איך שגלגל מסתובב לו

אם מישהו היה מספר לי שאחרי חמישית עונה, 17% הצלחה יהיה המאזן של הווריורס הייתי מכה אותו (מטאפורית !), אבל זה חלק ממעגל החיים. המזל שהאיר פנים הלך לחפש עבודה במקום אחר והכישרון נכנס קצת להשהיה עם כל הפציעות המצטברות עוד מסדרת הגמר האחרונה.

מה שכן מסתמן, הוא שזו עונה שונה מאוד מקודמותיה (לפחות כמה האחרונות), אימפריות נפלו (גולדן סטייט) ואימפריות אחרות זורחות (דאלאס?) והבלתי צפוי הפך לשגרה.

ננעלתי על התאריך המסוים 26/11 (מוזמנים לנחש למה) והלכתי לחפש את מאזני הקבוצות בדיוק בתאריך זה, מעונת 2015 ועד עתה, או בקיצור, עידן השושלת האחרונה של הלוחמים והיריבות עם קליבלנד אל מול העונה המשוגעת הנוכחית.

שביעי ואחרון לברון גיימס וסטף קרי
Credit to official NBA Facebook page


אז מי עלתה על הסוס ומי בקושי עכברוש?

הטבלה שלפניכם, מציגה את הליגה, נכון לתאריך ה- 26/11/2019 (לפני כמה ימים) ומשווה את המיקום הנוכחי למול ממוצע המיקומים (5 yr. Ave.) של כל קבוצה בחמש תצפיות לאחור מתאריך ה- 26/11/2014 ועד 26/11/2018. החישוב, vs. now, מראה עד כמה הפער (חיובי או שלילי) בין מיקום הקבוצה כיום לבין היכן שהיא שהתה בשנות היריבות של הג'יימס והקרי.

 

נתחיל עם המזרח

באופן כללי, במזרח היו פחות תזוזות טקטוניות כפי שהיו בצד השני של הליגה ו"רק" שלוש קבוצות, נכון לתאריך ה- 26/11, נראות שונה במיוחד ביחס לחצי העשור שקדם לו. 

Eastern Conference 5 yr. Ave. vs. now
Milwaukee Bucks 8 7
Boston Celtics 6 4
Miami Heat 8 5
Toronto Raptors 2 -2
Philadelphia 76ers 11 6
Indiana Pacers 6 0
Brooklyn Nets 12 5
Orlando Magic 11 3
Detroit Pistons 8 -1
Charlotte Hornets 8 -2
Chicago Bulls 7 -4
Washington Wizards 8 -4
Cleveland Cavaliers 5 -8
Atlanta Hawks 9 -5
New York Knicks 10 -5

 

מילווקי באקס

כרגע מקום ראשון במזרח. ב-5 העונות הקודמות, מקום שמיני בממוצע – שיפור של 7 מקומות!

אמנם, יאניס וחבריו, סיימו את העונה הקודמת עם המאזן הטוב בליגה, אבל בשלוש העונות שלפני כן, הם היו בינוניים מאוד.

חוץ מצמד האחים היוונים, יש לקבוצה בין היתר את קייל קורבר, דראגן בנדר, ברוק לופז ואריק בלדסו, בהחלט צוות מבטיח להתמודדות חוזרת ברמות הגבוהות כמו אשתקד.

 

פילדלפיה 76ers

מקום חמישי במזרח, לעומת מקום 11 בממוצע, ב-5 העונות הקודמות – שיפור של 6 מקומות!

פילדלפיה הצליחה לשהות במקום האחרון והלא מכובד באזור המזרחי במשך כמה עונות רצופות ואפילו שברה כמה שיאים שליליים (שיא ההפסדים הרצופים בהיסטוריה של הליגה), אבל אז הצטרפו כמה חבר'ה טובים, כמו אמביד וסימונס ויחד עם אל הרפורד קשישא הם מבלים חזק בצמרת המזרחית.

 

קליבלנד קאבלירס

וזו הדוגמא ההפוכה. כשהגיע לברון, הייתה זו קבוצת צמרת, איך שעזב, היא חזרה לתפקיד נמושת האזור. מקום 13 במזרח, לעומת מקום חמישי בממוצע, ב-5 העונות הקודמות (או שלישי בעונות לברון ג'יימס).

בסגל הקיים ועם כל מה שנשאר מהעבר המפואר (והקצר), קווין לאב , מת'יו דלבדובה וטריסטן ת'ומפסון המזדקנים, כבר לא יועילו הרבה.

 

ובינתיים בצד המערבי

במערב, הרבה יותר מבולגן ושונה בעקבות כל המעברים הדרמטיים וגם יש לומר, הפציעות של כמה שחקני מפתח….(בסדר, בסדר, בעיקר בווריורס)

Western Conference 5 yr. Ave. vs. now
Los Angeles Lakers 11 10
Denver Nuggets 8 6
Los Angeles Clippers 6 3
Dallas Mavericks 10 6
Houston Rockets 7 2
Utah Jazz 9 3
Minnesota Timberwolves 10 3
Phoenix Suns 12 4
Sacramento Kings 11 2
Oklahoma City Thunder 7 -3
New Orleans Pelicans 11 0
Portland Trail Blazers 7 -5
San Antonio Spurs 4 -9
Memphis Grizzlies 5 -9
Golden State Warriors 1 -14

 

לוס אנג'לס לייקרס

מקום ראשון במערב, זינוק של 10! מקומות לעומת מיקום ממוצע של 11, ב-5 העונות הקודמות.

אין דוגמא יותר מובהקת מזה לקבוצה שתלויה בשחקן מסוים (ע"ע הפיסקה האחרונה במזרח…). הגעתו של הבחור המכונה "המלך" (מרגישים שאני לא מת עליו?) הרימה את הלייקרס מתחתית הליגה ממש למרכז הטבלה והעונה עם המצטרף אנת'וני "Fear the brow" דייויס, אני בדעה (מיעוט כנראה) שהם ילכו עד הסוף.

 

דנבר נאגטס

מקום שני במערב, לעומת 5 העונות הקודמות, מקום שמיני בממוצע – שיפור של 6 מקומות!

הקבוצה הצעירה הזו, עם שחקן אחד בסגל שהוא מעל גיל 30 (מילסאפ), כבר הייתה בטופ של הליגה בעונה הקודמת, אך זאת לאחר כמה עונות שפל של שליש תחתון. לא יודע כמה רחוק יגיעו, יוקיץ' הנהדר וחבריו יעשו צרות לכל מי שתנסה להמשיך הלאה.

 

דאלאס מאבריקס

אפרופו, דעת מיעוט, הקבוצה הבאה שנדבר עליה, היא כזו שמרבית החוזים  לא חושבים שהיא שווה אפילו פלייאוף. כשחברנו היקר, נדב כוכבי, קיבץ כמה מהכותבים, ניתנה לי הזכות לתת תחזית פרועה משלי. מוזמנים להיזכר בקישור הבא.

ובינתיים לוקה דונצ'יץ' עושה ככל העולה על רוחו (במרבית הזמן) והקבוצה מהעיר שבה ירו בג'יי אר (כמה אני זקן, אם אני משתמש בביטוי הזה?) כבר מאיישת את המקום הרביעי לעומת ממוצע של מקום עשירי, זינוק של 6 מקומות!

לוקה דונצ'יץ'
Credit to "Luka Doncic" Facebook page

 

ועכשיו לשלישייה הסוגרת של המערב, עם שניים מהמאמנים הטובים בהיסטוריה (גרג פופוביץ' וסטיב קר), הבה ונרכין ראש לכבוד הפדיחה.

נתחיל עם ממפיס גריזליז

מקום 14 במערב, לעומת ממוצע של מקום חמישי ב- 5 העונות הקודמות – נסיגה של 9 מקומות.

הקבוצה הצעירה הזו, שנוסדה בקנדה רק בשנת 1995 ועברה אחר כך לממפיס, השתתפה בפלייאוף שבע עונות ברציפות מתחילת העשור הנוכחי ועד לעונה הקודמת.

 

סן אנטוניו ספרס

מקום 13 במערב, לעומת ממוצע של מקום רביעי ב- 5 העונות הקודמות – נסיגה של 9 מקומות.

הקבוצה עם רצף הפלייאוף הארוך בהיסטוריה של הליגה (22 עונות מאז 1998 ועד העונה האחרונה) שדוהרת בדיוק למקום ההפוך ועלולה לקטוע את ההישג הנפלא הזה.

עד כדי כך הם היו תלויים במאנו ג'ינובילי ???

 

גולדן סטייט ווריורס

ולמידרדרת המקסימלית ביותר, ממצב של מיקום ראשון בליגה (!!) בממוצע, עד לקצה השני האפשרי של האזור המערבי, מקום אחרון. מה יש לומר ומה יש להסביר. כמו שכתבתי בפתיח, המזל שהאיר פנים הלך לחפש עבודה במקום אחר. אז במקום לנסות להבין, נישען לאחור, ניהנה מיתר הקבוצות ונמתין בסבלנות להבראתם של סטף וקליי "האחים", במהרה בימינו אמן!

סטפן קרי, קליי תומפסון
Credit to "Golden State Warriors" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח