מחנה האימון הוכתר כהצלחה

  1. מעט לא ברורה הציפייה של אוהדי הכדורגל לקבל משחק כדורגל איכותי, כאשר בין הגורמים המעורבים במשחק הם: חודש יולי, קבוצה של ישראלים, קבוצה של אלבנים, 33 מעלות חום ולפחות מספר כפול של אחוזי לחות וכל זאת בשלב המוקדמות הראשון (!) של הליגה האירופית (!!). ועל אף שהציפייה הזו היא שמביאה אכזבות שנה אחר שנה, אוהדי הכדורגל הישראליים מתאכזבים פעם אחר פעם כשהם מקבלים משחקים ברמת מחנה אימון, רק שבמקום הנוף ההררי של אוסטריה אנו זוכים לצפות במיטב פלאי האדריכלות האלבנית בת ימינו. אולי עדיף פשוט לא לצפות? (תרתי משמע).
    מכבי תל אביב 2017 אירופה
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  1. באירופה (בניגוד לישראל) קוד הלבוש מצביע על חשיבות האירוע. במרבית המקרים, לאירועים חשובים מגיעים חנוטים בעניבה. מאמנה של טיראנה, זה מריה, הגיע לצמד המשחקים נגד מכבי לבוש בחולצה מכופתרת ובעניבה, כאשר מצדה השני של התעלה עומד ג'ורדי קרויף לבוש בחולצת פולו של המועדון. לעין הישראלית זה אולי לא אומר כלום, אך היות ומדובר בשני שחקני עבר אירופאים, כנראה שהלבוש של כל אחד מהם מצביע על האופן שבו הוא תופש את המעמד.
  1. אז את מחנה האימון המורחב לשנת 2017/18 עברה מכבי בהצלחה, עם 3 ניצחונות ותיקו אחד ועמדה במשימתה העיקרית – לא להתבזות עם תוצאה שתזכיר את סנטה קולומה מיודעתנו. את כל זאת השיגה מכבי כאשר בסגל שלה ישנם 2 זרים שכנראה ימשיכו לשחק בשורותיה העונה ועוד שניים שלא ברור מה עדיין עושים בקבוצה. להשיג יעד כה מרכזי בשלב כה מוקדם של העונה עם הרכבים על (כמעט) טהרת הישראלים זו עובדה שלא צריך לזלזל בה, וקריצה לחוק הרוסי.
  2. מכבי תל אביב 2017 אירופה
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  1. ואם כבר הזכרנו את הישראלים, אז המרובע דסה-אצילי-יונתן כהן-דוידזדה הוא שלד שראוי לרוץ הרבה העונה בליגה וכבר בשני המשחקים נגד האלבנים הביא לתוצאות. מצד שני, כל חוליית האמצע, החל מהבלמים, דרך הקישור המרכזי ועד החלוץ – צריכים ריענון. קבוצה שרצה לאליפות לא תוכל להסתמך על טיבי וטב"ח עם פיליפנקה כמחליף (והעובדה שטב"ח הבלם נתן עונה נהדרת היא אמנם לזכותו אך לגנות מכבי) ובטח שלא תוכל להסתמך על ייני ודור/אליאל פרץ במרכז עם גולסה. שלד אחורי חלש מוביל לכך שפחות כדורים יחולקו קדימה ולצדדים, ולכן החלוץ המרכזי יוזן בפחות כדורים.
  1. דור פרץ עלה בתנופה מהנוער על ידי פאולו סוזה ומיד הרשים. עם הזמן הרושם דעך, היכולות נותרו די קבועות אך הציפייה הייתה שכאן נבנה מחליף לאלברמן. חצי העונה בהפועל חיפה סידרה לדור פרץ זמן מספק לקבל דקות ולפתח את המשחק שלו. העונה אלברמן כבר לא במכבי, אך אם להתרשם ממה שדור פרץ סיפק במשחק נגד טיראנה, כנראה שגם הוא לא יזכה להמשיך.
  2. דור פרץ מכבי תל אביב 2017 אירופה
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  1. שלומי אזולאי הגיע לפני שנתיים מבית"ר יחד עם אלי דסה אך בעוד האחרון הצליח להתברג לעמדת המגן הימני הראשון במכבי ובנבחרת, שלומי אזולאי לא הצליח להותיר חותם ואף שוחרר בהשאלה לקרית שמונה. האם העובדה שהמאמן הוא קרויף, זה שהביא אותו מבית"ר, תועיל לו? כרגע נראה שכן.
  1. שלוש פעמים הוזכר שמו של רובן מיקאל במהלך המחצית הראשונה. לא בגלל תרומתו בעונה שעברה וגם לא בערגה ליכולותיו – שגיא כהן פשוט חשב שמיקאל עדיין בסגל מכבי. אתם יכולים לתאר לעצמכם את שגיא כהן משדר השבוע משחק של ליון ומדבר בביטחון על אלכסנדר לקזאט כשחקן הסגל של הצרפתים? כנראה שלא. אם זו רמת ההשקעה של הפרשנים בליגה הישראלית לפני משחק, כנראה שאפילו הם לא מאמינים במוצר.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח