דור העתיד – בארץ המגף מחפשים פיתרון

מה אפשר להגיד על הקמפיין האחרון של איטליה, אולי הקמפיין הכי פחות מרשים בשנים האחרונות? ניצחו בקושי את ישראל, הובסו ע"י ספרד, התקשו מול מקדוניה ואת אלבניה ניצחו בשיניים. כל התוצאות במוקדמות היו נורות אזהרה למה צופן העתיד הקרוב. כן, כמו שכולנו יודעים שבדיה ניצחה את איטליה ועלתה למונדיאל במקומה, אבל לו הייתה איטליה עולה היא שוב הייתה מתבזה בבתים? כנראה שכן.

Spanish League - טיק טיק

האפרוריות והעובדה שהכוכב הגדול הוא בכלל שוער, גרמו לכישלון. לדוגמא, במונדיאל 2006 למרצ'לו ליפי המאמן היה כאב ראש בהתקפה בדמותם של: דל פיירו, טוטי, אינזאגי, לוקה טוני, גילארדינו ויאקווינטה. להבדיל מליפי, לונטורה המאמן בקמפיין האחרון לא הייתה אפשרות יותר מדי לבחור: אימובילה, גביאדיני, זאזה ובלוטי (עליו עוד נדבר) שהשלימו סגל אפור ומשעמם. בטור זה אערוך לכם היכרות עם שחקני העתיד של איטליה.

Credit to "Nazionale Italiana di Calcio" Facebook page

יש שוער בשער! ג'יאנלואיג'י דונארומה, השוער הראשון של מילאן, בסה"כ בדרך לגיל 19 וכבר סומן כיורש של הג'יאנלואיג'י הקודם, בופון האגדי. עד עכשיו פתיחת עונה לא גדולה למילאן ואל הבינוניות שלהם נמשך גם השוער הצעיר שמאוד סביר בקורות. למרות זאת, ג'יג'י בופון לא פעם אמר שיש לו מחליף ראוי ואם הוא אמר הוא כנראה צודק. בקיץ האחרון עשה לא מעט צרות כאשר הודיע שלא יחדש את החוזה שלו, ראשי המועדון כל כך נלחצו שהחתימו את האח הגדול אנטוניו שגם הוא שוער וזה גרם לג'יג'ו לחתום. בתקשורת האיטלקית הפרשה כונתה דיל דונארומה. ג'יג'ו הצעיר הספיק כבר ללבוש 4 משחקים את מדי הנבחרת (משחקי ידידות) ובמשחק נגד נבחרת ישראל זומן לראשונה לסגל הנבחרת הבוגרת למשחק רשמי והפך להיות המוזמן הצעיר ביותר מאז 1911. במשחק הידידות מול צרפת נכנס במחצית והפך לשוער הצעיר ביותר שמשחק בנבחרת אי פעם, נגד הולנד פתח והפך לשוער הצעיר ביותר שפותח בנבחרת. לאחר פרישתו של אחד מהשוערים הגדולים בהיסטוריה (לדעתי הגדול) מהנבחרת, לאיטליה אין המון אפשרויות ודונארומה כנראה יהיה זה שירש את האגדה.

"ג'יג'י בופון לא פעם אמר שיש לו מחליף ראוי" .Credit to Gianluigi Donnarumma official instagram

בעונה שעברה עלה מהנוער של פיורנטינה קשר צעיר ששמו פדריקו קייזה. אביו אנריקו כיכב בין היתר בפיורנטינה, פארמה, סמפדוריה ועוד, בנבחרת שיחק ביורו 1996 ובמונדיאל 1998. להבדיל מאביו שהיה חלוץ, פדריקו בן ה-20 לא ניחן בכושר הבקעה יוצא דופן, אבל הוא מאוד מהיר עם דריבל מצויין וראיית משחק נהדרת. העונה בויולה המאזן שלו כולל 2 שערים ו-3 בישולים ב-11 משחקים. בנבחרת הבוגרת עדיין לא שיחק, אך שיתף פעולה בטורניר היורו עד 21 ביחד עם דונארומה. בנבחרת, שסיימה את דרכה בטורניר בחצי הגמר מול ספרד, הוסיף הקשר שני בישולים והשאיר טעם של עוד כמו הרבה שחקנים צעירים בסגל האיטלקי. העונה הוא אחד מהמובילים בפיורנטינה ולא מן הנמנע שנראה אותו בקמפיין הבא בסגל הנבחרת הבוגרת.

chiesa קייזה
קייזה במדי הנבחרת הצעירה. .Credit to Federico Chiesa official instagram

בקיץ האחרון בתקשורת האיטלקית דובר רבות על ההעברה של פדריקו ברנרדסקי מפיורנטינה ליובנטוס. הגברת הזקנה העבירה חצי קיץ בניסיונות להחתים את הקשר המוכשר שהיה אחד מעמודי התווך של הסגולים מפירנצה שעברו פירוק והרכבה בחלון האחרון. יובה שילמה 40 מיליון יורו על התענוג. להבדיל מהשניים המוזכרים למעלה, ברנרדסקי שותף בטורניר גדול (יורו 2016) ושיחק בקמפיין האחרון ברוב המשחקים ואף כבש שער במשחק החד צדדי מול ליכטנשטיין (5:0). ביובנטוס לא פתח ברוב המשחקים עד עכשיו, אבל מתחיל להיכנס לקצב. בשני המשחקים שפתח בליגה, הוא כבש. הוא עדיין לא אמר את מילתו האחרונה ויצטרכו לחשוב עליו לקראת הקמפיין הבא כאחד מהמובילים, הוא באמת מסוגל לזה. אגב, גם הוא שיחק ביורו הצעירות ב2017.

bernardeschi ברנרדסקי
ברנרדסקי חוגג מול ליכטנשטיין. .Credit to Federico Bernardreschi official facebook

אטאלנטה הפתיעה בעונה שעברה כאשר סיימה את העונה במקום ה4 ואחד מהשותפים הראשיים להצלחה היה מאתיה קאלדרה. הבלם בן ה-23 ששיחק ב-30 משחקים, הבקיע לא פחות מ-7 שערים – מספר מדהים לבלם. הוא בעל משחק ראש משובח בשילוב גובה של 1.90 שגרמו לו להיות רוצח ברחבת היריב. בנבחרת עדיין לא שיחק, אבל גם הוא שותף ביורו הצעירות ב-2017. בחודש ינואר הקודם רכשה אותו יובנטוס והשאירה אותו בהשאלה באתלטי אזורי. בקיץ האחרון נשלח שוב בהשאלה לקבוצתו הקודמת ואוהדי האלופה נמלאו פליאה וכעס במיוחד לאחר עזיבתו של לאונרדו בונוצ'י. לדעת פרשנים באיטליה היה לו מקום בסגל הנוכחי של הגברת הזקנה. בעונה הבאה כנראה יחזור ליובה, זה כנראה הצעד שיסלול את דרכו לנבחרת הבוגרת.

mattia קאלדרה
קאלדרה במדי הנבחרת הצעירה. Credit to Mattia Caldara official facebook

לדעתי אחת מהשגיאות הגדולות של רומא בשנים האחרונות הייתה המכירה של אלסיו רומאניולי למילאן. הבלם בן ה22 הפך לאחד מהצעירים המבטיחים של המועדון ולראיה כשביקרתי במוזיאון של מילאן, הייתה עמדת חולצות של כוכבי העתיד. רומאניולי היה אחד מהשלושה (איתו היו דונארומה ולוקאטלי). העונה הוא יחנך על ידי אחד מהבלמים הטובים בעולם, לאונרדו בונוצ'י. ולשניים יש משימה לא פשוטה והיא לייצב את ההגנה הסבירה של הרוסונרי שפתחה את העונה לא טוב. בקמפיין האחרון שיחק מצוין מול ספרד, מקדוניה וליכטנשטיין ולפלייאוף לא זומן. לדעתי ישתף פעולה עם בונוצ'י גם בנבחרת, בסופו של דבר זה טוב למילאן וטוב לנבחרת. אגב, במחזור האחרון הבקיע שער גדול מול נאפולי בהפסד 2:1.

alessio רומאניולי ובונוצ'י,
רומאניולי ובונוצ'י, הצמד החדש? Credit to Alessio Romagnoli official Facebook

במהלך מסע ההתחמשות שלה, מילאן ניסתה לשים את ידה על אחד מהכובשים הטובים בעונה שעברה, אנדראה בלוטי. טורינו בצדק לא הסכימה לוותר על החלוץ הצעיר שהבקיע 26 שערים בליגה ובישל 8 (אחראי על לא פחות מ-34 שערים ב-35 הופעות). החלוץ, שבחודש הבא יהיה בן 24, הוא גם אחד מהמבוקשים ביותר באירופה כאשר היה אחת מהאופציות גם של אנטוניו קונטה בצ'לסי. הסיפור של בלוטי פשוט מדהים ומזכיר מאוד את סיפורו של לוקה טוני – אחרי עונה מוצלחת בליגה השלישית עם אלבינולפה, עבר החלוץ לפאלרמו אשר בליגה השניה, עלה איתה לסריה א', שיחק עונה נוספת ועבר לטורינו. טורינו, אשר צפתה בחלוץ בעונה לא מוצלחת שלו ושל פאלרמו, ראתה את הפוטנציאל ועשתה את אחת מהרכישות המוצלחות שלה מזה הרבה שנים. בקמפיין האחרון הבקיע 4 שערים והוסיף 3 בישולים. במשחק הראשון מול שבדיה פתח בהרכב ובמשחק השני עלה מהספסל. לאיטליה יש בעיה גדולה בעמדת החלוץ ובלוטי יהיה בקמפיינים הבאים אחד מהמובילים בעמדה הזאת אם ימשיך את מה שהפסיק בעונה הקודמת. את העונה לא פתח עם אותם מספרים כמו בעונה שעברה, אבל זה עניין של זמן עד שאחד מהמועדונים הגדולים באירופה או באיטליה ישימו עליו את ידו.

andrea בלוטי
בלוטי במאבק עם שיר צדק. Credit to Andrea Belotti official facebook

בססואולו יש שחקן שאולי רק עכברי הכדורגל האיטלקי יכירו וזהו דומניקו ברארדי. הקיצוני בן ה-23 הוא אחד מהצעירים הטובים והמובילים בליגה. בעונותיו הראשונות בסריה א', לאחר עלייתה של ססואולו בפעם הראשונה, הוא היה אחד מהשותפים הבכירים להצלחתה של הקבוצה שאימן בזמנו אאוזביו די פרנצ'סקו (שהיום מאמן רומא) והוזמן לראשונה על ידי אנטוניו קונטה לסגל הבוגרת למוקדמות יורו 2016 אך נפצע. יובנטוס הייתה מועמדת בעבר לקלוט אותו ולבסוף החליט ביחד עם ראשי המועדון להישאר. אנשי ססואולו, שהוציאו הרבה שחקנים צעירים מצויינים בשנים האחרונות, לא רוצים להיפרד, אך זה בלתי נמנע.

ברארדי
Credit to Domenico Berardi official instagram

שחקנים נוספים ששווה לעקוב אחריהם:

מרקו בנאסי מפיורנטינה (היה קפטן הנבחרת הצעירה), מנואל לוקאטלי, פטריק קוטרונה, דוידה קלאבריה ואנדראה קונטי ממילאן (שיחק מול ישראל). רוברטו גליארדיני מאינטר, לורנצו פלגריני מרומא ודניאלה רוגני מיובנטוס.

נבחרת איטליה ביורו הצעירות 2017
נבחרת איטליה ביורו הצעירות 2017. Credit to Gianluigi Donnarumma official instagram
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח