זאבים? בקושי גורי כלבים – על הקריסה האדירה של וולפסבורג.

וולפסבורג סיימה את עונת 2016/17 במקום ה-16 בבונדסליגה וניצלה ברגע האחרון בפלייאוף הירידה מול בראונשוויג. הזאבים, שרק עונה קודם לכן הגיעו לרבע גמר ליגת האלופות והיו קרובים להדיח את ריאל מדריד, קרסו העונה. המצב הזה מפתיע, לכאורה, את מי שלא מעורב לעומק במה שקורה בכדורגל הגרמני. אולם, מי שמעורב ברזי הדברים, לא הופתע כלל. הסיבות שהובילו למאורע הזה היו כתובות על הקיר ותמוה כיצד הזאבים לא השכילו להילחם בתופעה ויותר מזה, כיצד הם ממשיכים לקרוס לקראת עונה נוספת במחשכי הליגה.

בתחילת עונת 15/16 וולפסבורג החתימה את אחד הכוכבים העולים של הכדורגל הגרמני, יוליאן דרקסלר, תמורת 37 מילון פאונד. דרקסלר היה אמור להוביל את הסגל הסופר מוכשר של הקבוצה של פולקסווגן, אך במקום זאת התעסק רק בדבר אחד – החוזה הבא שלו. ההצלחה היחסית בעונתו הראשונה אצל הזאבים, יחד עם הפריצה בנבחרת ביורו 2016, הובילו את דרקסלר למעין "שביתה איטלקית" לא רשמית בעונה החולפת – שביתה שהסתיימה רק עם מעברו לפאריס.

בנוסף לסוגיית דרקסלר, וולפסבורג ביצעה רכש גרוע בעונה החולפת. את הקבוצה עזבו אנדרה שורלה, גרמני מוכשר ביותר, באס דוסט שהבקיע במספרים מרשימים, מקס קרוזה, דניאל קאליגורי כמו גם דאנטה ונאלדו הבלמים. וולפסבורג לא השכילה להביא מחליפים ראויים (גם מבחינת יכולת וגם מבחינת כמות), כאשר ג'פרי ברומה, ריצ'דלי באזוור ויונוס מאלי (שני האחרונים הגיעו בינואר), לא סיפקו כלל את הסחורה. העובדה התמוהה ביותר היא שרוב השחקנים העוזבים, לא שידרגו את עצמם יותר מדי.

וולפסבורג
Credit to VfL Wolfsburg Facebook page

וולפסבורג קבוצה בעלת תקציב גבוה יחסית ולכן לא הייתה קיימת להם בעיית שכר ורובם עברו לקבוצות לא טובות בהרבה מוולפסבורג. באס דוסט המצוין עבר לספורטינג ליסבון, מקס קרוזה לורדר ברמן, הבלמים דאנטה ונאלדו עברו לניס ולשאלקה. תמוה מאוד. היחיד שאולי השתדרג איכשהו הוא אנדרה שורלה, שלא הצליח לתפוס מקום בהרכב של דורטמונד.

הזאבים טעו שוב, בתחילת העונה, כשפיטרו את דיטר הקינג המצוין (כאילו שמאמן אחר היה מצליח יותר אם היו מחליפים לו את רוב ההרכב) והוסיפו חטא על פשע כשמינו את ולרייאן איסמאעיל חסר הנסיון. מכאן, בעונה מפתיעה בה קבוצות כמו הרטה ברלין ופרייבורג מצליחות מעל המצופה וקבוצות כמו לברקוזן ושאלקה נכשלות, הדרך של הזאבים למטה הייתה קלה.

באשר לעונה הבאה, וולפסבורג ממשיכה לאבד את השמות הגדולים שלה, כשמכרה את ריקרדו רודריגס למילאן ואת דייגו בנאליו למונאקו.
שמות גדולים עדיין לא נחתו בפולקסווגן-ארינה ואם הזאבים ימשיכו ככה, הם בדרך לעוד עונה מסויטת.

וולפסבורג2
Credit to VfL Wolfsburg Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח