תעודת חצי בליגת הכדורסל הטובה בעולם

ימים ספורים אחרי שהקבוצות האחרונות שיחקו את משחקן ה- 41, כלומר בערך אמצע העונה המשוגעת הזו, נראה שזה זמן טוב לדבר על יחסינו לאן – מי מפתיעה, מי עוד לא התעוררה ומי מודה לאלוהיי הכדורסל שאי אפשר לרדת ליגה.

יאניס
Via Milwaukee Bucks facebook page

 

אז נעשה את זה מסודר משמאל לימין או ממזרח למערב. מי שקצת עקב, זוכר איך בחלק המוקדם של העונה ראינו דברים מוזרים כמו יוסטון במקום ה- 13 במערב, ממפיס במקום ה- 4 או ברוקלין במרכז הטבלה בצד המזרחי. אז מסתבר שחלק מהתופעות הללו עוד ישנן. אמנם, ממפיס ויוסטון התחלפו במקומות (14 ו-5 בהתאמה) אבל ברוקלין(!) התיישבה לה בניחותא במקום השביעי. לצורך הדיון, אשתמש בחלוקה שבה השתמשתי בעבר, ארבע הקטגוריות של המבט לכיוון הפלייאוף (שהרי זה מה שחשוב, לא ככה?)

 

משנה שנה משנה מקום

לפני כן, קצת בכותרות על קבוצות שממש לא באותו המקום שהיו בו בערך עכשיו לפני שנה. למשל קליבלנד. מקום 15 ואחרון במזרח. מקום 30 ואחרון בליגה. הקבוצה היחידה עם פחות מ- 10 ניצחונות (מתוך 45 משחקים), רק 20% הצלחה. עד כדי כך חסר להם הג'יימס?
ג'יימס אמרנו? נזכיר את הצד השני של המטבע, הלייקרס. לפני שנה במקום ה-14 ועכשיו נושקת לפלייאוף (מקום 9). עד כדי כך עוזר להם הג'יימס? לא בטוח, עדיין.

וושינגטון. הייתה לפני שנה בטופ של המזרח, בשליש העליון (מקום 5), כעת, בשליש התחתון (מקום 11). למעט שינויי תלבושת, לא זוכר שהם עושים משהו שונה במיוחד (חוץ מלהפסיד). עוד קבוצה ראויה לציון, שגם בה אינני זוכר שינוי מהותי, היא סגנית המערב דנבר. בדיוק לפני שנה, בקושי מקום 7 ובסיום העונה, "על הקשקש", מחוץ לפלייאוף…

 

מבט לפלייאוף הבא

הטופ של הטופ (73% עד 67%) > די צפוף שם למעלה.

שלוש קבוצות במזרח, אחת פחות מפתיעה (טורונטו) ושתיים אחרות (מילווקי ואינדיאנה) שהודחו בקושי (4-3 בסדרה) בסיבוב הפלייאוף הראשון בסוף העונה שעברה.

במערב שתי קבוצות, שאחת מהן זו האלופה, שקצת "קרטעה" יחסית לכישרון שהיא מחזיקה והשנייה מפתיעה (דנבר), שציינתי בפתיח וכבר ניצחה את האלופה במפגש הראשון ביניהן בעונה זו.


"המאבק על הביתיות"
 (64% עד 57%) >

במזרח יש רק שתי קבוצות (בוסטון ופילדלפיה) אשר נראות (כרגע) כי לא תהיה להן בעיה להעפיל לפלייאוף והן בעיקר ינסו לייצר מיקום טוב.

מצד שני, במערב, יש ארבע קבוצות (כולל אוקלהומה, פורטלנד, יוסטון וסן-אנטוניו הוותיקה) שלבסוף יהיו שם, השאלה היא בנוגע ליתרון הביתיות.

טורונטו, קוואי לנארד, קייל לאורי
Credit to "NBA" Facebook page

 

"המאבק על הפלייאוף" (55% עד 41%) >

קבוצות שמטיילות סביב המקום השמיני (או שיש להן סיכוי סביר), זו קטגוריה שכוללת חצי מקבוצות הליגה.

במזרח שש קבוצות ממקום 6 ועד מקום 11 (מיאמי, ברוקלין המפתיעה, שארלוט, דטרויט, אורלנדו וושינגטון המאכזבת קמעא), שצריכות עוד להתאמץ ולשמור על סיכוי לפלייאוף קו נטוי שיש להן סיכוי ריאלי בהחלט להגיע לשם.

במערב זה חמור יותר. שמונה קבוצות ממקום 7 ועד 14 (מהקליפרס ויוטה, דרך הלייקרס, סקרמנטו, מינסוטה, ניו אורלינס, דאלאס וכלה בממפיס), כולן הרבה יותר "מאיימות" על הכרטיס השמיני ובפער משמעותי מהאומללה, סוגרת הטבלה (פיניקס).


התחתית של התחתית 
(32% עד 20%) >

את הרשימה סוגרות, ארבע קבוצות במזרח (אטלנטה, ניו יורק, שיקגו וקליבלנד, נמושת הליגה) שנשרכות מאוד מאחור ובקצב הזה לא יגיעו לשום מקום.

במערב המאתגר יש רק קבוצה אחת שיכולתי לקטלג כ"תחתית" וזו כאמור פיניקס סאנס שבמעט ניצחונותיה (11 עד כה) דווקא הפתיעה כמה "חזקות" (למשל: דנבר לאחרונה), אבל גם קבוצות אחרות צריך לנצח מדי פעם.

טבלת NBA

 

לסיכום, העמימות חוגגת.

במזרח יש הרבה מרכז טבלה, ממקום 4 ועד 11. הגורל של ה"קצוות" (שלוש למעלה וארבע למטה) נראה די ברור (למרות שיש עוד הרבה זמן…), אבל 8 קבוצות טובות עוד ייאבקו על הכניסה לפלייאוף ועל מיקום טוב עד הרגע האחרון.

במערב, לעומת זאת, כובד המשקל הינו יותר כלפי מעלה (ממפיס במקום ה- 14 שוות ערך למקום ה- 10 במזרח) ועל כן כל קבוצה מהחצי התחתון של האזור (למעט פיניקס), יכולה להשתחל לסיבוב הראשון ולהפתיע.

 

ובפינתנו, אינני יכול בלי "נציגנו הישראלי ב- NBA" אני חייב לפרגן לעמרי כספי שהצליח (שוב) להבעיר את הרשת עם איזה מהלך משוגע במשחקם של הדובים מממפיס מול השמשות מפיניקס, אי שם בתחילת העונה (04/11/18, ממש בסוף הרבע הראשון, ליתר דיוק).

קצת רקע – ישנו סוג של קרוס-אובר שנקרא בסלנג Shammgod (על שם שחקן מכללות בעבר ועוזר מאמן דאלאס בהווה) ומתייחס למהלך כידרור בקרוס-אובר שעושה שחקן, עם העברת כדור מיד ליד. המהלך גורם לשומר שלו לאבד את זה ולעיתים ליפול. עזבו, ככל שאני מנסה להסביר את זה, אני חוטף סחרחורת – פשוט, צפו בקישור הבא.

יממה אחרי שכספי עשה זאת, כבר הספיקו להפיץ ברשת את סמל ה- NBA בצורה של הגוף שלו בעת המהלך. מוזמנים להשוות בין התמונות המצ"ב.

עומרי כספי תרגיל, לוגו NBA

Print Friendly, PDF & Email

4 תגובות

  1. אחחה כתבה.
    מקצועי ומהנה…

  2. יופי של סקירה

  3. מרשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח