לא יפה, אפקטיבית

  1. אחרי עונת הטרבל עם פאקו אייסטראן, הדיון המקובל היה מה עדיף – לשחק מכוער ולקחת כל תואר אפשרי, או לשחק יפה ולהתפשר על פחות? מבחינתי התשובה ברורה, ואני הייתי מחתים את פאקו על חוזה לעשור. אך לא אני מחליט, אלא ג'ורדי קרויף, והוא החליט להיפרד מהכדורגל המכוער, ואכן עשה פשרה – קיבל כדורגל יותר טוב, אך ללא תארים. צחוק הגורל, ושלוש עונות לאחר פארסת הפיטורין של פאקו, עומד על הקווים לא אחר מאותו קרויף, והכדורגל של הקבוצה שלו (כרגע) לא מבריק ביופיו.
  2. בטור הקודם כתבתי שזו ציפייה מעט מופרכת לקוות למשחק כדורגל שוטף ונעים לעין בחודש יולי, בטח נגד יריבות מאלבניה ואיסלנד, אבל באוגוסט אתה כבר מצפה לעקומת למידה ושיפור במשחק השוטף. אך אם להודות על האמת, אין מה להיות לא מרוצים. יחס שערים 12-1, ו-7 ניצחונות ב-7 משחקים. אחרי השלמת העלייה לפלייאוף הליגה האירופית מחמאות מכבי כנראה לא תקבל; לא מהתקשורת, לא מאוהדי היריבות וכנראה גם לא מאוהדיה שלה. הסיבה פשוטה, האחריות לא עומדת על כתפי אף אחד מהם, אלא על כתפי אותו קרויף – זה שהיום מעדיף תכליתיות על פני יופי.
    ג'ורדי קרויף
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  3. נגד האיסלנדים תרגיל הקדמת המשחק לשעה בלתי הגיונית בעליל עבד, ובדקה ה-61 האיסלנדים כבר קרסו מרוב לחות והגומלין היה רק לפרוטוקול. התרגיל אולי עבד על האיסלנדים, אבל לא על הישראלים – שפשוט ויתרו על המשחק. אם אכן הקדמת שעת המשחק נועדה לעייף את האיסלנדים, מישהו במכבי צריך להבין – אם הקבוצה שלך לא מספיק טובה כדי לנצח קבוצה של איסלנדים שקיארטנסון בעצמו לא תופס מהם שחקני כדורגל, כנראה שצריך להשקיע בקבוצה, ולא להתעלל באוהדים.
  4. עומר אצילי מתחיל להוכיח מדוע קרויף נלחם עליו בקיץ האחרון ולמרות שהקבוצה כולה לא ממש נראית טוב על המגרש, אצילי משתפר ממשחק למשחק ואפשר בהחלט לומר שהוא (כרגע) מוביל את חולית הקישור של מכבי, עם 3 שערים בליגה האירופית והרגל עוד נטויה. וחוץ מזה – מתי בפעם האחרונה ראיתם שער של מכבי מכדור קרן?
  5. ראיקוביץ מתפתח להיות שוער איכותי והעלייה לשלב הפליאוף חתומה קודם כל על שמו, עם הצלות נהדרות במחצית הראשונה שהשאירו את מכבי במשחק. עם ספיגה אחת בשבעת המשחקים מתחילת העונה, האם יש סיכוי שזוהי העונה האחרונה של הסרבי במדים הצהובים (או סגולים/אפורים במקרה שלו)? העובדה שדניאל טננבאום הוקפץ לעמדת השוער המחליף עשויה לרמז על הבאות.
    פרדראג רייקוביץ'
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  6. לפני תחילת המשחקים, מכבי הייתה צריכה שקבוצה מדורגת אחת תפסיד, על מנת שתוכל להיות מדורגת בפלייאוף במידה ותנצח את היוונים. אז את המשימה שלה מכבי השלימה, והיא אכן תהיה מדורגת – בזכות הפסדה של… ספארטה פראג, קבוצתו של טל בן חיים, שלמרות ששיחק מחצית שלמה לא הצליח לסייע לקבוצתו לנצח. יופי טל, יאללה מכבי.
  7. בשנה שעברה קרויף היה מיוזמי ומדוחפי חוק הזר השישי בליגת העל. כפי שזה נראה, העונה קרויף יילחם על חוק הזר השלישי.
  8. זה בדם. אבי נמני, תפסיק לפרשן כבר, לעולם.
    מכבי תל אביב
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח