מהפך באליאנץ – על הקיץ הקרוב של באיירן מינכן

ההפסד של באיירן מינכן לליברפול נתן את החותמת הסופית לכל ההערכות שליוו את אוהדי הקבוצה הבווארית. בקיץ יהיה מהפך באליאנץ ארינה.

נסביר, בשנה הבאה תחגוג באיירן את השנה ה-120 להיווסדה והנהלת הקבוצה כבר הצהירה שתשקיע לפחות 200 מיליון אירו בקיץ הקרוב. ההצהרות יצאו לתקשורת בתקופה מוקדמת יותר העונה, בה באיירן הייתה עדיין במצב בעייתי בליגה, בפער גדול מול דורטמונד. הפער נמחק במחזורים האחרונים ויצר בקרב אוהדי הקבוצה, וייתכן שגם בקרב ההנהלה, אשליה משקרת שייתכן שניתן יהיה להתקדם גם בליגת האלופות, אך דורטמונד לחוד ואירופה לחוד.

מאנה, ליברפול
מאנה. ניפץ את האשליה. Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

המאמן

ניקו קובאץ' הוזכר כמועמד לסיום תפקידו לא מעט פעמים בתחילת השנה. מאז, באופן מפתיע, נראה שקובאץ' ייצב את מעמדו בקבוצה, גם מול השחקנים וגם בקרב האוהדים. קובאץ' עצמו הגיע לבאיירן למרות שהיה מדורג נמוך בסדר העדיפויות של המועדון, לאחר יורגן קלופיוגי לאב ותומאס טוכללטענת המועדון, זאת הייתה אחת הסיבות שהמאמן זכה לגיבוי במהלך העונה. הוא הגיע לקבוצה במצב בעייתי כשהוא חסר נסיון באופן יחסי ובטח בקבוצות גדולות. יחד עם זאת צריך לזכור שההנהלה של באיירן ידועה כגורם מאוד לא רגוע, בייחוד באשר ליחס למאמנים.

הבעיה של ההנהלה והמזל של קובאץ', היו היעדר אלטרנטיבות בשוק. ההשערה שלי היא שזכייה של קובאץ' באליפות תסדר לו עונה נוספת במינכן, כאשר כישלון בגזרה הזו יגרור הפיכה בעמדת המאמן בסבירות גבוהה מאוד. במקרה כזה, ובהינתן שיורגן קלופ ותומאס טוכל לא יפוטרו ממשרותיהם,ייתכן שאוהדי באיירן יזכו לראות את ארסן ונגר מגיע לתקופה קצרה. ונגר דובר גרמנית כשפת אם ונחשב למיודד עם ההנהלה הבווארית, כך שבהיעדר אלטרנטיבות חזקות בשוק בהתאם לדרישת ההנהלה (מאמן דובר גרמנית) קשה לראות אפשרות אחרת.

 

עמדת השוער

אע"פ שיכולתו של מנואל נוייר הדרדרה לאחר הפציעה הקשה שעבר, קשה לראות סבירות כלשהי לשינוי בעמדת השוער בעונה הבאה.

 

ההגנה

ההגנה של באיירן זכתה ללא מעט ביקורות על היותה כבדה ומסורבלת, מה שמוביל למסקנה שייערכו בה שינויים בעונה הקרובה.
שינוי אחד, ודאי, הוא הגעתו של בנג'מין פבאראלוף העולם, שיגיע בקיץ הקרוב משטוטגרט. בנוסף, קיימת סבירות גבוהה שבאיירן הפעילה את סעיף השחרור של לוקאס הרננדס מאתלטיקו מדריד ושאלוף עולם נוסף יגיע לבירת בוואריה בקיץ הקרוב. מבחינת הסגל הקיים, נראה כי יוזוע קימישדויד אלאבה וניקלאס זולה יכולים להיות בטוחים בכך שימשיכו לעונה הבאה. מאטס הומלס, שספג ביקורות רבות, התייצב במחזורים האחרונים וככל שימשיך להציג יכולת גבוהה הוא ימשיך לעונה הבאה.

מי שמתנדנד ועשוי לסיים את דרכו בקבוצה הוא ג'רום בואטנג שחווה ירידה משמעותית ביכולתו. נדגיש כי ההגעה של פבאר ולוקאס מרמזת על שינוי מערך אפשרי לשיטה של שלושה בלמים, כך שאין בהכרח לראות בה רמז לעזיבה של אחד מהבלמים הנוכחיים בסגל. מי שיעזוב ככל הנראה הוא ראפיניה, שהציג יכולת חלשה במשחק מול ליברפול וסביר להניח שיחזור לברזיל. שינוי אחרון שסביר שיקרה הוא הגעה של מגן מחליף, כאשר נכון לעכשיו אין שמות שניתן ללמוד על מידת וודאות גבוהה שיגיעו.

Credit to "FC Bayern München" Facebook page

 

הקישור

אריין רובן יסיים את דרכו במינכן בסוף העונה כאשר היעדים האפשריים מבחינתו יהיו אינטר, הליגה ההולנדית או הליגה היפנית. הנושא הזה כבר סגור ויצא כהודעה רשמית של המועדון.

המתנדנדים הם פרנק ריברי, שמסיים את חוזהו בתום העונה. ריברי טוען שיש לו חוזה מובטח בצוות המקצועי לאחר שיפרוש ולפיכך קיימת אפשרות שחוזהו יוארך בעונה אחת לעונת פרישה, כאשר במקביל ייתכן כי ייצא לעונה בליגה הסעודית לפני שיחזור למינכן.

מצבו של טיאגו אלקנטרה תלוי בעיקר בהמשך דרכו של קובאץ'. הספרדי מוערך אצל המאמן, אך זוכה לביקורות רבות. הוא נוטה להיפצע ולהיעלם במשחקים הגדולים.

רנאטו סאנצ'ס, שהגיע בקול תרועה רמה, צפוי לצאת להשאלה נוספת או למכירה, בתקווה להחזיר חלק מההשקעה עבורו.

חאמס רודריגס נמצא בסיוטאציה בעייתית עבורו, שכן זידאן חזר לריאל מדריד, מה שחוסם עבורו את האפשרות להיות חלק מהמהפכה בריאל, שכן בגלל זידאן יצא להשאלה מלכתחילה ויחד עם זאת, הוא לא הצליח להטביע את חותמו בבאיירן. קינגסלי קומאן, שפצוע יותר מאשר כשיר, נמצא בסיכון גם הוא.

שחקנים שצפויים לשרוד את ההפיכה הם סרגגנאברילאון גורצקהחאבי מרטינס ותומאס מולרקורנטן טוליסו שגמר את העונה עוד בתחילתה צפוי להיות גם הוא חלק מסגל באיירן של העונה הבאה.

 

מספר רב של שחקנים מוזכרים כמועמדים להגעה.

ניקולאס פפה מליל מוזכר לבאיירן כבר זמן רב כאשר ליל הודיעה שתג המחיר שלו יעמוד על 50 מיליון אירו. הבווארים יכולים לשלם את הסכום הזה, אבל האם ירצו לשלם סכום שכזה על שחקן שאינו "שם גדול"? סביר להניח שבמינכן יעשו הכל כדי להחתים את יוליאן בראנדט מלברקוזן שבחוזהו קיים מינימום סכום לשחרור על סך 25 מיליון אירו. בראנדט נראה כמו הדבר הבא של הכדורגל הגרמני והוא משחק בכנף הימנית, עמדה משמעותית וחשובה בקבוצה שבשיאה הסתמכה על אריין רובן ופרנק ריברי.

פאולו דיבאלה הוא שם נוסף שהוזכר כמועמד להגעה למינכן. דיבאלה כבר דחה הצעה מבאיירן בשלהי חודש דצמבר האחרון (יובנטוס הסכימה למכור אותו תמורת 100 מיליון אירו), אבל הדחיקה במעמדו לאור האפשרות להגיע ככוכב על לקבוצה שנבנית מחדש, עשויה לפתות אותו להגיע למינכן, כאשר הרצון של חאמס רודיגס לעבור ליובנטוס עשוי להיות חלק בעסקת חליפין. הקשרים הטובים בין שני המועדונים גם הם מעלים את האפשרות שבאיירן תקנה את חאמס מריאל ותעביר אותו ליובנטוס בעסקה סיבובית.

חאקים זייך מאייאקס הוא מועמד נוסף שמוזכר בקשר לבאיירן בימים האחרונים, אם כי בהשוואה למועמדים האחרים אני רואה את ההגעה שלו כאפשרית בסבירות נמוכה יותר. מועמד נוסף שסביר שבבאיירן יעשו הרבה כדי להחתימו הוא קאי האברץ הנהדר מלברקוזן, אך בהינתן ולו אין סכום מינימום לשחרור בחוזה סביר שלברקוזן תעשה הכל כדי להשאירו במדיה לעונה נוספת.

 

ההתקפה

מצבו של רוברט לבנדובסקי נמצא בסימן שאלה גדול. במינכן עשו הכל כדי לא לשחררו לריאל, אך הופעה מאכזבת בצמד המשחקים מול ליברפול גררה גל ביקורת גדול כנגד הפולני שלא מופיע למשחקים הגדולים במדי הקבוצה הבווארית. מבחינת באיירן הבעיה תהיה שערכו ירד בשוק לאור עונה מאכזבת נוספת שלו במעמדים הגדולים וכן לאור העובדה שבקיץ יהיה בן 31.

חלוץ נוסף שיגיע בוודאות לבאיירן הוא יאןפיטה ארפ הצעיר מהמבורג, שלמרות שעדיין לא קורע רשתות, נחשב לדבר הבא בכדורגל הגרמני. ארפ יגיע ב2019 או 2020 לבחירתו. שחקן נוסף שהגעתו תתרחש בסבירות קרובה ל-100% הוא טימו ורנר, שמסיים את חוזהו בלייפציג בקיץ הבא, כאשר המועדון ממזרח גרמניה יצטרך להחליט האם הוא מסתכן בעזיבה של הנכס הגדול ביותר שלו בחינם, או לנסות למכור אותו בקיץ. ורנר התבטא יותר מפעם אחת על רצונו לעבור לבאיירן ובגרמניה מספרים שקיים הסכם עקרוני בין הצדדים באשר למעבר של החלוץ.

אולי הנס הודיע כבר כי מספר שחקנים משמעותיים סגורים בבאיירן לעונה הבאה והוא לא חושף את שמם כדי למנוע בלאגן בקבוצה. הקיץ במינכן עומד להיות מעניין.

יובנטוס, דיבאלה
דיבאלה. יגיע למינכן? Credit to Juventus Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח