זהירות, מוקש – לקראת המחזור התשיעי בליגת העל

המחזור התשיעי בליגת העל תכף מגיע אלינו כשבמוקד משחקי מוקש של הקבוצות הגדולות מול ה"קטנות" של הליגה. גם יתר המשחקים בהחלט שווים צפייה. כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת המחזור ה-9 בליגת העל שלנו:

אתר הזווית בחסות טיק טיק

בני סכנין – מכבי נתניה, יום שבת, 16:00, עכו (ספורט 4)

ה"להיט של הליגה" תצא למשחק חוץ מול בני סכנין, שכבר הוכיחה העונה שאסור לזלזל בה. החבורה של פליקס נעים מגיעה לאחר הפסד 0-1 להפועל חיפה הנהדרת, במשחק שבו היא הייתה יכולה לצאת עם יותר. תהיו בטוחים שסכנין תיתן קרב הוגן גם ליהלומים של דראפיץ'. סכנין, כך עושה רושם, היא הסוס השחור של הליגה העונה. קבוצה שגם כשנדמה שאין סיבה לחשוש ממנה יותר מדי, או כשהיא בכושר לא טוב, מסוגלת לנצח ולהפתיע כל קבוצה. המהירות של סכנין בהתקפות המתפרצות היא נשק שצריך להתייחס אליו ברצינות, נשק שהביא לה נקודות עד עכשיו (לדוגמה, מול בית"ר) וכנראה גם יביא לה נקודות בעתיד. שחקנים כמו פיראס מוגרבי, שלומי אזולאי (בכושר מצוין) וגם ישראל זגורי ומוחמד כליבאת הם שחקנים שיכולים להפתיע את ההגנה האיטית של נתניה. קרוב לוודאי שהמאמן פליקס נעים מודע לחולשה של נתניה בהגנה, והוא ינסה לנצל את החולשה הזאת.

מבחינה מקצועית, סכנין צפויה לבצע שלושה שינויים בהרכב לקראת המשחק, כאשר המגן הימני עלי עותמן התאושש ממחלה, הקפטן חאלד חלאיילה יחזור לאחר שנעדר בעקבות צהובים וגם סארי פלאח צפוי לפתוח. הבלם, שעבר ניתוח בתחילת השנה, טרם שיחק משחק רשמי העונה ובמועדון ציינו כי הוא מגלה יכולת טובה באימונים. בתוך כך, נעים מתלבט בין מארון גנטוס לעלאא אבו סלאח.

בצד השני, הצד של נתניה, לא מתכוונים לעצור. הקבוצה של דראפיץ' סופרת כבר 4 ניצחונות העונה ו-14 נק', והיא ממוקמת במקום השלישי בטבלה. יהיה מעניין לראות אם הסגנון של נתניה יישמר גם מול סכנין, שבדרך כלל מצופפת ומתגוננת. בעיניי, איש המפתח במשחק הוא עלי מוחמד, הדינמו של נתניה, שגם יודע להצטרף מהגל השני בצורה נפלאה, לשבור את קווי הגנת היריב, ולייצר מצבי הבקעה. דיא סבע ואלחסן קייטה אמורים להיות אלה שמסיימים אותם ברשת. לראשון יש כבר 10 שערים, והשאלה שכולם שואלים היא – "האם הוא ימשיך לחורר רשתות?"  את התשובה תקבלו כבר ב-16:00.

כדאי לשים לב: דן גלזר וערן לוי עדיין פצועים ובספק למשחק

טיפ וובי: אלחסן קייטה. לחלוץ של נתניה יש כבר 5 שערים. מסכנין הייתי ממליץ לכם לבחור את שלומי אזולאי.

ההימור שלי: 2:1 לנתניה, בשיניים.

לקראת המחזור התשיעי בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

הפועל חיפה – הפועל רעננה, יום שבת, 18:00, סמי עופר (ספורט 4)

גבירותי ורבותיי, קבלו במחיאות כפיים סוערות את מוליכת הליגה – הפועל חיפה. כן כן, הפועל חיפה מובילה את ליגת העל. יש לה כבר 20 נקודות, היא משחקת נהדר, האוהדים חוזרים ליציעים, קלינגר חזר לחייך, בן בסט שוב כובש בצרורות ויואב כץ… טוב נו, הוא עדיין יואב כץ. השבוע סיפק הבעלים של הפועל חיפה הצהרה קצת מוזרה כשאמר: "הפועל רעננה פייבוריטית מול הפועל חיפה". לא ברור אם התכוון לכך ברצינות, או שניסה לבלבל מישהו (?) בצד של רעננה, אבל מה שכן ברור לכולם, הוא שהפועל חיפה תצטרך לעבוד קשה כדי לשמור על המקום הראשון. הקבוצה של דני בונדר (כן, הוא המאמן של רעננה כרגע) היא זאת שתרצה להרוס את סיפור הסינדרלה של הליגה. היא מגיעה בתנופה לאחר ניצחון בכורה בליגה, וממש לא רוצה לחזור לסורה מחר. תיקו יהיה הישג עבור רעננה, והיא תעשה הכל בכדי להשיג אותו. בונקר, בזבוזי זמן, הכל כשר. גם בכדורגל יש לה מה למכור, כשאבוחצירה ופושה (שער בכורה בליגה בשבוע שעבר) מתחילים להיכנס לקצב. צמד השינים, שוקר ושוקרני אמורים לסייע להם לייצר את ההפתעה של המחזור.

אבל אם נהיה ריאליים, כמו שהפועל חיפה נראית, המשחק הזה תלוי אך ורק בה. החניכים של קלינגר לא נראים שאננים אפילו לרגע. להפך, הם נראים חדורי מטרה, לא חושבים על הטווח הארוך יותר מדי, פשוט עושים הכל בכדי לנצח כל משחק. מחכה להם מוקש אמיתי, מול קבוצה שבאופן מסורתי הורסת לקבוצות "גדולות". כן, הפועל חיפה כרגע היא קבוצה גדולה. והיא רוצה להמשיך להיות כזאת.

כדאי לשים לב: עדן בן בסט שוב לא יפתח בהרכב, אך צפוי לעלות מהספסל.

הפועל חיפה הבקיעה 17 שערים עד כה, הפועל רעננה ספגה 16. אופציה למשחק רב שערים. כנראה שערים של החיפאים. מנגד, רעננה הבקיעה רק 6 שערים, וחיפה ספגה רק… 6 שערים. נתון שדני בונדר ורעננה ירצו לשנות מחר.

טיפ וובי: אלון תורג'מן, עדן בן בסט, חנן ממן. כל בחירה תהיה ראויה. אני ממליץ ללכת על תורג'מן.

ההימור שלי: 0:3 להפועל חיפה.

לקראת המחזור התשיעי בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

עירוני קריית שמונה – מכבי חיפה, יום שבת, 18:15, ק"ש (ספורט 4)

אם במוקשים עסקינן, הרי שהמשחק הזה הוא מוקש לכל דבר ועניין עבור מכבי חיפה. הקבוצה הלחוצה של גיא לוזון סוף סוף סיפקה משחק ראוי במחזור שעבר, אך גם בו הפסידה בסופו של דבר. השבוע היא יוצאת למשחק חוץ קשה מאוד מול ק"ש של סילבס, והיא צפויה להיתקל בסגנון משחק שהיא הכי מתקשה מולו – הגנה צפופה, קישור מעובה ומשחק נסוג באופן כללי. סילבס כנראה יעשה את מה שהוא תמיד עושה מול קבוצות גדולות, מהסיבה הפשוטה שזה בדרך כלל מצליח לו. גיא לוזון יצטרך לחשוב במלוא הרצינות עם איזה הרכב הוא בוחר לעלות למשחק הזה, מכיוון שהפסד נוסף כבר עלול לסבך אותו. גילי ורמוט אמור לקבל קרדיט ולפתוח בהרכב, ואולי גם להיות זה שפורץ את הבונקר של סילבס. שאר ההרכב של לוזון צפוי להיות דומה לזה שפתח מול בית"ר.

הנה נתון שלוזון בוודאי ראה ולא שמח לראותו – חיפה ספגה כבר 11 שערים עד כה, קצב של קבוצת פלייאוף תחתון. המאמן אמר השבוע: "אנחנו נחמדים מדי בהגנה" משפט שמתאר בצורה די מדויקת את הבעיה של חיפה מול התקפות המעבר. הקבוצה לא מצליחה להתמודד עם התקפות מעבר וכל התקפה מהירה מולה מגיעה למצב ממשי לכיבוש. שחקני חיפה מפסידים ביותר מדי מאבקים הגנתיים (במיוחד אלברמן, שככל הנראה לא יפתח בהרכב) וכתוצאה מכך – סופגים שערים קלים. מחר הם יפגשו את גוזלן והאסלביינק, 2 חלוצים מוכשרים מאוד, הראשון ישמח להבקיע ולהוכיח לקבוצת נעוריו שעשתה טעות כאשר ויתרה עליו.

כדאי לשים לב: המגן הקמרוני ארנסט מאבוקה פצוע ולא יהיה בסגל, רז מאיר יפתח במקומו.

 2 הקבוצות עומדות על הפרש שערים שווה. מכבי חיפה הבקיעה 11 שערים וספגה 11 שערים. ק"ש כבשה 8 פעמים וקיבלה 8 שערים.

טיפ וובי: נייג'ל האסלביינק. ההגנה של מכבי חיפה מתקשה מול שחקנים מהירים. במכבי חיפה, רועי קהת. הבחור בכושר טוב ונראה הכי חד ונחוש מבין שחקני חיפה.

ההימור שלי: אין חדש תחת השמש. חיפה ממשיכה להפסיד, סילבס ממשיך להכות קבוצות גדולות. 1:2 לק"ש.

לקראת המחזור התשיעי בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

בית"ר ירושלים – הפועל אשקלון, יום שבת, 20:30, טדי (ספורט 4)

"הנה היא עולה, הקבוצה הגזענית של המדינה…" מכירים את השיר הזה של קומץ אוהדי בית"ר? מסתבר שבהנהלת הקבוצה לקחו צעד אחד קדימה את הפעולות נגד הגזענות בקרב חלק מהקהל, והשבוע החליטו לשתף 6 זרים בגביע הטוטו. הם רק שכחו שזה לא כל כך חוקי. טוב, אז אחרי הרגע הדי מביך הזה שחוו בבית"ר, אין כמו ניצחון חלק, בטדי, מול אשקלון כדי לפתוח את השבוע. קבוצה חלשה על הנייר. זו אמורה להיות משימה די פשוטה כשעידן ורד נמצא בכושר כזה, אבל לא כשמדובר במשחק מול קבוצה של יובל נעים. הפועל אשקלון של העונה היא אולי לא הכי מוכשרת או הכי התקפית, אבל היא קבוצה שקשה לשחק נגדה, קבוצה שלא מוותרת לכל אורך המשחק, קבוצה שמציקה ונושכת, קבוצה שחוזרת מפיגור ובקיצור, קבוצה בצלמו של יובל נעים.

באופן כללי בית"ר בטדי זה לא הימור בטוח, באופן מסורתי בשנים האחרונות, ומשחקים כאלה הם מוקש במלוא מובן המילה. מי שאמורים לעזור לבית"ר לעבור את המוקש הזה בשלום, הם שוב, הרביעייה שכבר הספקנו להכיר – ז'ורז'יניו, עידן ורד, חן עזרא ואיתי שכטר. הם לא תמיד משחקים ביחד, אבל אם הם כן ישחקו ביחד, מה שסביר להניח שיקרה במשחק בו בית"ר פייבוריטיית מובהקת, המשחק הזה יכול להיות חגיגה עבור האוהדים של בית"ר, שכבר התרגלו העונה לתצוגות התקפיות. 21 שערים כבשו הבית"רים העונה, נתון שאי אפשר שלא להתפעל ממנו. תהיו בטוחים שאשקלון תעשה הכל כדי לעצור את הבית"רים.

בגזרת ההרכבים: יוסי בניון יחזור לסגל (לאחר משחק גביע הטוטו) כשאנתוני וראן עשוי להמשיך להיעדר ומרסל הייסטר יפתח כמגן שמאלי. עידן ורד, שלא נכלל בסגל מול ק"ש בגביע הטוטו, ואיתי שכטר, שלא פתח, יחזרו גם הם ל-11 כמו חן עזרא ועופר ורטה.

כדאי לשים לב: הקשר מילאן סמיליאניץ' יחסר בהפועל אשקלון (הורחק במחזור הקודם)

טיפ וובי: אני אלך שוב על ז'ורז'יניו. אליסון גנב לו שער בשבוע שעבר, השבוע ז'ורז'יניו לא ייתן לכדור לחמוק ממנו.

ההימור שלי: בית"ר מנצחת 0:3 ומעלה.

לקראת המחזור התשיעי בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

מכבי תל אביב – הפועל עכו, יום ראשון, 20:10, נתניה (ספורט 1)

לאחר השבוע הסוער שעבר עליהם, מכבי תל אביב של ג'ורדי קרויף תפגוש ביום ראשון את הפועל עכו הסימפטית שמגיעה לאחר הפסד לרעננה במחזור שעבר. הצהובים רוצים להתאושש מההפסד במחזור הקודם ליריבה הכי גדולה שלהם בשנים האחרונות, הפועל באר שבע, ולצאת לדרך חדשה. דרך של ניצחונות. הניצחון על בני יהודה בגביע הטוטו אולי קצת המתיק את הגלולה המרה, אבל סגנית האלופה בשנתיים האחרונות יודעת שהליגה היא הדבר האמיתי ושם אסור לה למעוד יותר. במהלך השבוע דובר על מעמדו של ג'ורדי קרויף, שאכזב במשחק מול באר שבע ולמד שיעור על טקטיקה וניהול משחק מברק בכר, על השחקנים שלא היו מחויבים, על הקהל המפולג, וקצת שכחו בצד הצהוב שהתכנסנו כאן כדי בעצם… לשחק כדורגל. אז בצד המקצועי, גילינו את אור דסה המוכשר (אח של) בגביע הטוטו, שללא ספק השאיר טעם של עוד. כעת נותר לראות אם דסה הצעיר ימשיך לקבל דקות. תמונת ההרכב של הצהובים עדיין לא ברורה לגמרי, אבל מה שידוע בוודאות הוא שקרויף ייאלץ להסתדר שבוע נוסף ללא אלי דסה, דור מיכה, אייל גולסה וחוסה רודריגז. אם זה לא מספיק, אז גם הקשר הקרואטי המאכזב, טינו סוון-סושיץ' לא ישחק אחרי שהורחק בגביע הטוטו, אופיר דוידזאדה לא כשיר במאת האחוזים וג'ורדי יצטרך שוב לאלתר בבחירת ההרכב שלו. בכל מה שקשור לשחקני התקפה, הג'נרל מנג'ר לשעבר יכול להיות די רגוע, כשאצילי, קיארטנסון, בלקמן ועטר יהיו כשירים, האחרון כבש בחמישי את השער הראשון שלו בקדנציה הנוכחית. הוא ירצה להמשיך להרשית וכמוהו כך גם כל הצהובים, שאולי בפעם הראשונה העונה סוף סוף "יתפוצצו" על המגרש.

הפועל עכו מגיעה גם היא אחרי שבוע לא שקט, עם החלפת מאמן (שלומי דורה הלך, אלדד שביט הגיע) וסוג של אי וודאות מקצועית. אולי אפקט המאמן החדש יחולל ניסים ונפלאות גם בשורות עכו. השחקנים שצפויים להקשות על הצהובים ביום ראשון הם גבי קניקובסקי ודילן דמראווי, שני הקשרים הזריזים והנמרצים. כדאי לשים עין על שניהם. ההתקפה של עכו די דלילה העונה, אך מי שימשיכו לנסות ולמצוא את הרשת הם סיראז' נאסר, פיטר אונייקאצ'י ובן אז'ובל. משחק קצוות בנתניה, משחק שקצת מזכיר את התקופה המקבילה בעונה שעברה, בה מכבי של שוטא ארבלדזה התקשתה מול בני יהודה ואשקלון, הצהובים ממש לא רוצים לשחזר את אותה תקופה, עכו מצידה תשמח להרוס להם את חלומות האליפות.

כדאי לשים לב: אופיר דוידזאדה, ארון שוינפלד, וברק יצחקי בספק למשחק

טיפ וובי: אלירן עטר. לפני 2 מחזורים כשלתי בניסיון לחזות שער ראשון בליגה של החלוץ הפרובלמטי, השבוע עטר יכבוש.

ההימור שלי: 0:3 משכנע למכבי תל אביב.

לקראת המחזור התשיעי בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

מ.ס אשדוד – הפועל באר שבע, יום ראשון, 21:00, אשדוד (ספורט 5)

משחק קצוות נוסף ממתין לנו ביום ראשון, משחק אליו 2 הקבוצות מגיעות בתקופה טובה ורוצות להמשיך אותה. הבעיה שהן נפגשות אחת מול השניה. אם הייתה אפשרות למאמני 2 הקבוצות להתמודד מול קבוצה אחרת השבוע, אני סבור שהם היו שמחים לעשות זאת. בצד הבאר שבעי, ברק בכר דיבר על החשיבות הרבה של המשחק הזה, על הרצון של כל המערכת להמשיך את היכולת הטובה ממשחק העונה ולהתחיל להפגין יכולת גבוהה באופן עקבי. נדמה שהפועל באר שבע מודל 2017/18 מתחילה להיראות כמו קבוצת כדורגל אמיתית, יכול להיות שהחניכים של בכר היו צריכים לעבור את כל הטלטלה של תחילת העונה, שכללה הדחה ברגע האחרון מליגת האלופות, יכולת לא מספיק טובה בליגה, סאגת שיר צדק, פציעות חוזרות ונשנות ומה לא, בכדי להגיע למשחק העונה ופשוט להתאבד עליו. בראשון בערב ברק בכר ולהקתו יצטרכו לעבור מכשול נוסף ובכלל לא פשוט, כשיפגשו את החבורה המוכשרת של עמיר תורג'מן, שרשמה ניצחון בכורה בליגה בשבוע שעבר, ניצחון שאולי מסמל התחלה של דרך חדשה תחת שרביטו של תורג'מן. בכל מה שנוגע להיבט הטקטי, תורג'מן לא צפוי לבצע יותר מדי שינויים בהרכב וה-11 שניצחו את בני יהודה צפויים להמשיך לקבל קרדיט בתוספת דן ביטון וגדי קינדה שיחזרו ל11 לאחר סדרת החינוך שעברו בשל האיחור בשבת שעברה. הם ינסו לעצור את הקבוצה המתגבשת של ברק בכר.

דרבי דרומי מותח בי"א, משחק שבאופן מסורתי מספק המון דרמה ואקשן, שווה להעיף מבט.

כדאי לשים לב: ג'ון אוגו עדיין בספק למשחק, אבל יש גם בשורות טובות: מיגל ויטור החלים כמעט לגמרי מפציעתו וכנראה ייכלל בסגל.

טיפ וובי: בשבוע שעבר הלכתי על בן שהר שהחזיר עם שער נאה, השבוע אמליץ לכם על וואקמה שיפגוש את תום בן זקן. סוג של מיס מאץ'. אם אתם בוחרים שחקן אשדודי אתם באמת אמיצים. במקרה כזה, עדיף שזה יהיה גדי קינדה או בלסינג אלקה.

ההימור שלי: ניצחון באר שבעי. 0:2 או 1:2.

לקראת המחזור התשיעי בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל

מכבי פ"ת – בני יהודה, יום שני, 21:00, המושבה (ספורט 1)

המשחק שינעל את המחזור מזמן לנו 2 קבוצות בכיוונים הפוכים, מכבי פ"ת שנמצאת בקו עלייה, תפגוש את בני יהודה שלא מרשימה כבר זמן רב. אצל המלאבסים, לידור כהן החליט שהוא לוקח על עצמו את המשימה לעזור למנור סולומון המוכשר, ומול אשקלון נתן הצגה. פשוט אין מילה אחרת. המאמן שרון מימר נותן לא מעט קרדיט לקשר/חלוץ שחזר מקדנציה די מפוספסת בבית"ר ירושלים והוא מחזיר לו על המגרש. ראשי פתח תקווה מודעים לתרומה הדלה של הזרים שהגיעו בקיץ, וגם מביעים אכזבה על כך בכלי התקשורת השונים, ומי שמצא פתרון לבעיה הזו הוא מימר שהחליט להמר על 2 החלוצים הותיקים, אבידור וארבייטמן והם גמלו לו בשערים במשחק הניצחון באשקלון. עכשיו זה הזמן להמשכיות, ואם מימר יצליח לגבש הרכב שכולל את מנור סולומון, לידור כהן, אבידור וארבייטמן, או אפילו רק 3 מהם, זה עשוי להשתלם לו על המגרש. מכבי פתח תקווה צריכה לשכוח מהמשחק האפור שאפיין אותה עד המחזור השביעי, ולקחת את נקודות האור מהמשחקים מול מכבי חיפה והפועל אשקלון. אם היא תעשה זאת, העונה שלה יכולה להשתנות לחלוטין.

בבני יהודה כבר נראים די אובדי עצות בכל מה שקשור לקצב צבירת הנקודות של הקבוצה. המאמן יוסי אבוקסיס, בו תלו תקוות רבות בתחילת העונה, עדיין לא מצליח לגרום לקבוצה שלו לשחק כפי שהוא רוצה. לצד דקות טובות, שמגיעות בעיקר בזכות שחקנים כמו אלמוג בוזגלו, מאוויס צ'יבוטה ויונתן כהן, לבני יהודה יש המון רגעים מתים במשחק והמשחקים מול זניט ומכבי חיפה נראים כמו זיכרון רחוק. אולי השלישייה שהזכרתי לעיל צריכה לקבל את המושכות ולמשוך את הקבוצה כולה למעלה. גם רועי גורדנה יכול להיות הרבה יותר יציב במרכז המגרש, יכולת טובה שלו תציב את בני יהודה במקום הרבה יותר טוב בטבלה. אם צפיתם במשחקים האחרונים שלה, גם בחלק האחורי לבני יהודה יש על מה לעבוד, החיסרון בקשר אחורי דומיננטי הוא די בולט, עם כל הכבוד לסתיו פיניש ולפנדל ההוא בגמר הגביע, הוא לא נראה כמו האיש שיכול למלא את התפקיד הזה. גם מרסלו עד עתה הוא ממש לא כזה. אבוקסיס יצטרך למצוא פתרונות לבעיות בקבוצה שלו, בשני צדי המגרש. וזה מבלי לדבר על ההחמצות של צ'יבוטה מתחילת העונה (מה יהיה, ילד?)

כדאי לשים לב: אלמוג בוזגלו חזר להרכב בשבוע שעבר ולאט לאט חוזר לכושרו המוכר

טיפ וובי: במכבי פ"ת – כנראה שכבר בחרתם את לידור כהן. או סולומון. יונתן כהן/אלמוג בוזגלו בצד השני יהיו בחירה ראויה.

ההימור שלי: 2:2. חלוקת נקודות במושבה.

לקראת המחזור התשיעי בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח