פינת הסקאוטינג – איסה עבאס

פינת הסקאוטינג של הזווית יוצאת לדרך! במסגרת הפינה, אלעד בהר יערוך לנו היכרות עם שחקנים אלמוניים שצפויים לעשות את הפריצה שלהם בשנים הקרובות ואולי, אם הקבוצות יעשו את העבודה, לבקר במועדוני ליגת העל שלנו.

מי שפותח את הפינה הזאת, הוא שחקן מהליגה הסלובנית שכולכם לבטח התוודעתם אליה ומכירים את כל הקבוצות שמשחקות שם…
יוצאים לדרך. תאמרו שלום לאיסה עבאס.

טיקטיק מונדיאל

איסה עבאס (Issah Abass)

תאריך לידה: 26/11/1998

אזרחות: גאנה

גובה: 1.73 מ'

עמדה: חלוץ/כנף

רגל מועדפת: ימין

חוזה: עד 30/06/2020

שווי משוער: 400 אלף יורו

קבוצה: אולימפיה לובליאנה (סלובניה)

Issah Abass Junior facebook page
credit to Issah Abass Junior facebook page

רקע כללי:

איסה עבאס הוא חלוץ ממוצא גנאי שיכול לשחק גם בעמדות הכנפיים. עבאס גדל בקבוצת Askowa FC מגאנה, שם עשה את צעדיו הראשונים בענף. בינואר 2017 עבאס הושאל ללובליאנה הסלובנית והרשים את ראשי המועדון, אשר החליטו לרכוש אותו בסוף העונה תמורת 150 אלף יורו. העונה, עבאס מוכיח לראשי לובליאנה שהוא שווה את הסכום ששולם עליו, כאשר ב-17 הופעות בהן שיחק 1396 דקות, הצליח להבקיע 7 פעמים.

תיאור השחקן:

עבאס ניחן ביכולות אתלטיות טובות; הוא מהיר, זריז, ודי פיזי יחסית לגודלו. הטכניקה שלו עוזרת לו להתגבר די בקלות על המגנים מולם הוא מתמודד בליגה הסלובנית. עבאס בדרך כלל יתחיל את הפריצות שלו מהקו, ומשם יצטרף לרחבה. הוא שחקן התקפה די יעיל למרות גילו הצעיר (19). נראה שהוא הכלאה בין קיצוני לחלוץ שני (חלוץ שמגיע עם הפנים לשער). המשחק שלו מבוסס על כדרור, והשערים שלו הם די מגוונים. הוא יכול לכבוש לאחר כדרור, בבעיטה מתוך הרחבה, לאחר הצטרפות לרחבה ואפילו בנגיחה, למרות קומתו הנמוכה. בנוסף, עבאס אוהב לרדת לאחור כדי לקבל את הכדור, להשתתף בהנעת הכדור ולהניע קדימה את משחק ההתקפה.

בכל מה שקשור למשחק הגנה, עבאס שחקן די חרוץ. הוא יסגור יפה את המגן שלו ברוב הפעמים, וכשלא יעשה זאת, הוא ינוע לשטח פנוי כדי לקבל כדור בעמדה מסוכנת. בתחום הפיזי, עבאס הוא שחקן שמתמודד בצורה טובה עם היריבים שלו, והוא נוטה לסחוט מהם לא מעט עבירות בקרבת הרחבה. עבאס יתאים לסגנון של ליגת העל מכיוון שיש לו סט תכונות שתואם את סגנון הליגה. הטכניקה שלו, המהירות, הזריזות והאחד-על-אחד הופכים אותו לכלי נשק קטלני ברמה הישראלית. מעטים המגנים שיצליחו להתמודד איתו.

צפו בביצועיו של איסה עבאס:

חוזקות:

  • כדרור
  • טכניקה
  • מהירות
  • זריזות
  • מסירה
  • ראיית משחק
  • תנועה ללא כדור

חסרונות:

עבאס הינו שחקן צעיר וחסר ניסיון, והעונה הנוכחית היא העונה הראשונה האמיתית בה הוא משחק במסגרת ליגה אירופית. כמו כן, הוא עדיין צריך לעבוד על קבלת ההחלטות שלו ברחבת ה-16, ולשפר את הבעיטה ואת הסיומת שלו מול השער.
בנוסף, עבאס צריך לשפר את איכות הבעיטה שלו ברגל שמאל, ובאופן כללי לחזק את השימוש בה, מכיוון שנכון לעכשיו, הוא נמנע מלהשתמש בה.

פציעות:

עבאס לא חווה שום פציעה משמעותית עד כה בקריירה שלו.



סיכום:

עבאס יכול להצליח בגדול אם יהיה מוקף באנשים הנכונים. בגיל 19 בלבד הוא נראה כמו היהלום הכי מלוטש שיש ללובליאנה להציע, ומכאן היכולת שלו צפויה רק לעלות. הוא עושה רושם של בחור שרוצה ללמוד, להשתפר ולהתאמן תחת מאמנים שישפרו את רמת המשחק שלו. עבאס יכול להגיע בקלות לליגות יותר טובות מהליגה הישראלית, כך שלמועדונים ישראלים שווה להשקיע בו ולהוות קרש קפיצה עבורו. סכום הרכישה שלו לא אמור להיות גבוה מדי עבור מועדונים ישראלים, והסכום שיקבלו תמורתו בעתיד יהיה גבוה בהרבה. לשם השוואה, בלסינג אלקה, החלוץ הניגרי הנהדר שהגיע מלובליאנה ל-מ.ס אשדוד, עלה לקבוצה מהנמל כ-800 אלף יורו. המחיר של איסה עשוי להיות אפילו נמוך יותר.

לאיזו קבוצה עבאס יוכל להתאים והיכן יוכל להשתלב בצורה הטובה ביותר?
התשובה היא, לדעתי, מכבי נתניה. הקבוצה של סלובודן דראפיץ' היא המקום הטוב ביותר עבור ההתפתחות של החלוץ הצעיר ויש לכך כמה סיבות: החופש ההתקפי שדראפיץ' נותן לשחקניו, העובדה שעבאס שחקן דינמי מאוד והוא ישתלב נהדר עם שאר השחקנים הדינמיים שנמצאים כיום בנתניה (כחלון, אולסק, גלזר, אברהם, סבע, עלי מוחמד), ומעל הכל – ערן לוי אחד שידע למצוא את איסה בכל פעם שינוע ללא כדור.



ציון השחקן במדד הזווית:

8/10

abass-issah
credit to Issah Abass Junior facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח