בקרוב בקאמפ נואו? קאי האברץ בדרך לפסגה

אחד התהליכים שמפחיד כל קבוצת ספורט, הוא חילופי דורות. שחקנים בוגרים פושטים את המדים הלאומיים ומסיימים את הקריירה והקרקע נשארת ריקה ומחכה לשנתון הבא שיצעיד אותה קדימה.

גרמניה היא הדוגמה המצוינת לאותו תהליך. אלופת העולם הודחה בבושת פנים במונדיאל האחרון ולכולם היה ברור ששינוי רבתי במצבת השחקנים הוא הדבר הנחוץ ביותר כרגע כדי להחזיר את ה"מאנשאפט" לגדולתם. מבין כל השחקנים שמיועדים להוביל את הסגל הלאומי, צומח לו כוכב קטן, שנכון לעכשיו משחק בבאייר לברקוזן, העונה לשם – קאי האברץ.

קאי האברץ
בלברקוזן כבר התאהבו (official facebook of kai havertz)

 

סדרי עדיפויות

האברץ נולד באאכן שבגרמניה בשנת 1999 ושיחק בקבוצות המקומיות עד גיל 11 שם חלה התפנית הגדולה בקריירה שלו. באייר לברקוזן, שחרטה על דגלה כמו הרבה קבוצות באירופה לפתח שחקני נוער בקבוצה הבוגרת, החליטה לשים את ידיה על הכישרון ולטפח אותו בחממה שלה. בגיל 15, בשונה מבני נוער רבים שבשנים אלה נמצאים בתקופת ההתבגרות הלא פשוטה, קאי עזב את מקום מגוריו, את ההורים והבית כדי לעבור ולשחק באקדמיה של המועדון הגרמני שחשק בו כל כך והיה מוכן לעשות הכל עבורו.

האברץ העביר את השנה הראשונה בביתו של דובר האיצטדיון של קבוצת הunder 17. כשנזכר באותם ימים הוא טען ש"להורים שלי היה משקל גדול בכך שהגעתי לאן שהגעתי, באותו הזמן המנדט לקבוע היה שלהם". במקביל המשיך להגיע ללימודים והשקיע רבות על מנת שיקבל תעודת בגרות טובה "השקעתי בלימודים מההתחלה, אני לא רואה סיבה לעזוב את כל מה שרכשתי בגלל הפיכתי לכדורגלן מקצועני". עד כמה הוא מוכן היה להשקיע אתם שואלים? הפסיד את הופעת הבכורה שלו בצ'מפיונס ליג מול אתלטיקו מדריד בעקבות לוח המבחנים הצפוף שלא אפשר לו להגיע.

 

באלאק? אוזיל!

באוקטובר 2016, בעודו בן 17 ו126 ימים, קיבל הקשר הגרמני את הזדמנות חייו תחת הדרכתו של רוג'ר שמידט במשחק מול ורדר ברמן. עם כניסתו הוא רשם את ציון הדרך הראשון שלו: הקשר הצעיר אי פעם בתולדות באיירן לברקוזן בבונדסליגה. את עונת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת סיים האברץ עם ארבעה שערים ושישה בישולים ב-24 הופעות בליגה כשתוך כדי הוא רושם עוד שיאים אישיים: הכובש הצעיר אי פעם של לברקוזן בבונדסליגה אותו רשם בזכות שער שוויון בדקה ה-90 מול וולפסבורג בתום משחק מהסרטים שהסתיים בתיקו שלוש. כולם, החל מאוהדים ועד לצוות המקצועי החלו לעכל ולהתאהב בכוכב החדש שצומח לו ב"ביי ארנה" והסופרלטיבים החלו להישמע מכל עבר, ביניהן השוואות לקשר העבר ששיחק במועדון בין 1999-2002.

אחד השחקנים שלא חסך בשבחים עבור הקשר הגרמני הוא חברו לאקדמיה, הקבוצה הבוגרת והנבחרת הלאומית שעבר הקיץ לבורוסיה דורטמונד, יוליאן ברנדט: "קאי יכול להפוך לכוכב בסדר גודל עולמי". כשנשאל על הציטוט של חברו, ענה הגרמני בצניעות יתרה: "פספסתי הרבה דברים שנערים בגילי עושים. תמיד ראיתי לנגד עיניי את משפחתי שהייתה צריכה לראות אותי עובר לגור אצל משפחה אחרת בגיל מוקדם. חונכתי להישמר משחצנות ולהתמקד בנחישות".

קאי האברץ ויוליאן בראנדט בחופשת הקיץ (0fficial facebook of kai havertz)

 

אותה תכונה חזקה שמובילה את האברץ, סייעה לו לשפר את המספרים בעונה שלאחר מכן. בעודו בן 18 ו307 ימים הוא שבר את שיאו של חלוץ נוסף במהפכה של המאנשאפט, טימו ורנר, כשהפך לשחקן הצעיר בתולדות הליגה הבכירה בגרמניה שמגיע ל-50 הופעות רשמיות. תוך כדי, הוא גם קשר את גורלו עם העיר שממוקמת בדרום נורדרן וסטפאליה כשחתם על חוזה ל-5 שנים.

ההתקדמות של קאי מהירה מאוד יחסית לגילו. הוא תקע יתד כשחקן הרכב, רשם כבר את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו תחת יואכים לאב שרואה בו כחלק מהסגל העתידי של הנבחרת הגרמנית ועל הדרך הוסיף זכייה במדליית הזהב על שם קפטן הנבחרת הלאומית פריץ וולטר על היותו השחקן הגרמני הטוב ביותר עד גיל 19. רודי פלר, אחד מכוכבי העבר של גרמניה והיום המנהל המקצועי בלברקוזן טען: "קאי דומה בקור הרוח שלו ובטיפול הרך בכדור למסוט אוזיל. יש לו אינטיליגנציית משחק מטורפת עם הכדור".

במדי המאנשאפט (official facebook of kai havertz)

 

המטרה: ברצלונה

בראיונות שונים שנתן לתקשורת האברץ מעולם לא הסתיר את אהדתו אל הקבוצה הקטאלונית. הוא מספר על פוסטרים שהיה תולה בחדר ועל ההערצה הרבה שהייתה לו לרונאלדיניו וסמואל אטו. כרגע השם שלו כבר תפס מקום בחלק מהפנקסים של הקבוצות הגדולות באירופה, ביניהן ליברפול, באיירן מינכן, שמתחביביה ללקט את שלל הכישרונות של האומה אל קבוצה אחת, אתלטיקו מדריד וארסנל. אם יצליח לשחזר את העונה האחרונה, בה התעלה עם עשרים שערים ושבעה בישולים ב-42 הופעות בכל המסגרות, כנראה שאת עונת 20/21 הוא יעביר במועדון גדול בהרבה.

האברץ בן ה-21, מסמל בעיניי את השחקנים שמעריכים בכל יום ובכל דקה את השלב אליו הגיעו במהלך הקריירה, לא פחדו מהקושי של הגיל הצעיר בו הם נמצאים ורשמו ציוני דרך כבר בשלב מוקדם בזכות עבודה קשה והערכה רבה, בשונה מהרבה שחקנים שבגיל כזה מסתנוורים מההצלחה ומה"הייפ" אותו הם מקבלים בשלב מוקדם והקריירה שלהם חווה הידרדרות קשה, ממנה הם לא מצליחים לצאת.

 

גרמניה כולה ובוודאי פיטר בוס מיודענו ומאמנו הנוכחי, גאים בילד שעבר את כל שלבי האקדמיה, הוקפץ בשלושה שנתונים במדי המאנשאפט מגיל 16 עד 19 והפך לגבר על המגרש ומחוצה לו. כל שנותר הוא להמשיך ולתת לו את הטיפול והמרחב הנכון על מנת שהקשר הגרמני יהפוך ביום מן הימים לסופרסטאר ברמה הגבוהה ביותר.

ואולי המחשבה על לשחק בברצלונה, קבוצתו האהודה אותה הוא ראה רק דרך המסך, תהפוך למציאות ולא תישמע גסה מדי עבור הקשר השמאלי הוורסטילי. אגב, כמה הערך שלו היום אתם שואלים? 90 מיליון יורו, בלבד.

קאי האברץ
האברץ. כל הגדולות כבר אחריו (official facebook of kai havertz)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח