הרשימה המלאה של שחקני כדורגל יהודים ברחבי העולם

סקאוטרים, מאמני, בעלי קבוצות ליגת העל ואוהדים יקרים: זה בשבילכם. בעקבות השעות הרבות ששרפתי בהנאה רבה על פוטבול מנג'ר, פיתחתי לפני מספר שנים תחביב קטן: להכיר שחקני כדורגל יהודים ברחבי העולם, ולהביא אותם לקבוצות הישראליות במנג'ר בכדי לחזק את רמת הליגה והנבחרת בזכות חוק השבות. שמתי דגש על כאלה שלא כולם מכירים ואולי, כשהם יגיעו לארץ, להגיד לכולם שאני גיליתי אותם.

על הרשימה הבאה עבדתי ואני ממשיך לעבוד כל הזמן במחשבי האישי. היא לא כוללת שחקנים שהם רק "אולי" יהודים על פי מקורות שונים, אלא רק שחקנים שיהדותם מוכחת בצורה כלשהי. היא לא כוללת שחקני עבר, וגם לא שחקנים שביצעו את המעבר לליגת העל כמו ארון שוינפלד, שמואל שיימן ואיגור פיליפנקה. פיליפנקה אגב, הוא דוגמה לכך שרב הנסתר על הגלוי: לא היה לי מושג על יהדותו. לכן יש להניח שמסתובבים לא מעט שחקנים, גם אם יהודים רק בפוטנציה, אפילו בליגות הכי בכירות.

צורת הסיקור: אני ארחיב על שחקנים בעלי רזומה עשיר ומרשים ואת האחרים ארשום רק בשמם, גילם, היכן משחקים והאם הם שיחקו אי פעם בארץ/נבחנו/היו מועמדים להגיע לאחת מהקבוצות. השחקנים יחולקו על פי ארצות המוצא שלהם. שנתחיל?

ארגנטינה: דאריו סביטאניץ' (באנפילד, ארגנטינה, 32, חלוץ) קרע רשתות בבאנפילד ועבר בשנת 2008 לאייאקס. לא הצליח להותיר חותם במועדון הפאר ההולנדי והמשיך במסעותיו לפאצו'קה ממקסיקו, בוקה ג'וניורס, וחווה רנסנס בניס הצרפתית עם 19 שערי ליגה בעונתו הראשונה. חתם לפני מספר ימים במועדון נעוריו בארגנטינה, בדרך לסיום קריירה לא רע. היה מועמד למכבי תל אביב לפני שעבר לאייאקס.

שחקנים יהודים
Credit "Dario Cvitanich" Facebook page

קלאודיו יעקוב (ווסט ברומיץ' אלביון, אנגליה, 29, קשר אחורי) קלאודיו אריאל יעקוב הצטיין במדי ראסינג קלוב ומשחק בווסט ברומיץ' מהפריימירליג משנת 2012. יש לו 3 הופעות בנבחרת ארגנטינה ושער אחד.

לוסאינו אואד (ראסינג קלוב, ארגנטינה, 29, קשר אחורי) גדל בקהילה היהודית של לה פלאטה ושיחק בחימנסיה המקומית עד שנת 2011, אז עבר לקבוצתו הנוכחית ואף זכה להופיע פעמיים במדי נבחרת ארגנטינה ולכבוש שער אחד.

לוקאס ליכט (חימנסיה לה פלאטה, ארגנטינה, 35, מגן שמאלי) לוקס מתיאס ליכט נבחן בעבר במכבי נתניה, שלא התרשמה. מאז הוא הספיק לשחק בחימנסיה, חטאפה הספרדית, ראסינג קלוב וכיום חזר לקבוצת נעוריו בכדי לסיים את הקריירה.

שחקנים נוספים: איגנסיו פידלף (נאסיונל, פרגוואי, 27, עבר במכבי תל אביב ונאפולי, בלם), מרטין פרלמן (דפורטיבו אורקוויזה, ארגנטינה, 31, קשר) ואייל שטרכמן (טאז'רס, ארגנטינה, 27, עבר במכבי חיפה, חלוץ).



אורוגואי: מתיאס אביסב (דפורטיבו מלדונדו, אורוגואי, 23, קשר).

אוקראינה: אדוארד סובול (זוריה לוהנסק, אוקראינה, 21, מגן שמאלי) שחקן נבחרת אוקראינה מושאל משחטאר דונצק וככל הנראה יחזור לקבוצת האם שלו בעונה הבאה בשל היכולת הגבוהה. היה מועמד למכבי תל אביב בשנת 2015.

אנטון שניידר (אמקאר פרם, רוסיה, 29, חלוץ) שיחק במספר קבוצות באוקראינה ובגרמניה ובעבר היה מועמד למכבי תל אביב ומכבי חיפה. לבש פעמיים את מדי נבחרת אוקראינה.

דנמרק: דויד בויסן (לינגבי, דנמרק, 25, חלוץ, היה מועמד בחלון ההעברות האחרון לבית"ר ירושלים ובשנת 2011 להפועל תל אביב).

אנגליה: ניק בלקמן [ככל הנראה נהגה 'בלכמן'] (דרבי קאונטי, אנגליה, 27, חלוץ) ייצג את בריטניה במשחקי המכביה כבר בגיל 13, ומאז הספיק לשחק במועדונים כמו בלקבורן, בלקפול, שפילד יונייטד ורדינג. חתם בעונה שעברה בדרבי תמורת 3 מיליון ליש"ט אך ממעט לשחק.

כריס כהן (נוטינגהאם פורסט, אנגליה, 29, קשר) הקפטן של פורסט גדל במחלקת הנוער של ווסטהאם ומשנת 2007 משחק בקבוצתו הנוכחית. זכה פעמיים בפרס שחקן השנה של ה"טריקי טריז" אך לאחרונה סובל מפציעות רבות וממושכות.

שחקנים יהודים
Credit to "Chris Cohen" Facebook page

שחקנים נוספים: סקוט קאשקט (וויקומב, אנגליה, 20, חלוץ, נבחן בעבר במכבי תל אביב) ורובין שרוט (הוד, נורבגיה, 28, חלוץ).

גרמניה: יאן רוזנטל (דרמשטאט 98, גרמניה, 30, קשר התקפי) נציגנו בבונדסליגה ברשימה, שחקן הנבחרת הצעירה של גרמניה לשעבר. גדל בהאנובר 96 ועבר גם בפרייבורג ואיינטרכט פרנקפורט.

שבדיה: יהונתן אזולאי (דגרפורס, שבדיה, 23, בלם/מגן ימני, היה אמור להיבחן במכבי תל אביב).

שוויץ: גיום כץ (ווינטרטור, שוויץ, 28, בלם, היה אמור להיבחן בהפועל תל אביב בשנת 2012).

קנדה: דניאל הבר (ריאל מונרכס, ארצות הברית, 24, חלוץ), שיחק בעבר במכבי חיפה ועירוני רמת השרון, שחקן נבחרת קנדה.

קזחסטן: מארק גורמן (טובול, קזחסטן, 27, בלם) גדל בבית"ר נס טוברוק לאחר שהתגלה על ידי שלמה שרף, שיחק בהפועל פתח-תקווה ומכבי אח"י נצרת. הופיע כ-26 פעמים במדי נבחרת קזחסטן.

פולין: דומיניק פורמן (ויסלה פלוק, פולין, 24, קשר) גדל בלגיה ורשה ומשם עבר לטולוז הצרפתית. לא עמד בציפיות והושאל בחזרה ללגיה, לורונה האיטלקית וכיום משחק בפלוק. 2 הופעות בנבחרת פולין.

פרו: סלומון ליבמן (ספורט רוסאריו, פרו, 32, שוער), היה מועמד למכבי נתניה, בני יהודה, מכבי תל אביב והפועל כפר סבא. שחקן נבחרת פרו.

רוסיה: יעקב ארליך (דינמו ברנאול, רוסיה, 28, חלוץ), היה במבחנים בהפועל פתח-תקווה בשנת 2008.

פינלנד: בוריס רוטנברג (לוקומטיב מוסקבה, רוסיה, 30, מגן ימני) נבחן יחד עם ארליך בהפועל פתח-תקווה. עבר בלא מעט קבוצות ברוסיה והגיע ללוקמוטיב בשנת 2016 אך כמעט ולא משחק. הופיע פעם אחת בנבחרת פינלנד.

שחקן נוסף: רוני פורוקארה (הונקה, פינלנד, 33, קשר התקפי), שיחק בעבר בקריית שמונה ושחקן נבחרת פינלנד.



דרום אפריקה: דין פורמן (סופרספורט יונייטד, דרום אפריקה, 28, קשר), היה מועמד למכבי תל אביב, שחקן נבחרת דרום אפריקה.

ליטא: לארי כהן (אייאקס קייפטאון, דרום אפריקה, 29, בלם/קשר אחורי), היה מועמד לבית"ר ירושלים ואשדוד, זומן לסגל נבחרת ליטא אך טרם שיחק.

ארצות הברית: סטיב בירנבאום (די.סי. יונייטד, ארצות הברית, 26, בלם) נחשב לאחד מהבלמים הטובים בארצות הברית, הופיע כ-12 פעמים במדי נבחרתו ואף היה מחוזר על ידי מכבי תל אביב ומכבי חיפה.

שחקנים יהודים
Credit to "Steven Birnbaum" Facebook page

בני פיילהאבר (ספורטינג קנזס סיטי, ארצות הברית, 32, קשר) שחקן ותיק ומאוד מוערך במדינתו. הופיע 43 פעמים במדי הנבחרת וכבש 2 שערים, שיחק בעבר בהמבורג הגרמנית ודרבי האנגלית והיה קרוב למעבר למכבי תל אביב בשנת 2008.

קייל בקרמן (ריאל סולט לייק, ארצות הברית, 34, קשר אחורי) שחקן ותיק נוסף, הקפטן של קבוצתו והופיע כמעט 60 פעמים במדי הנבחרת.

ג'ונתן ספקטור (אורלנדו סיטי, ארצות הברית, 30, מגן ימני) שחקן נבחרת ארצות הברית, גדל במנצ'סטר יונייטד אך את מירב הקריירה עשה בווסטהאם ובירמינגהאם. לאחרונה עבר לאורלנדו סיטי האמריקאית.

דיאנדרה ידלין (ניוקאסל יונייטד, אנגליה, 23, מגן/קשר) אחד משחקני העתיד של הנבחרת האמריקאית (כמעט 50 הופעות משנת 2014) עבר בקבוצות כמו טוטנהאם וסנדרלנד והעונה הוא שחקן הרכב במגפייז.

שחקנים יהודים
Credit to "DeAndre Yedlin" Facebook page

זאק מקמאת' (קולורדו ראפידס, ארצות הברית, 25, שוער) היה שוערה הראשון של פילדלפיה ועבר בקיץ האחרון לקולורדו. ייצג את נבחרת ארצות הברית במכביה בשנת 2009, היה שחקן הנבחרת הצעירה של ארצות הברית ומחוזר על ידי מכבי תל אביב ומכבי והפועל חיפה.

שחקנים נוספים: ג'ונתן בורנשטיין (קוורטרו, מקסיקו, 32, מגן שמאלי), כמעט 40 הופעות במדי נבחרת ארצות הברית, היה קרוב מאוד לחתימה במכבי תל אביב בשנת 2008, סטיבן לינהרט (אימברי, יפן, 30, חלוץ), זאק פפר (קולורדו ספרינגס סוויטצ'בקס, ארצות הברית, 22, קשר התקפי), היה מועמד להפועל באר שבע והפועל תל אביב ופרסטון זימרמן (שוט מיינץ, גרמניה, 28, קשר התקפי).

ווילס: ג'ו ג'ייקובסון (וויקומב, אנגליה, 30, מגן שמאלי).



Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח