נבחרת גרמניה – תמונת מצב לקראת המונדיאל

המונדיאל הולך ומתקרב בצעדי ענק, וזה הזמן לבדוק את תמונת המצב באלופת העולם ואחת הפייבוריטיות לזכייה, גרמניה.

טיקטיק מונדיאל

הגרמנים הוגרלו לבית עם שבדיה, מקסיקו ודרום-קוריאה. מדובר בשלוש נבחרות מוכשרות, אך כאלה שהגרמנים אמורים להתגבר עליהן. כל דבר מלבד המקום הראשון בבית יחשב לכישלון, בייחוד כשברזיל פייבוריטית לסיים ראשונה בבית המקביל.

שוער

טר שטגן
Via FC Barcelona facebook page

הפציעה של מנואל נוייר יצרה מתח בעמדת השוער. בשנה האחרונה, מי שתורגל בעמדה זו הוא מארק אנדרה טר-שטגן, שוערה של ברצלונה, שנותן עונה מצויינת במדי מוליכת הליגה בספרד. מה שיכול לסכן את השתתפותו של טר-שטגן כשוער ראשון בטורניר גדול לראשונה בחייו הוא חזרתו האפשרית של נוייר לשלבים המכריעים של העונה. כותב הטור חושב שלא נכון לשלב שוער שלא שיחק לאורך העונה במשחקים המכריעים, אך נוייר זוכה לאמון לא נורמלי בקרב מאמניו, גם בבאיירן וגם בנבחרת גרמניה.

ההערכה היא שבמידה ונוייר יחזור וישחק במדי באיירן בשלבים המכריעים, הוא יהיה השוער הראשון גם במונדיאל. במידה ולא ישותף, יהיה זה טר-שטגן שיזכה ללבוש את אפודת השוער הראשון. השוער השלישי יהיה ככל הנראה ברנד לנו מלברקוזן.

הערכת זימון – נוייר, טר-שטגן, לנו



הגנה 

קימיך
Via FC Bayern Munchen facebook page

אולי העמדה עם התחרות הנמוכה ביותר. שלושה מארבעת שחקני ההרכב בטוחים והם יהיו יושוע קימיך, מאטס הומלס וג'רום בואטנג מבאיירן מינכן. עמדת המגן השמאלי היא היחידה שנשארת פתוחה כאשר יתמודדו עליה יואנס הקטור מקלן ומרטין פלאטנהארדט מהרטה ברלין. לטעמי, מי שיזכה לעדיפות הוא יואנס הקטור, שעל-אף העונה הנוראית של קלן, מוערך מאוד אצל יוגי לאב. התיאום של הקטור עם ההגנה הבווארית ישחק לטובתו במאבק ולטעמי הוא יקבל את חולצת ההרכב. מחליפים שככל הנראה יזומנו הם ניקלאס זולה ואנטוניו רודיגר.

הערכת זימון – קימיך, בואטנג, הומלס, הקטור, רודיגר, סולה, פלאטנהארט

 

קישור 

לרוי סאנה
Via Manchester City facebook page

כאן זה מתחיל להיות מעניין. גרמניה משחקת לרוב 4-5-1 עם שני קשרי מרכז שדה. על שתי עמדות יתחרו ארבעה מועמדים עיקריים – טוני קרוס, סמי ח'אדירה, אילקאי גונדואן ולאון גורצקה. הנסיון ישחק פקטור לטובתם של ח'אדירה וקרוס, אך עובדת היותו של גונדואן חלק מהמכונה של פפ גווארדיולה יכולה לטרוף את הקלפים. לאון גורצקה, למרות היותו כוכב עולה, לא ישתלב בהרכב הפותח ככל הנראה. ייתכן שאפילו סבסטיאן רודי, שמוערך מאוד ע"י יוגי לאב, יועדף על פניו. אם אני צריך לבחור, אני מהמר שיוגי לאב ילך עם הוותיקים ויתן את המושכות לטוני קרוס וח'אדירה. מס' 3, במקרה שח'אדירה יגיע פצוע או חסר כושר משחק יהיה גונדואן.

בגזרת הקישור התוקף, קשה לראות את יוגי לאב מוותר על מסוט אוזיל, שנחשב לשחקן החביב עליו. מימין יתופקד ככל הנראה תומאס מולר ומשמאל תהיה הדילמה. רוב האוהדים ואני ביניהם, יעדיפו לראות את לירוי סאנה מקבל את חולצת ההרכב, אך לאב מעריך מאוד את יוליאן דראקסלר שנחשב כרגע לפייבוריט. ההסבר העיקרי שלי לתופעה הוא שיוגי מרגיש שדראקסלר מחויב יותר לנבחרת, שכן, בניגוד לסאנה, הוא הגיע לגביע הקונפדרציות בקיץ (סאנה עבר ניתוח אף ולכן שוחרר).



מי שנשארים מחוץ לתמונת הסגל הם שחקני דורטמונד ובראשם מרקו רויס שעקב ריבוי פציעות מעולם לא הצליח לשחק יותר מדי במדי הנבחרת. למרות היכולת הטובה יחסית שהוא מגלה במדי דורטמונד, הקיץ הוא כנראה לא יכלל בסגל. מחליף נוסף שכנראה ייכנס יהיה ככל הנראה יוליאן בראנדט מלברקוזן שמבלה לא מעט על ספסל הנבחרת.

הערכת זימון – קרוס, ח'אדירה, גנדואן, גורצקה, אוזיל, מולר, דראקסלר, סאנה, בראנדט וסבסטיאן רודי

 

התקפה 

טימו ורנר
Via RB Leipzig facebook page

שלושה שחקנים יקבלו זימון לסגל. כולם יודעים כי החלוץ הראשון של ה"מנשאפט" יהיה טימו ורנר המוכשר. מי יהיו הבאים בתור?

מריו גומז נמצא בכושר מצוין, אך יש לזכור את העובדה שיוגי ויתר עליו בשני המונדיאלים האחרונים (יוגי לא אוהב אותו), ובנוסף גומז יהיה בקיץ בן 33 ועבר את שיאו. לטעמי, החלוץ השני של הנבחרת במונדיאל יהיה סנדרו ואגנר. יוגי לאב מקושר ומחובר לשחקני באיירן מינכן ולטעמי בהיעדר מתחרים ראויים ואגנר, שמקבל דקות בבאיירן, יזכה לזימון הנכסף.

באשר לחלוץ השלישי, אני מעריך שבסופו של דבר הניסיון של גומז ישחק תפקיד והוא יועדף על-פני לארס שטינדל ממנשנגלאדבך.

הערכת זימון – ורנר, וגנר, גומז



לסיכום, הסגל הגרמני למונדיאל דיי ידוע ואלא אם יהיו פציעות או מומנטומים יוצאי דופן, הסגל מעלה ינסה לשמור על התואר של אלופת העולם. האם יוגי יבחר נכון? תשובות בחודש יוני.

יואכים לב, גרמניה
Credit to "Germany Football Team – Die Mannschaft" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח