מה שמאמן טוב עושה

לפני חודשיים נרשם פרק מעניין בהיסטוריה הארוכה של באיירן מינכן. קרלו אנצ'לוטי, המאמן האיטלקי המעוטר, פוטר מהקבוצה. מה שהפתיע רבים לא היו הפיטורים של דון קרלו, שכן באיירן ידעה כבר פיטורים של מאמנים (ואן-חאל, קלינסמן, מגאת'), אלא עיתוי הפיטורים. באיירן פתחה את השנה בצורה יחסית טובה ועדיין – היכולת לא הייתה מה שקברניטי הקבוצה ציפו לה. כיום, קצת יותר מחודשיים לאחר פיטוריו של אנצ'לוטי ומינויו של יופ היינקס הוותיק שחזר לקבוצה – באיירן נראית שונה לגמרי.

אז מה היינקס עושה נכון?

באיירן מינכן, יופ היינקס
Credit to "FC Bayern München" Facebook page

היכרות וחיבור עם השחקנים

צריך לזכור. היינקס הוביל את באיירן לעונה הטובה ביותר שלה אי פעם. בעידן היינקס האחרון, באיירן נראתה כקבוצה המפחידה ביותר באירופה ואולי אי-פעם. יופ היה מי שמיצב את מעמדו של ג'רום בואטנג כאחד הבלמים הטובים בעולם ותחתיו מספר רב של שחקנים פרחו ומיצבו את מעמדם ככוכבי על. ההיכרות של היינקס עם רבים משחקני הסגל, והחיבור לבכירים שבהם, יחד עם המשבר שעבר על רבים משחקי הסגל מול אנצ'לוטי היוו מהפך משמעותי בקבוצה. בנוסף, היינקס מוערך מאוד ע"י רוב השחקנים הוותיקים והחזקים חברתית בקבוצה וזוכה לתשבוחות מקיר לקיר – זכורה לכל האמירה של ג'רום בואטנג על כך שבזכות יופ הוא הפך למי שהוא.

Premier League - טיק טיק

חוכמת משחק

היינקס ביצע מספר שינויים קטנים בטקטיקה של הקבוצה, ועם זאת מדובר בשינויים משמעותיים ביותר.

השינוי הראשון היה הסטתו של חאבי מרטינז חזרה לעמדת הקשר בה פרח בעונת הטריפל. בתקופת היינקס, הבלמים הפותחים היו בואטנג ודאנטה. לאחר עזיבתו של היינקס, מרטינז הוסט לעמדת הבלם. לא הייתה כאן ירידה בתפוקת ההגנה של באיירן, מכיוון שמרטינז נתן תפוקה זהה לכל הפחות לברזילאי. אך הפער הגדול והמשמעותי ביותר ביכולת של באיירן, עד חזרתו של היינקס, היה בעמדת הקישור.

שווינשטייגר ומרטינז היו אלה שהחזיקו את הקישור הבווארי. העזיבה של שוויני, יחד עם ההסטה של מרטינז לעמדת הבלם, הובילו לירידה גדולה מאוד ביכולת הקישור של באיירן. לבאוורים מספר רב של קשרי אמצע, אך ההבדל בין התפוקה של שווינשטייגר ומרטינז לבין אלה של טיאגו, וידאל ושות' הוא המפתח לירידה ביכולת של באיירן בשנים האחרונות.

לגבי שותפו של מרטינז בעתיד, ההערכות בגרמניה הן שלאון גורצקה שחווה שנה נהדרת, יהיה מי שיצטרף למרטינז בעמדת הקישור. רכש שכזה עשוי להחזיר את באיירן חזרה לעמדה ממנה תוכל לאיים על אירופה.

שינוי נוסף, שקשה שלא לייחס לדון יופ, הוא הנסיקה ביכולת של קינגסלי קומאן. אריין רובן ופרנק ריברי המתבגרים נמצאים בירידה ותמיד היו נתונים לפציעות. היכולת של היינקס להסביר לקומאן, שמתאפיין במהירות גבוהה מאוד, מתי לשחרר את הכדור בזמן הולכת והופכת אותו לנשק משמעותי עבור באיירן.

באיירן מינכן
Credit to "FC Bayern München" Facebook page

ומה התוכניות לעתיד?

היינקס, שפורסם כי עובד ללא חוזה כתוב, נמצא בבאיירן עד סוף העונה. כשאולי הנס, נשיא המועדון, נשאל לגביו – הוא אמר שהוא מקווה שהיינקס ימשיך לעונה נוספת. היינקס בחר להגיב בצורה עמומה לאמירותיו של הנס באשר לכך שיבקש ממנו להישאר.

ההערכות בגרמניה הן שיוגי לאב יעזוב את נבחרת גרמניה (חתום עד 2020) בתום המונדיאל הקרוב ויבקש לצאת לשנת שבתון, בסופה יגיע לבאיירן. מה שמשחק לטובתו של לאב, אל מול נגלסמן שנחשב גם הוא למועמד, הוא ההיכרות והחיבור העמוק שלו לשחקני באיירן שמשחקים בנבחרת גרמניה. יוגי נוהג לגבות את שחקני באיירן הגרמנים בכל הזדמנות ועשה זאת גם בפרשת אנצ'לוטי – קשה שלא להאמין שיש לו כוונות נסתרות בפעולותיו.

אבל עד שזה יקרה, לבאיירן יש עוד לא מעט מטרות העונה, מטרות שזכו לדחיפה עצומה עם מינויו של המאמן הוותיק. היכולת הגבוהה שבאיירן מינכן מציגה, תוך שינוי משמעותי ביכולת הקבוצה בחודשיים האחרונים, מוכיחה, בפעם המי יודע כמה, מה מאמן טוב יכול לעשות.

באיירן מינכן, יופ היינקס
Credit to "FC Bayern München" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח