פינת הסקאוטינג – מרסל בוכל

לשאר הטורים בפינת הסקאוטינג

פינת הסקאוטינג של הזווית ממשיכה. כמו שכבר הבנתם, במסגרת הפינה, אלעד בהר יערוך לנו היכרות עם שחקנים אלמוניים שצפויים לעשות את הפריצה שלהם בשנים הקרובות ואולי, אם הקבוצות יעשו את העבודה, לבקר במועדוני ליגת העל שלנו.

השבוע נכיר שחקן שיצא לי לראות במקרה במשחק של נבחרת ישראל מול… ליכטנשטיין. בשאר הזמן הוא משחק בליגה האיטלקית, ואפילו הספיק לעבור ביובנטוס. תכירו את מרסל בוכל.

מרסל בוכל
קרדיט לדף הפייסבוק של מרסל בוכל.

מרסל בוכל (Marcel Büchel)

תאריך לידה: 18/03/1991

אזרחות: ליכטנשטיין

גובה: 1.75 מ'

עמדה: קשר מרכזי

רגל מועדפת: שמאל

מצב חוזה: עד 31/06/2019

שווי משוער: מיליון יורו

קבוצה: אמפולי (Serie A)



רקע כללי:
מרסל בוכל הוא קשר מרכזי ממוצא אוסטרי המשחק בנבחרת ליכטנשטיין. בוכל גדל במחלקת הנוער של פלדקירך האוסטרית, לאחר מכן עבר למחלקת הנוער של סט. גאלן השוויצרית, ובגיל 16 עבר לסיינה האיטלקית. הכישרון שלו לא נעלם גם מעיניהם של המועדונים הגדולים ובקיץ 2010 הוא הושאל ליובנטוס. את הצעדים הראשונים שלו בכדורגל הבוגרים עשה בוכל במדי סיינה וקרמונזה, שלא שיחקו אז בליגה הבכירה באיטליה. ביולי 2013, יובה החליטה במפתיע לרכוש מסיינה את הקשר המוכשר תמורת 1.5 מיליון יורו. בוכל, כצפוי, לא קיבל הזדמנויות להראות את יכולתו ויצא להשאלות בוירטוס לנצ'יאנו, בולוניה ואמפולי. בשלושת הקבוצות האלה בוכל לא סיפק מספרים גבוהים מדי, אך יש לזכור שמדובר בקבוצות קטנות, ובוכל בולט באספקטים אחרים. בסך הכל תקופת ההשאלה שלו הייתה מוצלחת בכל הקבוצות, ובחלון ההעברות של קיץ 2016 בוכל עבר באופן קבוע לאמפולי בסכום של 1.2 מיליון יורו.

באמפולי בוכל בילה 2 עונות, היה שחקן הרכב ברוב הזמן, והעמיד מספרים טובים וסטטיסטיקה נאה. הזימון לנבחרת ליכטנשטיין לא איחר להגיע ובוכל הספיק לרשום כבר 11 הופעות במדים הלאומיים (כולל הופעה אחת מאוד מרשימה מול נבחרת ישראל) בעונה האחרונה הושאל להלאס ורונה שם שיחק 1700 דק' והיה טוב מאוד, אך לא עזר לה להישאר בליגה הראשונה.

מרסל בוכל פרופיל מנג'ר

תיאור השחקן:
בוכל הוא 50/50 קלאסי. הוא תורם בשני צידי המגרש, עושה הגנה והתקפה, מוביל התקפות של קבוצתו ועוצר אותן בצד השני של המגרש. בוכל שחקן טכני עם רגל שמאל איכותית, יש לו דריבל מצוין ומסירות מדויקות לטווח קצר וארוך, הוא יודע לבעוט מרחוק בצורה אפקטיבית ובקיצור, יש לו כל מה שצריך בשביל להיות שחקן מוביל בליגה הישראלית. סגנון המשחק שלו הוא של קשר מרכז מגרש קלאסי. הוא מנהל את המשחק במרכז המגרש, מצטרף לרחבה בזמן ההתקפות של קבוצתו, מוציא התקפות קדימה, מחלץ כדורים ומכסה שטחים.

צפו בביצועיו של מרסל בוכל:

יתרונות:

טכניקה

כדרור

מסירה

תיקול

בעיטות מרחוק

תנועה ללא כדור

כושר גופני



חסרונות:
בוכל לא שחקן יציב מספיק, לפחות על פי מה שהראה בקריירה שלו עד כה. הוא נוטה לתת משחקים טובים ולאחר מכן לרדת ביכולתו. כל זה כמובן אמור לגבי ה Serie A האיטלקית. עד כה, בוכל לא נתן מספיק מספרים בקבוצותיו וזה אספקט שהוא צריך לשפר. בנוסף, בוכל שחקן אגרסיבי ולעיתים אגרסיבי מדי, דבר הגורם לו לקבל כרטיסים צהובים, לפעמים בלי צורך אמיתי.

פציעות:
בוכל לא חווה שום פציעה משמעותית עד כה בקריירה שלו.

צפו בשער של בוכל מול פיורנטינה:

סיכום:
בעיניי, בוכל הוא שחקן שתפור לליגה הישראלית. היכולות שלו אינן גבוהות מספיק לרמה האירופית אך מצוינות לרמה הישראלית, בדומה להרבה זרים שנחתו פה. מאחר וחלון ההעברות סגור כרגע, כנראה שזה יקרה (אם וכאשר) רק בחלון ההעברות של ינואר. סכום הרכישה של בוכל צפוי להיות נמוך (יכול לסכם בינואר ולעבור בקיץ בחינם) מכיוון שהחוזה שלו מסתיים בסיום העונה הנוכחית. ממש מציאה.

אני חושב שלשתי קבוצות בוכל יוכל להתאים. הראשונה היא בית"ר ירושלים. הקבוצה של גיא לוזון נואשת לחיזוק במרכז המגרש ובוכל הוא מסוג השחקנים שהקהל בטדי אוהב. טכני, מלהיב, לוחם. לצידם של קריאף וטיירה הוא ישלים חוליית קישור נמרצת וטכנית.
הקבוצה השניה היא מכבי חיפה. הירוקים משתוקקים לשחקן מסוגו של בוכל כבר כמה שנים טובות, שחקן קישור טכני שיודע לנהל את המשחק ולאיים על השער, והקשר הנפלא יוכל להשלים בדיוק את מה שחסר בקבוצה של פרד רוטן.

ציון השחקן במדד הזווית:

7/10

מרסל בוכלר
Credit to Marcel Büchelerc facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח