כך היינו – מכבי תל אביב מארחת את מ.ס אשדוד של יובל נעים

לטורים נוספים בפינה

מכבי תל אביב בעיצומה של עונה נהדרת, אז החלטתי שהעונה אני חייב להרגיש חלק מהמסע ולכתוב על הקבוצה. הפינה “כך היינו” עוסקת דווקא ביריבותיה של מכבי תל אביב ובמשחקים מולן לאורך השנים, איך היא התמודדה במשחקים הללו, ומה צפוי לנו במחזור הקרוב.

השבוע אנחנו מקבלים מחזור אמצע שבוע מאוד מעניין ומכבי תל אביב תארח בנתניה את מ.ס אשדוד שיצאה לדרך חדשה תחת יובל נעים. אחרי התיקו המאכזב מול מכבי פ"ת, הצהובים ירצו לנצח ולחזור למסלול הנצחונות.

עטר, אופואדו, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

 

קצת על היריבה

אשדוד מגיעה אחרי ניצחון 0:1 די מפתיע על ק"ש של חיים סילבס. יובל נעים, כמו שהוא יודע, הכניס חיים בחדר ההלבשה של אשדוד המנומנמת משהו. דין דוד הוא האיש שקיבל קרדיט בשבת האחרונה בחוד ההתקפה והחזיר למאמן שלו עם שער ניצחון חשוב מול ק"ש שנמצאת בכושר טוב מאוד. בכלל, יובל נעים עשה כמה שינויים שמסתבר שעשו טוב לאשדוד. דן ביטון קיבל את המושכות במרכז הקישור, רומיין הבראן הצרפתי פינה את מקומו כאמור לטובת דין דוד, שכבר כמה שנים קצת דורך במקום ואולי בעזרתו של יובל נעים סוף סוף יעשה את הפריצה המיוחלת. איבנצ'יץ' הוזז לאגף השמאלי (ובישל את השער בשבת) ונראה שאשדוד מתחילה למצוא את התבנית שמתאימה לה.

אולי אשדוד קצת מצטערת שהיא פוגשת את מכבי תל אביב דווקא אחרי ניצחון והזדמנות לצבור נק' ומומנטום, אך כמו שאמר יובל נעים לכלי התקשורת: "מכבי תל אביב היא חלק מהליגה ובסופו של דבר נצטרך לשחק מול כולם, נבוא לשחק כדורגל ולעשות תוצאה טובה". אז אשדוד תפגוש את הקבוצה הטובה בישראל העונה ותנסה להפריע, להקשות ולהציק כדי לקחת נקודות חשובות להמשך מאבקי ההישרדות שלה בליגת ג'פאניקה. אמנם מכבי תל אביב מגיעה בלי גלזר וגולסה, אבל למאמן ולדימיר איביץ' יש מספיק כלים בסגל הרחב שלו כדי להתגבר על החיסורים הללו. יובל נעים יצטרך למצוא פתרונות הגנתיים להתקפה האיכותית של הצהובים ויהיה מעניין לראות האם המאמן ישנה מערך ויעבה את ההגנה או שימשיך באותו מערך שהביא לו את הניצחון מול קריית שמונה

 

פלאשבק

אשדוד היא יריבה שעושה חיים קשים לאורך השנים למכבי תל אביב. המשחק הזכור והכואב ביותר מהשנים האחרונות הוא ההפסד 1:2 בגביע בעונת 2013/14. המאמן דאז, פאולו סוזה, עשה רוטציה גדולה וקיווה שזה יספיק כדי לעבור את אשדוד החלשה. אלא שהוא לא לקח בחשבון את אלון יפת. השופט המנוסה העניק 2 פנדלים מפוקפקים מאוד ובכך גנז את חלומות הדאבל של הצהובים. זהבי אמנם הצליח להשוות בשער הירואי (ואחר כך גם להחמיץ מצב ודאי לכיבוש) ולגרור הארכה, אבל זה לא הספיק מול צמד השערים של רועי בקל מהנקודה הלבנה. הצהובים החמיצו כמות בלתי נתפסת של מצבי כיבוש באותו משחק, יואב זיו בניסיון נואש אחרון התחזה ברחבה ויצא בצהוב שני ואדום, ומכבי תל אביב הודחה בסיבוב ח' של גביע המדינה.

המשחק השני שזכור לי (שוב לרעה) הוא ה0:0 מהעונה שעברה באצטדיון הי"א. הצהובים הגיעו לאחר תקופה טובה וכשהם במקום הראשון, אך הציגו משחק חלש ונרפה וסיימו בתיקו 0:0 מאכזב מאוד. קיארטנסון וטיבי החמיצו לקראת הסיום, לטיבי גם נפסל שער ספק חוקי ואשדוד חגגה תיקו הירואי בסוף המשחק.

ונעבור לזכרונות קצת יותר מתוקים. מכבי תל אביב גם השכילה לנצח כמה משחקים מול מ.ס אשדוד לאורך השנים. הזכור ביותר מהשנים האחרונות הוא ה2:5 בעונת 2014/15. הצהובים נתנו הצגה בבלומפילד עם שערים של זהבי, בן חיים ואפילו איגיבור ובן הרוש עלו על לוח התוצאות (בן בסט לא הצליח, אבל היה קרוב עם מספרת שנהדפה ע"י מרציאנו). ללא ספק אחד מהמשחקים הטובים ביותר של הצהובים באותה עונה.

עוד משחק מתוק מאוד עבור האוהדים הצהובים הוא ה1:2 בעונת 2012/13, עונת אליפות של הצהובים אחרי עשור. אשדוד הגיעה למשחק כשהיא במקום הראשון עם 15 נק', מאזן דומה לזה של מכבי. ממש משחק עונה. מכבי תל אביב עלתה ליתרון מוקדם משער של מיכה (באמת). אשדוד ממש לא התייאשה והצליחה להשוות משער של מקרייב הנהדר, אך למזלם של הצהובים היה להם את החלוץ האנגלי רוברט ארנשואו שעלה מהספסל ומיד פרע את השטר עם שער ניצחון חשוב. עוד כיכב באותו משחק – גונזאלו גרסיה הספרדי עם 2 בישולים. ארנשואו אגב לא המשיך עם הצהובים ועזב באמצע העונה למרות שהציג יכולת לא רעה בכלל. מכבי תל אביב ניצחה את אותו משחק והמשיכה לאליפות מרגשת, אשדוד נשארה עם המחמאות וחזרה לגודלה הטבעי אחרי פתיחה אדירה.

 

מה צפוי לנו

מכבי תל אביב נראתה רע מול מכבי פ"ת ושוב לא הצליחה לכבוש שער שדה. יתרה מכך, היא ספגה שער שהגיע לה לספוג בדקות הסיום. אם הצהובים רוצים לשמור על הפער מב"ש אותו השיגו בזכות, הם יצטרכו לשחק הרבה יותר טוב מול אשדוד העיקשת.  בצד של הצהובים יהיה מעניין לראות אם איביץ' יבצע רוטציה ויתן דקות לשחקנים כמו ז'איר, עטר, שוינפלד, אופואדו, יונתן כהן ואחרים. בכל מקרה, מכבי חייבת להרים את רמת המוטיבציה שלה כי נראה היה שמול פ"ת היא קצת נחה על זרי הדפנה. לפחות בשלבי הסיום של המשחק.

הזווית הסטטיסטית

* ניצחון החוץ האחרון של מ.ס. אשדוד על מכבי תל אביב במסגרת הליגה היה ב-8 בנובמבר 2004, אז שער עצמי של משה מישאלוב סידר לדרומיים 0:1 באצטדיון רמת גן.

* מאז מכבי תל אביב אירחה את אשדוד עוד 15 פעמים בליגה: היא ניצחה ב-12 משחקים ועוד שלושה הסתיימו בתיקו.

* מכבי תל אביב סופרת 17 משחקי ליגה ללא הפסד, מאז נוצחה 3:2 בטדי על ידי בית"ר ירושלים במחזור הרביעי של הפלייאוף העליון בעונה שעברה.

* פרדראג ראיקוביץ' ספג עד כה רק שער ליגה אחד בבית, כשהפרש השערים של מכבי תל אביב כמארחת עומד על 1:13.

* מ.ס. אשדוד לא ניצחה ב-15 משחקי החוץ האחרונים שלה בכל המסגרות, מאז ה-1:2 באשקלון בסוף חודש ינואר.

ההימור שלי:

הצהובים התקשו לא פעם עם האשדודים, אך הפעם זה נראה כמו משחק שהתל אביבים פשוט חייבים לקחת. 0:2 למכבי.

לטורים נוספים בפינה

מכבי תל אביב, מ.ס אשדוד, שרן ייני
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח