שחקן נפלא, נפלא!

בעונה השלישית של "הפיג'מות" בפרק השני, גרי מנדלבאום מלווה את בתו, רוני, לאודישן. על הדרך הבמאי מבקש ממנו להיבחן בעצמו לתפקיד קטן. גרי מרפרף על הטקסט, הוא נבחן לתפקיד בו שחקן תיאטרון מחפש עבודה, וטוען שהוא שחקן נפלא, רק תתנו לו צ'אנס והוא יוכיח את זה.

כאשר המצלמה נדלקת הוא מבצע את התפקיד בצורה מחרידה. אך דווקא כשהבמאי אומר לו לרדת מהסיפור, הוא מבצע את הטקסט בצורה הכי מושלמת שיכולה להיות. שוב המצלמה נדלקת, גרי לא מבצע את האודישן בצורה טובה, נכבית – הוא מצליח וחוזר חלילה. הסצנה המפורסמת הזו, היא כמטאפורה כמעט מושלמת לאנשים שמצליחים מאחורי הקלעים, אך על הבמה הכל משתבש. וכאשר מדברים על ביש מזל, אין מנוס מלהתייחס לסיפורו של לוקה יוביץ'.

ניקולה יוביץ, ריאל מדריד
Credit to "Luka Jovic" Instagram account

 

ממש אפשר לדמיין את לוקה יוביץ' עומד מול זידאן באימונים, ואומר, "אני שחקן נפלא, רק תן לי צ'אנס ואני אוכיח לך את זה". המאמן הצרפתי, שידוע באהבתו הרבה לבנזמה, מחשב על סטופר את הדקות האפשריות שבהן ניתן להכניס את יוביץ' למשחק. כאשר הוא זורק לסרבי פירורי דקות, יכולותיו לא יכולות לבוא לידי ביטוי באופן הטוב ביותר. אך גם כשפירגן לו במקום בהרכב הפותח, החלוץ לא הצליח לנצל את ההזדמנות בצורה הטובה ביותר. הסיבה היא שמלבד גורם הזמן, היה עוד גורם שהפריע להצלחתו על כר הדשא. גורם מנטלי.

כשהחלו לצוץ השמועות שריאל מדריד מעוניינת לרכוש את יוביץ', מיד התחלתי לעקוב אחריו. צפיתי במשחקים שלו במדי פרנקפורט והתרשמתי, המילה הראשונה שעלתה לי לראש היא "קילר". הסרבי בעל החזות המרשימה והעובדה שהוא נוכח על המגרש ונועץ כדורים ברשת, גרמו לי לחשוב שאולי זו החתיכה המתאימה בפאזל ההתקפה של ריאל. אך כשהחלוץ הגיע לקבוצה והחל לקחת חלק במשחקים, הייתי צריכה לחפש מילה אחרת שתתאים לו, ואת ה"קילר" לא מצאתי בשום מקום. הוא הפך להיראות בעיניי כמגושם וכבד ובעיקר כלא מועיל. אבל בגלל שהייתי מודעת ליכולות שלו, קיוויתי בליבי שהדברים יראו אחרת והביטחון יחזור לשחקן. בינתיים במדי הנבחרת יוביץ' הציג הופעות משכנעות וכבש מספר שערים, אך רצף של בעיות בדמות פציעה וקורונה מנעו ממנו להציג את יכולותיו בריאל מדריד. למעשה, מאז ההופעה בליגת האומות נגד רוסיה (18.11.2020), הוא לא רשם דקת משחק אחת במדי הלבנים.

 

משהו בשידוך בין ריאל ליוביץ' לא עובד, ואם דברים לא עובדים, מנסים למצוא פתרונות. הסרבי החל סדרת מפגשים עם פסיכולוג על מנת לשנות את הגישה, ולהסיר את המחסום שמונע ממנו להציג יכולות טובות על המגרש. עכשיו, כאשר הוא כשיר במאת האחוזים, חלון ההעברות של ינואר מנסה למשוך את יוביץ' לאיטליה, אל מילאן. מדובר על תקופת השאלה של כחצי שנה, חיזוק לצד זלאטן איברהימוביץ' ואפשרות רכישה בסוף העונה. כמובן שהדברים עדיין בחיתוליהם, אך עולה השאלה האם זידאן יתן צ'אנס ליוביץ' לפני פתיחת החלון, כבר במשחק הקרוב ברביעי?

לשלוח את יוביץ' לאיטליה, בין אם זו עסקת השאלה או לא, יעשה עוול עם השחקן. כי לשם שינוי, דווקא עכשיו, נדמה שהכל ערוך ומוכן לעלייתו של לוקה יוביץ' ופריחתו לצד בנזמה. לא רחוק היום שהוא יישיר מבט למצלמה ויקרא "אני שחקן נפלא, נפלא", ואתם תאמינו לזה. רק אל תשלחו אותו לאיטליה, לא עכשיו, דווקא ברגע שבו השחקן מוכן נפשית ומנטלית.

ניקולה יוביץ, ריאל מדריד
Credit to "Luka Jovic" Instagram account
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. מגיע לך פרס פוליצר רק על הרפרנס לפיג'מות.
    בכל אופן טור מעניין ונחמד. לאן הולך יוביץ'?

    • תודה רבה שקד, כיף שאהבת! יוביץ' כרגע בריאל. בגלל שחלון ההעברות בפתח יש עניין ושמועות על התעניינות ממילאן. בימים הקרובים נדע מה יקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח