נערי תגלית: השחקנים שעשויים לפרוץ העונה בליגת העל

הקיץ עוד מעט מסתיים לו, ליגת העל שלנו אוטוטו יוצאת לדרך וקבוצות הליגה השונות חידשו את פניהן. כמו בכל עונה יש את שחקני הרכש הבולטים של כל קבוצה, אלו שתפסו את מירב הכותרות, אבל אני בחרתי להתמקד דווקא בשחקנים שפחות מדברים עליהם, אלה שנמצאים מתחת לרדאר ואולי יפתיעו אותנו השנה

 

מוטי ברשצקי, 23, הפועל תל אביב

נתחיל עם השם אולי הכי מוכר ברשימה. הקיצוני נמוך הקומה של הפועל ת"א הוא שחקן שנכנס לתודעה בשנים האחרונות, אך לא הצליח לתקוע יתד בהרכב של קבוצה בליגת העל. היו הבלחות בנתניה, הייתה עונה נחמדה בליגה הלאומית עם הפועל, היו גם הופעות מרשימות בנבחרת הצעירה, אבל בליגת העל ברשצקי עדיין לא הטביע את חותמו.

על פניו נראה שלברשצקי סט יכולות לא רע בכלל: דריבל, זריזות, טכניקה וסיומת. בעיית הגובה והפיזיות כנראה מנעו ממנו לפרוץ עד עתה, אבל בליגה שלנו יכול להיות שמה שיש לברשצקי ברגליים יספיק כדי להפוך לשחקן משמעותי. אמנם על המשבצת שלו (כנף ימין) יש שחקן בכיר כמו מאור בוזגלו, אבל במערך של ניסו אביטן ישחקו לעיתים 4 שחקנים בחלק הקדמי, כשבוזגלו יתופקד מתחת לחלוץ וברשצקי בכנף הימנית.

הפועל תל אביב, ברשצקי
Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page

עדן קארצב, 19, מכבי תל אביב

סביר להניח שאת השחקן הזה כבר הספקתם להכיר מחצי העונה במדי הפתעת העונה שעברה, הפועל חדרה. ואם עדיין לא, אז כדאי שתכירו. עדן קארצב סומן עוד מגיל נערים כקשר הבא של מכבי תל אביב, הוא 50/50 קלאסי שמשלב יכולות הגנה והתקפה ורק מחכה להזדמנות מהמאמן ולדימיר איביץ'. כעת, כשגוברות הידיעות על מכירתו של דור פרץ, נראה שסיכוייו של קארצב להשתלב במדי האלופה עלו בצורה משמעותית.

דעה אישית: פרץ הגיע למיצוי הפוטנציאל שלו בעונה שעברה, וקרוב לוודאי שלא ישחזר עונת שיא כזאת. המכירה שלו צריכה להיות המהלך הטבעי מצד מכבי תל אביב. כמו כל מועדון אירופי בדרג הבינוני שמוכר את המניות שלו כשהן בשיאן, כך מכבי צריכה למכור את דור פרץ ולהריץ את הדור הבא, ובמקרה הזה לדור הבא קוראים עדן.

עדן קארצב מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

עמית זנטי, 22, בני יהודה

עוד שחקן מוכר יחסית ברשימה. עמית זנטי הוא קשר התקפי שגדל במכבי חיפה ועבר בקיץ האחרון אל הזהובים כחלק מעסקת יובל אשכנזי ודולב חזיזה. בעונה שעברה היו לקשר המוכשר 16 הופעות בבני יהודה (כמושאל) ושער אחד בלבד. זה נבע בין היתר מהיותו שחקן מחליף ועונת שיא של שחקנים כמו מאוויס צ'יבוטה ודולב חזיזה. העונה, לאחר גל העזיבות בקבוצה משכונת התקווה, זנטי עשוי להפוך לשחקן משמעותי ב-11 של יוסי אבוקסיס, והוא גם מסוג השחקנים שתפורים על אבוקסיס והשיטה שלו: צעיר, מהיר וטכני. יחד עם דור ז'אן ומוחמד גאדיר הוא ישלים שלישייה התקפית שתעשה צרות להרבה קבוצות בליגה.

עמית זנטי בני יהודה
קרדיט לדף הרשמי של בני יהודה

אבישי כהן, 23, בני יהודה

שחקן נוסף שעשוי לקבל במה בבני יהודה המתחדשת. אבישי כהן הוא מגן/שחקן כנף שנראה מתאים מאוד לשיטת שלושת הבלמים, ובעיניי הוא היורש האידיאלי לשי קונסטנטין, שעבר לבית"ר. הוא שורף את הקו, ניחן ביכולות התקפיות, מהיר מאוד. יהיה מעניין לראות אם אבוקסיס ימשיך לתת אמון בשחקן הזה, שנראה טוב מאוד בפתיחת העונה של בני יהודה, או ללכת עם דור אלו שהגיע מהפועל באר שבע.

רון אשכנזי, 19, מכבי נתניה

החלוץ שהגיע מרמה"ש נראה כמו פרוספקט מבטיח. הוא מתנשא לגובה של 1.91 מ' והיתרונות שלו הם פיזיות, מהירות ובעיטה טובה בשתי הרגליים. בעונה שעברה כבש שלושה שערים ב-24 משחקים, כולל הצמד החשוב בניצחון החוץ במחזור הלפני אחרון 1:2 על הפועל מרמורק, שהבטיח מעשית לקבוצתו עונה נוספת בלאומית. אשכנזי משתייך לסגל הנבחרת האולימפית ויקווה לקבל מספיק הזדמנויות מברדה/דראפיץ' כדי להראות מה הוא שווה.

 

יובל לוין, 19, עירוני קריית שמונה

כמו לא מעט שחקנים בליגה שלנו, גם הבחור הזה גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב (שם צפיתי בו לראשונה). לוין משחק בעמדת המגן הימני, והוא מצטרף לרשימה ארוכה של כישרונות שאיזי שרצקי צד. הוא הגיע לק"ש בעונה שעברה, והעונה החל לקבל הזדמנויות בגביע הטוטו מהמאמן מסאי דגו. ההגנה של ק"ש אמנם לא הרשימה כלל וכלל במשחקים הללו, אבל לוין הראה פוטנציאל ויכולות התקפיות לא רעות. יהיה מעניין לראות אם ימשיך לקבל קרדיט גם במשחקי הליגה.

 

שגיא דרור, 24, הפועל חדרה

אחרי העונה הסנסציונית שסיפקה בעונה שחלפה, הפועל חדרה מסומנת העונה כאחת המועמדות לירידה. אפשר לומר שדי בצדק. המאמן ניסו אביטן עזב, ויחד איתו לא מעט שחקנים מרכזיים שהיוו חלק אינטגרלי בהצלחה של הפועל חדרה. מי שינסו להיכנס לואקום שנוצר הם בעיקר שחקנים אלמוניים, ואחד מהם הוא שגיא דרור. שחקן הכנף שהגיע מהפועל פ"ת נתן עונה נהדרת אשתקד, עם 10 שערים בליגה הלאומית.

נתניה, אשדוד, וב"ש חיזרו אחריו, אבל הוא בחר ללכת לקבוצה בה יהיה שחקן משמעותי. הקפיצה מהליגה הלאומית לליגת העל היא לא קלה, אך לא חסרות דוגמאות של שחקנים שביצעו את המעבר בהצלחה (רק מהשנים האחרונות: דן גלזר, יונתן כהן, עלי מוחמד). אם דרור ישחק באותה אינטנסיביות של העונה שעברה, הוא יהפוך מהר מאוד לשם מוכר לאוהד הכדורגל הישראלי.

עומר פדידה, 29, הפועל כפר סבא

הסמל והמנהיג של הפועל כפר סבא הוא השחקן המבוגר ביותר ברשימה, אך עדיין לא פרץ בליגת העל. הוא משחק בעמדת הקשר ההתקפי, יש לו טכניקה גבוהה, דריבל, וסיומת טובה מול השער. 45 שערים, זה ההספק של פדידה במדי כפ"ס, אך מתוכם רק 2 בליגת העל. זה סיפור הקריירה של פדידה, שהעונה חייב לקחת על הכתפיים שלו את הקבוצה בה גדל, גם בשביל עצמו, וגם בשביל להשאיר את הקבוצה בליגה.

עומר פדידה הפועל כפר סבא
קרדיט לדף הרשמי של הפועל כפר סבא

אלי בלילתי, 25, הפועל חיפה

המגן השמאלי שחתם בהפועל חיפה בתחילת הקיץ נראה כמו אחד שישכיח מהר מאוד את עזיבתו של שון גולדברג. הוא מצטיין בעיקר בפן ההתקפי, יכולת המסירה וההרמה שלו איכותיות, הכושר הגופני שלו גבוה ובקיצור – כל מה שצריך מגן כדי להשתלב בשיטת 3 הבלמים של סילבס. בלילתי שיחק בעבר בק"ש ובני יהודה, אך לא הצליח להפוך לשחקן הרכב קבוע, העונה זו ההזדמנות שלו לעשות את זה.

סקו טורה, 19, סקציה נס ציונה

הקשר המוכשר מגמביה נרכש לאחרונה ע"י מכבי חיפה לאחר שהרשים מאוד במדי קבוצת הנוער של בית"ר טוברוק. באופן טבעי, הירוקים החליטו להשאיל את הקשר ומי שצפויה להנות מכך היא הסקציה מנס ציונה. בעיניי הבחירה של טורה וחיפה בנס ציונה היא הנכונה ביותר, עמיר תורג'מן הצליח לקדם לא מעט שחקנים צעירים (בקבוצת הנוער של מכבי ת"א ובבית"ר ת"א/רמלה) וטורה יקבל דקות משמעותיות במדי העולה החדשה. את הטעימה מהיכולות שלו קיבלנו בגביע הטוטו מול הפועל ת"א, עם שער ובישול שהובילו לניצחון של הסקציה.

 

רוי קורין, 17, מכבי נתניה

השחקן האלמוני ביותר ברשימה. רוי קורין הוא שחקן כנף/חלוץ סופר מוכשר והוא מסומן כשחקן העתיד של מכבי נתניה. הוא עוד לא בן 17, שנתון 2002, (מה שאומר שהוא עדיין יכול לשחק בקבוצת נערים א') אך כבר רשם הופעת בכורה מול ק"ש בגביע הטוטו. קורין שחקן טכני, מהיר, עם דריבל מצוין וחוש לשערים. בנתניה החליטו לוותר על צירופו של חן עזרא בגלל הכישרון הרב של קורין, וכעת נותר לראות אם היהלום החדש של הנתנייתים יראה מה הוא יודע כבר העונה בליגת העל.

יעקב בריהון, 26, מ.ס אשדוד

הקשר ההתקפי הגיע בחודש שעבר למ.ס אשדוד מבית"ר ירושלים. על הכישרון של בריהון דובר רבות בתקופתו בעיר הבירה, היו אפילו תיאורים כמו "אצילי הבא" (שניהם הגיעו מראשל"צ), אך בסופו של דבר, בריהון לא הצליח לפלס את דרכו להרכב של בית"ר. העונה לבריהון יש הזדמנות אמיתית להוכיח את יכולתו בקבוצה של רוני אוואט, שהולכת ומסתמנת כקבוצה מסקרנת שתשחק כדורגל אטרקטיבי, או לפחות תנסה להיות כזאת. באופן טבעי, בריהון יקבל יותר דקות ממה שקיבל בקבוצתו הקודמת ויצטרך להראות שהוא לא רק פוטנציאל.

יעקב בריהון מועדון ספורט אשדוד
קרדיט לדף הפייסבוק מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי

 

עמנואל בואטנג, 21, הפועל תל אביב

הקשר המרכזי של הפועל תל אביב הראה ניצוצות בעונה שעברה, העונה הוא יצטרך להרים את הרמה שלו בדרגה אחת לפחות בכדי שהפועל לא תיקלע שוב לתחתית.

לירן רוטמן, 22, בית"ר ירושלים

הקשר ההתקפי המוכשר שהגיע ממכבי פ"ת עשוי לקבל יותר דקות בעקבות פציעתו של מיכאל אוחנה. התרומה של שחקני הספסל של בית"ר עשויה להיות מכרעת, במיוחד לאור הואקום שנוצר כעת עם היעדרותו הצפויה של אוחנה, ורוטמן הכשרוני יכול לנצל זאת כדי לעשות את עונת הפריצה שלו.

אור דסה, 21, הפועל רעננה

הקשר שגדל במכבי תל אביב ונמכר להפועל רעננה לפני כחודש, נמצא בסוג של עונת מבחן. הוא יכול להיות עוד שחקן נחמד ברעננה הנחמדה, קבוצה ששורדת בכבוד שנה אחר שנה בליגת העל, והוא יכול לעשות את קפיצת המדרגה בדומה לשחקנים כמו גבי קניקובסקי, יונתן כהן, דן גלזר, ודור פרץ, שעברו לקבוצות אחרות, והפכו לשחקנים בולטים. הכל תלוי בו.

אור דסה
דסה. Credit to Maccabi Tel Aviv FC Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח