יורו עד גיל 21 – וישחקו הנערים לפנינו, וירא כי טוב, טוב מאוד אפילו

ביוני 2013, לפני 6 שנים, התרוצצו ברחבי הארץ כדורגלנים צעירים ומוכשרים שחרכו את הדשא בפתח תקווה, נתניה, ירושלים ותל אביב. יורו עד גיל 21 או יורו הצעירות הגיע לישראל.

בין שמות אלמוניים יותר או פחות לאותה תקופה יצא לנו לחוות את איסקו, מוראטה, דה חאה, אינסינייה, וראטי, ויינאלדום ועוד רבים וטובים. הטורניר נחל הצלחה אדירה בארץ ובוצע בצורה שהייתה מכבדת כל מדינה אירופית אחרת, ולרבים מאוהדי ועכברי הכדורגל נשאר טעם של עוד.

איסקו, נבחרת ספרד
איסקו. כיכב על הדשא בישראל Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

יש משהו מרגש בלראות כדורגלן בשיאו ולהגיד "אני עוד ראיתי אותו כשהוא היה כזה קטן, וכבר אז זיהיתי את הפוטנציאל". אז היורו שב העירה, טוב, לא לנתניה, אבל למחוזות נופי הטורנירים שישטפו את מסכי הטלוויזיה הקיץ.

השנה הטורניר ייערך בצפון איטליה, בערים פחות שכיחות כמו אודינה, בולוניה, צ'זנה ואף בסן מרינו. 12 נבחרות משתתפות בטורניר בניגוד ל-8 שראינו בארץ, והן יחולקו ל-3 בתים מהן תעלנה מנצחת כל בית בתוספת הסגנית הטובה ביותר לחצי הגמר. כל השחקנים אשר נולדו החל מינואר 1996 רשאים להשתתף, לכן בחישוב מהיר ניתן להבין שבעצם מדובר באליפות אירופה עד גיל 23, מכיוון שהחישוב החל עוד מימי המוקדמות. נעשה לכם סדר בבתים ובשמות שאת חלקם תכירו ואת חלקם תלמדו להכיר.

 

בית א

איטליה

היסטוריה: נבחרת איטליה היא הנבחרת המעוטרת ביותר ביורו הצעירות שהחל ב-1972, כאשר הפעם זו תהיה ההשתתפות ה-20 שלה מתוך 25 טורנירים. 5 זכיות יש לאזורי, כולל 3 רצופות ו-5 מתוך 7 תחרויות, שנערכו בשנות ה-90 ותחילת ה-2000 והציגו למעשה את דור הזהב של הכדורגל האיטלקי שהתפוצץ ב-2006 עם הזכייה במונדיאל. בין השמות הבולטים בזכיות ניתן למצוא את קנאברו, נסטה, בופון, טוטי, פירלו, דה רוסי ועוד.

מאמן: את הנבחרת המארחת יוליך לואיג'י די באג'יו (48), שחקן הנבחרת לשעבר, בעל היסטוריה עשירה ברומא ואינטר כקשר אחורי בשנות ה-90, שלאחר פרישתו שימש כסקאוט בנבחרת הבוגרת ומאז סיום היורו בישראל, החל לאמן את הנבחרת הצעירה, זו תהיה אליפותו השלישית.

שחקנים: הסגל האיטלקי נחשב לאחד האיכותיים בטורניר, מלא בשחקני סרייה א' ולא סתם איטליה נחשבת לאחת הפייבורטיות הגדולות. בשער ניתן למצוא את אלכס מרט, שוער נאפולי. את ההגנה ינהיגו ג'יאנלוקה מנצ'יני מאטלנטה, שחקן הנבחרת הבוגרת ואלסנדרו באסטוני מפארמה. הקישור האיטלקי מרשים ביותר ומכיל שחקנים מהנבחרת הבוגרת כמו ניקולו בארלה מקליארי, ניקולה זאניולו ולורנצו פלגריני מרומא, ופדריקו קייזה המצוין מפיורנטינה. שווה לשים את העין גם על הכישרון של ברשיה, סנדרו טונאלי, בן ה-19 בלבד שמבוקש מאוד בקבוצות הגדולות של איטליה. גם בחוד האיטלקים מציגים כוחות עולים ומרעננים בדמות מויסה קין מיובנטוס ופטריק קוטרונה של מילאן. ריקרדו אורסוליני מבולוניה ואנדראה פינמונטי קפטן הנבחרת עד גיל 20 שנכשלה להגיע לגמר המונדיאליטו, ינסו לתרום גם כן.

לסיכום: את הטורניר יפתחו הכחולים מול יריבתם המרה ספרד, מפגש שנערך כבר ב-3 גמרים, כולל בטדי, עם ניצחון של הספרדים. גם בחצי הגמר האחרון נפגשו השתיים כשהספרדים עם ידם על העליונה. אין ספק שהאיטלקים ינסו לנקום ולהגיע הכי רחוק שאפשר, לא נופתע אם משחק הפתיחה בין השניים ישוחזר גם במשחק הנעילה.

פדריקו קייזה
פדריקו קייזה
קרדיט לדף הפייסבוק של פדריקו קייזה


פולין

היסטוריה: לפולנים תהיה זו ההשתתפות השביעית, אך מאז 1994 העפילה רק פעם אחת וגם כן לאליפות הקודמת אותה אירחה. למזלה, הכדורגל הפולני נמצא בשיא פריחתו ומגלה לעולם כשרונות בקצב מסחרר. הפולנים עלו לטורניר בזכות ניצחון חוץ הרואי בפלייאוף על פורטוגל החזקה, ומבחינתם עצם העלייה נחשב להישג ענק.

מאמן: את הנבחרת יאמן צ'סלב מיחנוויץ (49) שאימן במספר קבוצות פולניות ולרשותו גם אליפות וגביע מקומיים. מ-2017 מוליך את הצעירים הפולניים ואחראי על ההעפלה המרשימה.

שחקנים: הסגל הפולני לא משופע בכוכבים ורוב השחקנים מגיעים מהליגה המקומית. בין השחקנים שמומלץ להכיר ולעקוב אחרי ניתן למצוא את רוברט גומני המגן הימני של לך פוזנאן שזומן גם לסגל הנבחרת הבוגרת. שימון זורקובסקי, הקשר ששייך לפיורנטינה. סבסטיאן שימנסקי, קשר לגיה ורשה שיעבור לאחר האליפות לדינמו מוסקבה וקארול סווידרסקי חלוץ פאוק סלוניקי. הכוכב הגדול ביותר של הפולנים באליפות יהיה דויד קובנאצקי. החלוץ, שהושאל באמצע העונה מסמפדוריה לדיסלדורף היה חלק מהנבחרת הבוגרת שכשלה במונדיאל האחרון ברוסיה, אך מחזיק בנתון מרשים של 15 גולים ב-20 הופעות בנבחרת הצעירה.

לסיכום: הפולנים מגיעים לטורניר ללא ציפיות, השחקנים ינסו להרשים את הסקאוטרים של הקבוצות האירופיות, והנבחרת תנסה לעשות סנסציה ולהגיע לחצי הגמר, הסיכויים לא לטובתם, אך הפולנים יודעים שעתידם ורוד מאוד.

 

ספרד

היסטוריה: לספרדים זו תהיה השתתפות 14 בטורניר, שכללו 4 זכיות ו-7 גמרים סך הכול. בין השמות הבולטים שהניפו עם הנבחרת את הגביע ניתן למצוא את מיצ'ל סלגאדו, גוטי, חואן מאטה, אנדר הררה, וטיאגו אלקנטרה ודה חאה שאף זכו בו פעמיים.

מאמן: לואיס דה לה פואנטה (57) מאמן את הנבחרת בשנה האחרונה. לאחר שבעברו אימן את קבוצת המילואים של בילבאו ונכשל באלאבס, התחיל דה לה פואנטה את המסע בנבחרות הצעירות של ספרד עד שקיבל את המשרה המבוקשת, וכעת ינסה להשיב את התואר לספרד בפעם החמישית.

שחקנים: לדה לה פואנטה יש בהחלט עזרים מרשימים כדי לנסות ולהשיב את התואר. בשער ישחק אונאי סימון, עוד שוער מבית היוצר של בילבאו. בהגנה ניתן למצוא את אונאי נונייז מאותה בילבאו, חסוס ואייחו של ריאל מדריד, אלפונסו פדרסה מגן ויאריאל ופול לירולה הכשרוני שגדל ביובנטוס ומשחק כעת בסאסואולו. הקישור, בדומה לנבחרת הבוגרת, הוא נקודת המפתח של הספרדים. עם שמות כמו פביאן רואיז מנאפולי, דני סבאיוס שחקן ריאל מדריד, קרלס סולר כוכב ולנסיה, ג'וניור פירפו מבטיס, פבלו פורנאלס מויאריאל ומארק רוקה קשרה האחורי של אספניול. השם הפחות נוצץ אך כנראה המסקרן ביותר בסגל הספרדי הוא דני אולמו, שעזב בגיל 16 את מחלקת הנוער של ברצלונה והגיע דווקא לדיאנמו זאגרב, מייצרת הכשרונות הקרואטית. הקיץ צפוי הקשר ההתקפי לעזוב את הקרואטים ולהמריא למרכז אירופה, כשהאליפות הזו יכולה לפתוח לו הרבה דלתות. ההתקפה הספרדית פחות נוצצת אך תכלול שחקן אדיר בדמות מיקל אויארסבאל, חלוץ סוסיאדד שכבש שער בכורה השבוע בנבחרת הבוגרת של ספרד.

לסיכום: על פי סוכנויות ההימורים, ספרד נחשבת לפייבוריטית לזכייה וככל הנראה מסיבה מוצדקת, כמויות כישרון בתוספת לניסיון שמתחיל להצטבר לשחקנים המשחקים באחת מ-2 הליגות הטובות בעולם באופן קבע, מעמידים אותה כנבחרת שמסוגלת וצריכה להגיע הכי רחוק שאפשר. אך עם זאת, הספרדים למודי אכזבות מהטורניר הקודם בו הפסידו בגמר ויודעים שכרגיל, רק הם יכולים להכשיל את עצמם, 7 משחקני הסגל הנוכחי היו גם בטורניר ההוא וינסו לכפר על ההפסד. ניפגש בהנפה?

מיקל אויארסבאל
קרדיט לדף הפייסבוק של מיקל אויארסבאל


בלגיה

היסטוריה: לבלגים זו תהיה בסך הכול הופעה שלישית באליפות כאשר הישג השיא שלה היה חצי הגמר ב-2007 עם סגל שהציג שחקנים מהדור הותיק יותר של בלגיה הנוכחית שסיימה במקום השלישי במונדיאל כמו, ורמאלן, ורטונגן ויטסל ופלאייני.

מאמן: יוהאן ואלם (47) היה חלק מסגל הבחרת הבלגית הבינונית של שנות ה-90 ותחילת ה-2000, לפני ההצלחות של השנים האחרונות, ושיחק שנים רבות באיטליה. את קריירת האימון שלו התחיל בקבוצות הנוער של אנדרלכט ואודינזה וזו הקדנציה השנייה שלו כמאמן בלגיה הצעירה. לאחר שכשל להעפיל לשלושת הטורנירים הקודמים, הפעם הצליח במשימתו.

שחקנים: דור הזהב הנוכחי של בלגיה הבוגרת ברובו לא שיחק באליפות אירופה, דבר אשר מסביר לנו שהאליפות היא לא בהכרח כלי מדעי להצלחת הנבחרת בעתיד, אך הנבחרת הנוכחית מציגה מספר כשרונות שמעוניינים להמשיך את ההצלחה של הדור הנוכחי בבוגרים. אנדרלכט בעלת האקדמיה האדירה היא ספקית השחקנים העיקרית עם 5 כאלה, כאשר ההגנה תהיה מורכבת בעיקר משחקניה, סבסטיאן בורנאו הבלם, אליאס קובאוט בשמאל ואלקסיס סאלמייקרס בימין. הקישור יורכב מאורל מנגלה מהמבורג, בריאן היינן שזכה עם גנק באליפות בלגיה ויארי ורשארן בן ה-17 של אנדרלכט, קשר התקפי מצוין וכשרוני שאמור להיות גולת הכותרת הבלגית מהטורניר הזה. בהתקפה יככבו סיבה סחיברס הקפטן מקלאב ברוז' ודודי לוקאבקיו שפרץ העונה בדיסלדורף, אליה הושאל מווטפורד, עם 10 שערי ליגה.

לסיכום: הסגל פחות נוצץ מהשמות המעטרים את הנבחרת הבוגרת, חוסר הניסיון בבמות הגדולות בולט מאוד, וההגרלה קשה ביותר. הבלגים לא מצפים ליותר מדי מהאליפות ומבחינתם ינסו לקדם את שחקניהם ולהשיג הפתעות.

 

בית ב

סרביה

היסטוריה: עבור נבחרת סרביה זו תהיה האליפות החמישית והשלישית הרצופה מאז היפרדותה ממונטנגרו ובסך הכול הופעה מספר 11 מימי יוגוסלביה. מלבד זכייתה של יוגוסלביה בשנת 1978, וסיומה כפיינליסטית ב1990 הצליחו הסרבים להגיע גם לגמרים מפתיעים ב2004 ו-2007 עם שחקנים כמו איבנוביץ' וקולארוב. באליפויות האחרונות לא מצליחה הנבחרת לעבור את שלב הבתים והשנה תנסה לעשות זאת.

מאמן: גוראן דיורוביץ' (47) לשעבר בלם לה קורוניה, סלטה ויגו ונבחרת יוגוסלביה מונה למאמן הנבחרת ב-2017 למרות חוסר ניסיון קודם באימון אך הוכיח את עצמו בזכות קמפיין מוקדמות מרשים כשהקדים את רוסיה ואוסטריה, אותה הוא יפגוש פעם נוספת גם באליפות עצמה.

שחקנים: הסגל הסרבי משופע בשחקנים פחות מוכרים שרובם מקורם בליגה הסרבית, אך עם זאת מספר כוכבים ברמה גבוהה מאוד שאמורים להוביל ולהנהיג את הנבחרת. בהגנה ניתן למצוא את ניקולה מילנקוביץ' הבלם/מגן האדיר של פיורנטינה שמבוקש מאוד באתלטיקו מדריד והוא כבר שחקן קבוע בהרכב הנבחרת הבוגרת כולל במונדיאל. איתו ישחק ווקאסין יוקאנוביץ' בלם בורדו. בקישור ניתן למצוא את סשה לוקיץ' שפרץ העונה בטורינו ואת אנדריאה זיבקוביץ' מבנפיקה שגם לו ניסיון בנבחרת הבוגרת. נמניה ראדוניץ' שעבר בקיץ האחרון למארסיי יהיה העוזר של הכוכב הגדול של סרביה ואולי אף של הטורניר כולו. לוקה יוביץ' מגיע לאליפות הזו במעמד על – מעבר יוקרתי בשווי 60 מיליון יורו מפרנקפורט לריאל מדריד מציב אותו כאחד מהחלוצים המסקרנים בעולם אחרי עונה מרהיבה בקבוצה הגרמנית שהסתיימה עם 27 שערים בכל המסגרות.

לסיכום: לסרבים יהיה קרב עיקש ככל הנראה עם נבחרת דנמרק על המקום ה-2 בבית וניסיון להעפיל לחצי הגמר כסגנית הטובה ביותר. הסרבים יודעים שהם תלויים רבות ביכולתו של יוביץ' ומאמינים שביום טוב שלו יוכלו להפתיע אף את גרמניה ולכבוש גם את המקום הראשון. נקודת החולשה של הסרבים היא ככל הנראה הפער הגדול בין כוכביה לשאר שחקניה ומטרתו של דיורוביץ' תהיה לאזן את העסק ולהוביל להצלחה.

לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ', כוכב בהתהוות. Credit to "Eintracht Frankfurt" facebook page


דנמרק

היסטוריה: לדנים מצפון אירופה זו תהיה הופעה שמינית בטורניר כאשר פעמיים הצליחה להגיע הנבחרת באדום לחצי הגמר. בשנת 1992 בה זכתה הנבחרת הבוגרת באליפות אירופה, ו2015 עם השחקנים שמעטרים את הנבחרת הבוגרת הנוכחית כמו יוסוף פאולסן, פייר אמיל הוייברג ואנדראס כריסטנסן.

מאמן: נילס פרדריקסן (50) הוא המאמן היחידי באליפות ללא היסטוריה כשחקן. אימן את לינגבי ואסביירג הקטנות לפני שמונה למאמן הנבחרת הצעירה ב-2015 והוא צפוי לעזוב בתום הטורניר ללא קשר לתוצאת הנבחרת.

שחקנים: למרות שלא מדובר בשמות נוצצים במיוחד, לדנים נבחרת מאוד כשרונית במגוון עמדות ובעלת שחקנים ששווה לעקוב אחריהם. צמד הבלמים יואכים אנדרסן מסמפדוריה ויקוב ראסמוסן מאמפולי שהוכיחו את עצמם בליגה האיטלקית הקשה. מגנים ימניים מצוינים בדמות יואקים מאהלה אלוף בלגיה עם גנק וראסמוס קריסטנסן שהבליח העונה בכמה משחקים במדי אייאקס. הקישור יורכב מפיליפ בילינג מהיורדת הטרייה לצ'מפיונשיפ האדרספילד ומתיאס ינסן שמיעט לקבל הזדמנויות העונה בסלטה ויגו. גולת הכותרת של הדנים תבוא מכיוון ההתקפה, כאשר השם המוכר ביותר הוא של יקוב ברון לארסן שפרץ העונה בדורטמונד, ואיתו כשרונות גדולים בדמות רוברט סקוב שכבש 30 שערים במדי אלופת דנמרק קופנהאגן מעמדת הכנף וזכה להופעת בכורה במדי נבחרת דנמרק הבוגרת, מיקאל דואלונד שהגיע לדינמו קייב העונה ואנדראס סקוב אולסן בן ה-19 שכבש לא פחות מ-26 שערים במדי נורדסלנד העונה.

לסיכום: הדנים רואים עצמם כאחת המועמדות להפתיע בטורניר ולהיות אחד הסוסים השחורים של הטורניר. ברוב אתרי ההימורים מדורגים הדנים לפני נבחרת סרביה ומטרתם תהיה כמובן לסיים לפניהם ולנסות להגיע לחצי הגמר. המשחק בין השתיים ייערך בסיבוב המשחקים האחרון בטרייסטה כאשר שתי הנבחרות יידעו כבר מה משימתן, צפו לקרב מותח.

 

גרמניה

היסטוריה: עבור הגרמנים זו תהיה ההופעה ה-12 באליפות אירופה, ובידיהם שתי זכיות. הראשונה ב-2009 עם בסיס השחקנים שהביאו את הגביע העולמי ב-2014: אוזיל, נוייר, בואטנג, חדירה והומלס. האליפות השנייה הגיעה בטורניר האחרון, 2017, בזכות ניצחון על ספרד בקראקוב בהנהגתו של סרג' גנאברי. מהנבחרת ההיא עוד לא צמחו גיבורים לנבחרת הבוגרת אבל אנו יודעים שההצלחה בנושא היא לא דבר מיידי, מה גם שהכוח הייחודי של אותה נבחרת היה שיתוף הפעולה בין השחקנים ולאו דווקא שמותם.

מאמן: שטפן קונץ (56) היה חלוץ אימתני בבונדסליגה בשנות ה-90 והיה גם בורג חשוב בזכייה של גרמניה ביורו 96' כולל שער בחצי הגמר ופתיחה בהרכב במשחק הגמר לצד יורגן קלינסמן. לאחר פרישתו אימן בקבוצות קטנות, ואף שימש כנשיאה של קייזרסלאוטרן, הקבוצה איתה היה מזוהה מכל. ב2016 קיבל את משרת האימון לנבחרת הצעירה והיה אחראי על הזכייה המרהיבה בפולין, אותה ינסה לשחזר פעם נוספת עם החבורה המוכשרת שבידו.

שחקנים: הנבחרת מתהדרת ב-4 שחקנים שהיו בסגל שזכה בטורניר הקודם והם ייעזרו ב-19 הנוספים במטרה לשחזר את ההישג. סיטואציית השוער עדיין לא ברורה, כמו בנבחרת הבוגרת, כאשר על האפודה ייאבקו פלוריאן מולר שוער מיינץ, ואלכסנדר נובל משאלקה. ההגנה הגרמנית היא החולייה החזקה והיא תהיה מושתתת על שחקני הנבחרת הבוגרת ג'ונתן טאה, בלמה של לברקוזן, ולוקאס קלוסטרמן, המגן היצירתי של לייפציג, ביחד איתם באומגרטל קפטן הנבחרת משטוטגרט, ולדמאר אנטון מהאנובר ומקיסמיליאן מיטלשטדט מגנה של הרטה ברלין. מספר קשרים יצירתיים עומדים לרשות קונץ בדמות מחמוד דאהוד מדורטמונד, פלוריאן נויהאוס שפרץ העונה במנשנגלאדבך, נדים אמירי של הופנהיים ומקסימיליאן אגשטיין מברמן. מאחוריהם יוכל לנהל את המשחק ארנה מאייר מהרטה ברלין. כמו בנבחרת הבוגרת גם כאן ההתקפה פחות זוהרת ושחקני בונדסליגה לגיטימיים בדמות מרקו ריכטר מאוגסבורג, לוקה ואלדשמידט מפרייבורג ויוהנס אגשטיין, האגשטיין הצעיר יותר יצטרכו להיות המוציאים לפועל.

לסיכום: הגרמנים הם בין הפייבוריטים לזכייה לפי אתרי ההימורים, וללא ספק הנבחרת החזקה בבית, הם אמורים לעשות את משימתם ולהעפיל לפחות לחצי הגמר, ושם, אם הכוכבים יסתדרו והכול יהיה לטובתם אולי אף להניף את הגביע פעם נוספת.

גרמניה עד 21 2017
יחגגו שוב? גרמניה זוכת 2017
Credit to "UEFA Under-21 Championship" Facebook page


אוסטריה

היסטוריה: עבור האוסטרים מדובר בהעפלה היסטורית וראשונה אי פעם. הם עשו זאת אחרי ניצחונות על יוון בפלייאוף, לאחר שסיימו במקום ה-2 בבית עם סרביה ורוסיה.

מאמן: את הנבחרת הצנועה הזו מאמן ורנר גרגוריץ' (61, אביו של מיכאל, חלוץ אוגסבורג), שבתחילת שנות ה-2000 היה מאמן בכיר בליגה האוסטרית אך בשנים האחרונות אימן קבוצות נחותות יותר בכדורגל האוסטרי. מ-2012 הוא האחראי על הפרוייקט של אוסטריה הצעירה, שהצליח לשאת פירות בפעם הראשונה בעצם ההעפלה לטורניר.

שחקנים: כל השחקנים האוסטרים משחקים בליגה האוסטרית או הגרמנית ובין המוכרים יותר ניתן למצוא את: קווין דאנסו, בלמה של אוגסבורג. פיליפ לינהארט, בלמה של פרייבורג שגדל בריאל מדריד. סטפן פוש, בלם הופנהיים, ומרקו פרידל מגנה של ורדר ברמן. שני הכוכבים המרכזיים של הנבחרת הזו מגיעים מאלופת אוסטריה זצלבורג, והם הקשרים שאבר שלאגר והאנס וולף. שלאגר הוא קשר מרכזי שכבר הפך להיות שחקן חשוב גם בנבחרת הבוגרת, בעוד וולף הוא הקשר היצירתי והמגוון, והחל מהעונה הבאה תוכלו לראות אותו בקבוצת האם של פרוייקט רד בול, לייפציג.

לסיכום: לנבחרת האוסטרית אין יותר מדי מה למכור בבית הזה, ולפעמים הגעה לטורניר ללא לחץ יכולה להוליד לדברים חיוביים, האוסטרים צמאים להצלחה לאומית וינסו להפתיע את שאר אירופה במסעם באיטליה.

 

בית ג

צרפת

היסטוריה: למרות ההיסטוריה העשירה של הטריקולור הבוגרים, במסגרת צעירותם ההצלחות הן לא באותו סדר גודל. זו תהיה האליפות התשיעית של הצרפתים כאשר ברשותם זכייה באליפות 1988 שהציגה לעולם את לורן בלאן ואריק קאנטונה, וסגנות ב-2002. ההשתפות האחרונה של הצרפתים הייתה ב-2006, כאשר ב-2007 אפילו ישראל הצליחה להדיחם בשלב הפלייאוף. למזלם, קיבלו הצרפתים הגרלה מאוד נוחה והם טיילו לטורניר הגמר.

מאמן: האיש שהחזיר את הצרפתים לטורניר הוא סילבן ריפול (47) שעבד לאורך שנים עם כריסטיאן גורקוף האגדי בלוריאן, והיה לממשיכו לאחר עזיבתו. לאחר שנתיים וחצי פוטר מהמועדון ולפני שנתיים מונה למאמן צרפת הצעירה.

שחקנים: הצרפתים מציגים את אחד הסגלים העמוקים והמרשימים וזאת לאחר שויתרו על חלק מהשחקנים שהיו רשאים לריפול אך לא זומנו עקב העומס שהם צברו, לדוג': בנג'מין פבארד, לוקאס הרננדז, קינגסלי קומאן ואוסמן דמבלה. בשער של הצרפתים יעמוד פול ברנרדוני שהרשים במדי נים העונה. צמד הבלמים המרשימים של לייפציג, איברהימה קונאטה ודאיו אופמקנו יהיו העוגן ההגנתי כמו שעשו בהגנה החזקה בגרמניה. הם ייעזרו בבאלו-טורה מגן מונאקו ובקולין דאגבה שקיבל את ההזדמנויות שלו בפ.ס.ז'. הקישור האחורי ייפול על כתפיהם של הקפטן לוקה טוסארט מליון ומתאו גאונדוזי שפרץ לחיינו העונה בארסנל. החבורה הכישרונית שהוליכה את ליל למקום ה-2 בצרפת כללה את ג'ונתן איקונה וג'ונתן במבה, שאמורים לעשות פלאים גם בנבחרת. ואיתם גם הצמד הקטלני מליון, חוסאם אוואר הקשר היצירתי והמבריק, והחלוץ האימתני מוסה דמבלה. השניים היו אחראים על 47 שערים העונה בצוותא. עוד שמות ששווה לזכור הם ז'אן פיליפ מטטה שעבר העונה מליון למיינץ וכבש בצרורות, ומרקוס תוראם, הבן של ליליאן, מגנגאן שזומן בעקבות פציעתו של מרטין טרייר.

לסיכום: הצרפתים יודעים שבשנים האחרונות הם אחראים על כמה מהכשרונות הגדולים בעולם, והעבודה האדירה שנעשית במחלקות הנוער מתבטאת על המגרש. למרות שהסגל הוא לא החזק ביותר שיכלו הצרפתים להעמיד על הנייר, מדובר בשחקנים שיש להם הרבה מה להוכיח ומסוגלים להגיע עד למשחק הגמר באודינה ב-30 ביוני.

חוסאם אוואר
קרדיט לדף הפייסבוק של חוסאם אוואר


קרואטיה

היסטוריה: עבור הקרואטים, סגני אלופת העולם בבוגרים, זו תהיה אליפות שלישית, כאשר בשתי האליפויות הקודמות הודחו בשלב הבתים. השנה ינסו לעבור את המחסום הזה. בשלב המוקדמות הקדימו את יוון בזכות ניצחון במפגשים הפנימיים ועלו לטורניר באיטליה.

מאמן: ננאד גרצאן (57) היה מאמן לגיטימי בקרואטיה ואף אימן בכל קבוצות הצמרת: דינאמו זאגרב, היידוק ספליט ורייקה. משנת 2013 הוא מאמן הנבחרת הצעירה ואחרי 6 שנים הגיע להישג המרכזי שלו בקריירת האימון – העפלה ליורו הצעירות.

שחקנים: בניגוד לנבחרת הבוגרת משופעת הכוכבים, השחקנים הקרואטים הצעירים לא ממהרים לעזוב את הליגה המקומית, ורוב השמות בטורניר יהיו אלמוניים לצופה הממוצע, בין היותר מוכרים ניתן למצוא את פיליפ בנקוביץ' וניקולה קאטיץ' בלמי סלטיק וריינג'רס בהתאמה, קריסטיאן ביסטרויבץ' וניקולה ולאסיץ' שהרשימו בקישור צסקא מוסקבה כשהאחרון מושאל מאברטון. אלן חלילוביץ' שהיה סביבו הייפ גדול בימיו בברצלונה וכיום נמצא בסטנדרט ליאז' אחרי שגם במילאן לא מצא את מקומו, ויוסיפ בראקלו, שחקן הכנף מוולפסבורג שכבר קיבל הזדמנויות בנבחרת הבוגרת של קרואטיה.

לסיכום: הקרואטים יודעים שבבית קשה כמו שקיבלו, סיכוייהם קטנים, אך הנבחרת המשובצת הקשוחה יודעת לעשות חיים קשים לכל נבחרת שתבוא בקרבתם ותוצאת תיקו מול איטליה בתוספת ניצחון על דנמרק במשחקי ההכנה לטורניר הצליחו להוכיח זאת.


אנגליה

היסטוריה: לנבחרת שלוש האריות זו תהיה ההשתתפות ה-15 באליפות ולרשותם 2 זכיות בשנות ה-80, אז הטורניר היה במתכונת נוק אאוט בדומה לליגת האלופות ולא כטורניר רציף. האנגלים היו ב-6 האליפויות האחרונות ובהן הגיעו למקום ה-2 ב-2009 עם ג'יימס מילנר ותאו וולקוט, ולחצי הגמר בטורניר האחרון.

מאמן: איידי בות'רויד (48) היה מאמנה של ווטפורד כשזו ביקרה לעונה אחת בפריימר ליג, אך ירד איתה בחזרה לליגה השנייה. מאז ירד ברמתו ואף אימן בליגה הרביעית באנגליה. מ-2014 הוא מאמן בנבחרות הנוער האנגליות, וב-2016 עבר לאמן את הנבחרת הצעירה לאחר שקודמו בתפקיד גארת' סאותג'ייט הוקפץ לנבחרת הבוגרת. בות'רויד הוביל את הנבחרת לחצי הגמר בטורניר הקודם והפעם ינסה לעשות עוד צעד קדימה.

שחקנים: כרגיל, האנגלים מאמינים שנבחרתם היא החזקה ביותר, ורמת הציפיות של האוהדים בשמיים. יכול להיות שבאמת היה לכך ביסוס אם הסגל היה מלא בכל השחקנים האפשריים מבחינת קריטריון הגיל, אלכסנדר-ארנולד, ג'ו גומז, סאנצ'ו, לופטוס-צ'יק, האדסון-אודוי וראשפורד הם רק חלק מהשמות שנשארו בחוץ. אז "אנגליה הצעירה ב'" תורכב מאנגוס גאן בשער, שוערה של סאות'האמפטון. בהגנה השם הבולט הוא המגן ארון וואן-ביסאקה מקריסטאל פאלאס שמבוקש מאוד במנצ'סטר יונייטד.

חוץ ממנו נוכל למצוא שם שחקני צ'מפיונשיפ בדמות פיקאיו טומורי שהושאל מצ'לסי לדרבי ולויד קלי מגנה החדש של בורנמות' שהגיע אליה מבריסטול. בקישור השמות כבר יותר מוכרים והכישרון שלהם הוא אדיר. פיל פודן ממנצ'סטר סיטי, ריאן ססניון שחווה עונת בכורה לא פשוטה בפריימר ליג בגיל 19, מייסון מאונט שמדובר רבות כיורשו העתידי של למפארד בצ'לסי וחווה עונה מעולה בדרבי, מורגן גיבס וויט שהראה ניצוצות אדירים בוולבס, או ארבעת השחקנים שלסטר שלחה לסגל אחרי עונה מרשימה: ג'יימס מדיסון, חמזה צ'אודורי, הארבי בארנס ודמאריי גריי.

גם בהתקפה ניתן למצוא כשרונות אדירים ביניהם שני הדומיניקים שהביאו לאנגליה את גביע העולם עד גיל ה-20 לפני שנתיים, סולנקה שעבר העונה מליברפול לבורנמות' וקאלברט-לווין מאברטון, ריס נלסון שנתן עונה אדירה כמושאל מארסנל להופנהיים וגם תמי אברהם שהוא סקורר מוכח בליגה השנייה באנגליה כמו שהוכיח גם העונה באסטון וילה ונראה שהוא יהיה שחקן חשוב בפריימר ליג בעונה הבאה, בין אם בקבוצת האם שלו, צ'לסי או במקום אחר.

לסיכום: כמו בכל טורניר האנגלים בטוחים שהם יזכו, הסגל שלהם אכן לא נופל מאף נבחרת גדולה אחרת, אך יכול להיות שהבינוניות בהגנה תהיה בעוכריהם. המשחק הקריטי של האנגלים יהיה כבר בפתיחת הטורניר מול הצרפתים בצ'זנה, קרב שיוכל כבר בתחילת הטורניר להכריע את זהות המקום הראשון בבית.

Tammy Abraham תמי אברהם
Credit to "Tammy Abraham" Facebook page

 

רומניה

היסטוריה: עבור הרומנים תהיה זו הופעה שנייה בלבד בטורניר אחרי שסיימו במקום האחרון ב-1998, טורניר אותו הם אירחו. הם עשו זאת בזכות קמפיין מוקדמות מרשים שכלל העפלה מהמקום הראשון בבית שכלל את פורטוגל, שוויץ וויילס, למרות שבטרם ההגרלה היו רק בדרג השלישי.

מאמן: מי שאחראי על ההישג הכביר הזה הוא שחקן העבר הרומני מירל ראדוי (38), המאמן הצעיר באליפות, שהגיע לאימון הנבחרת אחרי שנת אימון בסטיאווה בוקרשט. את קמפיין המוקדמות פתח דניאל איסאילה, שהתפתה להצעה שהגיעה אליו מערב הסעודית והשאיר את סיום המשימה לראדוי, שתפס את ההזדמנות בשתי ידיים ולקח את מדינתו לטורניר היסטורי.

שחקנים: השחקן המרכזי של הרומנים הוא גם הקפטן וגם השחקן שיצטרך לעבוד הכי הרבה בטורניר, איבן ראדו, שוערה של גנואה שנתן עונה אדירה ועזר לקבוצתו להישאר בליגה וכבר סומן על ידי רומא לעונה הבאה. אם בכל זאת יעשו הרומנים מאמץ להשיג שערים הם ייעזרו בשחקני הנבחרת הבוגרת, יאניס חאג'י, הבן של גיאורגי חאג'י האגדי, שעושה פלאים בויטורול, קבוצתו של אביו. דניס מאן, שחקן הכנף המוכשר שהראה יכולת אדירה בשתי העונות האחרונות בסטיאווה, וג'ורג' פושקאש, אין קשר לפרנץ, חלוץ שגדל באינטר ושיחק העונה בפאלרמו בסרייה ב'.

לסיכום: הרומנים מודעים לכך שהם כנראה הנבחרת החלשה בטורניר, אין להם מה להפסיד והם פשוט יבואו ליהנות, לתת אווירה טובה בעזרת תלבושות צבעוניות ואולי אפילו להפתיע את אירופה.

 

אז זהו, אתם מוכנים לאליפות, הכינו את עצמכם לשבועיים אינטנסיביים של כדורגל צעיר וחצוף, כשרונות אדירים, כדורגל התקפי, אווירה אדירה והכנה קטנה לקראת אליפות אירופה האמיתית בשנה הבאה. שהטוב ביותר ינצח – ושנישאר צעירים לנצח.

יורו עד 21

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח