בריחת המוחות – גרסת הבונדסליגה

ההליך הזה קורה לו בשנים האחרונות בליגה הגרמנית. שנה אחר שנה מתגלים בקבוצות השונות כוכבים עולים חדשים שעוזבים אותן מהר מאוד. חלקם עוברים לבאיירן מינכן, אך רבים מהם עוזבים את גרמניה.

טילו קהרר, כריסטיאן פוליסיץ',בנג'מין הנריכס ונאבי קייטה הם חלק מהרשימה שעזבה את הבונדסליגה רק בשנה החולפת (פוליסיץ' נקנה ע"י צ'לסי והושאל לדורטמונד). הטור הזה לא בא במטרה לדון בסיבות למהלכים האלה, שכן באלה דנתי במספר טורים שלי בעבר, אלא לסקור את כוכבי העל החדשים שפרצו העונה וצפויים לעבור ליעד נוסף בקיץ הבא.

 

יוליאן בראנדט

מי שיעזוב את קבוצתו כמעט בוודאות בקיץ הקרוב הוא יוליאן בראנדט – שחקן הכנף הנהדר של לברקוזן שפרץ לתודעה העולמית במונדיאל האחרון. אע"פ שבראנדט מוכר לחובבי הכדורגל הגרמני מזה מספר שנים, עובדת היותו אחת מנקודות האור היחידות בנבחרת גרמניה הייתה מה שתרם בעיקר לכך. זאת השנה החמישית שבראנדט, בן 22 בלבד, משחק בהרכב לברקוזן. השנה הוא תרם ארבעה שערים ו12 בישולים בליגה הגרמנית.

הסיבה שבראנדט בעל סיכוי גבוה כל-כך למעבר היא העובדה שבקיץ הקרוב נכנס לתוקף סעיף בחוזה שלו שיאפשר מעבר שלו ב-25 מיליון אירו בלבד. בסכום כל-כך נמוך, קשה לראות סיכוי שהקשר המחונן יישאר בלברקוזן עונה נוספת.

הערכת הכותב: יעבור ליובנטוס.

יוליאן ברדנט
Credit to "Bayer 04 Leverkusen" Facebook page

 

קאי האברץ

עוד כשרון גדול ולטעמי הגדול ביותר של הדור הבא בכדורגל הגרמני. האברץ בן 19 בלבד ונמנה זו השנה השלישית ברציפות בסגל הקבוצה הבוגרת, תוך קבלת מספר דקות נכבד. השנה מעמדו ויכולתו השתדרגו והוא הבקיע כבר 13 שערים ובישל ארבעה. מדובר במספר עצום לקשר. האברץ נחשב לשחקן טכני מאוד שיודע לשחק בשתי הרגליים באופן שווה. בעבר הוא הושווה למסוט אוזיל וטען שאוזיל הוא המודל שלו, אך כיום רוב חובבי הכדורגל הגרמני טוענים שהכשרון הנפלא יאפיל על אוזיל, גם אוזיל של העבר שהיה שחקן מוכשר ביותר.

האברץ נחשב לשחקן טכני מאוד ובנוסף לשליטה בשתי הרגליים בעל משחק ראש משובח, יכולת תיקול טובה, כמו גם יכולת מסירה ארוכה. העובדה שבראנדט יעזוב את לברקוזן כמעט בוודאות, מעמידה בספק את מעברו של האברץ כשע"פ הדיווחים לברקוזן תדרוש עבורו 100 מיליון אירו לפחות.

הערכת הכותב: יישאר לעונה נוספת.

 

טימו ורנר

החלוץ המהיר של לייפציג מציג מספרים מעולים ויחס הבקעה של יותר מ-0.50 שערים למשחק בבונדסליגה (בתקופתו בלייפציג). יש הטוענים שוורנר ירד מעט ביכולתו בתקופה האחרונה, אבל המספרים לא משקרים. 14 שערי ליגה וחמישה בישולים הם מספר שאין להקל בו ראש, מדובר בעלייה של שער משנה שעברה, כשוורנר שיחק פחות דקות העונה, נכון לעכשיו.

וורנר נחשב לשחקן מהיר מאוד ולסקורר מצוין, אם כי יש הטוענים שהוא לוקה מעט בסיומת שלו. יתרון נוסף של ורנר, הוא היכולת שלו להיות מתופקד גם בכנפיים, כאשר היכולת הזו עלולה להצביע גם על חסרון, שכן הוא נוטה להצליח בעיקר כאשר הוא משחק לצדו של חלוץ נוסף. וורנר סירב להאריך את חוזהו שיסתיים בקיץ הבא ונראה שהשאלה היחידה היא לאיזה קבוצה יעבור החלוץ המוכשר.

הערכת הכותב: יעבור לבאיירן מינכן.

טימו ורנר
Via RB Leipzig facebook page


לוקה יוביץ
'

אולי השחקן המדובר ביותר בכדורגל העולמי לאחרונה. הכשרון הסרבי בן 21 בלבד ורשם השנה מספרים נהדרים של 17 שערי ליגה ושישה בישולים שלא כוללים עוד שמונה שערים שכבש בליגה האירופית. הוא כמעט ושילש את כמות השערים שכבש בעונה שעברה (9). הפריצה הזאת משמעותית במיוחד שכן יוביץ' משחק בקבוצה שמחזיקה שני חלוצים מעולים נוספים, אנטה רביץ' וסבסטיאן האלר ובכל זאת הוא מצליח לבלוט יותר מהשניים האחרים, שחקנים מוכשרים בזכות עצמם.

יוביץ' טען כי הוא רוצה להישאר בפרנקפורט על מנת לשחק עימה בליגת האלופות בעונה הבאה, אך בכדורגל העולמי של היום כל הצהרה כזאת היא נזילה, בייחוד שפרנקפורט עדיין לא הבטיחה את מקומה בליגה האלופות העונה הבאה.

הערכת הכותב: סבירות בינונית שיעבור לפאריז סן ז'רמן.

 

ג'יידון סאנצ'ו

הקוסם האנגלי של דורטמונד פרץ העונה לתודעה העולמית והוא בן 19 בלבד. סאנצ'ו נחשב כבר בגיל צעיר לכשרון גדול, אך ברח מהאקדמיה של מנצ'סטר סיטי עקב היעדר דקות משחק פוטנציאליות בעתיד, צעד שהתברר כנבון במיוחד. סאנצ'ו רשם כבר דקות בנבחרת אנגליה הבוגרת ויחד עם כשרונות נוספים כקאלום הודסון-אודוי, טרנט אלכסנדר ארנולד וצעירים נוספים הוא חלק מדור זהב חדש שמתפתח באנגליה. אחד מחבריו הטובים הוא ריס נלסון, קשר ארסנל שהושאל להופנהיים בעונה החולפת ורשם גם הוא פריצה נאה.

סאנצ'ו רשם העונה מספר עצום של 11 שערים ו-16 בישולים רק במשחקי הליגה והוא רושם שער או בישול בכל 80 דקות בממוצע. יחד עם זאת, תפוקה חלשה בליגת האלופות וירידה ביכולת, יחד עם שאר הקבוצה ברגע האמת מראים לנו שיש לו עדיין הרבה לאן להתפתח כשחקן.

הערכת הכותב: סבירות בינונית שיעבור למנצ'סטר יונייטד.

ג'יידן סאנצו
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח