לקראת המחזור השישי בליגת העל

"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה"
המחזור ה-6 בליגת העל אוטוטו יוצא לדרך וקבוצות ליגת העל השונות (מלבד באר שבע ועכו שמשחקם נדחה ל18/11 בגלל המשחק האחרון של ב"ש באירופה), אלה שסיימו בהצלחה את תשע"ז ואלה שפחות, רוצות לפתוח את השנה העברית החדשה ברגל ימין. השחקנים והמאמנים לבטח ניצלו את יום הכיפורים כדי לערוך חשבון נפש עם עצמם וירצו להוכיח לאוהדים ולמעסיקים שלהם שהשנה הזאת תהיה טובה יותר.
אז מה עומד לפנינו במחזור השישי הקרב ובא?

ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

בני יהודה – הפועל רעננה, 19:00

המשחק שיפתח את המחזור ייערך במושבה בשעה 19:00, כאשר בני יהודה המדשדשת תארח את הפועל רעננה המתחדשת, שפתחה את העונה בצורה רעה וכבר הספיקה להיפרד מהמאמן הצעיר דודו אברהם, שלא הצליח להתגבר על עזיבתם של שחקנים מרכזיים מהסגל שהיה למאמן הקודם, חיים סילבס, בעונה שעברה ביניהם מוחמד כליבאת, אריק ינקו, עיאד חבשי, ואלעד גבאי. במקומם הגיעו ג׳ורדן פושה, וסוללה של זרים עלומי שם שעדיין לא הוכיחו את עצמם כאשר השניים הבולטים יותר הם הקשר הרומני פלורין פורצ׳ה והבלם מוחמד עלי קמארה. זה לא הספיק לרעננה שפתחה עם תיקו מאופס מול ק"ש ולאחריו 4 הפסדים מול בני סכנין, מכבי נתניה, מכבי חיפה, והפועל אשקלון במחזור האחרון. המאמן גיא לוי, שמונה במקומו של אברהם, הצליח להוציא מחניכיו מחצית אחת טובה מול אשקלון של יובל נעים, אבל זה הכל. במחצית השנייה רעננה התרסקה וספגה 3 שערים מרגלי האשקלונים וגיא לוי עוד מחפש את הנוסחה שתייצב את הקבוצה שלו. אולי הציוות בין ג׳ורדן פושה לשמעון אבוחצירא שלא מניב פרי, צריך לפנות את מקומו לטובת שחקנים אפורים יותר ומוטב אם רעננה תחשוב קודם כל על הגנה, כמו שהייתה רגילה לפעול תחת סילבס, ותאסוף את הנקודות דרך מלחמה והקרבה ופחות דרך התקפה ומשחק אטרקטיבי.
מנגד, המארחת בני יהודה, שפתחה עם ניצחון מבטיח על מכבי חיפה במחזור הפתיחה ולאחריו השיגה רק 2 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים, תרצה לחזור למסלול. אותו מסלול שגרם לה לנצח את זניט בחוץ במוקדמות הליגה האירופית. המאמן יוסי אבוקסיס, עם חמשת מושאליו ממכבי תל אביב, עדיין מחפש היררכיה בסגל שלו ואת ה-11 שיעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר. מרסלו, שקיבל את חולצת ההרכב מול הפועל עכו, אכזב עם טעות קשה שהובילה לשער, ונראה שהקשר הברזילאי ששייך למכבי ת"א לא מוצא את עצמו ועדיין לא התאקלם בארץ הקודש. בכל מקרה, לאבוקסיס יש שמות כמו מאוויס צ׳יבוטה, מתן חוזז, אליאל פרץ, ויונתן כהן ובנוסף לשחקנים שכבר שייכים לבני יהודה כמו גורדנה, אלמוג בוזגלו ודן מורי, זה אמור להספיק למלחמה על המקום בפלייאוף העליון. בשביל שזה יקרה, אבוקסיס צריך למצוא את ה-11 הכי טובים שלו. את זה הוא עדיין לא עשה.

יוסי אבוקסיס
(צילום מסך)

הפועל קריית שמונה – הפועל חיפה, 20:00

המשחק המסקרן הזה ייערך בעכו, בין 2 קבוצות שעשו סיפתח נאה לעונת 2017/18 וירצו להמשיך את התקופה הטובה. סילבס, שבנה סגל לא רע בכלל עם פליטים מקבוצות צמרת כמו איסמעיל ריאן, שגיב יחזקאל, שובל גוזלן (פתח נהדר את העונה עם 4 שערים) וזרים כמו קרלוס קווייאר, מרקוס דיניז, אפונסו טיירה ונייג׳ל האסלביינק, יקווה לרשום ניצחון נוסף ועל מנת לעשות את זה, שחקני האגפים שלו יצטרכו להמשיך להזין את שובל גוזלן בכדורים מדויקים. אלא שמולו עומדת הפועל חיפה, שנראית כמו קבוצה אחרת לגמרי בהשוואה לעונה שעברה. ניר קלינגר, שחזר לקדנציה נוספת בהפועל חיפה, הצליח להביא משהו אחר לאדומים-שחורים, לפחות על פי פתיחת העונה. השלישייה חנן ממן, אלון תורג'מן ועדן בן בסט נראית מסוכנת מאוד וכל מתפרצת של הפועל חיפה מרגישה כמו מצב אמיתי לכיבוש. קלינגר דוגל בכדורגל התקפי וישיר ופחות בהנעת כדור מה שגורם לקבוצה שלו להגיע מהר מאוד לרחבת היריב. כמובן שהוא חיזק גם את שאר חלקי המגרש, ומי שנראה כמו בינגו עד עתה הוא הקשר רוסלן ברסקי, שהגיע ממכבי תל אביב, ומשחק כמו קשר 50/50 קלאסי. התקפה, הגנה, עושה המון קילומטרז׳, מנווט את המשחק. פשוט נהדר. כמו כן, גם ההגנה נראית יציבה עם שוער נבחרת ליטא הנפלא, ארנסטוש שטקוס שהיה פשוט מדהים מול הפועל ב"ש ולקח כמה כדורים אדירים. הבלם הרומני הותיק, גבריאל תמאש, לו יש עבר עשיר בפרמיירליג, נראה כמו רכישה טובה ואם הפועל חיפה מתכוונת להוציא נקודות מק"ש, ההגנה הזאת תצטרך להמשיך את התפקוד הנקי שלה.

ניר קלינגר הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגה
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

מכבי חיפה – מ.ס אשדוד, 20:00

המשחק המרכזי של המחזור בעיניי. מכבי חיפה הלחוצה, בראשות גיא לוזון, תפגוש בסמי עופר קבוצה עוד יותר לחוצה – מ.ס אשדוד של ראובן עטר – שהתחילה את העונה בצורה קטסטרופלית. לאשדוד יש נקודה אחת בלבד והיא מועמדת מובהקת לירידה השנה. הסגל של ראובן עטר, שגם כך לא היה יותר מדי נוצץ, איבד את חאתם עבד-אלחמיד ומיקי סירושטיין שהחזיקו את חוליית ההגנה, וגם בהתקפה לא נשאר לאשדוד יותר מדי. אחרי שאוחנה וזריהן עברו לבאר שבע בעונה שעברה, העונה גם אור אינברום עזב את הקבוצה לטובת גנט הבלגית (כיום מושאל למאריבור), גם החלוץ לוסיו לא נשאר בקבוצה ואפילו דולי מנגה, הידוע לשמצה, כבר לא באצטדיון הי"א. עם כל זה ראובן עטר צריך להתמודד השנה, וזו נראית כמו משימה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרית. לעטר יש נתון אחד שהוא יכול לשאוב ממנו קצת עידוד: בעונה שעברה אשדוד הגיעה לסמי עופר למשחק שבו היה נראה שחיפה תנצח ותצא לדרך חדשה, אלא שהקבוצה של רוני אוואט (המאמן דאז) ניצחה 0:1 את מכבי חיפה, שהלכה לעוד עונה של תסכול ועצבים. מי שינסו להוציא את העגלה מהבוץ הערב הם גדי קינדה, שנראה כמו השחקן הכי מוכשר באשדוד ולא ברור איך הוא עדיין נמצא שם. אולי קבלת ההחלטות הבעייתית של הקשר, שמאוד אוהב את הכדור, גורמת לקבוצות הגדולות להירתע מלשים עליו יד.
כמוהו גם דן ביטון הצעיר והמוכשר (הגיע מבאר שבע), בלסינג אלקה, אדילסון בהיה ודין דוד יהיו חייבים לתת תפוקה העונה בשביל להשאיר סיכוי כלשהו להישארות בליגה. תום מונד יקווה לעשות צעד קדימה העונה ולקחת את המושכות במרכז המגרש, וכמובן מרכז ההגנה שכולל את ויקטור גנב הבולגרי וניר ברדע יהיה חייב להרים את היכולת שלו. המסע להישארות בליגה מתחיל היום, בסמי עופר מול מכבי חיפה.



אז מה אפשר עוד להגיד על מכבי חיפה? הקבוצה שכל עונה מחדש עורכת מהפכות בקיץ, משחררת חצי סגל ומחליפה אותו בשחקנים חדשים ונוצצים, עשתה את זה שוב גם בקיץ האחרון ונתנה תקוות מחודשות לאוהדים שלה. המטרה היא כמובן, כמו תמיד, להתמודד על כל התארים. במציאות, זה לא כל כך קורה, עד כה לפחות. גיא לוזון, שאמר "תנו לי מחנה אימונים ועד מחזור 3-4-5 כדי לבנות את הקבוצה, אם עד אז לא נהיה קבוצת כדורגל טובה, תורידו לי את הראש" לא מצליח למצוא היררכיה או הרכב כלשהו בין ערימת השחקנים שהגיעו אל הכרמל בקיץ. ההרכבים משתנים ממשחק למשחק, יותר מדי שחקנים בכושר משחק אפסי (ורמוט, קהת, קאיו, אתנסיאדיס, דמארי) והקבוצה שוב מתקשה, כרגיל, לפצח את הבונקרים של הקטנות. מנגד, בצדו השני של המגרש, היא חוטפת שערים בהתקפות מעבר בקלות יתרה, כאשר הקישור מתקשה מאוד בעצירת התקפות, כמו שקרה מול בני יהודה במחזור הראשון ומול הפועל עכו במחזור השלישי. אז כן, התחילה עוד עונה ומכבי חיפה שוב לא מרשימה. היא אמנם ניצחה את הפועל רעננה 2:4 אבל לא באמת הרשימה (אולי רק שלומי אזולאי הרשים, אבל גם הוא פצוע כעת וייעדר תקופה ארוכה) לאורך המשחק, ומשחק הניצחון מול באר שבע לא באמת משקף עונה שלמה, כי זהו סוג משחק שיתאים לחיפה אולי לכמה משחקים בודדים בעונה. המשחק מול מכבי תל אביב הוכיח, שאפילו את השיטה הזאת גיא לוזון לא הצליח להנחיל, והשאלה הנשאלת היא – מה כן גיא לוזון בנה עד עכשיו? נראה שלא הרבה. מכבי חיפה לא כבשה ב 12 משחקי ליגה בהם גיא לוזון אימן, הכי הרבה בליגה. הוא יהיה חייב למצוא את ההרכב שעובד בצורה הכי טובה, והדבר הכי חשוב הוא לייצב חוליית התקפה קבועה ומשחק התקפה עקבי, מה שכרגע לא קיים. לאמן התקפה זה דבר בכלל לא פשוט, ולא בטוח בכלל שגיא לוזון הוא האיש לעשות את זה, או שיש לו את הכלים המתאימים לכך. מי שכן מקבל קרדיט גדול יחסית עד עכשיו, הוא סינטיהו סלליך שנראה כמו הרכישה הכי טובה של מכבי חיפה, לפחות עד כה. הוא צפוי להמשיך בהרכב לצדו של אתנסיאדיס, שלא פתח במשחק מול מכבי תל אביב. ורמוט וקהת בתמונה ההרכב, וגם אם לא יפתחו בסופו של דבר, יהיו בסגל בוודאות. גם רמי גרשון צפוי לערוך בכורה בהרכב ובליגת העל. הוא יקווה לרשום בכורה חלקה עם ניצחון. גם לוזון וכל מכבי חיפה יקוו להשיג ניצחון, ורצוי אחד משכנע כדי לתת לאוהדים קצת נחת אחרי השנה הקשה שעברה עליהם.

גילי ורמוט מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

הפועל אשקלון – מכבי תל אביב, 21:00

עוד משחק מרתק במחזור הזה יפגיש את הפועל אשקלון של יובל נעים מול סגנית האלופה, מכבי תל אביב. החניכים של יובל נעים פתחו את העונה בצורה לא רעה בכלל. הם אמנם הפסידו במחזור הפתיחה 1:3 להפועל חיפה אבל ביתר המחזורים הרשימו, כולל בהפסד 0:1 (משער של ראדי על הבאזר) להפועל באר שבע. מי שנראים בכושר טוב בפתיחת העונה, הם הקשרים מירקו אורמוש (צמד בניצחון 0:3 על הפועל רעננה), רודי חדד וטל איילה, והמגן הימני אלעד גבאי שהצטיין מול באר שבע. השאלה שנשאלת היא האם זה יספיק מול מכבי תל אביב, שאולי לא כבשה ב-2 משחקיה האחרונים, מול מכבי חיפה בליגה ומול ויאריאל בליגה האירופית, אך נמצאת בכושר מצוין ותרצה להמשיך את המגמה והפעם גם למצוא את הרשת של איינוגבה. גם ההגנה של הצהובים התיייצבה, בראשותם של צמד הבלמים טל בן חיים וז׳אן-סילבן באבין, שנראה עד כה כמו רכישה מצוינת (למרות שהוא בכלל מושאל). המאמן ג׳ורדי קרויף צפוי לתת מנוחה למספר שחקנים ולבצע רוטציה, מי שצפוי לשוב להרכב הוא חוסה רודריגז, הקשר הספרדי שהרשים מול מכבי חיפה. גם טינו סוון-סושיץ׳ צפוי לפתוח בהרכב כשהמטרה היא להכניס אותו לקצב כמה שיותר מהר. קרויף יקווה שחוליית ההתקפה שלו תמשיך בכושר הטוב שלה, כשנראה שעומר אצילי, ניק בלקמן ואלירן עטר נכנסו לעניינים. מי שפחות חד במשחקים האחרונים הוא החלוץ האיסלנדי המצוין, וידאר קיארטנסון ואולי ברק יצחקי יקבל את חולצת ההרכב במקומו. בכל מקרה, הצהובים צריכים לנצח את המשחק הזה מול יריבה נחותה בהרבה, לפחות על הנייר. ניצחון יעניק לג׳ורדי קרויף והחניכים שלו שקט וביטחון לקראת המשך הליגה.

אלירן עטר, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

מכבי נתניה – מכבי פתח תקווה, יום א', 20:15

עוד משחק מסקרן במחזור הקרוב יפגיש בין 2 הקבוצות היותר אטרקטיביות בליגה שלנו. אחת לפחות מנסה להיות, וזוהי כמובן מכבי פתח תקווה שבעונה שעברה הייתה המרענן הרשמי של הליגה, עם שחקנים כמו דור אלו, גידי קניוק, גיא מלמד, ומערך שלושת הבלמים שהורכב מקווייאר, דוס סנטוס ודנינו. השניים הראשונים כבר לא בקבוצה, כמו גם שלושת השחקנים שהוזכרו לעיל. במקומם הגיעו שמות מאוד מעניינים כמו הבלמים ז׳והאן מרסיאל (אח של) ותומאש סיבוק (קפטן נבחרת צ׳כיה), יובל שבתאי, סוטיריס ניניס ורישאר סומא. כמובן שכל העיניים נשואות לכיוונו של מנור סולומון שרוצה לעשות את קפיצת המדרגה העונה. בינתיים כבר יש לו 2 שערים העונה.

למרות כל השמות הללו, קובי רפואה לא הצליח לחבר מחדש את הסגל ומכבי פתח תקווה לא מזכירה בתחילת העונה את הקבוצה מהעונה שעברה והיא הספיקה להפסיד כבר 3 פעמים. המאזן הזה הספיק ללוזונים כדי לפטר את רפואה, ובמקומו הגיע שרון מימר (פוטר מבית"ר) שכבר הספיק לנצח במחזור לפני כיפור את בני סכנין 0:1 משער של מנור סולומון. מימר יקווה להמשיך את הפתיחה הזאת גם אחרי יום כיפור.

ועכשיו קבלו במחיאות כפיים את מכבי נתניה, אולי הקבוצה הכי מהנה בליגה, הקבוצה שלמעשה החליפה את מכבי פ"ת בתור המרעננת הרשמית בליגת העל. התקציב של נתניה לא גבוה והסגל שלה לא נוצץ במיוחד, אבל הצוות דראפיץ׳ את ברדה הרכיבו סגל שחקנים שרץ כבר תקופה לא מבוטלת. מעל כולם מככב דיא סבע שבאמתחתו יש כבר 6 שערים (!) וכל זה אחרי שבעונה שעברה הפציץ בלאומית 17 פעמים. השחקן נמוך הקומה בעל השמאלית המלוטשת נראה פשוט פנטסטי אחרי פציעות קשות בעבר, פציעות שמנעו ממנו להראות את הכישרון הגדול שתמיד היה לו. כמובן שה"כוכב" הגדול של הקבוצה הוא ערן לוי, שכרגע מחלים מפציעה ונראה שסבע מסתדר גם בלעדיו. מי שעוזר לו בקישור הוא עלי מוחמד, שמספק פתיחת עונה סנסציונית והוא רק בן 22. נתניה משחקת העונה במערך היהלום ונראה שזו שיטה שתפורה להתקפות המעבר של הקבוצה, בעיקר בזכות עלי מוחמד שלא מפסיק להתרוצץ על המגרש. גם שמות כמו אביב אברהם ודן גלזר (שנפצע ואת מקומו מילא בהצלחה ניקו אולסק) נראים טוב ומתפקדים טוב בשיטת היהלום, שהיא שיטה לא קלה לביצוע. מסתבר שסלובודן דראפיץ׳ הוא מאמן משובח ולא ברור איך אלי טביב מיהר לפטרו. מה שבטוח, דראפיץ׳ לא מצטער על הפיטורים מבית"ר ירושלים, והוא מתרכז בלהצעיד את הקבוצה שלו לעבר המקום שראוי לה – הפלייאוף העליון. הערב הוא יפגוש את מכבי פ"ת המסקרנת, הקרב בין מפוטרי בית"ר, יהיה מרתק.

דיא סבע מכבי נתניה

בני סכנין – בית"ר ירושלים, יום ב', 21:00

המשחק המרכזי של המחזור מביא לנו את את אחד המפגשים הלוהטים בליגה, בין בני סכנין מהצד האחד ובית"ר ירושלים מהצד השני. משחק שבשנים האחרונות הפך לסוג של "דרבי" עבור שתי הקבוצות. בעונה שעברה בית"ר ירושלים הפסידה לסכנין בסיבוב הראשון 0:1 תחת הדרכתו של רן בן שמעון, אך בהמשך כיפרה עם ניצחונות בכל המפגשים, כולל 1:5 ענק.
העונה בית"ר נראית נהדר ויכול להיות שהיא אפילו עושה קולות של אליפות. רואדה ואיינבינדר שוחררו, אך נראה שבית"ר מסתדרת בצורה יחסית בלי שניהם. היא ניצחה את מכבי תל אביב בצורה מרשימה 0:3 במחזור הראשון, ואחר כך ניצחה גם את אשדוד 1:4 ואת מכבי פ"ת 1:2, אבל דווקא בטדי נתקעה פעמיים מול הפועל חיפה (3:3) וק"ש (1:1). באופן אבסורדי בית"ר מתקשה דווקא בטדי, אצטדיונה הביתי, מול הקבוצות שבדרך כלל באות לצופף נגדה ולהפריע. המאמן שמונה במפתיע השבוע, בני בן זקן, יצטרך למצוא דרך לשפר את החלק הזה, שפוגע בבית"ר ולא רק העונה. בכל הנוגע למשחקים מול בני סכנין, נראה שבית"ר מצאה את הנוסחה. היא תשחק התקפי ומשוחרר, עם ורד, שכטר, עזרא וז׳ורז׳יניו שהגיע מאותה סכנין והשתלב נהדר, וכנראה שזה יעשה לה את העבודה. אם זה יקרה גם מחר, היא ככל הנראה תנצח.

איתי שכטר ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"

אלא שלבני סכנין יש תוכניות אחרות לגמרי. הקבוצה מהמגזר תמיד נותנת 110% במשחקים מול בית"ר ירושלים ויודעת להקשות עליה. בעונה שעברה זה לא הספיק לה והמאמן פליקס נעים, שהחליף את סבירסקי שעזב עוד לפני פתיחת העונה (איך הספקתם את כל זה?) ינסה לפתור את זה. הוא יעשה את זה בעיקר עם מהירות בחלק הקדמי, שחקנים כמו פיראס מוגרבי, עידן שמש, מוחמד כליבאת וישראל זגורי יכולים לעשות הרבה צרות להגנה הבית"רית שעדיין לא התייצבה לגמרי. מי שינסה להצר את צעדיהם הוא אנטואן קונטה הנהדר שחוזר מהרחקה והוא יהווה כוח משמעותי במשחק הזה והעונה בכלל. בני בן זקן יקווה להתחיל ברגל ימין את הקדנציה שלו בבית"ר ירושלים ואין כמו ניצחון על סכנין, היריבה המרה, בכדי לקנות את אמון הקהל. סכנין לא מתכוונת לעשות לו חיים קלים.

מה שבטוח, עומד בפנינו אחד המחזורים המסקרנים. מחזור שישי, ליגת העל, הנה זה מגיע.

ביתר ירושלים סכנין
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים – מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים – F.C. Beitar Jerusalem
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח