כשהעבר דופק בדלת

מהרגע שבו רונאלדו הטיל את הפצצה ועזב את ריאל מדריד ואת הלה ליגה, אוהדי הקבוצה עקבו אחר הכוכב הפורטוגלי ומעשיו בארץ המגף. אינספור פעמים הזכירו את שמו וחזרו על המסקנה העיקרית והיחידה – לא יהיה שחקן שיחליף את כריסטיאנו ויסגור את הבור הענק שהשאיר בהתקפה.

כדי להצליח למלא את החלל בדמותו צריך שחקן מוכשר ויוצא דופן, מכונת שערים עם כישרון, קבלות ופוטנציאל ממומש, לא רק כזה שמרחף מעליו, אלא בא לידי ביטוי על כר הדשא. הבלאנקוס תרו אחרי השחקנים המתאימים ומצאו אחד שעונה על הקריטריונים וגם מעוניין ללבוש את המדים הלבנים – קיליאן אמבפה. שמו הולך לפניו ואין צורך להכביר במילים ולפרט למה כדאי וצריך להחתימו. הצרפתי, שמסרב להאריך חוזה בקבוצתו פ.ס.ז', מכין את הקרקע לאפשרות שבחלון ההעברות הקרוב יגיע לבירת ספרד. אך אף אחד לא ציפה שדווקא כריסטיאנו רונאלדו יהיה הגורם שככל הנראה ישהה מהלך זה.

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

הפורטוגלי שעזב את מדריד בכדי לפתוח באתגר חדש ולהשיג את גביע האלופות גם במדי קבוצה אחרת, לא עמד במשימה והודח יחד עם קבוצתו על ידי פורטו בשלב שמינית הגמר. במקביל, המצב בסרייה א' לא מאיר פנים לגברת הזקנה, וכך יוצא שאולי בסיום העונה הנוכחית הוא ימצא את עצמו ללא שום תואר קבוצתי עם יובנטוס. לאחר ההדחה מליגת האלופות העיתונים במדריד כוסו בפניו, הכותרות הודיעו שכריסטיאנו רוצה לחזור למדריד והצדדים כבר דנים מספר חודשים על אפשרות זו.

אך למרות שהאיחוד מחדש של רונאלדו וריאל מדריד הוא החלום הרטוב של כל אוהדי הבלאנקוס, החזרה הזו היא בעייתית. הבעיה העיקרית היא הכסף, הקורונה פגעה ביכולות הכלכליות של כל קבוצות הכדורגל, ללא אפשרות של הכנסת קהל לאצטדיונים, ההכנסות פחתו בצורה דרסטית. במקביל, כבר צויין שיובנטוס מרגישה את העול של משכורתו של הפורטוגלי ותשמח להיפרד ממנו כבר בקיץ הקרוב למרות שנותרה לו עוד עונה בחוזה.

ריאל מדריד יכולה להרשות לעצמה לעמוד בחוזהו של השחקן, ואם השחקן באמת רוצה ומעוניין לחזור למועדון, הוא ככל הנראה יעשה את ההשתדלות ויקצץ משמעותית בשכרו. אך אולי בכלל לא כדאי לה להחזירו? זה לא סוד שהמועדון הולך לקראת מתיחת פנים מבחינה התקפית והגנתית. ימכרו שחקנים רבים, כאלו שרוצים לעזוב וכאלו שלא הציגו יכולות משכנעות מספיק כדי להישאר. הרשימה הלא סופית כוללת בינתיים את ואסקס, וראן, אודריוסולה, מילטאו ואיסקו. עוד שחקנים שמתנדנדים הם נאצ'ו, הזאר ובייל, עתידו של הוולשי יוכרע בסיום עונת ההשאלה בטוטנהאם. בנוסף, הצעירים הברזילאים ויניסיוס ורודריגו ככל הנראה יוצאו להשאלות או ימכרו במידה ותהיה הצעה שאי אפשר לסרב לה.

 

המטרה העיקרית של המועדון כרגע היא להכניס כמה שיותר כסף ממכירת שחקנים על מנת לבנות סגל חדש ורענן שאפשר לרוץ איתו כמה שנים טובות. בחוליית הקישור, לא יהיה שינוי כמעט, קרוס, מודריץ' וקאסמירו מספקים את הסחורה ויישארו בקבוצה. בחוליית ההגנה, דובר רבות על צירופו של דויד אלאבה מבאיירן מינכן, מועמד נוסף הוא פאו טורס. מבחינה התקפית, אמבפה והלאנד הוזכרו כמועמדים להצטרף אל הלבנים.

במידה ורונאלדו יגיע הוא משבש את התוכניות, או לפחות משהה אותן לשנה או שנתיים. השחקנים שריאל מדריד רוצה מחוזרים גם על ידי קבוצות אחרות, חלקם אולי יסגרו במקום אחר, ובמקרה הפחות רע, ימתינו לבלאנקוס אך תג המחיר שלהם יעלה. במידה וכריסטיאנו ישוב, ובתרחיש הכי אופטימי גם הקהל יחזור אל המגרשים, הוא ייצר הכנסה רבה למועדון, וקהל אוהדים שיגיע לראות אותו כמו בעבר. אך צריך לזכור שרוב הסיכויים שזה לא יהיה אותו הדבר, מהרבה בחינות.

הזמן לא עוצר, וכך גם רונאלדו שהולך ומתבגר, הגיל ישפיע על יכולתו הגופנית וכך גם על דקות המשחק שלו על כר הדשא ואולי גם על החדות מול השער. סיפור האהבה של ריאל מדריד ורונאלדו היה מוצלח, וביחד הם כבשו את ליגת האלופות, אך רונאלדו הוא כבר העבר שלה, ולמרות שהיא מסתכלת בלי סוף ונזכרת בעבר בכל דקה על הדשא, היא צריך לחשוב על העתיד, והעתיד שלה הוא אמבפה.

אמבאפה, צרפת
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח