משלושה ייצא אחד – מי יהיה הרכש החדש של באיירן מינכן?

אין ספק בכך שהסגל של באיירן מינכן קצר ודליל מדי, על זה כמעט הכל מסכימים. למרות תוצאות מצוינות מאז הגעתו של המאמן פליק, נראה כי לטווח הארוך באיירן חייבת חיזוק בכמה וכמה עמדות לאחר שתם עידן עם עזיבתם של פרנק ריברי ואריאן רובן ולא נמצאו מחליפים ראויים באמת לרשתם.

על אף משבר הקורונה וחוסר הבהירות לגבי מתי הליגות ישובו לסדרן וכיצד יתנהל חלון ההעברות בקיץ, נראה כי העיניים של ההנהלה במינכן נשואות לעבר שלושה מהכוכבים העולים של הכדורגל הגרמני – טימו ורנר, לירוי סאנה וקאי האברץ. על פי כמעט כל הסימנים והדיווחים המגיעים ממינכן, ולאחר בליל של ריבים בין המאמן פליק, המנהל הספורטיבי סליהאמיצ'יץ' ובכירי ההנהלה קאן ורומיניגה, נראה כי לפחות אחד מבין שלושת הגרמנים הצעירים ינחת במינכן כבר בקיץ הקרוב. השאלה שעולה היא – מי מביניהם יגיע? אנסה לשער.


טימו ורנר – 24, ר.ב לייפציג

החלוץ הגרמני המבטיח כבר היה קרוב מאוד לבאיירן בקיץ הקודם, אך התעקשות של המנהל הספורטיבי בראצו, שלא מתלהב כל כך מ-ורנר ומעדיף את סאנה, להמתין עם הפעלת סעיף השחרור של ורנר שעמד על 40 מיליון אירו הובילה לחידוש חוזה של החלוץ הגרמני בלייפציג עד 2023 ולהגדלת סעיף השחרור לכ-60 מיליון.

מבחינת נתונים, ורנר נתן עונה מוצלחת מאוד עד הפסקתה בשל הקורונה, כשהוא כובש 27 שערים ב-36 משחקים עבור לייפציג בכל המסגרות, ומוסיף גם 12 בישולים. החלוץ הגרמני ניפק כמה הצהרות בעבר על כך שהוא יכול לדמיין את עצמו בעתיד בקבוצה כמו באיירן, אבל בלייפציג נחושים שלא לאבד אותו בקלות, בטח לא ליריבה ישירה בליגה. הקבוצה המרכזית השנייה שמתחרה על שירותיו של ורנר היא ליברפול של יורגן קלופ, שנראית מעוניינת מאוד להחתים את הגרמני המוצלח.

בעונות שחלפו ורנר הוכיח שהוא הרבה יותר יעיל כאשר הוא משחק יחד עם חלוץ נוסף, או אפילו מאחורי החלוץ או בכנף. גם בנבחרת הוא תופקד לא פעם בכנף שמאל. האם באיירן יכולה לאפשר לו דבר כזה? לבנדובסקי לא נראה כמי שמוכן לפנות את עמדתו, ובאיירן כבר שנים רבות לא שיחקה עם שני חלוצים בהרכב. מולר או קוטיניו תופסים בדרך כלל את העמדה שמאחורי החלוץ, וגנאברי וקומאן את הכנפיים. אם כך קשה לשער כיצד ורנר אמור להשתלב במערך הזה, שכן הוא איננו מגיע כדי לשבת על הספסל.

סיכוי להגעה – 50%

ורנר
Credit to "RB Leipzig" Facebook page

 

קאי האברץ – 20, באייר לברקוזן

גם אחרי האברץ באיירן רחרחה כבר במהלך השנה האחרונה, אבל מעבר שלו לבוואריה נשלל על הסף כאשר הבעלים של לברקוזן, רודי פולר, דרש לפחות 120 מיליון אירו על השחקן המוכשר, סכום שבאיירן מסרבת בתוקף לשלם. האברץ חתום עד 2022 בלברקוזן ונראה שאם לא באיירן, שלא מוכנה להסתכל אפילו על סכום תלת ספרתי, אז קבוצה אחרת תהיה מוכנה לשלם כמאה מיליון כדי לצרף את האברץ לשורותיה.

דבר שעשוי לפגוע בערכו של האברץ זו העונה החלשה שהוא חווה עד ההפסקה. לעומת העונה שעברה, אז כבש 20 שערים ב-42 הופעות, כעת, לאחר 34 משחקים, הוא עם חצי מכמות השערים וללא מספר בולט של הופעות מרשימות או זכורות מדי. יכול להיות שבאיירן תנצל זאת כדי לנסות לרכוש אותו במחיר נמוך מתג המחיר השלו, במיוחד אם לא נחזור בקרוב למגרשים. עדיין מדובר באחד השחקנים הכי מבטיחים שנולדו בגרמניה בשנים האחרונות ועתיד גדול עוד לפניו.

האברץ יכול לתפקד גם כחלוץ, גם מאחורי החלוץ וגם בעמדת כנף ימין. כפי שהוסבר קודם לכן, העמדות הללו מאוישות כבר על ידי לבנדובסקי, מולר וגנאברי, שלא נראה שצפויים לאבד את מקומם בהרכב בזמן הקרוב. אם כך, האם באיירן תשלם סכום עתק על שחקן שהוא אומנם כוכב גדול, אך מקומו בהרכב לא מובטח?

סיכוי להגעה – 20%

Credit to "Kai Havertz" Facebook page

 

לירוי סאנה – 24, מנצ'סטר סיטי

סיפור כשלון ההגעה של סאנה לבאיירן בקיץ שעבר הוא אולי אחד מסיפורי ההעברות המגוחכים ביותר של השנים האחרונות. באיירן רצתה את סאנה, סאנה רצה לבאיירן, אך שוב בראצו התעקש להמתין עם ההחתמה. פפ החליט לשלב את סאנה במשחק ללא חשיבות שבו נפצע הקשר המוכשר לחודשים רבים והעסקה כמובן התפוצצה. למרות שסאנה עדיין לא בכושר משחק, נראה כי בבאיירן נחושים להנחית אותו וכי הוא עדיין מעוניין להגיע לאחר שיובש על ידי פפ תקופה ארוכה.

אין יותר מדי להגיד על נתוני המשחק של סאנה העונה כי הוא לא שיחק בכלל עקב הפציעה. מעט לפני היציאה לפגרת הקורונה הוא החל להתאמן עם קבוצת המשנה של סיטי ואף שותף באחד ממשחקיה. למרות זאת, ידוע לכולם, על סמך העונות הקודמות, מהי היכולת של סאנה כשהוא כשיר והעובדה שהוא אחד משחקני העתיד שעליהם אמורה להתבסס נבחרת גרמניה בשנים הקרובות. בימים האחרונים ישנם דיווחים כי בעקבות הפציעה והפגרה הכפויה, וכן בגלל עונש ההרחקה של סיטי מהמפעלים האירופיים, באיירן עשויה להחתים את סאנה במחיר רצפה של 30-50 מיליון אירו.

מבחינת מקומו בהרכב, נראה כי סאנה צפוי להשתלב באופן הטוב ביותר מבין השחקנים שהזכרתי. הוא משחק בעיקר בכנף שמאל, שם נמצא כעת קינגסלי קומאן שגם אינו מרשים במיוחד ולא מהווה תחליף אמיתי לריברי, וגם מרבה להיפצע, כך שסאנה ביכולתו הטובה יכול די בקלות לתפוס את המקום הזה בהרכב.

סיכוי להגעה – 75%

*****

מוקדם יותר החודש פליק, שהגיע כמאמן זמני לאחר הדחתו של קובאץ', קיבל את האמון של ההנהלה וחתם על הארכת חוזה עד 2023 כמאמן הקבוצה. עוד לפני החתימה, רצו דיווחים בגרמניה כי פליק דורש וטו על ההעברות של הקבוצה כתנאי להישארות, לאחר אינסוף ריבים עם היועץ הספורטיבי בראצו לגבי סדר העדיפויות של רכש השחקנים. לא ברור לחלוטין אילו הבטחות קיבל פליק, אך מעניין יהיה לראות כיצד הוא ישפיע על השחקנים שיגיעו בקיץ הקרוב והאם הוא יקבל את ורנר, אותו רצה כבר בקיץ שעבר כעוזר המאמן.

Leroy Sané לירוי סאנה
Credit to "Leroy Sané " Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. קוטיניו לא ממשיך בבאיירן בעונה הבאה, הוא מושאל מברצלונה

    • צודק, למרות שאולי באיזה תרחיש הוא ישאר, למרות שאני לא מאמין. בכל מקרה זו העמדה של מולר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח