פינת הסקאוטינג – רוברט רובי

פינת הסקאוטינג של הזווית ממשיכה. במסגרת הפינה, אלעד בהר יערוך לנו היכרות עם שחקנים אלמוניים שצפויים לעשות את הפריצה שלהם בשנים הקרובות ואולי, אם הקבוצות יעשו את העבודה, לבקר במועדוני ליגת העל שלנו.

השבוע אתם הולכים להכיר שחקן מהליגה הצ'כית, הליגה בה מיודענו טל בן חיים משחק, לא בדיוק בהצלחה. הכירו את רוברט רובי:

באנר דף הבית - מונדיאל טיקטיק והזווית

רוברט רובי (Robert Hrubý)

תאריך לידה: 27/04/1994

אזרחות: צ'כיה

גובה: 1.84 מ'

עמדה: קשר מרכזי

רגל מועדפת: ימין

מצב חוזה: לא ידוע

שווי משוער: 750 אלף יורו

קבוצה: באניק אוסטרבה (צ'כיה)

רוברט רובי סטטיסטיקות

רקע כללי:

רוברט רובי הוא קשר מרכזי ממוצא צ'כי, שגדל במחלקת הנוער של סלביה פראג, מועדון פאר בצ'כיה. הוא עשה את צעדיו הראשונים בבוגרים של סלביה בעונת 13/14 וגם הרשים, אך בעקבות מיעוט בדקות משחק יצא להשאלות בטפליצה ובאניק אוסטרבה, קבוצות אמצע-טבלה טיפוסיות בליגה הצ'כית (בעבר באניק זכתה בתארים רבים והייתה אחת מהקבוצות העשירות בצ'כיה, אך העונה היא קבוצת תחתית).

בינואר 2017 רובי עבר לבאניק אוסטרבה באופן רשמי תמורת 185 אלף יורו, סכום זעום יחסית לשחקן שבמעט דקות הצליח להראות את הכישרון שלו לא פעם ולא פעמיים במדי סלביה. העונה רובי הפך לשחקן הרכב קבוע במדי הקבוצה שממוקמת במקום האחרון בליגה הצ'כית. הוא כבש 9 שערים והוסיף 5 בישולים ב-26 הופעות בכל המסגרות. התרומה הזאת לא נעלמה מעיני המאמן הלאומי הצ'כי, קארל ירולים, שהזמין את רובי לסגל נבחרת צ'כיה ואף שיתף אותו פעמיים.



תיאור השחקן:

רוברט רובי הוא קשר מרכז מגרש קלאסי, מה שנהוג לכנות כיום "50/50". הוא שחקן דינמי מאוד והוא תורם בשני צדי המגרש – הגנתית והתקפית. סגנון המשחק שלו הוא של קשר Box to Box. הוא יודע לעשות פעולות הגנתיות ברמה גבוהה: יעצור התקפות של היריב, ימנע מסירות עומק, יחלץ כדורים ויכסה שטחים. בנוסף, הוא מצטיין גם בפן ההתקפי: יש לו טכניקה גבוהה, הוא משתחרר יפה מלחץ של שחקנים יריבים, המסירה שלו נקיה ומדויקת והחשוב מכל – הוא מתמחה בשני אספקטים חיוניים מאוד לקשר 50/50 – בעיטה מרחוק והצטרפות לרחבה. התנועה ללא כדור של רובי היא ברמה מאוד גבוהה והיא עוזרת לו להסתנן לרחבה ולהגיע למצבים נוחים מול השער. בדרך כלל הוא גם מסיים אותם ברמה גבוהה. דוגמה לכך תוכלו לראות בסרטונים הבאים:

(השער של רובי בדקה 1:30)

כפי שאתם רואים, רובי הוא שחקן איכותי והיכולות ההתקפיות וההגנתיות שלו הופכות אותו לשחקן קישור מגוון וחשוב מאוד במערך של קבוצתו. כן, באניק אמנם ניצבת במקום האחרון בטבלת הליגה הצ'כית – אך עדיין יש לה סיכוי סביר להישאר בליגה, ורובי הוא אחד מנקודות האור בעונה הזו של הקבוצה מן העיר אוסטרבה.

קשר מרכזי

יתרונות:

  • טכניקה
  • מסירות
  • תיקול
  • בעיטות מרחוק
  • תנועה ללא כדור
  • ראיית משחק
  • כושר גופני

חסרונות:

רובי לא הצליח להחזיק במועדונים לאורך זמן, עד לתקופה שלו בבאניק, ויהיה מעניין לראות אם יצליח להשתלב גם במועדוני צמרת או בקבוצות מחוץ לצ'כיה. כמו כן, רובי שחקן קצת איטי עם ובלי הכדור, והוא צריך לעבוד על יכולת הכדרור שלו. בנוסף, הקשר הצ'כי יצטרך לשפר את היכולת ההגנתית שלו (שהיא כבר עכשיו דיי טובה), כדי להשתלב בקבוצות צמרת ולהפוך לשחקן שלם יותר.



פציעות:
רובי לא חווה שום פציעה משמעותית עד כה בקריירה שלו.

סיכום:

לדעתי, רובי יכול להצליח בקלות בקבוצות יותר טובות מבאניק אוסטרבה. הוא רק בן 23 וכבר עכשיו נראה כמו השחקן הכי טוב שיש לבאניק להציע. האישיות של רובי גם היא בולטת מאוד, ועושה רושם שהוא הבין לאן הוא רוצה לקחת את הקריירה שלו. העונה היא ללא ספק עונת הפריצה שלו וכעת הוא צריך למנף את היכולת שלו כדי להגיע למועדונים טובים יותר ולפסגות חדשות בקריירה.

במקרה שבאניק תרד ליגה, המחיר שלו עשוי להיות נמוך במיוחד, ולקבוצות ישראליות יש סיכוי לעשות מחטף של ממש. הוא עשוי להוות 'סחורה חמה' גם עבור קבוצות מליגות אירופיות, כך שקבוצה שתחפוץ בשירותיו תצטרך להזדרז ולעוט על היהלום הצ'כי.

credit to Robert Hrubý Facebook Page

ולאיזו קבוצה רוברט רובי יוכל להתאים? באיזו קבוצה יוכל להשתלב בצורה הטובה ביותר? התשובה לדעתי היא 2 החיפאיות. הקבוצה של ניר קלינגר צפויה להיפרד מלא-מעט שחקנים בקיץ הקרוב, כשאחד מהם הוא רוסלן ברסקי שחוזר אוטומטית לקבוצת האם שלו, מכבי תל אביב. גם ראדו גינסרי מתנדנד (מבוקש בליגה הרוסית), ורובי יכול להיות תחליף הולם במרכז המגרש בגלל הדינמיות שלו, בגלל היכולת שלו לתת תפוקה מהקישור (מה שקצת חסר להפועל חיפה העונה, במיוחד אחרי עזיבתו של ממן), ובגלל העובדה שהוא מכיר היטב את סגנון המשחק של הפועל חיפה, המבוסס בדרך כלל על התקפות מתפרצות (סגנון הדומה לסגנון המשחק של סלביה פראג ובאניק אוסטרבה).

מצד שני, רובי יוכל להתאים גם לקבוצה מהצד הירוק של הכרמל. הקבוצה של פרד רוטן נואשת לקשר מרכז שדה אמיתי. אלברמן, קוסטדינוב, קהת – כל אלה לא הצליחו לאייש את התפקיד הזה העונה בהצלחה, כל אחד מסיבותיו שלו. רובי הוא קשר 50/50 קלאסי, במכבי חיפה משוועים לאחד כזה כבר שנים. הוא מזכיר לי קצת את הקשר הצ'כי ששיחק בעונה שעברה במדי הקבוצה, קמיל ואצק. שניהם שחקנים דינמיים, שבולטים בכמה אספקטים של המשחק ואפקטיביים ב-2 צדי המגרש, רק שרובי יותר צעיר מואצק, ובניגוד אליו הוא מספק מספרים.



ציון השחקן במדד הזווית:

7/10

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח