יום גשום כבר סוף עונה – The NBA is back

מרץ הושעו המשחקים, עקב מגפת הקורונה, הנה זה קורה וליגת הכדורסל הטובה בעולם, משלימה את העונה המשונה הזו, באופן חריג שטרם ראינו.
נברתי בהודעות הרשמיות של הליגה והנה מה שצפוי לקרות.

כדורסל, כדור
Credit to "NBA" Facebook page

 

בכמה משפטים

החל מתחילת החודש הבא, יחלו הקבוצות באימונים וחזרה לשגרה ובתאריך ה- 30 ביולי תיפתח ההשלמה של משחקי העונה הסדירה וקביעת סדרות פלייאוף, זאת למשך כחודש ימים.
הפלייאוף יתקיים כסדרו, במשך עוד חודש של סדרות חצאי גמר אזורי וסדרות גמר אזוריים ולבסוף שבועיים של סדרת הגמר שתסתיים לא יאוחר מתאריך ה- 12 באוקטובר.
המידע שליקטתי, מתוך האתר הרשמי של הליגה, איננו מוחלט, כדבריהם וייתכנו שינויים קלים, בעיקר בלוחות הזמנים.

 

ולחדשות בהרחבה

הנהלת ה-NBA סיכמה על מתווה תחרותי לסיום עונת 2020-2019 עם 22 מהקבוצות, שיתכנסו במתחם של דיסני-וורלד, ליד אורלנדו, פלורידה.
המתחם יהיה סגור לאורך כל התקופה ובו ורק בו, יתקיימו כלל האימונים והמשחקים ובמתחם זה ישהו סגלי הקבוצות עד לסיום העונה, תחת הנחיות קפדניות של גורמי הבריאות ובדיקות תקופתיות.

כאמור, המשך הליגה הסדירה יחל ב- 30 ביולי עם 22 קבוצות ובהן, 16 הקבוצות אשר כרגע מועמדות לפלייאוף (מקומות 1 עד 8) ועוד 6 קבוצות אשר המרחק שלהן מהמקום השמיני בכל אזור, הינו 6 ניצחונות ומטה. 8 קבוצות סיימו את דרכן העונה, מיידית.
בצד המזרחי, יש רק קבוצה אחת שמרוחקת פחות מ-6 ניצחונות מהמקום שמוביל להשתתפות בפלייאוף ובצד המערבי יש חמש כאלה.

כך נראים המיקומים של הקבוצות, נכון לעכשיו:

 

בצד המזרחי, ברוקלין, אורלנדו וגם וושינגטון יתמודדו על 2 הכרטיסים האחרונים ובצד המערבי, לא פחות משבע קבוצות יתמודדו על 2 מקומות בפלייאוף שבצד הזה.
במזרח, נפרדים משש קבוצות, שארלוט, שיקגו, הניקס, דטרויט, אטלנטה וקליבלנד ובמערב נפרדים כרגע רק ממינסוטה ומסגנית האלופה, גולדן סטייט ווריורס.
משחקי ההשלמה נבחרו מתוך המשחקים שתוכננו עוד לפני פרוץ המגפה ובסיכומה של העונה מרבית הקבוצות שנותרו יסיימו עם בין 71 (הלייקרס והספרס) ועד ל- 75 (דאלאס) משחקים.

וכך נראית כרגע תמונת הפלייאוף

 

 

ההעפלה לפלייאוף

דווקא שיבוץ המעפילות לפלייאוף יעבור שינוי קל.
בתחילה, יקבעו שבעת הראשונות מכל אזור, כפי המאזן שלהן בסוף העונה הסדירה המחודשת.
העולה השמינית תוכרע באופן הבא: אם בסיום העונה הסדירה, מאזן הקבוצה במקום השמיני בפער גדול מארבעה ניצחונות מהמקום התשיעי אזי היא זו שתעלה.
אחרת, העולה תוכרע במיני טורניר, של שני משחקים, בין מקום שמיני לתשיעי. סדרות הפלייאוף עצמן ימשיכו כמדי שנה, בשנים האחרונות, בשיטת "הטוב משבע".

ואם כבר אתם/ן כאן, הנה תזכורת מתחילת העונה לתחזית של כמה מעמיתיי המכובדים לסיום העונה. בקרוב נוכל לבחון למי יש חוש הימור מוצלח ולמי חוש הומור בינוני.

ועכשיו לדבר האמיתי

 

ומה לגבי הדראפט?

יום הדראפט צפוי להיות ב- 15 באוקטובר ומועד ההגרלה לקבוצות ה"לוטרי" מתוכנן ל- 25 באוגוסט.
בדומה לשנים עברו, ישתתפו בו 14 הקבוצות שלא עלו לפלייאוף, השמונה שגורלן נקבע כבר כעת והשש שמשתתפות בהמשך העונה בדיסני וורלד, אך לא יצליחו להעפיל.
לגבי השמונה הראשונות, המאזן לצורך ההגרלה הוא כפי שהיה ב- 11 במרץ, עם השעיית הליגה ולגבי השש שיצטרפו, המאזן הוא כפי שיהיה בסיום העונה הסדירה.

NBA logo

ולסיכום, עונת 2021-2020 הבאה עלינו לטובה מתי שהוא, צפויה להתחיל ב- 1 בדצמבר.
שיהיה בהצלחה לכל הצדדים.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח