עלייה וקוץ בה – על העולות החדשות בליגות המרכזיות – חלק ב'

לחלק א

אם מחברים את טבלאות הליגה של העשור האחרון של הליגות בספרד ובאיטליה, מקבלים כמובן את ברצלונה ויובנטוס בחוד, אבל גם את העובדה ששיחקו ב-2 הליגות האלו בצוותא 79 קבוצות שונות שנעו להן בחוסר יציבות בין הליגות השונות, בין אם בעקבות פרשות שחיתות, קריסה כלכלית או פשוט כדורגל לא מספיק טוב. כדי להצליח להשאיר מועדון על המפה במאה ה-21 צריך לעבוד קשה, מאוד.

6 עולות חדשות יפציעו על כר הדשא באיטליה ובספרד וינסו לעשות הכול על מנת להשיג מספיק נקודות כדי להישאר בחזית הכדורגל העולמי. לכל קבוצה סיפור משלה, סגנון משלה, תקציב משלה וייחוד משלה, אך לכולם מטרה אחת – לשרוד.

ברצלונה, מסי
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

ספרד

אוסאסונה

תארים: אין

עונות בליגה הבכירה עד כה: 37

רכישות בולטות: פאקונדו רונקגליה (32, בלם ארגנטינאי, 250 אלף יורו מסלטה ויגו), ראול נבאס (31, בלם, מושאל מסוסיאדד), פרוויס אסטופינאן (21, מגן שמאלי אקוואדורי, השאלה מווטפורד אחרי השאלה במאיורקה), דארקו ברסאנץ' (27, קשר סרבי, מיליון יורו מבטיס), צ'ימי אבילה (25, שחקן כנף ארגנטינאי, 2.7 מיליון יורו מסאן לורנסו אחרי עונת השאלה בהואסקה), מארק קארדונה (23, חלוץ, 2.5 מיליון יורו מברצלונה אחרי השאלה באייבר), אדריאן (31, חלוץ, העברה חופשית מפורטו).

מאמן: חגובה אראסטה בן ה-41 החל את קריירת האימון שלו בקבוצות הנוער של ריאל סוסיאדד וכעוזר מאמנו של פיליפ מונטנייה והיה ממשיך דרכו לאחר עונת השיא של המועדון בשנים האחרונות כאשר סיימו במקום ה-4 והעפילו למוקדמות ליגת האלופות. אראסטה האנונימי הוביל את סוסיאדד לשלב הבתים ואף העפיל איתה בסיום אותה שנה למוקדמות הליגה האירופית. אך לאחר פתיחת עונה גרועה מאוד שכללה הדחה מהליגה האירופית ומקום 19 לאחר 10 מחזורים, פוטר אראסטה והמשיך את דרכו בנומאנסיה בליגה השנייה. לאחר 3 שנים קיבל את משרת האימון באוסאסונה שחוותה עונה לא טובה בליגה השנייה ורצתה לשוב לליגה הבכירה. אראסטה השלים את המשימה בהצלחה מרובה, עם כדורגל שמח והתקפי, וינסה כעת לשחזר את מעמדו כמאמן לגיטימי בלה-ליגה.

אצטדיון: ה"אל סאדאר" שבפמפלונה קרוי על שם הנהר הצמוד לאצטדיון, מכיל למעלה מ-18 אלף מקומות, והוקם כבר בשנת 1967. למרות שהיה ידוע במשך השנים גם כריינו דה נווארה, על שם המחוז בו נמצא, חזר האצטדיון לשמו המקורי, ובזכות מספר שיפוצים נראה כאצטדיון מודרני וחדיש למדי שיזכה לארח השנה קבוצות ענקיות.

ואלה שמות: בשנת 2005/06 סיימה אוסאסונה את העונה במקום ה-4 ובעונה שלאחר מכן הגיעה עד לחצי גמר גביע אופ"א ומאז זרמו הרבה מים בנהר הסאדאר. בעונת 13/14 נפרדה הקבוצה מהלה-ליגה, אמנם שבה לעונה אחת שנתיים לאחר מכן אך הזכרונות של אוהדי אוסאסונה מהישגים בליגה הבכירה נראים רחוקים.

תחת אראסטה החיוך החל לשוב לפניהם של האוהדים. בליגה הגנתית מאוד עם ממוצע שערים נמוך כבשה אוסאסונה 58 שערים (מקום 1 בליגה), מתוכם 31 של השלישייה ההתקפית שכללה את הקשרים רובן גרסיה שנקנה העונה אחרי ההשאלה מלבאנטה, רוברטו טורס המקומי, ושחקן הכנף שהוסב לחלוץ חואן וייאר. החצי השני של העונה של אוסאסונה כלל הפסד אחד בלבד ומהפך אדיר בדרך לכיבוש המקום הראשון בליגה, והמנהיגות האדירה של הקפטן אוייר היה כנראה אחד המרכיבים המרכזיים לכך.

הקשר האחורי הוא ותיק השחקנים במועדון והיה חלק מרכזי בו גם בימי השיא שבליגה הבכירה. הסגל שהעפיל לליגה הראשונה היה ספרדי לחלוטין ללא יוצא מן הכלל, אך כעת צורפו מספר שחקני רכש זרים שאמורים לחזק את הסגל הממוצע של הפמפלונאים. לפאקונדו רונקאגליה, ראול נבאס ולדארקו בראסנץ' ניסיון של מספר שנים כשחקני ליגה לגיטימיים וצ'ימי אבילה הכשרוני מגיע אחרי עונה אישית נהדרת בהואסקה היורדת, לאחר שכבש 10 שערי ליגה, כאשר בנוסף אליו החוד חוזק גם באדריאן לופס המנוסה, שזכה באליפות עם אתלטיקו וגם עלה בדקה ה- 9 מהספסל בגמר ליגת האלופות ב-2014.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 18 (42.5 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. צ'ימי אבילה (5 מיליון יורו) 2. רובן גרסיה (3.5 מיליון יורו) 3. ראול נבאס (3 מיליון יורו)

 

אוסאסונה
Credit To Osasuna Facebook Page


גרנדה

תארים: אין

עונות בליגה הבכירה עד כה: 23

רכישות בולטות: דומינגוס דוארטה (24, בלם פורטוגלי, 3 מיליון יורו מספורטינג), ניידאר לוזאנו (25, בלם קולומביאני, העברה חופשית מאלצ'ה), יאנג'ל הררה (21, קשר ונצואלני, השאלה ממנצ'סטר סיטי אחרי השאלה בהואסקה), יאן בריס (21, קשר קמרוני, מיליון יורו מסביליה), פדה ויקו (24, קשר התקפי, 250 אלף יורו מלגאנס) דארווין מאצ'יס (26, שחקן כנף ונצואלני, 3 מיליון מאודינזה), רוברטו סולדאדו (34, חלוץ, העברה חופשית מפנרבחצ'ה), קרלוס פרננדס (23, חלוץ, מושאל מסביליה)

מאמן: דייגו מרטינז זוכה להיות המאמן הצעיר ביותר העונה בלה-ליגה. הספרדי בן ה-38 החל את דרכו כעוזר של אונאי אמרי בסביליה. משם קיבל את משרת האימון בקבוצת המילואים של האנדלוסים, אותה הוביל עד לליגת המשנה בספרד, דבר אשר קידם אותו ליורדת הטרייה אוסאסונה.

אך אחרי עונה בינונית הגיע לגראנדה, שהחלה להתרגל לצערה לליגה השנייה אחרי מספר שנים ששרדה בליגה הבכירה. מרטינז העלה את גרנדה ליגה בצורה קשוחה, עם ניצחונות קטנים והגנת ברזל וכעת ינסה לשרוד בליגה עם הקבוצה, וגם ינסה לשרוד בספסל של הקבוצה שהחליפה 17 מאמנים ב-7 השנים הקודמות.

אצטדיון: מעל 200 אלף תושבים מתגוררים בעיר גרנדה שבאנדלוסיה בדרום ספרד. בדרום הפרברים של העיר נמצא לו ה"נואבו לוס קרמנס", בעל כ-19 אלף מקומות ישיבה שנפתח בשנת 1995 ומארח מאז את קבוצת משחקיה של קבוצת העיר. באצטדיון התקיימו בעבר 3 משחקים רשמיים של נבחרת ספרד, כולם הסתיימו בניצחון.

ואלה שמות: גרנדה, השייכת למשפחת פוצו השולטת גם כן באודינזה ובווטפורד, הפציעה בעונת 11/12 בליגה הבכירה, והצליחה במשך 6 שנים לשרוד בליגה בשיניים בכל פעם מחדש, ועל הדרך לייצר שחקנים נהדרים כמו אודיון איגהלו, יאסין ברהימי וגם קצת עומר אצילי (315 דקות). גרנדה שבה לליגה הבכירה בעיקר בזכות ההגנה החזקה שלה, שספגה 30 שערי ליגה בלבד בליגה קשוחה וקשה. השוער הפורטוגלי רוי סילבה, החזיק ברשת נקייה ב-18 משחקי ליגה ויעמוד בשער הקבוצה גם העונה.

ההרכב של מרטינז יכיל ככל הנראה חלוץ בודד, רוברטו סולדאדו הותיק הוא המועמד הבכיר לכך. החלוץ בן ה-34, ששולמו עליו לאורך השנים 67 מיליון יורו, מחזיק ב-12 הופעות בנבחרת ספרד, ולא פחות מ-110 שערי ליגה ספרדית ב-5 קבוצות שונות. מאחורי סולדאדו ככל הנראה יישארו שלישיית הקשרים ההתקפית שהצעידה את גראנדה בעונה שעברה עם 20 שערים ו-20 בישולים: אנטוניו פוארטס, אלברו ודייו ופדה ויקו שנרכש באופן סופי מלגאנס אחרי השאלה.

שווה לשים עין גם על יאנג'ל הררה, עוד אחד מנקודות האור של הואסקה בעונה שעברה, שמגיע בהשאלה ממנצ'סטר סיטי אחרי טורניר קופה אמריקה טוב במדי ונצואלה.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 19 (29.9 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. דארווין מאצ'יס (3 מיליון יורו) 2. רוי סילבה ודומינגוס דוארטה (2.5 מיליון יורו)

 

גראנדה
Credit To Granada Facebook Page

 

מאיורקה

תארים: גביע ספרדי (2002/3), סופר קאפ ספרדי (1998/9)

עונות בליגה הבכירה עד כה: 27

רכישות בולטות: אלכסנדר סדלאר (27, בלם סרבי, העברה חופשית מגילוויצה), לומור (22, מגן שמאלי גנאי, מושאל מספורטינג), אלייש פבאס (23, קשר, העברה חופשית מריאל מדריד קסטיליה), פאבלו צ'אבריה (31, חלוץ ארגנטינאי, העברה חופשית מריימס), אלקס אלגריה (26, חלוץ, העברה חופשית מבטיס), איגור זלאטנוביץ' (21, חלוץ סרבי, 1.3 מיליון יורו מראדניק), אלכסנדר טראייקובסקי (26, חלוץ מקדוני, העברה חופשית מפאלרמו).

מאמן: השנים האחרונות בקריירת האימון של ויסנטה מורנו בן ה-44 היו מאוד קיצוניות. שחקן העבר של חרז הקטנה, שהגיע איתה עד לליגה הראשונה, נכשל בה כמאמן בעונת הבכורה שלו ונאלץ לחכות שנתיים עד למשרת האימון הבאה. מורנו נכשל בניסיון הראשון להעלות את חימנסטיק לליגה השנייה בשלב הפלייאוף, אך הצליח בניסיון השני לעשות זאת. היה במרחק 3 נקודות בלבד מעלייה סנסציונית לליגה הראשונה, אך כשל לעשות זאת דרך הפלייאוף.

בעונה לאחר מכן התרסק עם נסטיק וירד בחזרה לליגה השלישית, אז מונה למאמנה של מאיורקה שירדה גם כן לליגה השלישית. שתי העונות לאחר מכן היו כ-נס, שתי עליות ליגה רצופות, דרך אותו פלייאוף אכזר ומורנו ניצב כעת לקראת האתגר הגדול בקריירה שלו, עונת בכורה כמאמן בליגה הבכירה. האם כעת, כשלא ניצב מולו פלייאוף, יצליח לפחות להשאיר את האדומים בליגה?

אצטדיון: האי פאלמה דה מאיורקה שוכן בים התיכון, ממזרח לספרד, במרחק של שעת טיסה מברצלונה ומכיל למעלה מחצי מיליון תושבים. ה"סון מויס", שזכור לנו יותר בתור האונו אסטדי הוקם בשנת 1999 לקראת האוניברסיאדה באי והוא נמצא יחסית קרוב למרכז העיר. מכיל כ- 23 אלף מושבים בסגנון אובלי כאשר האוהדים נמצאים רחוק מהדשא, לא ממלאים את האצטדיון והאווירה נותרת לא חמה כבמגרשים אחרים.

ואלה שמות: מאיורקה בשנות השיא שלה שבסוף האלף הקודם הייתה קבוצת צמרת גבוהה בליגה הספרדית. פעמיים מקום שלישי, גמר גביע מחזיקות, רבע גמר גביע אופ"א והופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות. במהלך השנים החלה ירידה איטית ששיאה הגיע עם ירידת ליגה ב2013. לאחריה, שנים קשות בליגה השנייה עם קשיים כלכליים וירידה עד לליגה השלישית הרחיקו את מאיורקה מאור הזרקורים אליו הייתה שייכת שנים ארוכות.

המסע האדיר תחת ויסנטה מורנו בשנתיים האחרונות החזיר את מאיורקה משום מקום בחזרה לליגה הראשונה, הסגל אינו נוצץ כמו בעבר, והקושי הכלכלי עדיין מתבטא. לדוגמה, הרכש היקר ביותר שנקנה העונה (אנטה בודימיר, שהיה מושאל בעונה שעברה), הוא בסך הכול במקום ה-18 בכל הזמנים של רכישות מאיורקה מבחינת מחיר. סלבה סבילה הוא ככל הנראה השחקן המוכר ביותר מהסגל האלמוני שעלה לליגה הראשונה דרך הפלייאוף, כאשר באמתחתו מספר עונות בבטיס ואספניול.

הסגל חוזק בעיקר בחלק ההתקפי שלו, כאשר לא פחות מ-6 חלוצים מרכזיים יהיו העונה במאיורקה. צ'אבריה, החלוץ הארגנטינאי שמבלה כבר מספר שנים בבלגיה וצרפת, טראיקובסקי, שהיה אחראי בעונה האחרונה על 19 משערי פאלרמו בסרייה ב' והחלוץ הצעיר בעל השם המחייב זלאטנוביץ' שכבש 26 שערים בשנתיים האחרונות בסרביה, הם השמות הבולטים. אלייש פבאס יהיה כנראה השחקן לשים עליו את העין. הקשר המרכזי של מילואי ריאל מדריד, מגיע אחרי שתי עונות השאלה בליגה השנייה וינסה לראשונה להוכיח את עצמו בליגה של הגדולים.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 20 (25.6 מיליון יורו, שישית משוויו של מסי, 2 אחוז מהשווי של ברצלונה)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1.אלייש פבאס (4 מיליון יורו) 2. פאבלו צ'אבריה (2.5 מיליון יורו) 3. אלכסנדר טראיקובסקי (2 מיליון יורו)

 

מאיורקה
Credit To Mallorca Facebook Page


איטליה

ברשיה

תארים: אין

עונות בליגה הבכירה עד כה: 23

רכישות בולטות: ג'סי יורונן (26, שוער פיני, 5 מיליון יורו מקופנהאגן), ג'ון צ'נסלור (27, בלם ונצוולאני, 1.6 מיליון מאל אהלי), ג'אנג'אקומו מניאני (23, בלם, מושאל מסאסואולו), יארומיר זמרהל (26, קשר צ'כי, 3.75 מיליון מסלביה פראג), פלוריאן אייה (22, חלוץ צרפתי, 2 מיליון מקלרמונט).

מאמן: מאמנה של ברשיה הוא אאוג'ניו קוריני, שהיה קשר אחורי במספר קבוצות כולל יובנטוס, וכבש למעלה מ-70 שערי ליגה. קריירת האימון שלו אופיינית למאמן האיטלקי הממוצע, הרבה קבוצות והרבה פיטורים. קוריני למעשה לא אימן מעולם קבוצה למשך עונה שלמה, כאשר גם את העונה האחרונה בברשיה הוא החל רק בספטמבר לאחר שהחליף את דויד סואזו. בביקוריו הקודמים בסרייה א' הוא השאיר פעמיים את קייבו בליגה, רק כדי להיות מפוטר לאחר מכן, והיה תקופה קצרה ברכבת המאמנים האינסופית של פאלרמו. קוריני יודע שכרגיל מעמדו רעוע, והסיכויים שיצליח להשלים עונה מלאה לראשונה, לא גבוהים, לשם כך הוא צריך תוצאות.

אצטדיון: ב-4 במאי 1949 התרסק מטוסה של קבוצת טורינו, אז הקבוצה הגדולה באיטליה, ובו היו 31 מאנשי הקבוצה, ביניהם מריו ריגמונטי, בלם בן 26 במותו, שגדל בברשיה ולזכרו נקרא "אצטדיון מריו ריגמונטי" שבברשיה. העיר ברשיה, נמצאת בצפון איטליה, קרוב למילאנו, ומתגוררים בה 200 אלף אנשים. 23 אלף מהם יכולים להיכנס לאצטדיון בעל המראה המיושן והאותנטי. בפועל המספרים האלה רחוקים מלהיות קרובים, ונראה שבברשיה יצטרכו להגיע להרבה הישגים כדי לחזור לימי הזוהר ולהשיב את הקהל בהמוניו ליציעים.

ואלה שמות: אלפרדו דונארומה בן ה-28 (אין קשר לשוער מילאן), היה סקורר בליגות הנמוכות באיטליה במשך השנים, כולל 22 שערים בליגה השלישית במדי טראמו הקטנה. רק לפני 4 שנים הגיע דונארומה לראשונה לסרייה ב', שם כבש 18 שערים ב-2 עונות בסלרניטנה.

לאחר מכן הגיע המעבר לאמפולי, שם דונארומה היה חלק אינטגרלי בעליית הליגה הקלילה עם 21 שערים. אך במקום לעשות את קפיצת המדרגה לליגה של הגדולים, נמכר לברשיה שרצתה להשתמש בו כדי לעלות בעצמה. 25 שערים ו-7 בישולים (שער כל 104 דקות) בהחלט תרמו למבקיעה הבכירה בליגה להשלים את המשימה, וכעת ינסה "ג'יימי ורדי האיטלקי" לגנוב את כל הקופה בליגה הראשונה.

חברו לחוד ארנסטו טורגרוסה בעל סיפור דומה אך הוא הסתפק בעונה שעברה ב-12 שערים ו-11 בישולים (6 מהם לדונארומה). אך הסיפור הגדול ביותר מצידה של ברשיה יגיע העונה מהקישור. סנדרו טונאלי, הלא הוא "אנדראה פירלו החדש" יהיה ככל הנראה אחד השחקנים המסוקרים העונה בליגה. למרות היותו יליד שנת 2000, טונאלי כבר מנהל ביד רמה את מרכז הקישור, עם מסירות גאוניות, שליטה נהדרת בכדור, בעיטות אדירות ודמיון חיצוני למאסטרו הגדול פירלו. אין פלא שהטאלנט כבר זומן לנבחרת איטליה הבוגרת וגם צד את עיניהם של כל הקבוצות הגדולות.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 18 (69.1 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. סנדרו טונאלי (25 מיליון יורו) 2. ג'אנג'אקומו מניאני (5 מיליון יורו) 3. אלפרדו דונארומה ופלוריאן אייה (4 מיליון יורו)

 

טונאלי
Credit To Brescia Facebook Page.

 

לצ'ה

תארים: אין

עונות בליגה הבכירה עד כה: 15

רכישות בולטות: גבריאל (26, שוער ברזילאי, העברה חופשית מפרוג'יה), אנדראה ריספולי (30, מגן ימני, העברה חופשית מפאלרמו), רומאריו בנזאר (27, מגן ימני רומני, 2 מיליון יורו מסטיאווה), בריאן ורה (20, מגן שמאלי קולומביאני, 800 אלף מלאונס), כריסטיאן דל'אורקו (25, מגן שמאלי, מושאל מסאסואולו), יבחן שאחוב (28, קשר אוקראיני, העברה חופשית מפאוק סלוניקי), ג'יאנלוקה לפאדולה (29, חלוץ, השאלה מגנואה), דייגו פריאס (29, חלוץ ברזילאי, מושאל מקליארי ב1.5 מיליון יורו).

מאמן: שחקן העבר פאביו ליבראני בן ה-43, שזכור בעיקר מימיו בלאציו ופיורנטינה ואף השיג 3 הופעות בנבחרת איטליה, הגיע להישגים נהדרים בשנתיים האחרונות שלו בלצ'ה. לפני כן בעיקר נכשל. קיבל את ההזדמנות בגנואה אך פוטר לאחר 6 משחקים. ירד לליגה הרביעית עם לייטון אוריינט האנגלית.

הצליח להשאיר את טרנאנה בליגה השנייה אך פוטר לאחר מכן. בספטמבר 2017 מונה למאמן לצ'ה שהייתה בליגה השלישית. משם החל השינוי האדיר בקריירה של ליבראני. חמישה חודשים ראשונים ללא הפסד ליגה, עלייה לסרייה ב', סיום עונה מדהים שכלל 9 ניצחונות ב-12 משחקים, ביניהם 7:0 אדיר על אסקולי ועליית ליגה סנסציונית נוספת לסרייה א', ולצ'ה חוזרת לבמה הגדולה לראשונה מאז 11/12 בזכות ליבראני.

אצטדיון: העיר לצ'ה נמצאת בעקב של המגף האיטלקי, והיא תהיה הקבוצה הדרומית ביותר העונה בסרייה א'. במעגל החיצוני של העיר, שוכן ה"ויה דל מארה", אצטדיונה של לצ'ה. האצטדיון נפתח ב-1966 ומכיל למעלה מ-33 אלף מקומות. היציע הצפוני של האצטדיון המיושן בעל מסלול הריצה, שייך לאולטראס של לצ'ה שבולטים בצבעי האדום-צהוב העזים של הקבוצה. נראה שהאצטדיון מעט גדול למידותיה של לצ'ה, כאשר גם בימיה הגדולים ביותר האצטדיון התמלא במחציתו בלבד.

ואלה שמות: בסוף עונת 11/12 ירדה לצ'ה לסרייה ב', אך הורדה אוטומטית לליגה השלישית עקב הטיית משחקים, ושם נשארה עד ללפני שנתיים. 7 שחקנים נותרו מהעונה האחרונה של הקבוצה בליגה השלישית, רובם ככולם לא יהיו רלוונטיים העונה, מלבד אחד, הקפטן מארקו מאנקוסו. הקשר ההתקפי היה נחשב לפני עשור לכישרון בקליארי, אך פוספס והגיע לליגה השלישית, שם שיחק במספר קבוצות עד שהגיע ללצ'ה.

אחרי שתי עונות סבירות, חזר לשחק מאנקוסו בליגה השנייה, לראשונה מזה עשור, שם הוצגה עונת השיא בקריירה של בן ה-30, עם 13 שערים ו-6 בישולים, ובעיקר העפלה היסטורית לליגה הראשונה. מאנקוסו יהיה אחד העוגנים של הקבוצה הקטנה שתנסה לשרוד. רוב הרכשים החדשים של לצ'ה הם שחקנים ותיקים יחסית, שינסו להשתמש בניסיון הרב שלהם כדי להשאיר את קבוצתם בליגה: לוקה רוסטיני בעל 274 הופעות בליגה הבכירה, אנדראה ריספולי בעל העבר בסמפדוריה ופאלרמו, טכסידיס היווני ששיחק ברומא, אולימפיאקוס, ו-ורונה והושאל בחצי האחרונה ללצ'ה שרכשה אותו, יבחן שאחוב (הבן של) שהיה מועמד למכבי ת"א והגיע מפאוק, דייגו פריאס שמשחק באיטליה כבר למעלה מעשור וג'יאנלוקה לפאדולה שמילאן רכשה לפני 3 שנים והושאל מגנואה.

המשימה של לצ'ה תהיה קשה והיא בהחלט אחת המועמדות העיקריות לירידה מיידית.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 20 (35.2 מיליון יורו, 4 אחוז מיובנטוס)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. ג'יאנלוקה לפאדולה (5 מיליון יורו) 2. דייגו פריאס (4.5 מיליון יורו) 3. פיליפו פאלקו ואנדראה לה-מאנטיה (27 ו-28 בהתאמה, חלוצים, 2.5 מיליון יורו)

 

הלאס ורונה

תארים: אליפות איטליה (1984/5)

עונות בליגה הבכירה עד כה: 28

רכישות בולטות: בוריס ראדונוביץ' (23, שוער סרבי, מושאל מאטלנטה אחרי השאלה בקרמונסה), סאלבטורה בוקטי (32, בלם, העברה חופשית מספרטק מוסקבה), קוראי גונטר (24, בלם גרמני, מושאל מגנואה), אמיר רחמני (25, בלם קוסוברי, 2.1 מיליון מדינאמו זאגרב), מיגל ולוסו (33, קשר אחורי פורטוגלי, העברה חופשית מגנואה), עמנואל באדו (28, קשר גנאי, השאלה ב-400 אלף יורו מאודינזה), ולריו ורה (25, קשר, מושאל מסמפדוריה), דארקו לאזוביץ' (28, קשר סרבי, העברה חופשית מגנואה), ג'נארו טוטינו (22, שחקן כנף, מושאל מנאפולי).

מאמן: בשנים האחרונות ורונה מתנדנדת בין הליגות וזו עליית הליגה השלישית שלה בשבע השנים האחרונות. מי שהיה אמור להיות האחראי לעליית הקבוצה הוא אלוף העולם לשעבר פאביו גרוסו, שאימן את הקבוצה עד חודש מאי, אך 7 משחקים ללא ניצחון הובילו לפיטורים מפתיעים, רגע לפני הפלייאוף, וכמו שהקלישאה אומרת, מאמן חדש בהחלט יכול לעשות שינוי מיידי.

במשחקו הראשון של אלפרדו אג'ילטי הוא הפסיד 3:0 לסיטדלה, אותה פגש גם בגמר הפלייאוף ולאחר הפסד נוסף של 2:0 במשחק הראשון, עשה את הבלתי ייאמן וביצע מהפך כדי לשלוח את ורונה לליגה הבכירה. ואותו, כמו שרק באיטליה יכול לקרות, הביתה. אז ורונה כעת נמצאת בליגה הבכירה ויש לה את המאמן המושלם לפיטורים, הלא הוא איבן יוריץ'. ב-3 העונות האחרונות, הקרואטי בן ה-43 אימן את גנואה ב-3 קדנציות שונות ובכל פעם פוטר מחדש. הפעם ינסה את מזלו במועדון הדרשני מהצפון.

אצטדיון: ה"מארק'אנטוניו בנטגודי" נמצא קרוב מאוד לעיר העתיקה של ורונה, העיר שבה מתרחשת עלילת רומיאו ויוליה. עם כמעט 40,000 מקומות, זהו האצטדיון השמיני בגודלו באיטליה והוא משמש את ורונה ואת יריבתה העירונית קייבו. למרות שבשנים האחרונות קייבו היא הקבוצה המצליחה של העיר, קהל האוהדים של ורונה גדול יותר, ויותר אוהדים מגיעים למשחקי הקבוצה בליגה השנייה מאשר למשחקיה של קייבו בסרייה א'. השנה, היוצרות התהפכו, הקבוצות התחלפו בליגות וזוהי ההזדמנות של הלאס ורונה לחזור לשלוט בעיר. האצטדיון, שהוקם בשנת 1963, שופץ לקראת מונדיאל 90', והוא אירח ארבעה משחקים כולל משחק שמינית גמר.

ואלה שמות: ככל הנראה ורונה היא אחת העולות הגרועות אי פעם לליגה הבכירה. הפרש שערים של 3 בלבד, 3 נקודות ממקום 9 שמותיר מחוץ לפלייאוף, 14 נקודות מהעולה האוטומטית במקום השני – לצ'ה, מקום 8 מבחינת כיבוש שערים, 12 מבחינת ספיגות וכדורגל מאכזב. אך בשורה התחתונה – ורונה חוזרת לבמה המרכזית, והיא מאמינה שהיא גם יכולה להישאר בה.

השמות הבולטים מהסגל שעלה הם סאונג וו-לי, שגדל בברצלונה אך אכזב מאז הגעתו, ליאם הנדרסון הסקוטי שגדל בסלטיק וכמובן ג'יאמפאולו פאציני הבלתי נגמר שבגיל 35 פותח עוד עונה בסרייה א', בה כיכב במילאן, אינטר, פיורנטינה, סמפדוריה וכמובן ורונה. חלוץ נבחרת איטליה לשעבר מדורג במקום ה-4 בטבלת הכובשים הפעילים בסרייה א' וינסה לשפר בה את מאזנו.

המאמן החדש יוריץ' חיזק משמעותית את הסגל בעיקר בעזרת שחקנים שבאו איתו מקבוצתו הקודמת גנואה, והם, לאזוביץ', ולוסו, גונטר ודניאלה בסה שהיה מושאל אליה. ורונה גם שמרה על השחקנים שהושאלו אליה בעונה שעברה ורכשה את ראגוסה, מארונה ודי קארמינה האיטלקים, וכך גם את פאבל דוידוביץ' הפולני מבנפיקה (הרכישה ה-7 הכי יקרה של ורונה). ורונה ללא ספק תהיה חלק מהתחתית הרותחת מדי שנה בליגה האיטלקית, אך היא תקווה שההיסטוריה תעזור לה להישאר בליגה הבכירה של ארץ המגף.

דירוג שווי קבוצה לפי טרנספרמרקט: 19 (38.7 מיליון יורו)

שלושת השחקנים היקרים ביותר לפי טרנספרמרקט: 1. דניאלה בסה (4.5 מיליון יורו) 2. ולריו ורה (3.5 מיליון יורו) 3. דארקו לאזוביץ' (3 מיליון יורו)

פאציני
Credit To Hellas Verona Facebook Page

 

לחלק א

 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח