת בניטז. עוד מוקדם לומר שולנסיה חזרה לעצמה, אבל יש תחושה שבשנים הקרובות תצטרף צלע נוספת במאבק על האליפות.

מקום 12אייאקס

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €201M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: כריסטיאן אריקסן (טוטנהאם הוטספר) 50M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: דייבי קלאסן €27M (מאייאקס לאברטון ביולי 2017).

אחד מהמועדונים החשובים בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, נמצא מחוץ לטופ 10 של מחלקות הנוער. מחלקת הנוער של אייאקס היא אחת מהחשובות במאמר והיא בעצם באה לספר לנו שני סיפורים; הראשון הוא על תחילתו של אובדן הזהות בכדורגל והשני הוא על המשבר בכדורגל ההולנדי.

הזכייה של אייאקס בליגת האלופות, היא הזכייה האחרונה של קבוצה לפני חוק בוסמן שיצא ב-1995. לאחר הזכייה, הקבוצה איבדה את כל כוכביה. פטריק קלייברט, קלרנס סידורף, מארק אוברמארס ואדגר דווידס, הם רק חלק מהשמות שעזבו את הקבוצה לאחר תקופה קצרה ומאז אייאקס לא הצליחה לחזור לגדולתה.

במשך השנים, המועדון פיתח שחקנים מקומיים לקבוצות העשירות בעולם. בשנים האחרונות זה פסק משתי סיבות. הראשונה היא ההיחלשות הכללית של הליגה ההולנדית. סיבה נוספת היא אותה סיבה שפגעה באייאקס לפני למעלה משני עשורים, חוק בוסמן. כן חוק בוסמן פגע באייאקס פעם נוספת ואני אסביר. אייאקס, שהייתה הפנים של הכדורגל ההולנדי, החלה לפתח שחקנים לא הולנדים במחלקת הנוער. שלושת השחקנים הבכירים שגדלו באייאקס בעשור האחרון, הם שלושת שחקני טוטנהאם יאן ורטונגן, טובי אלדרווירלד וכריסטיאן אריקסן. כמו כן, גם שחקנים צעירים במיוחד בדמותם של דייויסון סנצ'ס, דוד נרס וקספר דולברג, קיבלו את הבמה מפיינליסטית הליגה האירופית בגיל צעיר מאוד.

העתיד של אייאקס מצטלב עם עתידה של הנבחרת ההולנדית וזוהי נקודה שצריך להפנים. כל עוד אייאקס לא תחזור לגדולתה, גם הכדורגל ההולנדי יישאר מאחור.

מקום 11סאות'המפטון

שווי הקבוצה באתר Transfermarkt: €206.6M

השחקן היקר בקבוצה באתר Transfermarkt: גארת' בייל (ריאל מדריד) €75M.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: גארת' בייל €101M (מטוטנהאם הוטספר לריאל מדריד באוגוסט 2013).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: לוק שו €37.5M (מסאות'המפטון למנצסטר יונייטד ביולי 2014).

סאות'המפטון הוא המועדון הנמצא במקום הגבוה ביותר בדירוג שמעולם לא זכה באליפות בליגה הראשונה במדינתו.

נכון לתחילת חודש ינואר, סאות'הפטון מכרה את השחקן היקר השני בכל המזנים עד גיל 16 (ת'יאו וולקוט תמורת 10.5 מיליון יורו ב-2006) ואת השחקן היקר השני בכל הזמנים עד גיל 18 (לוק שו תמורת 37.5 מיליון יורו ב-2014). את שני השחקנים מקדים רק שחקן אחד, ויניסיוס ג'וניור הבריזלאי בן ה-17, שנמכר על ידי פלמנגו לריאל מדריד תמורת 45 מיליון יורו. לעומת השחקן הברזילאי, שחתם בריאל מדריד אחרי הופעת ליגה אחת בברזיל, שני השחקנים האנגלים הספיקו לשחק באופן קבוע עד שעברו לקבוצה אחרת.

פרט לשניהם, עוד שלושה שחקנים בהרכב נמכרו בטרם מלאו להם 20. רובם אכזבו וככל הנראה עזבו את מועדון האם בגיל צעיר מדי, אבל מדהים לראות מגמתיות כזאת של שיתוף נערים במועדון כה בכיר. בנוסף, מדיניות הרכש של הקבוצה מוצלחת באופן מופתי. מאז תחילת עונת 14/15 המועדון מכר שחקנים בשווי 353 מיליון יורו וחלק מהשחקנים מככבים במועדונים הגדולים בפרמייר ליג.

מדיניות הטינאייג'רים ידועה באנגליה. בשנים האחרונות, משחקים כמה שחקנים צעירים במיוחד בשתי הליגות הראשונות. ערכם מרקיע שחקים ותוך זמן קצר הם עוברים לקבוצות גדולות תמורת סכומי עתק. לא ברור אם מדובר בלחץ, בחוזים הגבוהים או בעומס גופני גדול מדי בגיל כל כך צעיר, אבל התוצאה היא כמעט תמיד אותה תוצאה. השחקנים האנגלים מאבדים מערכם כבר באמצע שנות העשרים לחייהם, מכיוון שהם לא מצליחים להתקדם מבחינה מקצועית. במקרים מסוימים, שחקנים כאלו נראים מבוגרים בהרבה ממה שהם באמת, בגלל התלאות שעברו במהלך הקריירה הקצרה והאינטנסיבית שלהם.

המקרה של הכדורגלן האנגלי, מזכיר במובנים מסוימים את השחקן הישראלי. בכל עונה גדל שחקן שמסומן כשחקן העתיד של הנבחרת וברוב המקרים הוא גם זוכה להופעת נבחרת פופוליסטית, אך עם השנים הוא לא מצליח לעבור את תקרת הזכוכית שמאפיינת את הכדורגל המקומי. כשיש רמת ציפיות וסקירה תקשורתית גבוהה כלפי כדורגלן צעיר, ברוב המקרים התוצאות יהיו מאכזבות, גם באנגליה וגם בישראל.

בימים הקרובים יעלו הטורים הבאים בסדרה וייחשפו יתר הקבוצות בדירוג. כדי לראות את השווי המוערך של השחקנים בדירוג ושל שחקנים נוספים ניתן להיכנס לאתר www.transfermarkt.com

למקומות 21-30: לחצו כאן

למקומות 31-40: לחצו כאן

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח