עשרת משחקי העשור של הכדורגל הגרמני

הכדורגל הגרמני חווה בעשור האחרון הצלחות, כישלונות, אכזבות וחגיגות. לקראת תחילתו של עשור חדש, הגיע הזמן לסכם את התקופה, והפעם, 10 המשחקים הגדולים ביותר של הכדורגל הגרמני

גרמניה, מונדיאל, קלוזה
Credit to "Miroslav Klose" Facebook page

 

מקום 10 – באיירן מינכן נגד ר.ב. לייפציג 4-5 | עונת 2016/2017

העונה הראשונה של קרלו אנצ'לוטי במינכן התאפיינה בהמשך השליטה הטוטאלית של באיירן מינכן בבונדסליגה, אך מחזור אחד לסיום העונה הסדירה, בעת שכבר ידעה על היותה אלופה, היא הגיעה ללייפציג וייצרה את אחד ממשחקי העשור.
בדקה ה-90 לייפציג הובילה 3-4 והייתה בדרך לניצחון יוקרתי על האלופה הנצחית, אך שער שוויון של דויד אלאבה בדקה ה-91 ושער ניצחון יוצא דופן של אריין רובן, 5 דקות בתוך תוספת הזמן, הפכו את התוצאה והראו את העליונות יוצאת הדופן של באיירן בהשוואה לשאר הליגה. לצד זאת, לדעת רבים המשחק הזה מסמל את תחילת עלייתה של ר.ב. לייפציג לגדולה, וכמי שצפויה להיות היריבה המשמעותית ביותר של באיירן בשנים הבאות.

מקום 9 – דורטמונד נגד באיירן מינכן 2-5 | עונת 2011/2012 | גמר הגביע הגרמני

עונת 2011/12 התאפיינה באכזבות יוצאות דופן עבור אוהדי באיירן מינכן. באיירן סיימה במקום השני, הפסידה בגמר ליגת האלופות הביתי לצ'לסי, אך ההשפלה הגדולה ביותר הייתה תבוסה 2-5 בגמר הגביע הגרמני מול דורטמונד של יורגן קלופ. רוברט לבנדובסקי הבקיע שלושער בתצוגה יוצאת דופן, שנייה רק לתצוגה אחרת שלו בניצחון של דורטמונד שיוזכר בהמשך.

 

מקום 8 – שאלקה נגד דורטמונד 4-4 | עונת 2017/2018

דורטמונד פתחה את עונת 2017/2018 בסערה, עם רצף נצחונות מרשים ועם הפרש שערים היסטורי, אבל כמו כל קבוצה של פיטר בוס היא הראתה חוסר יציבות תהומית. התיקו מול שאלקה היווה את אחת מנקודות השפל הגדולות בהיסטוריה של השוורצלבוגן. דורטמונד הובילה 0-4 במחצית, במה שנראה כמו פתיחה של תבוסה מוחצת, אך קרסה במחצית השנייה כשספגה ארבעה שערים ללא תגובה, כולל שער שוויון בלתי נשכח של נאלדו, בדקה ה-94.

מקום 7 – גרמניה נגד ארגנטינה 0-4 | רבע גמר מונדיאל 2010

"מי זה? זה מביא כדורים?" שאל דייגו מראדונה על תומאס מולר במסיבת העיתונאים, לקראת המשחק מול גרמניה. גרמניה הציגה סגל צעיר שיתפתח לאחת הנבחרות המפחידות שהעולם יראה ואילו ארגנטינה של היום היא צל חיוור של ארגנטינה אותה זכה מראדונה לאמן.
אותו מולר כבש כבר בדקה ה-3 את הראשון של גרמניה מתוך ארבעה, אך ספג כרטיס צהוב שמנע ממנו לשחק בהפסד לספרד בחצי הגמר. המשחק הזה נמצא פה מכיוון שזאת הייתה תצוגת תכלית של הנבחרת הגרמנית וגם אם אותו טורניר לא נגמר בגביע, זרעי הזכייה ב-2014 נזרעו באותו משחק קסום.


מקום 6 – באיירן מינכן נגד דורטמונד 0-6 | עונת 2017/2018

יופ היינקס שב אל באיירן לאחר שהשחקנים השלימו את המהלך לפיטוריו של קרלו אנצ'לוטי (חלק מאותם שחקנים יפעלו שוב לסילוקו של ניקו קובאץ' בעתיד). יחד עם המאמן האהוב, לשחקני באיירן לא הייתה כל בעיה לפרק בלי רחמים את היריבה מדורטמונד בדר-קלאסיקר החד צדדי ביותר בעשור האחרון.
התלבטתי רבות האם למקם את המשחק הזה גבוה יותר ממשחק הגביע, והוא ממוקם כך בשל פערי השערים המשמעותיים וזאת על-אף שפערי הרמות על הנייר בעונה הזאת גבוהים יותר מעונת אותו גמר גביע.

באיירן מינכן, יופ היינקס
Credit to "FC Bayern München" Facebook page

מקום 5 – דורטמונד נגד ריאל מדריד 1-4 | עונת 2012/13 – חצי גמר ליגת האלופות

ריאל החזקה הגיעה אל דורטמונד ולא דמיינה לעצמה שתספוג תבוסה כל-כך קשה. ארבעה שערים של לבנדובסקי במשחק השיא שלו בקריירה היוו מקדמה מספיקה להפסד בגומלין במדריד ולהופעה בגמר ליגת האלופות, מעמד שאליו דורטמונד עדיין לא התקרבה מאז אותה עונה אגדית.


מקום 4 – באיירן מינכן נגד ברצלונה 0-4 | עונת 2012/13 – חצי גמר ליגת האלופות

כל עולם הכדורגל דיבר על מה מסי יעשה במינכן, אבל ברגע האמת הפרעוש קרס במשחק (אולי) הגדול ביותר של באיירן בעשור האחרון. חאבי מרטינס ניטרל לחלוטין את הקישור של ברצלונה, בזמן שריברי השכיב את מסי על הדשא בסלאלום המפורסם, כשתומאס מולר, מריו גומז ואריאן רובן מבקיעים יחד רביעיית שערים, כשגם בגומלין בקאמפ-נואו, ברצלונה לא הצליחה לדגדג את הבווארים בעונת השיא שלהם.

מקום 3 – באיירן מינכן נגד דורטמונד 1-2 | 2012/13 – גמר ליגת האלופות

הדר-קלאסיקר הזה אמנם לא ייזכר כאחד המרשימים שהיו בעשור האחרון, אך המעמד מחייב. שתי קבוצות גרמניות בגמר ליגת האלופות – הגביע חוזר לגרמניה בוודאות. מריו מנדזוקיץ' היה הראשון, אילקאי גנדואן השוואה בפנדל ובדקה ה-89 אריין רובן פיצה את אוהדי באיירן על החטאת הפנדל שנה קודם לכן והחזיר את הגביע עם האוזניים הגדולות למינכן, יותר מעשור לאחר שאוליבר קאן עצר את הפנדל של פלגרינו בקרב מול ולנסיה.

 

מקום 2 – גרמניה נגד ארגנטינה 0-1 | גמר מונדיאל 2014

גרמניה במשחק חלש מאוד, כמעט ולא הגיעה להזדמנויות. הובדס נגח לקורה לקראת סיום המחצית הראשונה, היגוואין כבר חגג שער שנפסל בטענת נבדל ואז, בדקה ה-113, מריו גצה הקטן הבקיע את השער החשוב ביותר של גרמניה בשנים האחרונות. למה המשחק הזה לא במקום הראשון? חכו ותראו.

מקום 1 – גרמניה נגד ברזיל 1-7 | חצי גמר מונדיאל 2014

חצי גמר מונדיאל נגד ברזיל כמארחת נחשב כמשחק מאתגר, אבל גרמניה עשתה אותו קל. כמה קל? כל-כך קל שנראה היה שהמאנשאפט יכולים להבקיע כמה שערים שירצו. השביעייה הזאת נראתה כמו הנחה שגרמניה נותנת לברזיל. זה נראה כמו שחקן פיפ"א מנוסה שמשחק מול האחיין שלו.
כמובן שאם גרמניה הייתה מפסידה בגמר המשחק הזה היה נזכר כפחות משמעותי, אבל לאחר הנצחון בגמר – ההצגה הזו תירשם לעד בספר ההיסטוריה של הכדורגל גרמני.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אילן יהלומי

    יפה מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח