עצור את ה(פ)לופ

בדיוק שנה לאחר הגול שכבש בקלאסיקו, כשהוא רושם את הופעתו ה-100 במדי הבלאנקוס, ויניסיוס כבש שער יקר עבור קבוצתו. שער שוויון נגד ריאל סוסיאדד הנהדרת, לאחר שלאורך המשחק כולו הלבנים לא הצליחו להכניס את הכדור אל הרשת. למחרת, פניו של ויניסיוס כיסו את שערי העיתונים במדריד, וברשת פירגנו לצעיר שהציל נקודה מהמפגש נגד החבורה של אלגואסיל. אך למרות השער שכבש, הברזילאי אינו גיבור, רחוק מזה, הכל רק תעתוע.

ויניסיוס, ריאל מדריד
(קרדיט לפייסבוק הרשמי של ויניסיוס)

 

הקיצוני של ריאל מדריד תקוע בלולאה אינוספית שחוזרת על עצמה. כשהוא על המגרש הוא מבצע בדיוק את אותן הפעולות, וכבר שנתיים שאנו רואים במו עינינו שאין לו סיומת. הוא יכול לעבור שחקן ולפעמים גם שניים, אך בפעולה האחרונה הוא לא מדייק ולא מקבל את ההחלטות הנכונות. והזמן עובר ואוהדי הקבוצה תופסים כל פעם מחדש את הראש כשרואים אותו על המגרש. הפציעות הרבות שמלוות את ריאל מדריד לאורך העונה הבטיחו לו מקום בהרכב, כי למעשה, אין אופציה אחרת.

השערים שלו, ברובם אינם שלו באופן הטהור של המילה. הם מגיעים לאחר מהלך פנומנלי של שחקן המבשל עבורו את השער (ואסקס נגד סוסיאדד), או דרך מסירת אמן המוגשת על מגש של זהב (טוני קרוס בקלאסיקו). כשהכדור מגיע אליו והשער נכבש, ההילוכים החוזרים חושפים את האמת המרה – שחקן הגנה של הקבוצה היריבה נגע בכדור והסיט מעט את כיוונו וכך הוא נכנס אל השער. באופן אירוני, כאשר הברזילאי נמצא מול שער ריק או במרחק אופטימלי מהשער ללא הפרעה, הוא איננו מצליח לכבוש ומכוון ליציע.

 

השער שכבש אולי הציל את ריאל מדריד, אך בו בעת כלא אותה אליו, אל ויניסיוס. השחקן ימשיך לקבל הזדמנויות ודקות משחק בגלל תוצאה זו. וכך אנו נכנסים אל "לופ ויניסיוס" לופ של מהלכים חוזרים ונשנים, לופ של תפיסות ראש ולופ של חלומות על שחקני התקפה אחרים שידעו לנעוץ כדור ברשת. את העונה הוא פתח באופן יחסית מבטיח, כאשר כבש שני שערים במחזורי הפתיחה (נגד ריאל ויאדוליד ולבאנטה). אחריה, היו ששה משחקים של יובש, שבסופן בישל שני שערים (נגד סביליה ואתלטיק בילבאו). וכמו לולאה מתוכנתת היטב, עוד ששה מחזורים בהם היה כשיר, לקח חלק במשחק ולא תרם מבחינה התקפית, אחריהם בישל (נגד חטאפה) וכבש (נגד ריאל סוסיאדד). וכזה הוא ויניסיוס, מטפטף מידי פעם שער או בישול כדי להמשיך ולזכות בקרדיט על הדשא.

מי שעוקב באמת אחרי השחקן, מבין שהדבר הכי טוב עבור ריאל מדריד, הוא לקטוע את הלופ, ולשחרר את הקיצוני ממנה. הלבנים צריכה התקפה מרתיעה, רצינית, מדויקת, והילד הברזילאי לא עונה על הקריטריונים.

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. צריך להבין שמה שהוא נולד איתו לא ניתן לאמן שחקן לבצע,
    סיומת ניתן לתקן, אחרי הכל מדובר בבחור מאד צעיר.
    לדוגמא, סאלח סבל מבעיה דומה וגם מקושי להתמודד עם שחקנים פיזיים ממנו.
    באיטליה הוא למד לתקן את שתי הבעיות שלו והגיע לליברפול שחקן אחר מזה שהיה בצ'לסי.
    מי שיוותר עליו מסיבות של חוסר סבלנות עכשיו, עשוי לאבד כישרון על ולא מיקרי שהרבה קבוצות בכירות מגלות בו עניין.

  2. אף פעם לא הבנתי מה כל כך יש בו, בסך הכל שחקן נחמד אבל לא יותר מזה.
    אין לו באמת יכולת מיוחדת באחד על אחד, אולי קצת מהירות.
    מאבד מלא כדורים ואפס טכניקה בבעיטה.
    ריאל עדיין שבויים בחלומות שלהם על מחליף קסם לרונאלדו (אין דבר כזה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח