שנה חדשה, זמירות ישנות – סקירת הבונדסליגה בעונת 2017/8

לפני שבוע נפתחה עונת בונדסליגה נוספת והגיע הזמן לעשות סדר. מי תזכה? מי תפתיע? והאם המבורג סוף סוף תרד?
באיירן מינכן
אצל האלופה, הפייבוריטית לזכייה נוספת, יש מתיחות באוויר.
קברניטי הקבוצה מאוכזבים מקרלו אנצ'לוטי, ממנו ציפו להוביל את הקבוצה לזכייה בליגת האלופות.
הקבוצה עברה מתיחת פנים בקיץ כשצירפה לא פחות משישה שחקני רכש, שכל אחד מהם מגיע בשאיפה לקבל דקות.
חאמס רודריגז הגיע כחביבו של המאמן ובאותה נשימה נאמר ע"י יו"ר הקבוצה שאם לא יצליח, הוא ואנצ'לוטי יוכלו לסיים ביחד את דרכם במינכן.
קורנטין טוליסו הוא רכש שביקש המאמן האיטלקי לעמדת הקישור ואמור להגיע על חשבון צ'אבי אלונסו הפורש.
ניקלאס זולה נחשב לבלם העתיד של נבחרת גרמניה, אבל ייתכן שהרכש המשמעותי ביותר יהיה דווקא סבסטיאן רודי האלמוני יחסית שהגיע מהופנהיים והרשים מאוד במדי נבחרת גרמניה בקיץ וכן בדקות שקיבל בבאיירן עד כה.
אנצ'לוטי קיבל את ווילי סניול כעוזר שני שהגיע כדי לדווח לקברניטי הקבוצה מה קורה באימונים, שכן אלה לא מרוצים מה"מאפיה האיטלקית" שאנצ'לוטי הקים.
בנוסף, הבווארים הביאו את חסן סליהמדיז'יץ לתפקיד המנהל המקצועי במקומו של מתיאס זאמר שעזב והותיר חלל ריק.
הבוסני נחשב לשחקן עבר אהוד מאוד במינכן, אך הוא חסר נסיון מקצועי בתחום. נראה כי במינכן מסמנים לאנצ'לוטי שאם לא יצליח השנה – דרכו החוצה סלולה.
שימו לב ל: סבסטיאן רודי – אם יקבל דקות, ייתכן שהגרמני שהגיע לבאיירן בגיל מאוחר יחסית (27) יהיה הגניבה הגדולה של הקיץ.
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי במבחן. קרדיט צילום: Bundesliga Facebook Page
 
 ראזלנבאלשפורט לייפציג
המרעננת הרשמית של העונה הקודמת נכנסת לליגה של הגדולות ותתחרה בפעם הראשונה בתולדותיה בליגת האלופות.
בניגוד לצפוי, הקבוצה המזרח-גרמנית הצליחה לשמור על כלל כוכביה ולא התפתתה להצעות הענק שהגיעו משלל מועדוני היבשת.
עם זאת, לייפציג לא השתוללה בזירת ההעברות והביאה שחקנים אלמוניים ויחסית לא מוכרים, עם פוטנציאל עתידי.
יהיה מעניין לראות האם טימו וורנר יצליח לבצע קפיצת מדרגה נוספת בשנת מונדיאל כה חשובה עבורו ומה יעשו שחקני הרכש הנוספים של לייפציג.
חשוב לזכור שקבוצות כמו שאלקה ולברקוזן שחוו עונת נפל לא ירשו לעצמן להיכשל שוב ולכן צפו עונה קשה ללייפציג.
שימו לב ל: ג'אן קווין אוגוסטין – הצרפתי הצעיר (20) שהגיע מפאריס סן ז'רמן, יכול לשחק כחלוץ וגם בשני האגפים. יהיה מעניין לראות אם כמו קינגסלי קומאן גם הוא ייזכר כפספוס – פוטנציאל יש בענק.
דורטמונד
לאחר עונה מאכזבת שבסופה נפרדה הקבוצה מתומאס טוכל, מצפה דורטמונד להצלחה כאשר במקביל היא נתקלת בהמון בעיות.
פיטר בוס הגיע לקבוצה לאחר סירובו של לוסיאן פאברה ומועמדים נוספים.
במקביל, הצהובים-שחורים נאבקים כדי להשאיר את כוכביהם – פייר אמריק אובמייאנג ועוסמאן דמבלה שמנסים לברוח מהקבוצה (דמבלה לפי הפרסומים צפוי לעבור בימים הקרובים לבארסה).
הרכש שהגיע לדורטמונד לא ייקח אותה שלב אחד מעלה, מקסימיליאן פיליפ, עומאר טופראק ומחמוד דאוד הם שחקנים סבירים בלבד.
שימו לב ל: דן-אקסל זגאדו (18) שהגיע ממילואי פאריס סן ז'רמן נראה כשחקן בנוי היטב ובעל פוטנציאל רב לעמדת המגן השמאלי. מוקדם לדעת האם ידיח את מרסל שמלצר, הקפטן, מההרכב הפותח, אך ניכר שיש פוטנציאל.
מה עשית בקיץ האחרון?
אובמיאנג. ישאר?.
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page
 
הופנהיים
לאחר עונת שיא שהסתיימה בהגעה למקום הרביעי ומוקדמות האלופות, יוליאן נגלסמן, שנחשב לדעת רבים למאמן הגרמני המוצלח והמבטיח ביותר ינסה לשמר את ההצלחה.
הוא ינסה לעשות זאת ללא שניים משחקני המפתח שלו, ניקלאס זולה וסבסטיאן רודי שעזבו לבאיירן מינכן.
הופנהיים הייתה לאחת הקבוצות האטרקטיביות ביותר מאז שנגלסמן הגיע אליה ויהיה מעניין לראות את השתלבות הרכש המעניין שהגיע.
הגרלת מוקדמות האלופות זימנה להופנהיים מפגש קשה מול ליברפול של קלופ, אך גם לאחר ההדחה, חניכיו של נגלסמן ישחקו בשלב הבתים של הליגה האירופית.
שימו לב ל: סרג' גנאברי (22) הגיע כמושאל מבאיירן מינכן ונחשב לאחד הקשרים הגרמנים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר בדורו. גנאברי ביקש לזכות בשנת השאלה בכדי לקבל דקות ולהתחשל.
פ.צ. קלן
קיץ מעניין עבר על קלן עם סוגיית אנתוני מודסט הבלתי נגמרת. מודסט שעבר לסין, חזר לקלן ותבע אותה ואז עבר שוב לסין בקול תרועה, הכניס לקופת הקבוצה קרוב ל-35 מיליון אירו. מחצית מהסכום, בזבזו בקלן על ג'ון קורדובה המוכשר שנרכש ממיינץ שיורדת מנכסיה.
ללא מודסט, שהיווה כוח מחץ אדיר, קשה לראות את קלן משחזרת את העונה המוצלחת שלה, בייחוד ללא מחליף מספיק חזק.
שימו לב ל: חורחה מרה (20), בלם הנבחרת הצעירה של ספרד שנרכש מגיחון, נחשב לכשרון אדיר וההעברה שלו לקלן היא ללא ספק הפתעה.
הרטה ברלין
גם כאן, כמו בקלן, לא בוצע שינוי גדול מדי בקיץ. ג'ון ברוקס נמכר ב-17 מיליון אירו לוולפסבורג שמנסה לעצור את כדור השלג, כאשר לעמדה שלו הגיע קארים רקיק ההולנדי במחיר מבצע (2.5).
דייוי זלקה המאכזב הגיע מלייפציג וינסה לשקם את הקריירה של מי שהתחיל בורדר ברמן כהבטחה גדולה ומועמד להיות לאחת האכזבות הגדולות ביותר של גרמניה.
הגרמני-אתיופי כבר בן 22 ומגיע לגיל בו מצופה משחקן להתחיל לתת תפוקה ראויה.
חובבי נוסטלגיה ייזכרו באלכסנדר באוהיומאן שהגיע לפני כמה שנים לבאיירן מינכן כהבטחה גדולה ועזב את הרטה לטובת הליגה הברזילאית – ללא ספק אחד הסיפורים המוזרים של הקיץ.
שימו לב ל: דייוי זלקה (22) החלוץ לא מצא את מקומו בלייפציג. האם הכשרון יפרוץ סוף סוף בהרטה? בשנת מונדיאל, כשלגרמניה אין חלוץ בולט – זה הזמן.
הרטה ברלין, קהל
Credit to "Hertha BSC" Facebook page
פרייבורג
לאחר ההדחה המביכה מול דומז'אלה הסולבנית, פרייבורג תתרכז בבונדסליגה.
הקבוצה שסיימה במקום השביעי בעונה החולפת, לא ביצעה רכש משמעותי הקיץ, ובנוסף איבדה שני שחקנים משמעותיים – מקסימילאן פיליפ וויצנזו גריפו.
קשה לראות את פרייבורג משחזרת את ההישג עונה נוספת.
שימו לב ל: ברטוז' קפולצ'קה (20) הפולני הגיע בהשאלה מלסטר. השחקן, שנחשב לפוטנציאל גדול, לא הסתדר באנגליה וינסה לפרוץ בגרמניה.
ורדר ברמן
הקבוצה מהעיר הצפונית, שעד לפני שנים בודדות נחשבה לאחת מאריות גרמניה, השמיעה בעונה שעברה קולות של חזרה לחיים, אך נראה שתתקשה גם העונה.
ברמן איבדה את המוציא לפועל העיקרי שלה סרג' גנאברי, שעבר לבאיירן מינכן וללא תחליף ראוי תתקשה לשחזר את ההישג מהעונה האחרונה – מקום שמיני.
שימו לב ל: מקס קרוזה (29) הוא חלוץ בונדסליגה וותיק. בדרך כלל שחקנים צעירים אמורים להופיע בעמדת הפריצה, אך קרוזה, שחווה עונה מוצלחת וינסה להשיג מקום בהרכב של יוגי לב, ינסה להוכיח את עצמו.
בורוסיה מנשנגלאדבך
קבוצה מוצלחת יחסית שחוותה עונה גרועה יחד עם לברקוזן ושאלקה.
בקבוצה ביצעו רענון שורות ודיטר הקינג הוותיק, שייצב את הקבוצה לאחר שהגיע באמצע העונה שעברה, יהנה מסגל חזק יחסית.
לארס שטינדל הקפטן, רפאל הברזילאי וטורג'אן האזארד (אח של) קיבלו את ויצ'נזו גריפו ודניז זאקריה כחיזוק משמעותי.
הגעתו של מתיאס גינטר לעמדת הבלם מלווה בספקות רבים שכן השחקן מציג בתקופה האחרונה יכולת רעה מאוד.
שימו לב ל: לארס שטינדל (28) לא מוכר יותר מדי מחוץ לגרמניה, אך צפוי לפרוץ העונה לאחר שהצליח בגדול במהלך הקיץ בגביע הקונפדרציות ונראה כי יחד עם טימו וורנר, מועדף על ידי יוגי לב.
שאלקה 04
שאלקה, אשר ידועה באקדמיית הצעירים המשובחת שלה, חוותה פתיחת עונה נוראית אשר בגללה סיימה במקום העשירי בלבד ולא תשחק באירופה.
הקבוצה אשר הייתה רגילה להיות חברה די קבועה במפעלים האירופאים, הודחה בשנה החולפת ע"י פיטר בוס ואייאקס בשלב רבע הגמר והשנה ביצעה רענון שורות מעניין.
לעמדת המאמן הגיע דומניקו טדסקו האלמוני וחסר הנסיון שהציל את אוי מהליגה השנייה מירידת ליגה ומלבד שלושה חודשים אין לו נסיון באימון.
קלאס יאן הונטלאר הוותיק חזר לאייאקס, אך בורגסטלר, שהגיע באמצע העונה שעברה, נראה כתחליף ראוי. קולסינאץ' עזב לארסנל ולכן הגיע במקומו בסטיאן אוזיפקה מפרנקפורט.
נביל בנטאלב, שהיה לנקודת אור בעונה הגרועה הזו, נרכש מטוטנהאם לאחר שסיים שנת השאלה ואיוון קונופליאנקה, שהגיע בקול תרועה כמושאל מסביליה אך אכזב מאוד, ינסה להראות אחרת.
הסגל של שאלקה מלא בצעירים מוכשרים שמשחקים שם מספר רב של עונות, מגיל צעיר ואמורים להצליח השנה. מקס מאייר, יואנס גיס, לאון גורצקה, פביאן רסה ודוניס אוידאג' הם קאדר שאסור לזלזל בו.
כשמעל המסיבה הנהדרת הזו יש מנצח בדמות הקפטן בנדיקט הובדס – צפויה עונה מרתקת.
שימו לב ל: לאון גורצקה (22) משתפר מרגע לרגע ונראה מצוין בקונפדרציות. השמועות מספרות שהוא סגור בבאיירן מינכן לקיץ הבא ואם לא נופתע הוא ישחק גם כקשר מרכזי בנבחרת גרמניה לצידו של קרוס.
שחקני שאלקה 04
Credit to FC Schalke 04 Facebook Page
איינטרכט פרנקפורט
לפני שאתחיל לדבר על הקבוצה, אפתח בהמלצה חמה – מי שיש לו נסיעת עסקים לפרנקפורט חייב לשלב משחק של הקבוצה המקומית. היא אמנם לא מלהיבה במיוחד, אבל האווירה שווה כל רגע!
פרנקפורט מעניינת במיוחד את הקהל הישראלי לאור העובדה שנציגנו היחיד בבונדסליגה, טאלב טוואטחה, משחק בה. בסטיאן אוזיפקה, שנפצע לקראת סיום העונה נמכר, אך ית'רו ווילמס, פעם הבטחה גדולה והיום בעיקר אכזבה, הגיע במקומו. בנוסף, דני דה קוסטה וגלסון פרננדס הגיעו כדי לעבות את הקישור שגרם לקבוצה לא מעט בעיות בעונה החולפת.
פרנקפורט איבדה שניים משחקני ההתקפה שלה – חאריס ספרוביץ' ואנטה רביץ' ולא הביאה מחליפים בהתאם. יהיה מתח. נקווה בשביל טאלב שהעונה תסתיים בחיוב.
שימו לב ל: טאלב טוואטחה (25) כמובן. המגן השמאלי הישראלי זכה להמון ביקורות, אך סיים את העונה במקום טוב ואפילו השיג נקודה אצל האוהדים כשהבקיע את שער הניצחון בחצי גמר הגביע. יהיה מעניין לראות אותו במאבק מול ווילמס.
באייר לברקוזן
התרסקות. הלם. בושה.
אין דרך לתאר את האכזבה שחשו בלברקוזן לאחר העונה האחרונה בה סיימו את הטבלה במקום 12 המאכזב.
לברקוזן, שהייתה חברה שנים בליגת האלופות, כלל לא תשחק באירופה השנה, אך עם זאת – אל דאגה, כי לקבוצה יש כח מחץ רציני ופוטנציאל עצום.
ראשית, לברקוזן דאגה לאיחוד מרגש בין שני האחים בנדר כשסוון נרכש מדורטמונד וישחק יחד עם לארס, בתקווה ששניהם יישארו כשירים במהלך העונה.
קאלאנגולו, שהיה מושעה לארבעה חודשים זכר לפרשת החוזה בטורקיה, נמכר למילאן (השעייתו פגעה קשות בקבוצה) כמו גם צ'יצ'אריטו שפרש כנפיים ועזב לווסטהאם במהלך די מפתיע.
על הקווים יעמוד הייקו הרליך האלמוני , שחקן העבר של הקבוצה שהעלה את רגנסבורגר לליגה השנייה.
הרליך מקבל סגל מוכשר ומפוצץ בכשרון והתחזית היא שעוד עונה כזו לא תחזור.
שימו לב ל: קשה לבחור, לכן אלך על שניים. קאי הברץ (18) הקשר ובנג'מין הנריכס (20) הוורסטילי הם שניים מהשחקנים המוכשרים ביותר של דור העתיד של גרמניה. לאחר שפרצו בעונה הקודמת, הם יבצעו השנה קפיצת מדרגה.
פ.צ. אאוגסבורג
הקבוצה שניצלה במחזורים האחרונים מירידת ליגה תנסה לעשות את זה השנה בפעם נוספת ולהימנע מירידה.
השנה עלו מהבונדסליגה השנייה שתי קבוצות חזקות בדמות האנובר ושטוטגרט שיעשו את החיים של אאוגסבורג קשים בהרבה.
ללא חיזוק משמעותי יהיה קשה לראות את אאוגסבורג מגיעה למקום שהוא לא טיול גדול בתחתית, כשסכנת הליגה השנייה מוחשית מתמיד.
שימו לב ל: רני ח'אדירה (23), האח של סמי המוכשר מיובנטוס מגיע בהעברה חופשית מיובנטוס. בעבר, רני נחשב לפוטנציאל גדול, השנה הוא ינסה להוכיח שהוא לא עוד פוטנציאל לא ממומש.
המבורג
הקבוצה הארורה ביותר בבונדסליגה לכל הדעות.
שנה אחר שנה, המבורג מעמידה סגל סביר שמצליח איכשהו להתבזות בכל קנה מידה ולהנצל ברגע האחרון מירידת ליגה.
גם השנה, הקבוצה מעמידה סגל לא רע וביצעה גם רכש נחמד;
פפאדופולוס, בלם נבחרת יוון המוכשר נרכש מלברקוזן לאחר חצי שנת השאלה, אנדרה האן המוכשר הצטרף גם, יחד עם ריק מואן דרונגלן מספרטה ההולנדית, שנחשב לכשרון גדול.
רנה אדלר עזב את שערה של הקבוצה ועבר אל מיינץ ואת מקומו יאייש יוליאן פולרסבק שכיכב בשערה של הנבחרת הצעירה, אלופת אירופה החדשה.
ואיך אפשר להימנע מהמלצה להגעה לאליאנץ ארינה בשביל לראות את מבול השערים הקבוע.
שימו לב ל: יוליאן פולרסבק (22) ביצע קפיצת מדרגה כשהגיע לליגה הראשונה. הוא ינסה להמשיך את היכולת הטובה מהנבחרת ולהוכיח שפתיחת העונה שלו בהמבורג (משחקי ההכנה) הם רק תקלה קטנה.
המבורג
Credit to "HSV" Facebook page
מיינץ
מיינץ התחילה טוב את העונה החולפת, אבל קרסה בחצי השני.
הקבוצה איבדה את שני נכסיה העיקריים, יונוס מאלי וג'ון קורדובה, אבל התחמשה בשחקנים מוכשרים נוספים;
עבדו דיאלו הצעיר הגיע ממונאקו כדי לחזק את ההגנה, ויקטור פישר (23), אקס אייאקס, הגיע ממידלסבורו להתקפה בכדי לממש את כשרונו.
את השער יאייש רנה אדלר הוותיק. פעם שוער נבחרת גרמניה והיום שוער וותיק רווי פציעות, אך בעל נסיון רב. מיינץ נמצאת בסכנה.
שימו לב ל: בהיעדר מחץ התקפי, ויקטור פישר (23) שנחשב לפוטנציאל לא ממומש ינסה להוכיח את עצמו.
וולפסבורג
מי זוכר שלפני שנתיים הזאבים כמעט הדיחו את ריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות?
הזאבים הם קבוצה חבולה שאיבדה בקיץ את דייגו בנאליו, לואיס גוסטבו וריקרדו רודריגס, שלושה מכוכבי העל שלה שכשלו בעונה החולפת.
אנדראס יונקר, מאמן הקבוצה ותלמידו לשעבר של לואי ואן-חאל, הביא את איגנסיו קמאצ'ו ממלאגה כרכש המשמעותי, כשג'ון ברוקס, דימטה וויליאם ינסו לבנות את הקבוצה מחדש.
שימו לב ל: נאני דימאטה (19) שיכול לשחק בשני האגפים וגם כחלוץ הוא שחקן מעניין מאוד. הבלגי-קונגולזי נרכש מאוסטנד ב10 מיליון אירו ואמור להיות כוכב העתיד של הזאבים.
שטוטגרט
העולה החדשה, דיירת קבועה בדרך-כלל בבונדסליגה שהביאה קרוב ל-60,000 צופים במשחקי בית בליגה השנייה, עושה הכל כדי לא להגיע לשם שוב.
רון רוברט-צילר הגיע משנת ספסל בלסטר לעמדת השוער הראשון. צילר שוער מוכשר מאוד ומהווה חיזוק משמעותי בשאיפות הקבוצה להישאר בליגה, כאשר גם בעונת הירידה של האנובר לה היה שותף, הוא זכור כנקודת האור של הקבוצה.
דניס אאוגו הוותיק הגיע בהעברת חופשית משאלקה ויתרום מנסיונו לקבוצה, כמו גם הולגר באדשטובר שחזר לקבוצת נעוריו לאחר ששוחרר מבאיירן מינכן.
שטוטגרט ייצרה הגנה חזקה, אבל שכחה מעט מההתקפה, כאשר שם קשה למצוא שחקנים מוכרים. עם זאת, נראה שהדבר מראה על הבנת הקבוצה שהיא לא הולכת לתקוע יתד בצמרת ולהתמודד על הישרדות (הימור: תצליח קצת יותר מזה).
שימו לב ל: הולגר באדשטובר (28), המגן-בלם נחשב בזמנו לכישרון אדיר וגם הראה זאת, עד שסדרת פציעות אכזריות מנעה ממנו את ההתקדמות. אם יישאר בריא, מדובר בחיזוק משמעותי לקבוצת נעוריו.
האנובר
העולה החדשה לא התחזקה בצורה הנדרשת להישארות בליגה.
ג'וליאן קורס מגלאדבך היה לחיזוק העיקרי, אבל ספק גדול אם יספיק להישארות עונה נוספת בליגה.
שימו לב ל: אייבר פוסום (21) הקשר הנורווגי מוערך מאוד בארצו, שמגדלת דור קשרים מעניין.
הטבלה המשוערת בסיום העונה:
1 . באיירן מינכן
2 . דורטמונד
3 . לברקוזן
4 . ראזנבלשפורט לייפציג
5 . שאלקה
6 . הופנהיים
7 . מנשנגלאדבך
8 . הרטה ברלין
9 . פ.צ. קלן
10 . וולפסבורג
11 . פרייבורג
12 . שטוטגרט
13 . פרנקפורט
14 . ורדר ברמן
15 . מיינץ
16 . המבורג
17 . האנובר
18 . אאוגסבורג
מלך השערים: פייר אמריק אובמיאנג (דורטמונד)
מלך הבישולים: תומאס מולר (באיירן מינכן)
רכישת העונה: הולגר באדשטובר (שטוטגרט)
פלופ השנה: חאמס רודריגס (באיירן מינכן)
שחקן השנה: תומאס מולר (באיירן מינכן)
תומאס מולר
Credit to FC Bayern München Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח