חודש לתוך עונת 2019-2020 בנ.ב.א: שלושה דברים קטנים לחשוב עליהם

חודש וכמה ימים לתוך עונת 2019-2020 בנ.ב.א, יש כמה דברים שכבר ברורים: לוקה דונצ'יץ' הוא באמת "על אמת" אם היו עוד ספקות; ג'יימס הארדן אולי לא נוח לצפייה, אבל הוא השחקן המושלם לניצול סגנון הכדורסל והחוקים של הליגה בעידן הזה; והגולדן סטייט ווריורס עוברים עונה שגם בסיוטים הגרועים שלהם לא חשבו שיצטרכו לחוות.

ומעבר לדברים האלה, יש עוד כמה אנקדוטות ששווה לשים אליהן, כשמנסים כבר עכשיו לחשוב על אלו קבוצות אפשר לוותר כבר בדיוני מאבק אליפות.

החמישייה הטובה בליגה – הפותחים של פילי

ג'ואל אמבייד
Via Philadelphia 76ers Facebook page

(נכתב לפני ההופעה הזוועתית בטורונטו): בפילדלפיה אולי טיפה מאוכזבים מזה שפתחו רק 5-11 (מאחורי מיאמי, בוסטון, טורונטו ומילווקי), אבל בהסתכלות קדימה, אולי אין יותר מדי ממה להיות מודאגים. מבחינת נט רייטינג, החמישייה של הסיקרס (ג'ואל אמביד, גוש ריצ'רדסון, טוביאס האריס, אל הורפורד ובן סימונס) היא הטובה בליגה: 29.4+, כולל ההגנה הטובה ביותר פר 100 פוזשנס עם 88.8.

כקבוצה, פילי רק תשיעית בליגה מבחינת יעילות הגנתית. זה לא רק הספסל שפחות טוב – זה במיוחד אמביד, או יותר נכון החיסרון שלו. יש לו את הדפנסיב רייטינג הטוב בליגה (שחקנים עם מינימום 10 משחקים ולפחות 24 דקות למשחק). יש לא מעט שאלות שמרחפות בנוגע לפילדלפיה, קבוצה שסומנה בתחילת העונה כאחת משתי הפייבוריטיות לנצח את המזרח. היכולת לשמור את אמביד בריא לקראת הפלייאוף ובפלייאוף עצמו עם מעט מאוד מנוחה (הוא משחק כרגע "רק" 29 דקות למשחק) כנראה חשובה קצת יותר משלשה כזו או אחרת של בן סימונס.

ראסל ווסטברוק – ממש זוועה או לא כזה נורא?

ראסל ווסטברוק
Via Houston Rockets Facebook page

מכמעט כל בחינה אפשרית, ווסטברוק בסוג של צניחה חופשית בשנתיים פלוס האחרונות בצד ההתקפי של המגרש. אחוזי קליעה בהתרסקות (23% משלוש לדוגמה, הכי נמוך שלו מאז עונתו השנייה בליגה), כשגם מדדים מתקדמים לא מצביעים על מגמה אחרת: eFG של רק 44.9% (הכי נמוך שלו מאז אותה עונה שהזכרנו מקודם) ו-True Shooting של 46.6%, הנמוך בקריירה שלו.

מספר נוסף מאוד לא מחמיא לווסטברוק הוא הנט רייטינג של יוסטון כשהארדן לא על המגרש: 15.3- (!!!). באופן כללי, יוסטון טובה יותר ב-10.3 נקודות פר 100 פוזשנס כשווסטברוק לא משחק. אז יוסטון במקום ה-6 במערב (6-11), כמעט בלי ניצחונות על יריבות רציניות, בגלל ווסטברוק? יש לו חלק בזה.

 

אבל אולי הספסל המאוד חלש (לפחות עד שאריק גורדון יחזור מפציעה) גם משחק חלק בזה. סה"כ, מחמישיות בליגה ששיחקו לפחות 80 דקות ביחד עד עכשיו העונה, ליוסטון יש את החמישייה השלישית בטיבה מבחינת נט רייטינג (עם הארדן, ווסטברוק, האוס, טאקר וקאפלה). ויוסטון לא רעה באופן כללי כשווסטברוק ליד הארדן. אולי לא נעימה לעין, אבל הם נמצאים בפלוס ביחד.

המאזן חשוב, אבל גם מול מי הוא הושג

הקבוצה מס' 1 בנ.ב.א עד עכשיו – הלוס אנג'לס לייקרס. לא רק 2-14, המאזן הטוב בליגה. הלייקרס גם טופ 10 התקפית והגנתית, כולל מקום שני בליגה בהגנה, הרבה בזכות מה שאנתוני דייויס עושה. אבל ללייקרס היה לו"ז מהקלים בליגה (מקום תשיעי עד עכשיו עפ"י POWER RANKINGS GURU), והם 0-10 מול קבוצות עם מאזן שלילי.

זאת לא הקבוצה היחידה שנהנית מלו"ז קל יחסית, ומאזן מעולה נגד החלשות יותר בליגה עד עכשיו (שזה מתכון מעולה למאזן מצויין בסוף העונה). מיאמי גם מושלמת מול קבוצות במאזן שלילי אבל ניצחה רק 3 מ-7 מול קבוצות ב-50% הצלחה ומעלה.

מי כן מפרקת את ה"גדולות"? דנבר. בגדול. הנאגטס במקום השני במערב, כולל מאזן מעולה של 1-8 נגד קבוצות שבמאזן חיובי, כולל ניצחון ממש לא מזמן נגד בוסטון, והניצחון הגדול ביותר שלהם העונה, 89-109 על מיאמי. מועמדת לאליפות? למרות שזו דנבר, בעונה כזו, לפחות ממה שאנחנו יודעים עד עכשיו, למה לא?

יוקיץ'
Via Denver Nuggets Facebook page

הנתונים נלקחו מ-NBA.com ו-Basketball Reference

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח