על פיטורים שהם הרבה יותר מרק פיטורים

לאחר חזרתה של באיירן מינכן מפאריס, פוטר מאמן הקבוצה קרלו אנצ'לוטי. אין ספק שלאיטלקי יש חלק משמעותי בפתיחת העונה החלשה באופן יחסי של המועדון, אך המצב חמור בהרבה:

איבוד מוחלט של חדר ההלבשה

לקראת המשחק מול פאריס, אנצ'לוטי ויתר על תדריך, הניח את הדף עליו נרשם ההרכב הפותח ועזב את החדר. ההרכב המוזר שהעלה, בשילוב הסוגייה הבעייתית של ויתור על תדריך, היוו שיא במשבר בין השחקנים למאמן.

המשבר עלה לכותרות כשתומאס מולר, יקיר בוואריה שסופסל, אמר כי לפני כמה שבועות כי לא ברור לו איזה איכויות שהמאמן מחפש אין בו. כמה ימים לאחר ההתבטאות של מולר ובמהלך מחנה האימונים של נבחרת גרמניה, מנואל נוייר ומאטס הומלס תמכו במולר ואמרו שהוא שחקן חשוב ביותר לקבוצה. אמירה כזו מצדם של נוייר והומלס, שנחשבים לטיפוסים נוחים, הדליקה נורה אדומה במועדון.

תומאס מולר
Credit to FC Bayern München Facebook page

פיצוץ

ההרכב שעלה מול פאריס סן ז'רמן היה מוזר. מנואל נוייר, השוער הטוב בעולם כיום, פצוע, מה שמהווה נקודת תורפה בהגנה של באיירן. העובדה שאנצ'לוטי בחר לוותר על הבלם הטוב ביותר שלו, מאטס הומלס, שאפילו לא שיחק, הייתה תמוהה ביותר. ג'רום בואטנג, שמאוכזב מהפיחות במעמדו אצל אנצ'לוטי, אפילו לא היה בסגל למשחק.

מהלך תמוה נוסף היה הספסול הכפול של אריאן רובן ופרנק ריברי. צמד הקשרים של באיירן אמנם לא חזקים ומהירים כבעבר והם פציעים כמו תמיד, אולם המחליפים שלהם לא מספקים את הסחורה ובמשחק כמו זה הניסיון מדבר.

הזעם של רובן וריברי על אי הכללתם בהרכב היה גדול וההתבטאויות של רובן בעמדת הראיונות בסוף המשחק, לפיהם הוא לא יכול להגיד שהקבוצה נמצאת מאחורי המאמן ואת דעתו על ההרכב, חשפו את גודל המשבר.

הבווארים צריכים להישמר מהתבטאויות נוספות כמו אלו של רובן על ההרכב הפותח. המאמן כבר בחוץ, אולם ברור שיש בקבוצה מתח. ג'רום בואטנג לא מרוצה מהעובדה שניקלאס זולה הצעיר לקח את מקומו בהרכב ומתחת לפני השטח קיים כעס בקבוצה על הדקות הרבות שקורנטין טוליסו, שנחשב לשחקן של אנ'צלוטי, מקבל.

טוליסו, שהגיע הקיץ תמורת סכום של כ-40 מיליון אירו, לא מספק את הסחורה והטענות הן שפתח בהרכב בשל קשריו הטובים עם המאמן. כאן מופנה זעם גם כלפי חאמס רודריגז שלא מרשים בינתיים במדי באיירן ובכל זאת קיבל את חולצת ההרכב במשחק היוקרתי.

אריאן רובן
רובן. אמירות מטרידות
Credit to "FC Bayern München" Facebbok page

העברות

בימים האחרונים הולכים ונחשפים מחדלים רבים בשורת הנהלת באיירן, אותם הוביל קארל היינץ רומיניגה.

המחדל הראשון הוא סירובו של רומיניגה להשוות את שכרו של קרוס לזה של גצה – מהלך שהוביל לעזיבתו של קרוס לריאל. העזיבה של הקשר של אלופת אירופה הייתה מיוחסת לפפ גווארדיולה, אולם הסיפור שנחשף לאחרונה מראה שלספרדי כלל לא הייתה יד בדבר.

יתרה מזאת, נחשף כי פפ גווארדיולה לא האריך את חוזהו בבאיירן על רקע של מחלוקת בענייני העברות שחקנים. המאמן של מנצ'סטר סיטי רצה את גנדוגן, סאנה ודה-בריינה בבאיירן, אולם רומיניגה סירב להחתים אותם והביא את דוגלס קוסטה, ארתורו וידאל וקינגסלי קומאן.

טוני קרוס
קרוס, פרטים חדשים נחשפים. Credit to "Toni Kroos" Facebook page

העתיד

מי שקיבל את המשרה, באופן זמני, הוא עוזר המאמן וילי סניול, אך כלל לא בטוח שימיו כמאמן הראשי ספורים. הטענות ברחובות מינכן הן שיוליאן נגלסמן סגור כמאמן הקבוצה. האם הוא סגור לקיץ הקרוב או שמא לעוד שני קייצים? קשה לדעת – אולם בראיון האחרון שלו רמז כי הגעתו היא עניין של זמן. כרגע, לפי הדיבורים ברחובות מינכן בהן אנצ'לוטי העריך שיפוטר, ניתן להעריך שבאיירן, שביצעה מחטפים יותר מפעם, סגרה עם נגלסמן לקיץ 2018.

עם זאת, שני המועמדים העיקריים ללא ספק בעלי סיבות לקחת את הקבוצה, גם אם לעונה אחת. המועמד המוביל, אשר לגביו גורסות הטענות כי חתם בקבוצה ויוצג באופן רשמי ביום שני הקרוב, הוא תומאס טוכל. טוכל פוטר מדורטמונד לאחר עימות עם ההנהלה ולאחר שאיבד את חדר ההלבשה. לטוכל אין נסיון בקבוצות גדולות מלבד דורטמונד, ולכן הצלחה עם באיירן, במצב בו אין לו מה להפסיד, יכולה לתת לו הזדמנות לשפר את הרזומה – מה גם שייתכן ובקיץ הקרוב תתפנה משרת מאמן נבחרת גרמניה.

האפשרות השנייה והלא פחות מעניינת, היא חזרתו של ואן חאל. ההולנדי, שפוטר מהקבוצה בשנת 2011, נצפה במשחק בפאריס והעלה את הספקולציות בעניינו. ואן-חאל נחשב למאמן שמקדם צעירים, וזה מה שרוצים בקבוצה הבווארית. ההולנדי בן ה-66 כבר מבוגר והצהיר שפרישתו מאימון קרובה ולכן ייתכן שחזרה זמנית לבאיירן לתקופה קצרה, אפשרית.

תומאס טוכל
Credit to "Borussia Dortmund" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח