פינת הסקאוטינג – אליאס מאר אומרסון

לשאר הטורים בפינת הסקאוטינג

אחרי הפוגה קטנה, פינת הסקאוטינג של הזווית ממשיכה. כמו שכבר הבנתם, במסגרת הפינה, אלעד בהר יערוך לנו היכרות עם שחקנים אלמוניים שצפויים לעשות את הפריצה שלהם בשנים הקרובות ואולי, אם הקבוצות יעשו את העבודה, לבקר במועדוני ליגת העל שלנו.

השבוע אתם הולכים להכיר שחקן ממוצא איסלנדי, שאם ירצה הגורל, יעשה קריירה יותר גדולה אפילו מוידאר קיארטנסון. את האיסלנדי הזה סביר להניח שאתם כבר מכירים. קבלו את אליאס מאר אומרסון.



אליאס מאר אומרסון (Elías Már Ómarsson)

תאריך לידה: 18/01/1995

אזרחות: איסלנד

גובה: 1.83 מ'

עמדה: חלוץ

רגל מועדפת: ימין

מצב חוזה: עד 31/12/2020

שווי משוער: 250 אלף יורו

קבוצה: גטבורג (שבדיה)

credit to Elías Már Ómarsson Facebook page

רקע כללי:

אליאס מאר אומרסון הוא חלוץ מרכזי ממוצא איסלנדי, שגדל במחלקת הנוער של המועדון החביב קפלאביק, קבוצה קטנה מהליגה האיסלנדית. אומרסון קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת בתחילת שנת 2012 והרשים מהרגע הראשון. הוא הרשים גם את מאמני הנבחרות הצעירות שהתפעלו מהכישרון והפוטנציאל הרב שלו ומיהרו לזמן אותו. אומרסון הצליח להטביע את חותמו בנבחרות השונות (U17, U19, U21) ולמעשה, הבקיע במדי כל הנבחרות הצעירות בהן הספיק לשחק.

עם הזמן החלה להתגבר ההתעניינות בחלוץ של קפלאביק ובפברואר 2015 התקבלה הצעה מקבוצת ואלרנגה מהליגה הנורבגית. כמובן שבמועדון הצנוע מאיסלנד לא יכלו לעמוד בדרכו של אומרסון והסכימו להצעת הנורבגים. החלוץ האיסלנדי עבר לתחנה הבאה שלו והתאקלם בקבוצתו החדשה מהר מאוד. עד מהרה הוא הפך לחלוץ הבכיר של ואלרנגה, ובסך הכל הספיק להרשית 15 פעמים ב-45 הופעות במדי הנורבגים, שבאותה תקופה לא נמנו על אריות הכדורגל הנורבגי. הספק לא רע בכלל לחלוץ בן 21.

היכולת הזאת של אומרסון שכנעה גם את המאמן הלאומי של איסלנד, הלגרימסון, שהחליט לזמן את החלוץ לסגל למרות שהסגל הרחב של איסלנד שפע בשחקני התקפה איכותיים כמו פינבוגסון (אוגסבורג), סיגתורסון (נאנט), גודמונדסון (ברנלי) ומיודענו, וידאר קיארטנסון (מאלמו בזמנו). אמנם בסופו של דבר אומרסון לא היה חלק מהסנסציה האיסלנדית ביורו 2016, אבל זה די מובן בהתחשב בגילו הצעיר מאוד, וברזומה שלו לעומת שאר הכוכבים האיסלנדים.

Elías Már Ómarsson
Credit to "IFK Göteborg" Facebook page

בעקבות התקופה המוצלחת בואלרנגה הנורבגית, החלו לצוץ שמועות לגבי מעבר של אומרסון לקבוצה בכירה יותר בסקנדינביה. החלוץ הפך לשם מאוד מבוקש ומדובר ברחבי המדינות הנורדיות ובסופו של דבר, בינואר 2017, הגיע לקבוצה שבעבר הייתה שם גדול בכדורגל השבדי, וכיום היא קבוצת אמצע-טבלה. אני מדבר כמובן על גטבורג (שיחקה בגביע אופ"א מול הפועל ת"א, למי שהשם מצלצל לו מוכר).

ההתחלה של אומרסון בשבדיה הייתה איומה ונוראה – הוא מיעט לקבל דקות, ברוב המשחקים עלה כמחליף, לא הבקיע אפילו שער אחד בליגה, ובסך הכל רשם 2 בישולים ב-25 הופעות בהם שיחק 564 דקות בלבד. נראה היה שהמעבר למדינה חדשה ולליגה המאופיינת בסגנון משחק שונה, השפיע מאוד על החלוץ הצעיר, שלא הצליח להתאקלם ולהשתלב בקבוצתו החדשה. אבל בעונה הנוכחית הסיפור שונה לגמרי. אומרסון פתח את העונה בצורה נפלאה (הליגה השבדית נפתחה לפני 5 שבועות), והמאזן שלו עומד על 8 שערים ב-10 הופעות בכל המסגרות. המאזן הזה עוזר לגטבורג להתבסס במרכז הטבלה, כאשר היא ניצבת במקום השישי. במאזנה 12 נקודות מ-7 משחקים והיא רחוקה רק 3 נקודות מהצמרת הגבוהה בשבדיה. כעת נותר לנו לחכות ולראות אם אומרסון ימשיך להציג את אותה יכולת מפתיחת העונה הפנטסטית שלו. אם יעשה כן, סביר להניח שלא יישאר עוד זמן רב בגטבורג.



תיאור השחקן:

אומרסון הוא חלוץ רחבה קלאסי. בגלל היותו כזה, הוא בדרך כלל יתמקם ברחבה ויארוב לכדורים מסוכנים, אותם הוא יתרגם בדרך כלל לבעיטה לשער. הוא חי על מסירות רוחב שמגיעות מהאגפים. עם זאת, יש לו טכניקה טובה מאוד והוא יודע לכדרר ברמה טובה, הוא יודע לצאת לאגפים כדי לקבל כדור ולהתחיל את ההתקפה, ויכולת המסירה שלו גם היא טובה.

אך מעל הכל, אומרסון הוא חלוץ מאוד מהיר. הוא משתמש במהירות שלו כדי להתחמק ממלכודות נבדל, הוא מנצל שטחים שההגנה משאירה בצורה מקסימלית, והוא פורח בהתקפות מעבר. העמדה של אומרסון היא די ברורה והוא בדרך כלל יתפקד כחלוץ בודד במערך של 4-3-3 לצד 2 שחקני כנף. תכונה נוספת שראויה לציון היא הכושר הגופני והסיבולת שלו. אומרסון הוא שחקן שכל הזמן עובד על המגרש, עושה תנועה לעומק, לוחץ את הבלמים, ומצטרף למאמץ הקבוצתי בהגנה.

 

צפו בביצועיו של אליאס מאר אומרסון:

 

יתרונות:

מהירות

סיומת

טכניקה

כדרור

תנועה ללא כדור

כושר גופני

credit to Elías Már Ómarsson Facebook page

חסרונות:

אומרסון עדיין שחקן צעיר וחסר ניסיון ברמות האירופיות, והוא התקשה מאוד כשעבר לליגה טובה יותר, לקבוצה טובה יותר ולסגנון משחק שונה. יכול מאוד להיות שזה יקרה לו שוב במעבר הבא שלו. בנוסף, אומרסון עדיין לא שיחק בקבוצות גדולות ודומיננטיות שמתבססות על שליטה בכדור ומשחק מול הגנות צפופות, ויש סיכוי סביר שמעבר לקבוצה כזאת יקשה על אומרסון וימנע ממנו לבוא לידי ביטוי.

פציעות:

אומרסון לא חווה שום פציעה משמעותית עד כה בקריירה שלו.

צפו בשער העונה בליגה השבדית עד כה:

 

סיכום:

בעיניי, אומרסון שווה כבר עכשיו קבוצה טובה יותר מגטבורג. הוא נמצא בכושר מצוין, הוא בגיל המתאים (23), וכל הסימנים מראים שהוא מוכן ובשל לעשות את קפיצת המדרגה שייחלו לה. מאחר וחלון ההעברות סגור כרגע, כנראה שנסתפק בלהמשיך לראות את אומרסון מככב בליגה השבדית, לפחות עד הקיץ. אם זה אכן יקרה, התחנה הבאה של החלוץ המוכשר תהיה מאלמו, או קבוצת צמרת אחרת בליגה אירופאית בינונית (אוסטריה, בלגיה, שוויץ, או ליגה סקנדינבית כלשהי).

והאם יש סיכוי שנראה את אומרסון מלהטט גם בארץ הקודש ? ובכן, לדעתי כן, ואלה הקבוצות שאני סבור שהכי יתאימו לחלוץ המצוין:

הראשונה היא בית"ר ירושלים. הקבוצה של בני בן זקן (או בעצם אלי טביב) היא קבוצת מתפרצות מובהקת, קבוצה שפחות מצליחה בסגנון של הנעת כדור ובניית התקפות איטיות, ופורחת כשנותנים לה טיפת שטח. זה בדיוק הסגנון שמתאים לאומרסון, מה גם שהשמועות על עזיבתו הצפויה של איתי שכטר הולכות וגוברות, ואומרסון יכול להיות מחליף מצוין לחלוץ התיאטרלי. מכיוון שהמחיר של אומרסון צפוי לנוע סביב ה-מיליון יורו, סכום שטביב לא מוציא בדרך כלל, אופציה נוספת שעשויה להיות ריאלית יותר היא סגנית האלופה, מכבי תל אביב.



גם במקרה הזה יש חלוץ דומיננטי שעלול לעזוב את הקבוצה, וידאר קיארטנסון שמו, ואומרסון ראוי בהחלט להחליף אותו, ואולי אף להתאים יותר ממנו לסגנון המשחק של הצהובים. אומרסון אולי פחות סקורר, פחות קטלני ופחות מנוסה מקיארטנסון, אך הוא חלוץ מגוון יותר משחקנה של מכבי תל אביב, שהוא לא חלוץ יוצר, וצריך קבוצה שלמה שתשחק סביבו ותפעיל אותו כראוי. עוד גורם שעשוי לעזור לאומרסון להצליח במדי הקבוצה של מיץ' גולדהאר, הוא תסריט אפשרי שבו מכבי ככל הנראה תחדש את פניה בקיץ הקרוב ותיתן את הבמה לשחקנים צעירים ורעבים יותר. אומרסון עונה על ההגדרה הזאת לחלוטין והוא יכול להשתלב מצוין במכבי החדשה, אם וכאשר יחליטו קברניטי הקבוצה ללכת בכיוון הזה.

ציון השחקן במדד הזווית:

8.5/10

Elías Már Ómarsson
Credit to "IFK Göteborg" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח