מתניעים מחדש – לקראת המחזור השביעי בליגת העל

פגרת הנבחרות או כמו שלא מעט אוהדים ברחבי העולם קוראים לה, קדחת פיפ"א, סוף סוף הסתיימה לה והיא מפנה את המקום לליגת העל שלנו (הוי, כמה טוב שחזרת). לקבוצות השונות היה לא מעט זמן לחשוב, לתכנן ולתקן את מה שלא עבד בפגרה (או לשמר את מה שכן עבד, במקרה של הפועל חיפה) וכעת כל מה שנותר הוא לחכות לשריקת הפתיחה ולהתחיל לשחק כדורגל. אז מה מחכה לנו במחזור השביעי המתדפק על דלתותינו?

חנן ממן, הפועל חיפה
ממן. המנהיג של המוליכה
Credit to "Hapoel Haifa FC" Facebook page

מכבי פתח תקווה – מכבי חיפה, אצטדיון המושבה, 18:00, ספורט 1

המשחק שיפתח את המחזור יפגיש בין 2 מהקבוצות היותר מתוסבכות בליגה שלנו. מכבי פתח תקווה די מג'עג'עת העונה אחרי השינויים הרבים שביצעה בסגל בקיץ, והיא מקווה לחזור לליגה ברגל ימין. נראה שלמלאבסים יש בעיה קלה (שעלולה להתפתח לקשה) בניצול מצבים, מכיוון שהקבוצה מגיעה ללא מעט מצבי הבקעה מתחילת העונה, אך מתקשה למצוא את הרשת ואת הרגל המסיימת. גרגורי טאדה הצרפתי מסתמן כחלוץ לא רע בכלל לליגת העל שלנו, אבל ממעט לקבל כדורים. כשהוא כן מקבל, משהו מעניין קורה ברחבה. בנוסף לבעיית הכיבושים, תיתכן גם בעיה של ייצור מצבים או יותר נכון – "אפרוריות". לאחר עזיבתם של שחקנים כמו גידי קניוק, גיא מלמד ודור אלו, האחראי הבלעדי ליצירת מצבים הוא מנור סולומון, ועם כל הכבוד לכישרון של הבחור הצעיר (והוא באמת מאוד מוכשר), הוא לא יכול למשוך את הקבוצה הזאת לבדו למעלה. מי שיכול לעזור לו הוא סוטיריס ניניס היווני, שעדיין לא נכנס לעניינים, לפחות עד הפגרה. מכבי פתח תקווה תלויה בתרומתו של הרכש ממכלן, שיכול להפוך את העונה שלה לחלוטין, אם באמת יתרום את מה שהוא יכול. גם ההגנה לא נראית בשיאה, הבלמים תומאש סיבוק וז'והאן מרסיאל פתחו רע את העונה, ושכל מעמסת ההגנה נופלת על כתפיו הצנומות של עומר דנינו, זה מועד לכישלון. בכל מקרה, למאמן שרון מימר בוודאי הייתה לא מעט עבודה במהלך הפגרה, ויהיה מעניין לראות אם הוא הצליח לשנות משהו מהקבוצה שפתחה את העונה תחת הדרכתו של קובי רפואה.

גידי קניוק
קניוק. השאיר חור במרכז המגרש.  קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

אם עד לפני עונה מכבי חיפה הייתה ההצגה הכי טובה בעיר (ולא מהסיבות הנכונות), העונה גם את זה כבר אי אפשר להגיד. מכבי חיפה של גיא לוזון לא מצליחה למצוא את המסלול להפוך לקבוצת הצמרת שהיא יכולה וצריכה להיות, ולמעשה, היא לא סיפקה משחק אחד באמת טוב תחת הדרכתו של לוזון. הערב היא צפויה להיתקל במכשול שהיא הכי מתקשה מולו, קבוצה שתבוא להילחם, להפריע, לגנוב גול במתפרצת וללכת הביתה עם הנקודות. שחקנים כמו יובל אבידור, מנור סולומון ואפילו שלומי ארבייטמן יכולים לחגוג מול ההגנה הגבוהה של מכבי חיפה שתחזיק בכדור ותניע, ותניע ותניע. אלא אם כן גיא לוזון מתכוון לשנות משהו. האמת, שאני לא יודע אם גיא לוזון בעצמו יודע מה הוא רוצה לשנות ואיך. עם כל כך הרבה שחקנים בסגל, המחשבה של לוזון עלולה לסטות מהדרך המקצועית, ולחשוב קודם כל על לחלק את הדקות בין כולם ולא "לעצבן" אף כוכב שלו. מי שכן צפוי לפתוח בהרכב הוא קאיו הברזילאי, שממנו יש הרבה מאוד ציפיות, וזו ההזדמנות שלו לפרוע שטר ראשון. כדאי ללוזון להתחיל לשלב יותר גם את גילי ורמוט ורועי קהת, 2 שחקנים שיכולים לעזור מאוד בפריצת הבונקרים, אותם מכבי חיפה תפגוש ברוב משחקי הליגה.




כדאי לשים לב ל: רז מאיר, המגן שיחליף את עומרי בן הרוש זה המשחק השני ברציפות

טיפ וובי: אופיר מזרחי. לבחור יש חוש לשערים והוא בדרך כלל נמצא במקום הנכון, בזמן הנכון (אם חשבתם לבחור את עומר דמארי, תחשבו שנית. החלוץ לא יהיה בסגל למשחק).

ההימור שלי: מכבי חיפה תצליח להבקיע שער יחסית מוקדם, תשחק עם ביטחון עודף, תחמיץ מצבים קורצים ותפקיר את החלק ההגנתי. מכבי פ"ת תשווה ו1-1 בסיום.

מכבי חיפה מכבי פתח תקווה
קרדיט למנהלת הליגות לכדורגל

הפועל חיפה – הפועל עכו, אצטדיון סמי עופר, 18:30

עכשיו אפשר לומר חגיגית ורשמית שהגענו להצגה הכי טובה בעיר חיפה. הפועל חיפה משחקת פשוט נפלא העונה ולא מזכירה את הקבוצה מהעונה הקודמת. שחקנים כמו רוסלן ברסקי, חנן ממן ועדן בן בסט פשוט פורחים תחת ניר קלינגר. ב-18:30 הם יפגשו את הפועל עכו של שלומי דורה גרסת 2017/18, שהיא קבוצה מאוד מסקרנת שעושה חיים קשים לכל יריב שבא מולה. מבחן גדול מאוד לניר קלינגר ולהפועל חיפה, שאולי בפעם הראשונה העונה תבוא כפייבוריטית מובהקת, ותצטרך ליזום ולייצר דומיננטיות מול קבוצה שככל הנראה תתגונן. לאור העובדה שעמראן אלקרנאווי, החלוץ הנפלא שמושאל מבאר שבע, ייעדר משורות עכו, קרוב לודאי שאנחנו הולכים לראות משחק חד צדדי, בשליטת האדומים-שחורים כמובן. במקרה של משחק צפוף, מי שעשויים לפתור את הפלונטר עבור קלינגר, הם המגנים דור מלול ושמואל שיימן, שמצויים בכושר טוב ומשתתפים לא מעט בהנעת הכדור ולא מפחדים לצאת קדימה ולתקוף.

כדאי לשים לב: סיראז' נאסר (הפועל עכו) שיפתח בפעם הראשונה העונה בהרכב

טיפ וובי: אלון תורג'מן. החלוץ לא הרשית כבר כמה משחקים וזה הזמן לשבור את ה"בצורת".

ההימור שלי: 0-2 סולידי להפועל חיפה, שתהיה כבר עם 17 נקודות מתוך 21 אפשריות. פשוט מדהים. אם זה יקרה, הקבוצה הזאת תהיה בפלייאוף העליון כמעט בוודאות.

הפועל חיפה הפועל עכו
קרדיט למנהלת הליגות לכדורגל

מ.ס אשדוד – הפועל אשקלון, אצטדיון הי"א, 19:00

יש שיגידו שמדובר במשחק הכי פחות "מעניין" או "מושך קהל" במחזור הזה, אך משחק שיובל נעים שותף לו הוא תמיד חוויה. הפעם הוא יפגוש בחוץ את מ.ס אשדוד שמינתה לאחרונה את עמיר תורג'מן, המאמן הצעיר והמוכשר שהצליח במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ובפרויקט של הצהובים בבית"ר ת"א/רמלה. תורג'מן לקח על עצמו אתגר גדול מאוד, כיוון שאשדוד היא מועמדת מובהקת לירידה השנה. אם זה לא מספיק, אז במשחק הבכורה שלו בליגת העל תורג'מן ייאלץ להסתדר ללא ניר ברדע, שלאור הנסיבות (אל חמיד וסירושטיין כבר לא בי"א) הפך לבלם הבכיר של הקבוצה. בן אל אדרי עושה רושם של בלם מוכשר, אבל לא בטוח שהוא ו-ויקטור גנב הם האנשים להנהיג את ההגנה. בכל מה שקשור לחלק ההתקפי, לאשדוד עדיין נשארו כלים ראויים כמו דין דוד, בלסינג אלקה, אדילסון ודן ביטון ומה שנותר לראות הוא האם תורג'מן יצליח להוציא משהו מהשחקנים הללו. משימה שראובן עטר, להזכירכם, נכשל בה. תורג'מן אמר לכלי התקשורת בימים האחרונים כי הוא מאוד מאמין בחלק ההתקפי של הקבוצה ונהנה מאוד באימונים. עכשיו זה הזמן להוכיח על המגרש.

זמן תורג'מן
תורג'מן בהופעת בכורה. קרדיט לדף הפייסבוק "ביתר תל אביב רמלה"

הפועל אשקלון, מצידה, תשחק התקפי ומשוחרר גם במשחק הזה. נדמה שיובל נעים מצא את הנוסחה העונה ובעזרת השיפור האדיר שטל איילה חווה, יכול סוף סוף לשחק כדורגל אטרקטיבי, ולא רק להטריף את הבחורים שלו. לפני הפגרה אשקלון השיגה תוצאה אדירה, 2-2 מול מכבי תל אביב וכל זה לאחר שהצהובים הובילו 0:2. יובל נעים לא צפוי לבצע שינויים ב-11 שלו, ומי שאמורים לקחת את המושכות בהתקפה הם מירקו אורמוש, טל איילה, איבנצ'יץ' וגודנס אג'אי. גם הקשר האחורי מילאן סמיליאניץ' (אספניול בעבר) סוף סוף נכנס לעניינים ואיתו לאשקלון יהיה הרבה יותר קל העונה, ויותר קל אומר רחוק ממאבקי התחתית.

כדאי לשים לב ל: גודנס אג'אי ודן ביטון, ל2 הבחורים הצעירים הללו יש המון כדורגל והם ירצו להוכיח שהם יודעים גם לתת מספרים.

טיפ לוובי: מירקו אורמוש. הקשר הקרואטי שנמצא כבר מספר שנים בארץ (התחיל בהפועל ת"א) עבר לתפקיד הקשר המרכזי ומצטרף בצורה נפלאה מאחור.

ההימור שלי: ניצוצות של שיפור באשדוד, אך עדיין לא מספיק. 1:2 לאשקלון כאשר מי שמככב הוא שוב טל איילה.

מ.ס אשדוד הפועל אשקלון
קרדיט למנהלת הליגות לכדורגל

הפועל רעננה – הפועל ב"ש, אצטדיון נתניה, 20:30, ספורט 1

הכבשה השחורה של באר שבע בשנים האחרונות תנסה שוב לשים מקלות בגלגלים של אלופת המדינה. רק שהפעם, לא בטוח שהיא יכולה לעשות את זה. בעונה שעברה רעננה ניצחה 0:1 בסיבוב השני במשחק בו אירחה, אך מאז הסגל השתנה לא מעט, והקבוצה של גיא לוי (שהספיק להחליף את דודו אברהם) נמצאת בכושר רע והיא מועמדת ודאית לירידה. מי שמסוגלים להוציא את הקבוצה מהבוץ הם צמד החלוצים שמעון אבוחצירה וג'ורדן פושה. שניהם מגיעים ללא מעט מצבים מתחילת העונה, אך לא מצליחים למצוא את הרשת. אולי דווקא מול אלופת המדינה זה יתלבש להם.

הבאר שבעים, מנגד, מגיעים במטרה לסמן וי ולאסוף עוד 3 נקודות, אחרי שלא שיחקו במחזור הקודם (בגלל המשחק בליגה האירופית מול פלזן) וכן שיחקו בהרכב חסר מול מכבי פ"ת בגביע הטוטו וגם ניצחו 1:2. למרות קצב צבירת הנקודות הסביר של באר שבע העונה, הקבוצה של ברק בכר היא לא אותה מכונה שאנחנו מכירים. אולי כדאי לו לחשוב על לתת מנוחה דווקא לחלוץ הרכש, תומאש פקהארט הצ'כי, ולתת את המפתחות לבן שהר, שכאשר הוא על כר הדשא הקבוצה נראית הרבה יותר טוב. ומתי טוני וואקמה מתכוון להגיע לליגה? כל התשובות הערב בנתניה.

כדאי לשים לב ל: מהראן ראדי. הבחור אמנם כבר בן 35, אבל משחרר בעיטות פשוט אדירות העונה.

טיפ לוובי: מהראן ראדי כבר אמרתי?

ההימור שלי: מצטער רעננה, זה לא יקרה גם הערב. ניצחון חלק להפועל באר שבע. אפילו אחד מרשים. 0:3.

הפועל באר שבע הפועל רעננה
קרדיט למנהלת הליגות לכדורגל

הפועל קרית שמונה – בני סכנין, יום א', 19:00

קרית שמונה של חיים סילבס פתחה לא רע בכלל את העונה, וקצת איבדה גובה לפני הפגרה. ועדיין, מדובר בקבוצה עם אחד הסגלים היותר טובים בליגה, שאותו מאמן אחד המאמנים הטובים בליגה. לפחות לדעתי. אם יש משהו שאני אסכים לגביו, הוא שחיים סילבס צריך להוכיח את עצמו בקבוצה שיוזמת ומשחקת כדורגל, ולא רק מתגוננת ועוקצת. מחר סילבס יפגוש קבוצה מאוד דומה לרעננה שלו שהתגוננה והתפרצה, הלא היא בני סכנין, שדוגמה טובה למתפרצות שלה קיבלנו במשחק האחרון מול בית"ר ירושלים. פליקס נעים שקיבל את הקבוצה במצב לא אידיאלי השפיע לטובה על הקבוצה, ומול בית"ר עשה שינוי פנטסטי במחצית שגרם לו להכריע את המשחק. מ5-3-2 שניסה לצופף ולהקשות הוא עבר ל-5-4-1 רחב והתקפי (כן, אפשר לתקוף גם עם 5 שחקני הגנה) והביך פעם אחר פעם את בית"ר דרך האגפים. כדאי לו לעשות את זה גם מול ק"ש מכיוון ששחקני האגף שלה הם לא שחקנים שמצטיינים בהגנה (בטח לא שגיב יחזקאל). מנגד, סילבס חייב למצוא עוד פתרונות התקפיים. גוזלן והאסלביינק חלוצים טובים, אבל הם לא יבקיעו 50 שערים ביחד. מה גם ששניהם חלוצים שצריכים לקבל את הכדור ברחבה או כמה שיותר קרוב לרחבה, כי הם יותר חלוצים שמסיימים ופחות כאלה שיוצרים.

כדאי לשים לב ל: אפונסו טיירה. הקשר האחורי הפורטוגלי של ק"ש עוד לא נכנס לקצב, אך כשזה יקרה ק"ש תיראה שונה לחלוטין.

טיפ וובי: עידן שמש ופיראס מוגרבי. שניהם מהירים כמו שדים, שניהם יודעים לייצר ולכבוש בעצמם ושניהם יכולים לעשות המון צרות לקווייאר ודיניז, הבלמים האיטיים של ק"ש.

ההימור שלי: משחק מרחבה לרחבה, כשבסופו נקבל שוויון 2:2.

 הפועל ק"ש בני סכנין

קרדיט למנהלת הליגות לכדורגלמכבי תל אביב – בני יהודה, יום א', 20:15

אפשר להגיד כבר שמדובר ב2 הקבוצות הכי לא צפויות/יציבות בליגה? מכבי ת"א עם שלל הכלים ההתקפיים שלה – אצילי, קיארטנסון, עטר, בלקמן, אמנם באמת נראית מוכשרת בחלק הקדמי, אך לא מצליחה לצבור את הנקודות שציפו ממנה לצבור עד כה. זה קורה בין היתר בגלל המסדרון שנוצר כל פעם במרכז הקישור כשחוסה רודריגז מתעייף או שרן ייני יוצא מריכוז. אם לא שמתם לב לכך, מכבי תל אביב גם מאבדת נקודות כשטל בן חיים לא על המגרש (מול מכבי חיפה הוא יצא במחצית להזכירכם, ומול אשקלון הוא לא שותף כלל), אולי יש כאן מגמה ונקודה שג'ורדי צריך להיות ער לה. אחרי עזיבתו של גל אלברמן, שהיה בורג משמעותי וסוג של מנהיג שקט למרות גילו הלא צעיר, טל בן חיים נותר המנהיג היחידי בשורות סגנית האלופה, היחיד שצועק, היחיד שמדרבן, היחיד ששחקנים מפחדים לזייף בהגנה כשהוא לצידם על המגרש. מה שבטוח, אם מכבי תל אביב שוב תאבד נקודות מול בני יהודה, זה כבר יהיה משבר של ממש. כדי שזה לא יקרה, היא תהיה חייבת להיות מפוקסת, ולא רק בהתקפה.

טל בן חיים
בן חיים. לא נגמר.
Credit to Maccabi Tel Aviv FC official FaceBook page

בני יהודה של אבוקסיס גם היא נראית מאוד לא יציבה העונה. אחרי הניצחונות על זניט ומכבי חיפה (2 מועדוני פאר, אחד בהווה ואחד בעבר) הגיעה ירידה די תלולה. אבוקסיס עדיין לא מצא את ההרכב החזק ביותר שלו, ואם הוא לא יעשה את זה כמה שיותר מהר, בני יהודה עוד עלולה למצוא את עצמה מסתבכת במאבקי תחתית. בכל מקרה, המשחק הזה יהיה פיקנטי מאוד, כמובן בגלל חמשת המושאלים ממכבי תל אביב, שירצו להוכיח שג'ורדי והצוות המקצועי טעו ששחררו אותם כל כך מהר.

כדאי לשים לב ל: ניק בלקמן, הקיצוני היהודי של מכבי תל אביב שהתאקלם בצורה חלקה בארץ הקודש.

טיפ וובי: אלירן עטר. החלוץ אמנם עולה 13 מיליון ועדיין לא כבש את העונה, אבל משחק טוב כבר כמה משחקים ומתישהו גם יפגוש את הרשת. אני מהמר שזה יקרה כבר במחזור הזה. ואין כמו לכבוש שער ראשון בליגה העונה דווקא מול האקסית (גם בקדנציה הקודמת במדים הצהובים הוא כבש מולה, ולא פעם אחת)

ההימור שלי: בני יהודה תלחיץ את מכבי תל אביב, אך מכבי תנצח 1:3. ההתקפה מוכשרת מדי בכדי לא להבקיע וההגנה עדיין שווה גול למשחק.

מכבי תל אביב בני יהודה
קרדיט למנהלת הליגות לכדורגל

בית"ר ירושלים – מכבי נתניה, אצטדיון טדי, יום ב', 21:00, ערוץ 55

המשחק המרכזי של המחזור מזמן לנו קרב בין 2 מהקבוצות הלוהטות בליגה. בית"ר ירושלים התוססת, המתלהבת והמתפרצת מול מכבי נתניה ה… תוססת, מתלהבת ומתפרצת. אוהד בליגת העל לא יכול לבקש יותר. שתי הקבוצות יגיעו לתקוף ולנצח פשוט כי זו הצורה שבה הן יודעות לשחק. נתניה באמת עולה על הציפיות של כולם העונה ועל דיא סבע נאמר כבר הכל, ועכשיו הגיע המבחן האמיתי הראשון. כולם יודעים איך נתניה תשחק, במערך היהלום המוכר, עם דיא סבע וערן לוי בשפיץ (וגם קייטה), ועם עלי מוחמד בקישור. הוא לא משחק שם לבד, אבל הוא רץ כמו 4 שחקנים בערך. המתפרצות של נתניה היו תאווה לעיניים עד עכשיו, אבל טבעי שעם הזמן קבוצות ילמדו אותה ויסגרו אותה, ושדיא סבע לא ימשיך לכבוש בקצב הפסיכי הזה (אלא אם כן הוא מתכוון להבקיע בקצב של שמאלי אחר, מסי שמו). בני בן זקן מקווה להיות הראשון שיסגור את נתניה וימנע את המתפרצות האלה, שקרו פשוט כמו קסם, חטיפת כדור, והופ נתניה בהתקפה של 5 מול 2.

אולי בן זקן צריך לוותר על שחקן עם אופי התקפי ולעבות את מרכז המגרש מול היהלום של נתניה. אולי זה צריך להיות עזרא שנמצא בכושר פחות טוב, מרבה להחמיץ וממעט לעזור בהגנה, (להבדיל מז'ורז'יניו לדוגמא, שלא מפסיק לרוץ וכל נגיעה שלו בכדור היא חצי גול). בכל אופן, אנחנו הולכים לקראת משחק מרכזי מרתק, בין 2 מהקבוצות היותר טובות בליגה, לפחות בפתיחת העונה.

כדאי לשים לב: אלחסן קייטה. הצלע השלישית בהתקפה יחד עם לוי וסבע, אמנם נראה שחקן אפור יותר, אבל במשחק כזה בו כנראה ינסו להקשות כמה שיותר על סבע את לוי, השערים יכולים לבוא דווקא ממנו.

טיפ וובי: ערן לוי וכל מילה מיותרת. טוטי של נתניה פשוט מסוגל להבקיע מכל מרחק.

ההימור שלי: בית"ר מתקשה בטדי מול הקטנות באופן מסורתי בעונות האחרונות, נתניה מדהימה ומנצחת 2:3. ערן לוי ודיא סבע ממשיכים לרקוד על המגרש.

בית"ר ירושלים מכבי נתניה
קרדיט למנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח