פינת הסקאוטינג – אוונס מנסה

לשאר הטורים בפינת הסקאוטינג

אחרי פגרה לא קצרה, פינת הסקאוטינג של הזווית ממשיכה. כמו שכבר הבנתם, במסגרת הפינה, אלעד בהר יערוך לנו היכרות עם שחקנים אלמוניים שצפויים לעשות את הפריצה שלהם בשנים הקרובות ואולי, אם הקבוצות יעשו את העבודה, לבקר במועדוני ליגת העל שלנו.

אוונס מנסה (Evans Mensah)

תאריך לידה: 9/2/1998

אזרחות: גאנה

גובה: 1.65 מ'

עמדה: קיצוני ימני/שמאלי

רגל מועדפת: שמאל

חוזה: עד 31/12/2019

שווי משוער: 250 אלף יורו

קבוצה: ה.י.ק הלסינקי (פינלנד)

אוונס מנסה
היהלום הגנאי של ה.י.ק – מנסה. Credit to "HJK Helsinki" Facebook page.

רקע כללי:

אוונס מנסה הוא שחקן כנף ממוצא גנאי שיכול לשחק בשתי עמדות הכנפיים. מנסה עשה את צעדיו הראשונים בענף בקבוצות Right To Dream ו-Inter Allies בגאנה. בקיץ 2016 הגיע מנסה להלסינקי בהשאלה והרשים את הצוות המקצועי, שמהר מאוד החליט שמנסה יכול לשדרג את הקבוצה. שנה לאחר מכן הלסינקי רכשה אותו תמורת 100 אלף יורו. מאז, הקיצוני הגנאי הוא היהלום הכי מבריק שיש לקבוצת הפאר הפינית. בשנה הראשונה שלו בפינלנד מנסה הבקיע 8 שערים ובישל 4 פעמים ב-29 הופעות במדי הלסינקי, הספק מצוין לכל הדעות. בעונה האחרונה (שעדיין בעיצומה) הקיצוני תרם 4 שערים ו-2 בישולים בקצת יותר מ-1,000 דקות. נתון קצת מאכזב, אבל די מובן בהתחשב בעובדה שקיבל פחות דקות משחק.

מנסה פרופיל מנגר

תיאור השחקן:

אוונס ניחן ביכולות אתלטיות טובות; הוא מהיר מאוד, זריז, ופיזי יחסית לגודלו. הטכניקה שלו עוזרת לו להתגבר די בקלות על המגנים מולם הוא מתמודד בליגה הפינית. נכון, הליגה הפינית היא לא ליגה חזקה במיוחד, אבל הפן הפיזי בה הוא השולט, ומנסה מסתדר טוב עם רוב שחקני ההגנה בליגה. בנוסף, האקלים בפינלנד הוא לא קל, בטח לשחקן שמגיע ממדינה כמו גאנה, ומנסה התמודד איתו די בקלות.

סגנון המשחק של הגנאי הוא די מגוון. הוא יכול לחתוך מהאגף פנימה, לדהור על הקו, ומדי פעם הוא עושה גיחות לאמצע. המשחק שלו מבוסס על כדרור, והוא שחקן שאוהב את הכדור ואוהב להתעלל בשומר שלו. המהלך הכי נפוץ שלו הוא חיתוך מימין לאמצע ובעיטה/הטעיה. גם השערים שמנסה כובש שונים ומגוונים: הוא יכול לכבוש לאחר כדרור, בבעיטה מתוך הרחבה, בבעיטה מחוץ לרחבה ולאחר הצטרפות לרחבה.

בכל מה שקשור למשחק הגנה, מנסה הוא שחקן די חרוץ. הוא ירד לסגור את המגן שלו ברוב הפעמים, וכשלא יעשה זאת, ינוע לשטח פנוי כדי לקבל כדור בעמדה מסוכנת. בתחום הפיזי, מנסה הוא שחקן שמתמודד בצורה טובה עם היריבים שלו, והוא נוטה לסחוט מהם לא מעט עבירות, בגלל יכולת הכדרור הטובה שלו. מנסה עשוי להתאים לסגנון של ליגת העל מכיוון שיש לו סט תכונות שתואם את סגנון הליגה. הטכניקה, המהירות, הזריזות והאחד-על-אחד הופכים אותו לשחקן מאוד איכותי בליגה כמו הליגה שלנו.

צפו בביצועיו של אוונס מנסה:

יתרונות:

כדרור

טכניקה

מהירות

זריזות

מסירה

בעיטה

ראיית משחק

חסרונות:

מנסה הוא שחקן צעיר וחסר ניסיון, והניסיון האירופי שלו מסתכם בליגה הפינית. כמו כן, הוא עדיין צריך לעבוד על קבלת ההחלטות שלו, לשחרר כדור יותר מהר ולפתח עוד יכולות במשחק שלו.

אוונס מנסה
Credit to "HJK Helsinki" Facebook page.

פציעות:

מנסה לא חווה שום פציעה משמעותית עד כה בקריירה שלו. כרגע הוא מושבת ממשחק בשל פציעה ביד, אך יחזור תוך כחודש והפציעה לא צפויה להשפיע על כושרו.

סיכום:

אוונס מנסה יכול להצליח בגדול אם יהיה מוקף באנשים הנכונים. בגיל 20 בלבד הוא נראה כמו השחקן הכי מוכשר בה.י.ק הלסינקי, ומכאן היכולת שלו צפויה רק לעלות. הוא עושה רושם של בחור שרוצה ללמוד, להשתפר ולהתאמן תחת מאמנים שישפרו את רמת המשחק שלו. מנסה יכול להגיע בקלות לליגות יותר טובות מהליגה הישראלית, כך שלמועדונים ישראלים שווה להשקיע בו ולהוות קרש קפיצה עבורו. סכום הרכישה שלו לא אמור להיות גבוה מדי עבור מועדונים ישראלים (בסביבות המיליון יורו), והסכום שיקבלו תמורתו בעתיד יהיה גבוה בהרבה.

לאיזו קבוצה מנסה יוכל להתאים והיכן יוכל להשתלב בצורה הטובה ביותר?
התשובה היא, בעיניי, בני יהודה. הקבוצה משכונת התקווה נחלשה מאוד בקיץ האחרון ומשוועת לשחקני התקפה יצירתיים שיקחו את הקבוצה קדימה. תחת שרביטו של אבוקסיס, מנסה יכול לעשות התקדמות גדולה וסביר להניח שהוא ישתלב טוב יחד עם שאר הצעירים בקבוצה (צ'יבוטה, שועה, אשכנזי, יחזקאל, קונסטנטיני וכו')

ציון השחקן במדד הזווית:
7.5/10

אוונס מנסה
בקרוב בליגת העל? Credit to “HJK Helsinki” Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח