מחשבות על הסגל – חלק ד'

בשלושת הטורים הקודמים, עסקתי בשחקנים שלטעמי היו צריכים לעזוב או להישאר בסגל של מכבי לקראת עונת 2016/17, ומאז עבר הרבה על קרית שלום. מאמן חדש, יוסי בניון, בלם זר, מנהל מקצועי למחלקת הנוער ובראש הכותרות עזיבתו של ערן זהבי, הם השינויים המרכזיים שקרו ומתחילים בעיצובה של הקבוצה מחדש. רגע לפני שאיסלנד מסלקת עוד אימפריה מהיורו, ועוד רגע קטנטן לפני שמכבי פותחת את תחילת העונה האירופית שלה, הגיע הזמן לעסוק במי שלא נמצא בסגל – מי צריך להגיע למכבי?

חוליית הגנה: לאחר רכש של בלם זר, אשר לפי הדיווחים אמור להחליף את קרלוס גרסיה והחתמתו של איתן טיבי על חוזה חדש, מכבי חייבת מגן שמאלי ובלם מחליף. טל בן חיים עושה רושם שמוותר על כבודו ונשאר בסגל, אך לא בטוח כמה זמן זה יחזיק. דור ההגנה של ארבע העונות שחלפו עומד להתחלף, ועמרי בן הרוש, אם לא ישתפר מהעונה שעברה, אינו מספיק לבדו בצד שמאל.

מועמדים מרכזיים שהייתי רוצה לראות: טאלב טוואטחה (מה קורה איתו באמת?) וניסו קפילוטו.

חוליית הקישור: נראה כי בחודש וחצי שעברו מסוף עונה שעברה לא הרבה השתנה בחולית הקישור. יוסי בניון הגיע וכנראה שיספק יותר כותרות מכדורגל, שלומי אזולאי מתנדנד, כפי שציינתי בעצמי, וייתכן וגם איגיבור יעשה לכל אוהדי מכבי טובה וישתחרר מהחוזה ומהקבוצה, אך שינויים בינתיים אין. מכבי חייבת קשר שיסייע למדוניאנין בחלוקת העומסים.

מועמדים מרכזיים שהייתי רוצה לראות: מקסים פלקוצ'נקו, רועי קהת.

חוליית ההתקפה: אחרי הפרידה (הנכונה) מערן זהבי על כל 98 שערי הליגה שכבש במדי הקבוצה, מכבי חייבת לנצל את 8 מיליון היורו/דולר שתקבל מהסינים על לפחות 2 תחליפים הולמים. אורלנדו סה חוזר לכושר משחק, אבל עדיין לא נראה שיש לכך עתיד, ועדן בן בסט ממשיך להבקיע במשחקי אימון וכולנו יודעים מה זה אומר.

מועמדים מרכזיים שהייתי רוצה לראות: רכש, רכש, רכש – וכשאני אומר רכש, אני מתכוון לניצול מיטבי של הכסף ממכירת ערן זהבי, דהיינו – שחקן זר מוכח בעמדת חלוץ מרכזי ו/או תומר חמד.

לסיכום, אומר ראשית תודה לערן זהבי על כל התארים ורגעי הקסם שסיפק מאז הגיעו לקבוצה. אך עם התודה, צריך להגיע להבנה שעזיבתו של EZ7 מותירה חלל עמוק בחוליה ההתקפית ובחולית הקישור של הקבוצה. יוסי בניון יסלח לי שבגיל 36-37 איני יכול לסמוך עליו כשחקן מרכזי בקבוצה ואני אהיה הראשון שישמח אם הוא יוכיח לי אחרת ויוביל את מכבי לאליפות. אך כדי שזה יקרה, מכבי תצטרך להבקיע שערים. אם שוער ברמתו של ראיקוביץ' עלה 3 מיליון יורו, אז אין סיבה שלא יובאו שני חלוצים או חלוץ וקשר התקפי בסכומים דומים, בהנחה שגרסיה ואיגיבור יפנו את מקומם. כמו כן, חוק ששת הזרים שעבר בהתאחדות יכול לסייע למכבי להביא שחקן זר נוסף שיגדיל את הסגל ויסייע במסע אירופי. כל זאת, בהנחה ומכבי תעבור את גוריצה.

Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. שרון לוינסון

    ומה דעתך על צירוף/החזרה של צ'יבוטה וקהינדה לקבוצה?
    ויש למכבי 2 מגינים שמאליים תותחים שגדלו בנוער ושיחקו בתור מושאלים בקבוצות אחרות (גולדברג וסער קלדרון). לא עדיף שהם ישחקו בעמדת המגן השמאלי במקום טוואטחה, שהוא גם חור הגנתי וגם לא שחקן בית?

    • רוני אלפרן

      מקהינדה לא התרשמתי יותר מדי, צ'יבוטה בהחלט יכול להוות זר שישי. לגבי שחקני הנוער, לטעמי יש שם הרבה פוטנציאל אבל כדאי שישתפשפו עוד קצת בהרכבים של קבוצות קטנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח