כמה הגיגים על ליגת הכדורסל הטובה בעולם

  1. אתחיל בגילוי נאות (וזה דורש אומץ..). אני שייך לז'אנר הפרובינציאלי, שאהד את קליבלנד כשבלאט אימן אותה, החל לשנוא אותה ולאהוד את הווריורס כשבלאט פוטר ממנה, והעונה יש לי חיים קלים יותר כי כל ה"ישראליות" מרוכזת במקום אחד. בשורה התחתונה של מהלכי הטרייד האחרונים, ולמרות כל הדיבורים, נציגנו בליגת הכדורסל הטובה בעולם, עומרי כספי, יישאר בשורות האלופה.

*אנחת רווחה מהדהדת נשמעה ברחבי המזרח התיכון*

2. נכון שעוד מוקדם לחזות, כי בכל זאת נותרו 25 משחקים (בממוצע) עד לסיום העונה הסדירה, אבל לקראת פגרת ה"אולסטאר" הממשמשת ובאה עלינו בסוף השבוע הקרוב, שווה להעיף מבט על השמיניות הצפויות לנו בסיבוב הראשון של הפלייאוף. באופן כללי, מעניין לראות כי גם לפני שנה – שלושת הגדולות בכל צד הן אותן שלושת הגדולות. ונעבור לחלוקה הגיאוגרפית:

בצד המזרחי, ראש בראש, שתי הראשונות, טורונטו ובוסטון. אמנם במרחק נאה מקליבלנד השלישית, אך זה לא פער שניתן להסתמך עליו. קליבלנד בוודאי מסוגלת לעוף קדימה וחודשיים זה הרבה זמן. מתחת לקליבלנד, מקום רביעי ועד תשיעי, מילווקי ועד דטרויט, ישנן שש קבוצות המתמודדות על חמישה כרטיסים נוספים לפלייאוף. שארלוט והניקס משתרכות מאחור (מקומות 11-10), והרביעייה הסוגרת (שיקגו, ברוקלין, אורלנדו ואטלנטה) סיימו את העונה.



גם בצד המערבי, ישנו צמד קבוצות, גולדן סטייט ויוסטון, אשר מובילות בדומיננטיות את הליגה. אם ללכת על ניחוש "פרוע", גמר המערב יהיה ביניהן וסביר להניח שהאלופה תצא משם. כמו במזרח, גם כאן יש עוד שמונה קבוצות די צמודות שנאבקות על ששת הכרטיסים הנותרים לפלייאוף, מסן אנטוניו המגמגמת, ועד יוטה ג'אז הלוהטת (שעליה עוד נדבר). ללייקרס, המשתרכת לה במקום ה-11 ניתן להתייחס בנפרד. הסיכוי עדיין קיים, אך המצב לא נראה משהו. הרביעייה הסוגרת בצד הזה של הליגה (ממפיס, סקרמנטו, פיניקס, ודאלאס), נראית חסרת סיכוי לחלוטין עם פער של 25 משחקים ומעלה מהמובילה.

גולדן סטייט
הווריורס. אלופים גם השנה? Credit to Golden State Warriors Facebook page

3. מפעם בפעם אני אוהב לבחון מי התקדמה ומי נסוגה ו"למי לא היה תקציב לקנות משחקים" ("שירים, שערים וטכנאים",  הגשש החיוור)

במהלך החודש האחרון, שיחקה כל קבוצה בין 14 ל-17 משחקים ויש כמה שראויות לציון מיוחד:

א.   "הלוהטת" – יוטה, שניצחה 12 מ-16 משחקיה האחרונים (75%) ועלתה למאזן חיובי. למרות זאת, הג'אז עדיין רק במקום עשירי במערב.

ב.  "המידרדרת" – בוסטון סלטיקס, שכבר הובילה את המזרח די בבטחה, ניצחה רק 7 מתוך 15 וצנחה למקום השני. המאבק על המקום מול טורונטו (ועזבו אתכם מקליבלנד), יהיה קשה.

ג. "המצטיינת" – יוסטון רוקטס, ניצחה 14 מתוך 16 משחקים בחודש האחרון ונושכת (לא רק נושפת) בעורפה של גולדן סטייט. הקרב על המקום הראשון יוכרע על משחק אחד לכאן או לכאן.

ד.  "הגרועה" – פיניקס סאנס. אלה "שמשות" אלה? חושך! הסאנס ניצחו רק 2 משחקים מתוך ה-16 האחרונים והידרדרו לתחתית הליגה יחד עם סקרמנטו.

יוטה. הכי לוהטת. Credit to Utah Jazz Official Facebook page.

משהו לסיום שמעלה חיוך, לכבוד חודש אדר וחג פורים הממשמש ובא. אמנם זה קצת ישן, לפני שבע שנים כאשר כספי עוד היה בתחילת דרכו ובסקרמנטו, אבל עדיין שווה צפייה….שימו לב לשדרן האמריקאי המגיב בהתלהבות להטבעה של הישראלי במילים "שקט בבקשה!" בעברית.

שמחתי לעזור!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח