עלייה וקוץ בה – על העולות החדשות בליגות המרכזיות – חלק א'

בעשור האחרון שליש מהעולות החדשות בפרמייר ליג נושרות מיד בחזרה לליגה השנייה ואלו ששורדות לא מחזיקות זמן רב לאחר מכן, ונראה שהמשימה רק נהיית קשה יותר ויותר, הפערים הכלכליים בין הליגות גדלים וכדי להצליח להישאר בליגה של הגדולים צריך לעשות משהו מיוחד ויוצא דופן.

12 עולות חדשות יפציעו על כר הדשא של ארבעת הליגות הבכירות באירופה וינסו לעשות הכול על מנת להשיג מספיק נקודות כדי להישאר בחזית הכדורגל העולמי. לכל קבוצה סיפור משלה, סגנון משלה, תקציב משלה וייחוד משלה, אך לכולם מטרה אחת – לשרוד.

אנגליה

נוריץ' סיטי

תארים: 2 גביעי ליגה (1961/2, 1984/5)

עונות בליגה הבכירה עד כה: 25

רכישות בולטות: ראלף פהארמן (30, שוער גרמני, מושאל משאלקה ב- 3 מיליון יורו), סאם ביירם (25, מגן ימני, 830 אלף יורו מווסטהאם), איברהים אמאדו (26, קשר אחורי צרפתי, מושאל מסביליה) פטריק רוברטס (22, כנף, מושאל ממנצ'סטר סיטי אחרי השאלה בג'ירונה), יוסיפ דרמיץ' (26, חלוץ שוויצרי, העברה חופשית ממנשנגלאדבך).

מאמן: דניאל פארקה, הגרמני בן ה-42 יחל את עונתו השלישית בנוריץ' והראשונה בפריימר ליג, לאחר שהגיע אליה מבית היוצר המבוקש של מחלקת הנוער בדורטמונד, שהביאה בשנים האחרונות לא מעט מאמנים לאנגליה. פארקה, בעזרת לא מעט שחקנים שהביא עמו מגרמניה עשה שיפור אדיר בקארו רואד כשבתוך עונה לקח את הקבוצה מהמקום ה-14, למקום הראשון ולפריימר ליג.

אצטדיון: הקארוו רואד נמצא בפרברי העיירה הקטנה נוריץ', אשר נמצאת בחלקה המזרחי ביותר של אנגליה, ומונה כ-140 אלף תושבים. האצטדיון, שנבנה ב-1935 ושופץ והותאם לדרישות ההתאחדות, מכיל כעת מעל ל-27,000 מקומות באווירה אנגלית-ביתית טיפוסית כאשר הקהל נמצא קרוב מאוד למתרחש על כר הדשא. באחת מפינות האצטדיון, שקרוי על שם הרחוב בו נמצא, קיים בית מלון שמכיל 150 חדרים וכולל נוף ישיר לפנים האצטדיון.

ואלה שמות: נוריץ' של השנים האחרונות היא קבוצת פריימרליג מתנדנדת. בשנת 2009 עוד הספיקו "הכנריות" לשחק בליגה השלישית, אך מאז, 4 עליות ליגה, 2 ירידות, תנודות כלכליות אסטרונומיות ועוד, כאשר כעת המטרה ברורה: להפסיק עם התנודות ולהפוך להיות קבוצת פריימר ליג יציבה.

פארקה בנה במהלך העונה הקודמת קבוצה התקפית ומלהיבה במיוחד שמורכבת מתמהיל נהדר בין כשרונות צעירים לותיקים סמכותיים, 93 שערי ליגה, כשמתוכם רק פנדל אחד הם ההוכחה המוחצת לחוזקה ההתקפית של הצהובים-ירוקים. טימו פוקי, הפיני בן ה-29 היה הבורג המרכזי במערך של פארקה, כאשר כבש 29 שערים ובישל עוד 10. החלוץ, שנכשל בסביליה, שאלקה וסלטיק מצא לעצמו בית חם במזרח אנגליה וינסה להטביע את חותמו בפריימר ליג.

הוא ייעזר בשחקני הכנף המצוינים אמיליאנו בואנדיה הארגנטינאי, שהיה אחראי על 20 שערי ליגה, ואונל הרננדז הקובני ממוצא גרמני שמצידו סיפק 8 שערים בתוספת 10 בישולים. הקבוצה בעלת האופי הגרמני מציגה שחקנים שגדלו וחונכו בבונדסליגה ובזכות האמון בפארקה הגיעו כדי להיות חלק מהפרוייקט.

בנוסף להרננדז שהזכרנו ניתן למצוא גם בקישור הקבוצה את מרקו סטיפרמן, מוריץ לייטנר, טום טרייבול ומריו וראנצ'יץ' הבוסני שגדל במיינץ. אפילו השוייצרים טים קלוזה ויוסיפ דרמיץ' הם בעלי היסטוריה בבונדסליגה וכך גם כמובן הרכש המרכזי, ראלף פהארמן השוער המצוין שנופה משאלקה וככל הנראה יקדים בשער את טים קרול הותיק.

חלק משמעותי מאוד בעלייה שייך לשחקנים הצעירים האנגליים שאמורים להמשיך ולהיות מרכזיים גם העונה. הבלם הכשרוני בן גודפריי (21), ג'מאל לואיס (21) המגן השמאלי שבחר לייצג את נבחרת צפון אירלנד, ילד הפלא בקישור טוד קאנטוול (21), ומקס אארונס (19) המגן הימני שמתוכנן כבר להיות המכירה היקרה בתולדות נוריץ' אחרי העונה הזו. הקשר אלכס טטיי הנורבגי הוא השריד היחיד לתקופה האחרונה בפריימר ליג וינסה להעניק מניסיונו לחבורה המסקרנת והאופטימית שפתחה את העונה מול ליברפול.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט : 19 (92.3 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. אמיליאנו בואנדיה ומקס אארונס (8 מיליון יורו) 3. איברהים אמאדו (7 מיליון יורו)

Credit To Norwich City Facebook Page

שפילד יונייטד

תארים: אליפות אנגליה (1897/8), 4 גביעי אנגליה (1898/9, 1901/02, 1914/5, 1924/5)

עונות בליגה הבכירה עד כה: 61

רכישות בולטות: פיל ג'אגיילקה (36, בלם, העברה חופשית מאברטון), מוחמד בסיץ' (26, קשר אחורי בוסני, מושאל מאברטון) לוק פרימן (27, קשר, 5.6 מיליון יורו מק.פ.ר), בן אוסבורן (24, קשר, העברה חופשית מנוטינגהאם פורסט), קאלום רובינסון (24, שחקן כנף אירי, 7.8 מיליון מפרסטון), ליס מוסט (23, חלוץ צרפתי, 11 מיליון יורו מבורנמות'), אולי מק'בורני (23, חלוץ סקוטי, 19.1 מיליון מסוונסי – שיא מועדון)

מאמן: כריס ווילדר בן ה-51, עבר כברת דרך כמאמן עד להגעתו לשיא כעת בשפילד יונייטד, הקבוצה בה החל את הקריירה כשחקן. אחרי לא מעט שנים במחוזות הליגה הרביעית, הצליח לעלות ליגה ביחד עם נורת'האמפטון הקטנה, וקודם לשפילד יונייטד, אז בליגה השלישית. תוך שלוש שנים בלבד, עשה את הבלתי ייאמן והחזיר את האדומים-לבנים לליגה הבכירה אחרי 13 שנה. ווילדר דבק בכל שנותיו בשפילד במערך שלושת הבלמים ונראה שישתמש בו גם העונה. אחרי העבודה המדהימה שעשה בקבוצה הצנועה, גם עונה לא מוצלחת ככל הנראה לא תחבל במעמדו של הכוכב של הבראמל ליין.

אצטדיון: הבראמל ליין הוא האצטדיון המקצועני הותיק ביותר בעולם והוא נפתח כבר בשנת 1855, והוא משמש כאצטדיונה הביתי של שפילד יונייטד מאז הקמתה ב-1889. האצטדיון ממוקם בצמוד למרכז העיר, בניגוד להילסבורו הטראגי של שפילד וונסדי שיותר מרוחק. לאחר ועדת טיילור עקב אותו אסון בהילסבורו, צומצם הבראמל ליין לכדי 32,609 מקומות ישיבה. גם הבראמל ליין טומן בחובו בית מלון, אשר נמצא מאחורי היציע הדרומי.

ואלה שמות: סיום עונת 2006/07 היה אחד הדרמטיים שידעה הפריימר ליג. וויגאן מנצחת 2-1 את שפילד יונייטד בזכות שער שכבש דיוויד אנסוורת', שעבר רק בינואר משפילד לוויגאן, והשאיר את קבוצתו בליגה בעוד העולה החדשה, שפילד, שבה מהר מאוד למחוזות הצ'מפיונשיפ. נקודת האור העיקרית מאותה עונה היה פיל ג'אגיילקה, בלם תמיר וחסון שעבר בסיום אותה עונה לאברטון. אחרי 12 עונות, 6 מתוכם כקפטן, 40 הופעות בנבחרת אנגליה כולל מונדיאל אחד, ג'אגיילקה חוזר הביתה בגיל 36 כסמל היסטורי למועדון וכהשראה לסגל השחקנים האלמוני יחסית שמציג כריס ווילדר.

עליית הליגה הושגה כאשר הסגל מורכב משחקנים בריטים בלבד, דבר יוצא דופן בנוף המודרני של הכדורגל האנגלי, כאשר רק שלושה שחקנים זרים יעטרו את הסגל השנה, ויהיו הלא-בריטים הראשונים מאז עונת 15/16. הכדורגל של ווילדר מבוסס על קשיחות בריטית ותשוקה אדירה למשחק. הביטוי העיקרי לתשוקה האדירה הוא בילי שארפ, חלוץ וקפטן הקבוצה בן ה-33, לו מעל 100 שערים ב-3 קדנציות בשפילד כולל 23 קריטיים בעונה שעברה. 2 הופעות פריימר ליג בלבד יש לשארפ במדי סאות'האמפטון והעונה יגשים חלום שהיה נראה רחוק מאוד.

שארפ הוא מלך השערים האנגלי של המאה ה-21 על אף המראה המגושם והאיטי והוא נחשב לאחת הדמויות האהודות בעולם הכדורגל האנגלי שמחוץ לפריימר ליג. מלבד שני הסמלים הגדולים של הקבוצה ניתן יהיה למצוא את דין הנדרסון, השוער הצעיר שמושאל לעונה נוספת ממנצ'סטר יונייטד והיה בעונה האחרונה המוביל בצ'מפיונשיפ במשחקים ללא ספיגה עם כמעט 50 אחוז מהמשחקים. שפילד אמנם ביצעו רכש משמעותי באופן יחסי לחלק הקדמי שכולל את ארבעת ההעברות היקרות בתולדותיה, אך רוב השחקנים מגיעים מהצ'מפיונשיפ ורמתם עלולה שלא להספיק.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 20 (70.15 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. אולי מק'בורני (8 מיליון יורו) 2. ג'ק אוקונל (בלם, 6.5 מיליון יורו) 3. ג'ון איגן (בלם, 5.5 מיליון יורו)

Credit to Sheffield United Facebook Page

 

אסטון וילה

תארים: אליפות אירופה (1981/2), 7 אליפויות אנגליה (1893/4, 1895/6, 1896/7, 1898/9, 1899/00, 1909/10, 1980/1), 7 גביעי אנגליה (האחרון ב-1956/7), 5 גביעי ליגה (האחרון ב-1995/6), סופר קאפ אירופי וסופר אנגלי.

עונות בליגה הבכירה עד כה: 105

רכישות בולטות: טום היטון (33, שוער, 8.8 מיליון יורו מברנלי) אזרי קונסה (21, בלם, 13.3 מיליון מברנטפורד), ביורן אנגלס (24, בלם בלגי, 8 מיליון מריימס), מאט טארגט (23, מגן שמאלי, 15.6 מיליון מסאות'האמפטון), מרבלוס נקאמבה (25, קשר אחורי זימבבוואי, 12 מיליון יורו מקלאב ברוז'), דאגלס לואיז ( 21, קשר בריזלאי, 16.8 מיליון ממנצ'סטר סיטי אחרי השאלה בג'ירונה), מחמוד טרזגה (24, שחקן כנף מצרי, 10 מיליון מקאשימפסה), חוטה (28, שחקן כנף ספרדי, 4.5 מיליון מבירמינגהאם), ווסלי (22, חלוץ ברזילאי, 25 מיליון יורו מקלאב ברוז' – שיא מועדון).

מאמן: באוקטובר האחרון, אחרי עוד פתיחת עונה כושלת תחת סטיב ברוס, באסטון וילה הבינו שזה להיות או לחדול. בתום אותה עונה כספי הפריימר ליג יופסקו להגיע לוילה פארק, ואת החוזים הנוכחיים של השחקנים יהיה קשה להחזיק. המועדון החליט על זעזוע ומינה את דין סמית', שעשה עבודה נהדרת בברנטפורד הקטנה, וחשוב מכך, אוהד אסטון וילה שחיבר מחדש את השחקנים והאוהדים לקבוצה. המשך עונה אדירה, כולל 10 ניצחונות רצופים, הובילה את הקבוצה מהמקום ה-14 למקום ה-5 ולפלייאוף, שם כבר היו בלתי ניתנים לעצירה. על אף הנחתת השמות היקרים והניסיון להשיב את היוקרה של וילה בחזרה לפריימר ליג, סמית' נשאר במועדון וינסה להמשיך לקדם אותו.

אצטדיון: הוילה-פארק נמצא בצפון העיר בירמינגהאם, אחת משלושת הערים הגדולות באנגליה, שתשוב לארח משחקי פריימר ליג. 42,682 מקומות ישיבה קיימים באצטדיון שנבנה עם הקמתה של אסטון וילה ב-1897, כאשר בשיאו אכלס למעלה מ75,000 צופים למשחק גביע אנגלי ב-1946. האצטדיון שימש לאירוח משחקי מונדיאל 1966 ויורו 1996 בהצלחה רבה. הוא יהיה האצטדיון ה-8 בגודלו העונה בפריימר ליג, לפני אצטדיוניהם של צ'לסי ואברטון והוא עוד כלי נוסף במטרה להחזיר את אסטון וילה לימיה הגדולים.

ואלה שמות: אסטון וילה החליטו לפתוח את הארנק, ובגדול. רק יובנטוס, ברצלונה, ריאל ואתלטיקו מדריד שילמו יותר כסף בחלון ההעברות הנוכחי מאסטון וילה, שאף לא מכרה בכסף שחקן אחד. וילה אף בזבזו כבר יותר מפולהאם, שמסע הרכש ההזוי שלהם בעונה שעברה הוביל אותם לירידת ליגה, אך בוילה מאמינים שאצלם זה אחרת.

נאסיף סאוויריס, הבעלים המצרי של המועדון ואחד האנשים העשירים באפריקה מבין שכדי להיות בליגה של הגדולים צריך לשלם, לאו דווקא לשמות גדולים שאולי עבר זמנם כמו שקרה בפולהאם, אלא דווקא לשחקנים צעירים וכשרוניים עם פוטנציאל לעתיד. בין השמות המעניינים ניתן למצוא את מוחמד טרזגה המצרי, שהיה מבוקש מאוד במארסיי וגלאטסראי אך שוכנע להגיע על ידי סאוויריס, בן ארצו, דאגלס לואיז וווסלי, הברזילאים הראשונים בתולדות וילה, וטום היטון, אחד השוערים הבולטים בשנים האחרונות באנגליה, שישים קץ לתחרות בין שלושת השוערים של וילה בעונה הקודמת.

ואולי ההישג הגדול ביותר של וילה הקיץ הוא בכלל השמירה על השחקנים שהעלו אותם לפריימר ליג: 35 מיליון יורו שולמו רק כדי להשאיר את המושאלים טיירון מינגס, קורטני האוס ואנוואר אל גאזי. ג'ק גריליש הכוכב הגדול שלמרות החיזורים מצד טוטנהאם, נכון לעכשיו נשאר במועדון. ג'ון מק'גין הסקוטי, מצטיין העונה שעברה וכובש אחד משערי העונה בעולם, ימשיך להנהיג את הקישור גם העונה. אז הסגל עמוס מאוד וכנראה יהיה זקוק לזמן כדי להתחבר, ובאסטון וילה יודעים שבאותה מידה שבה הקבוצה יכולה לנסוק במעלה הטבלה, ככה הנפילה עלולה להיות כואבת ואכזרית עוד יותר.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 18 (157.5 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. ג'ק גריליש (25 מיליון יורו) 2. ווסלי (20 מיליון יורו) 3. ג'ונתן קודג'יה (חלוץ, 9 מיליון יורו)

Credit To Aston Villa Facebook Page

 

גרמניה

קלן

תארים: 3 אליפויות גרמניה (1961/2, 1963/4, 1977/8), 4 גביעי גרמניה (1967/8, 1976/7, 1977/8, 1982/3)

עונות בליגה הבכירה עד כה: 62

רכישות בולטות: קינגסלי אהיזיבווה (24, מגן ימני הולנדי, 2 מיליון יורו מזוולה), סבסטיאן בורנאו (20, בלם בלגי, 7 מיליון יורו מאנדרלכט), אליאס סחירי (24, קשר אחורי טוניסאי, 6 מיליון ממונפלייה), בירגר ורסטראט (25, קשר אחורי בלגי, 4 מיליון מגנט), קינגסלי שינדלר (25, קשר ימני, העברה חופשית מקיל).

מאמן: על אף העלייה הקלילה יחסית והמרשימה מספרית עליה נדבר בהמשך, הקהל של הקבוצה האדומה היה מאוד לא מרוצה מהיכולת המופגנת על המגרש ובאפריל האחרון, למרות שהיה כבר רגל וחצי בבונדסליגה, פוטר המאמן מרקוס אנפאנג בבושת פנים וקלן תתייצב לעונה הנוכחית עם מאמן חדש – אכים ביירלורצר, דבר אשר מלמד על הציפיות הגבוהות במועדון. ביירלורצר (51), שקיבל את משנתו מראלף ראנגניק, האיש שמאחורי לייפציג, עשה בשנתיים האחרונות עבודה יפה עם רגנסבורג הקטנה בליגה השנייה, והוא קודם היישר לבמה המרכזית של הבונדסליגה.

אצטדיון: קלן היא העיר הרביעית בגודלה בגרמניה ואחת החשובות בה, ולכן אין פלא שהריין-אנרג'י-שטדיון הוא אחד האצטדיונים המפוארים בגרמניה. 50,000 כיסאות בצבע אדום מעטרים אותו, כאשר לא פחות מ-99% מאותם כיסאות היו תפוסים בעונה שעברה במשחקי הקבוצה בבונדסליגה השנייה. שופץ היטב לקראת מונדיאל 2006, ושוחקו בו מספר משחקים כולל התיקו בין אנגליה לשבדיה בשלב הבתים, ומשחק שמינית הגמר בין אוקראינה לשוויץ. האצטדיון הוא גם מתקן נהדר להופעות שאירח בין היתר את פינק פלויד, הרולינג סטונס, קולדפליי וריהאנה.

ואלה שמות: כבר בעונה שעברה היה נראה שהבונדסליגה השנייה קטנה על קלן. למרות חוסר חיבור למאמן, וכדורגל שלא שאף לשלמות, התחרות הייתה קלה מדי וההתקפה של קלן, שמורכבת משחקנים גבוהים במיוחד הציגה מספרים מפלצתיים שבתקווה ימשיכו להיות גולת הכותרת גם העונה.

סימון טרודה (1.91) כבש לא פחות מ-29 שערי ליגה, ג'ון קורדובה הקולמביאני (1.88) תרם עוד 20, ואם כל זה לא מספיק, בינואר חזר לקבוצה אנתוני מודסט (1.87) שהיה הכוכב הגדול של הקבוצה בשיאה בשנים האחרונות ולאחר שנמכר לסין ב-35 מיליון יורו החלה ההדרדרות המהירה של הקבוצה.

מאחוריהם נמצא כוח אדיר נוסף בדמות דומיניק דרקסלר (1.82) בן ה-29 שהסתובב שנים בין הליגות הנמוכות עד עונת פריצה שכמעט הובילה לעליית ליגה סנסציונית עם קיל, משם מעבר לדנמרק שהסתכם ב-20 יום עד שקלן הספיקה לחטוף אותו ולקבל בתמורה 9 שערים ו-17 בישולים, 15 מהם לשני החלוצים האדירים. גם הקנייה של לואיס שאוב האוסטרי התבררה כהצלחה גדולה עם 3 שערים ו-13 בישולים. כוכב הקבוצה הוא ללא ספק הקפטן יונאס הקטור.

מגן נבחרת גרמניה, שרוב העונה שיחק בקישור, קיבל הרבה מאוד הצעות למעבר לאחר ירידת הליגה של קלן, אך התחייב, בדומה לכוכב עבר אחר של קלן, לוקאס פודולסקי, להחזיר את הקבוצה לבונדסליגה כמה שיותר מהר. עוד שמות בולטים בקבוצה הם השוער טימו הורן, שהיה נחשב בעבר לשם חם בגזרת השוערים הגרמניים, חורחה מרה, אלוף אירופה עד גיל 21 עם נבחרת ספרד, והרכש המרכזי של חלון ההעברות הנוכחי, אליאס סחירי שאמור לתת יציבות במרכז הקישור לקבוצה ההתקפית באדום.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 15 (101.1 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. אליאס סחירי (12 מיליון יורו) 2. יונאס הקטור וחורחה מרה (10 מיליון יורו)

Credit To Koln Facebook Page

פאדרבורן

תארים: אין

עונות בליגה בכירה עד כה: 1

רכישות בולטות: לורן יאנס (26, מגן ימני לוקסמבורגי, העברה חופשית ממץ), ריפט קאפיץ' (23, קשר בוסני, העברה חופשית מגראסהופרס), קאולי (23, קשר ברזילאי, העברה חופשית מדואיסבורג), גריט הולטמן (24, כנף, מושאל ממיינץ), סטרלי ממבה (25, חלוץ, העברה חופשית מאנרגי קוטבוס).

מאמן: שטפן באומגרט בן ה-47, שהיה חלוץ בונדסליגה בינוני בשיאו, הוא מנהל הפרוייקט ההרפתקני של פאדרבורן, והעלה אותה 2 ליגות בשנתיים האחרונות, בעיקר בעזרת טקטיקה התקפית אמיצה, שלקחה את הקבוצה עם שווי השחקנים הנמוך בליגה והובילה אותה ל-76 שערי ליגה, פחות מקלן אמנם, אך בפער אדיר מהבאה בתור. באומגרט ינסה להביא מהאופי ההתקפי שלו גם לליגה הבכירה העונה.

אצטדיון: הבנטלר-ארנה של פאדרבורן נמצא בפאתי העיר שמונה 150 אלף תושבים במערב גרמניה. הוא נבנה בשנת 2008 ומכיל בסך הכול 15,000 מקומות. זהו האצטדיון הקטן בבונדסליגה, כאשר גם בעונה הקודמת, היה מדובר באצטדיון הקטן ביותר בבודסליגה השנייה, דבר אשר מבליט את גודל ההישג של פאדרבורן. כנהוג בקבוצות הקטנות בגרמניה, האצטדיון מכיל יותר מקומות עמידה מאשר ישיבה, כמעט שני שליש, דבר אשר מקנה אווירה ביתית אדירה בניחוח של פעם.

ואלה שמות: הכוכבים הגדולים בהישג הבלתי נתפס של פאדרבורן היו פיליפ קלמנט, הקשר ההתקפי המצוין, שכבש 16 שערים ובישל עוד 7, וברנרד טקפטיי, שחקן הכנף הגנאי שכבש 10 ובישל עוד 6, הבעיה הקטנה היא שקלמנט נמכר הקיץ לשטוטגרט היורדת העשירה, וטקפטיי חזר למועדון נעוריו שאלקה, ומיד הושאל לדיסלדורף וספק רב אם מישהו יוכל להיכנס לנעליהם כמנהיגים ההתקפיים של הקבוצה.

מהביקור החד-פעמי של הקבוצה בבונדסליגה לפני 5 שנים נשארו 2 שחקנים, שני הבלמים, אווה הונמאייר שניסה את מזלו בברייטון, והקפטן כריסטיאן סטרוהידק שלא הרשים בדיסלדורף. ולמרות הרכש הלא מרשים במיוחד, והסגל האלמוני למדי, בכל זאת ניתן לזהות בפאדרבורן יהלום בדמות סבסטיאן וסיליאדיס, קשר גרמני ממוצא יווני בן 21 שהגיע בתחילת העונה הקודמת מאאלן והיה אחד השחקנים המרשימים בבונדסליגה השנייה עם 6 שערים ו-10 בישולים. הבחור הג'ינג'י הצעיר כנראה יהיה ציר המפתח בקבוצה הקטנה, שתעשה הכול על מנת לשרוד בליגה על אף הסיכויים הנמוכים במיוחד.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 18 (24.1 מיליון יורו, 3 אחוז מהשווי של באיירן)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. סבסטיאן וסיליאדיס (3.5 מיליון יורו) 2. מוחמד דראגר (מגן ימני, 2 מיליון יורו) 3. כריסטופר אנטווי-אדג'יי (קשר, מיליון וחצי)

Credit To Paderborn Facebook Page

אוניון ברלין

תארים: אין

עונות בליגה הבכירה עד כה: 0

רכישות בולטות: קוון שלוטרבק (22, בלם, השאלה מפרייבורג), נבן סובוטיץ' (30, בלם, העברה חופשית מסט. אטיין), כריסטיאן גנטנר (33, קשר, העברה חופשית משטוטגרט), רוברט אנדריך (24, קשר, מיליון יורו מהיידנהיים), שרלדו בקר (24, שחקן כנף הולנדי, העברה חופשית מדן האג), אנתוני אוג'ה (28, חלוץ ניגרי, 2 מיליון יורו ממיינץ), מרקוס אינגברטסן (23, חלוץ דני, 1.5 מיליון יורו מגנק).

מאמן: אורס פישר השווייצרי בן ה-53 מונה בקיץ הקודם למאמן אוניון ברלין במטרה אחת, להעלות את הקבוצה לבונדסליגה לראשונה. בניגוד למאמנים הקודמים של אוניון חסרי ההישגים, פישר הגיע אחרי שתי אליפויות שוויץ עם באזל, ובתור המאמן הלא-גרמני הראשון של אוניון מאז 2006, בהחלט שינה את רף הציפיות של האדומים. פישר חיכה שנה מחוץ לקווים בעקבות הפיטורים המפתיעים מבאזל, שנבעו מרצון להביא מאמנים מתוך המועדון. באזל עדיין מחכה לאליפות נוספת, בעוד פישר כבר הופך להיות אחד השמות המסקרנים העונה בבונדסליגה.

אצטדיון: השטאדיון אן דר אלטן פרסטראיי הוא האצטדיון הבלעדי של אוניון, שנמצא במזרח ברלין, הרחק מהמרכז, ומכיל 22,012 מקומות ואווירה מדהימה שמלווה בפעילויות פירוטכניקה מרהיבות שככל הנראה יגנבו את ההצגה במשחקים הביתיים. גם באצטדיון הזה בדומה לשל פאדרבורן, קיימים יותר מקומות עמידה מאשר ישיבה, אך כאן נלקח הדבר לקיצון, כאשר רק יציע אחד מיועד לישיבה, ו-85% מתכולת האצטדיון ללא כיסאות ועם קהל אולטראס מושבע.

ואלה שמות: הכדורגל ששוחק רוב העונה באוניון ברלין בעונה האחרונה כלל בעיקר משחק הגנה קשוח ופיזי, כדורים ארוכים לשחקני ההתקפה ובעיקר עיקשות עד להשגת המטרה, דבר אשר התבטא בעיקר בניצחון הגדול בפלייאוף העלייה מול שטוטגרט, אשר הסתיים בשתי תוצאות תיקו. קשוח, אלים, הישגי.

על ההגנה מנצח מרווין פרידריך בן ה-23 שהיה בשאלקה ובאוגסבורג ובלט במיוחד בעונה האחרונה בזכות משחק גובה אימתני, העבודה הנהדרת שלו תרמה לעובדה שאוניון ספגו 34 שערים בלבד (1 למשחק) וניצבו בפער רב בראשות הטבלה בקטגוריה הזו. השוער הפולני רפאל גיקיוויץ' שמר על רשת נקייה ב-14 משחקים והשיג לעצמו זימון בכורה לנבחרת פולין.

בחוד הולכים להתחרות החלוצים הנוכחיים של הקבוצה סבסטיאן פולטר והשבדי היעיל סבסטיאן אנדרסון אל מול הרכישות מרקוס אינגברטסן ואנתוני אוג'ה המנוסה. גם ההבאה של כריסטיאן גרטנר ונבן סובוטיץ' המנוסים (כמעט 600 הופעות בונדסליגה ו-4 אליפויות בין השניים) אמורים לעזור לקבוצה חסרת הניסיון בהישארות בליגה בעונת הבכורה.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 17 (35.8 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. נבן סובוטיץ' (4 מיליון יורו) 2. מרווין פרידריך (3 מיליון יורו) 3. סבסטיאן פולטר (2.25 מיליון יורו)

Credit To Union Berlin Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח