משחק העונה קבע – חובת ההוכחה עדיין על באר שבע

כפי שצפיתי בטור הקודם שלי, "משחק העונה" הסתיים בתוצאת תיקו, שטובה לשתי הקבוצות. באר שבע שמרה על פער הנקודה בצמרת לפני פגרת הנבחרת ומכבי העבירה את הכרעת האליפות לבלומפילד. עם זאת, מבחינתה של מכבי, אי אפשר שלא לצאת מהמשחק הזה בתחושה של פספוס. עם כל הכבוד לבאר שבע, שאמנם עושה עונה נהדרת ונהנית מתמיכת הקהל, התקשורת וכל קבוצות הליגה שרוצות "לפתוח את הליגה", עדיין מדובר בקבוצה צעירה, עם מאמן צעיר, שצריכה להוכיח את עצמה. הערב, מול הקהל הביתי, היא לא הצליחה לעשות זאת.

התחושה בשבוע האחרון בתקשורת הייתה שבאר שבע דורסת את כל הליגה בדרך לאליפות והקורבן הבא תהיה קבוצה קטנה ואלמונית מקרית שלום. מה שנקרא, ניצחון קל. אז אולי התקשורת מפרגנת עם כתבות תדמית בערוץ 2 על הקבוצה שמחכה כבר 40 שנה וקבוצות הליגה רוצות לראות אלופה אחרת (לא שמענו את הקריאות המגוחכות הללו כשמכבי חיפה לקחה 5 אליפויות ב-6 שנים),
אבל בצד השני לא יושבת מתחרה קטנה ואלמונית והגיע הזמן שיפנימו את זה – מכבי תל אביב היא קבוצה מאומנת, עם ספסל עמוק, מאמן מנוסה ושחקנים שאולי במהלך העונה לא הראו זאת, אבל הם רעבים לתארים. ובל נשכח, מדובר באלופה מזה שלוש שנים ובטרבליסטית שנמצאת חזק בתמונת המאבק על שני התארים החשובים. הערב, מול יריבה חזקה ועיקשת, היא הוכיחה שיש פער ענק בין התיאור שלה בתקשורת למציאות.

באר שבע הגיעה למשחק אחרי שתי תוצאות תיקו ואילו מכבי אחרי רצף ניצחונות מרשים, עם יכולת שמשתפרת משבוע לשבוע. 65% מהזמן הכדור היה ברגליה של מכבי, נתון די דומה לכל משחקיה בליגה. גם היום, המובילה לא הצליחה לקחת למכבי את הכדור מהרגליים. זהו לא נתון שיש לזלזל בו – מעבר לעובדה שכשהכדור לא אצלך, אינך מסוגל להבקיע, החזקת כדור היא שיטה שמתסכלת את היריב, שנמצא בעמדת מגננה במרבית שלבי המשחק. לקבוצה שרגילה לתקוף, כמו באר שבע, זה יכול להיות מתסכל כפליים. לזכותה של באר שבע ייאמר שהגיעה למספר הזדמנויות זהה למכבי מול השער (8), אבל התוצאה הסופית ידועה.

בשבוע הבא פגרת נבחרת, לאחר מכן תצא באר שבע למפגש בטדי מול בית"ר ובשבוע שלאחר מכן תשחק בבית מול מכבי חיפה. אם תצליח לשמור על המקום הראשון בשבועיים האלה, מצפים לבאר שבע שלושה משחקי חוץ רצופים, אשר נגמרים בבלומפילד מול מכבי, למשחק העונה האמיתי. בשלוש העונות הקודמות, מכבי ידעה לנצח ברצף את משחקי החוץ ואף עשתה זאת בבאר שבע. לפי המומנטום של באר שבע, היא תצטרך שינוי כיוון רציני בפגרת הנבחרת כדי לשחזר את ההישג של מכבי.

קהל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח